همه چیز درباره بهترین تایم فریم معاملاتی

بهترین تایم فریم معاملاتی برای هر معامله‌گر متفاوت است. اگر تا به حال فرآیند معامله‌گری یا ترید را انجام داده باشید، متوجه این موضوع شده‌اید که موضوعی به نام انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی، بسیار مهم و حیاتی است. در واقع تایم فریم‌ها، ابزارهایی برای تحلیل‌گران هستند که به وسیله‌ی آن، معامله‌گران می‌توانند بررسی بهتری روی نمودار و دارایی مالی، انجام دهند. در این مقاله می‌خواهیم از صفر تا صد این مبحث را ارزیابی کنیم. ابتدا توضیحی از این مفهوم ارائه می‌دهیم. سپس به تشریح انواع تایم فریم‌ها می‌پردازیم و در ادامه، مباحث پیرامون این ابزار را بررسی خواهیم نمود. اگر علاقه دارید درباره‌ی این مفهوم بیشتر بدانید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به اطلاعات مهم و مفیدی دست پیدا کنید.

تایم فریم معاملاتی چیست؟

تایم فریم معاملاتی، در واقع یک عنصر زمانی است که بر روی نمودار پدیدار می‌شود. به عنوان مثال اگر در یک نمودار، انتخاب یک معامله‌گر به عنوان بهترین تایم فریم معاملاتی، روزانه باشد، هر نقطه یا کندل، بیانگر یک روز معاملاتی است. به عبارتی یک تحلیل‌گر، باید تایم فریم مناسب خود را کشف و آن را روی نمودار پیاده کند. با انجام این کار، تریدر می‌تواند تحلیل‌های خود را به نحو مطلوبی تهیه کند.

لازم به ذکر است که انتخاب تایم فریم مناسب، مربوط به تحلیل‌گر است و هر شخصی ممکن است یک تایم فریم مخصوص خود داشته باشد. به طور کلی، در بین تحلیل‌گران تکنیکال، تایم فریم‌های کوتاه مدت رواج دارد. برخلاف این گروه، تحلیل‌گران بنیادی اغلب از تایم فریم‌های بلند مدت استفاده می‌کنند. تایم فریم‌ها، دسته بندی و انواع مختلف دارند. در مبحث بعدی، به این موضوع پرداخته می‌شود.

انواع تایم فریم معاملاتی

دومین موضوع از مقاله بهترین تایم فریم معاملاتی، مربوط به انواع تایم فریم معاملاتی است. تایم فریم معاملاتی به عنوان یک ابزار مهم، در انواع مختلف برای تحلیل‌گران در دسترس است. این عنصر از کوتاه‌ترین زمان یعنی 1 دقیقه ای شروع می‌شود تا ماهانه نیز پیش می‌رود. البته که در برخی از کارگزاری‌ها یا صرافی‌ها، این تایم فریم به موارد کوچکتر یا بزرگتری نیز تبدیل می‌شود. به عنوان مثال برخی از صرافی‌های خارجی، تایم فریم 1 ثانیه‌ای نیز برای معامله‌گران قرار می‌دهند. به اصطلاح به این معامله‌گران که از تایم فریم‌های بسیار کوتاه مدت استفاده می‌کنند، اسکالپر گفته می‌شود. با این تفاسیر، باید عنوان کرد که اغلب کارگزاری‌ها، دارای تایم فریم معاملاتی زیر هستند:

  • تایم فریم 1 دقیقه‌ای ( M1 )
  • تایم فریم 5 دقیقه‌ای ( M5 )
  • تایم فریم 30 دقیقه‌ای ( M30 )
  • تایم فریم 1 ساعته ( H1 )
  • تایم فریم 4 ساعته ( H4 )
  • تایم فریم 1 روزه ( D1 )

دسته‌بندی زمان بندی‌های معاملاتی

معامله‌گران برای راحتی کار، اغلب این تایم فریم‌ها را به 3 دسته ی کلی تقسیم می‌کنند:

  • کوتاه مدت
  • میان مدت
  • بلند مدت

در دسته‌بندی تایم فریم کوتاه مدت، معامله‌گرانی حضور دارند که می‌خواهند از کوچکترین نوسانات، بیشترین بازدهی را بدست بیاورند. اغلب این دسته از معامله‌گران، از اهرم یا لوریج استفاده می‌کنند. این دسته از معامله‌گران، ابتدا نقاط مناسب برای ورود به معامله را در تایم فریم کوتاه مدت شناسایی و پس از رسیدن قیمت به این نقطه، اقدام به گرفتن موقعیت مناسب ( خرید یا فروش ) می‌کنند. تایم فریم‌های 1 دقیقه.ای، 5 دقیقه‌ای، 1 ساعته و 4 ساعته در دسته‌بندی تایم فریم‌های کوتاه مدت قرار دارند.

در دسته‌ی دوم، معامله‌گران میان مدت قرار دارند. این دسته از معامله‌گران، حرکاتی بزرگتر از معامله‌گران کوتاه مدت را در نظر می‌‌گیرند. در این حالت نیز معامله‌گر با بررسی نمودار، منتظر می‌ماند تا قیمت به نقطه‌ی ایده‌آل وی نزدیک شود. تایم فریم‌های 4 ساعته، روزانه و هفتگی در دسته‌ی تایم فریم‌های میان مدت قرار دارند.

سرانجام در دسته‌ی سوم، معامله‌گران بلند مدتی قرار دارند که با تایم فریمهای بلند مدت فعالیت می‌کنند. در این نوع از معاملات به دلیل اینکه نوسانات جزئی نادیده گرفته می‌شود، می‌توان به صورت مطمئن‌تری وارد معامله شد. اغلب افراد توصیه می‌کنند که افراد مخصوصا دسته‌ی مبتدی برای کسب سود و بازدهی از بازار مالی، نگاهی بلند مدت به این بازار‌ها داشته باشند. معمولا تایم فریم‌های ماهانه، فصلی و سالانه در دسته‌ی تایم فریم‌های بلند مدت قرار می‌گیرند.

چگونه می‌توان یک تایم فریم مناسب و ایده‌آل را بدست آورد؟

بحث دیگری در مقاله بهترین تایم فریم معاملاتی، چگونگی انتخاب تایم فریم ایده‌آل است. یک معامله‌گر حرفه‌ای و خبره، با بررسی هر سه دسته ی تایم فریم ها، نقطه‌ی ایده آل را بدست می‌آورد. در واقع با ترکیب هر 3 دسته از تایم فریم‌ها، می‌توان یک دارایی را از نقطه نظرات مختلف بررسی کرد. در این زمان، توصیه می‌شود ابتدا در تایم فریم بلند، معامله‌گران چارت را بررسی کنند. سپس در حالت میان مدت نمودار را ترمیم نموده و در نهایت در حالت کوتاه مدت، نقاط مناسب را زیر نظر داشته باشند. در حالتی که در هر 3 حالت از موارد فوق، سیگنال مناسب صادر شود، می‌توان اقدام به اخذ یک موقعیت مناسب در جهت خرید یا فروش کرد.

بنابراین توصیه می‌شود حتما در هر 3 حالت نمودار را بررسی کنید؛ زیرا ممکن است در حالت کوتاه مدت، سیگنال خرید صادر شود اما در حالت میان مدت، سیگنال فروش صادر شده باشد و چه بسا در حالت بلند مدت، سیگنال خنثی وجود داشته باشد. بنابراین سیگنالی که در هر 3 حالت یکسان باشد، از احتمال موفقیت بیشتری برخوردار است.

نقش تایم فریم‌ها در معاملات

مشخصه‌ها و ویژگی‌های مختلفی روی افزایش بازدهی و کسب سود در معاملات تاثیر‌گذار هستند. بهترین تایم فریم معاملاتی برای معامله و روانشناسی ترید، از جمله مواردی است که یک معامله‌گر باید به دقت آن‌ها را بررسی کند. از روانشناسی معامله که بگذریم، موضوع انتخاب تایم فریم همیشه برای یک معامله‌گر مهم و اساسی است. برخی از افراد با توجه به روحیه و شخصیت خود، از تایم فریم‌های کوتاه مدت مانند یک ساعته استفاده می‌کنند. در طرف مقابل، ممکن است فردی دیگر حضور داشته باشد که از تایم فریم بلند مدت تری برای معاملات خود بهره برده باشد. نکته‌ی مهم، این است که تمام قوانین و پیش نیازهایی که باید یک معامله با رعایت آن‌ها، به سوددهی برسد توسط معامله‌گر، بررسی شوند.

انتخاب تایم فریم مناسب برای معاملات، کاملا موضوعی شخصی بوده و به ویژگی‌های شخص تریدر برمی‌گردد. معمولا افرادی که علاقه دارند، زودتر به بازدهی برسند و سود خود را از بازار بدست بیاورند، ( اشخاص عجول ) روی به تایم فریم‌های کوتاه مدت می‌آورند و در این بازه زمانی، معاملات خود را بررسی می‌کنند. در طرف دیگر، افرادی حضور دارند که رکن افزایش ارزش دارایی را ملاک قرار داده و از ریسک کمتری نیز بهره می‌برند. این دسته از افراد، اغلب از بازه زمانی بلندتری مانند هفتگی یا ماهانه و حتی بیشتر استفاده می‌کنند. موضوع مهم و ثابت بین هر دو دسته، این است که هر دو طرف، خواهان کسب سود هستند. بنابراین نقش اساسی را تایم فریم مناسب ایفا می‌کند.

آیا امکان معامله با چند تایم فریم وجود دارد؟

شاید یک سوال مهم و اساسی که در ذهن شما تشکیل شده باشد، این است که آیا می‌توان همزمان از چندین تایم فریم در معاملات خود بهره برد؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که بله؛ امکان این امر وجود دارد. با ذکر یک مثال این موضوع را به صورت شفاف‌تری بیان می‌کنیم. فرض کنید یک معامله‌گر، قصد بررسی چارت یک دارایی مالی را دارد. وی در ابتدا شماتیکی کلی از روند نوسانات نمودار را بررسی می‌کند و نقاط مهمی که در چارت تحت عنوان حمایت و مقاومت وجود دارد را علامت گذاری می‌کند. حال که او مهم ترین نقاط برگشت دارایی را متوجه شد، مقداری بررسی خود را به محدوده‌ای کوچک‌تر تبدیل می‌کند و تایم فریم میان مدتی را انتخاب می‌کند. حال اگر نقاط برگشت دارایی در این تایم فریم وجود داشته باشند، روی چارت نشان داده می‌شوند.

در چنین لحظه‌ای، تحلیل‌گر به سراغ محدوده‌های مهم، الگو های مهم یا سایر موارد بر روی چارت میان مدت دارایی می‌رود. پس از ترسیم موارد فوق، نمودار به حالت کوتاه مدت محدود می‌شود و در این بخش از چارت، تحلیل‌گر به سراغ مناطقی می‌رود که امکان ورود به معامله بر اساس تمام موارد فوق وجود دارد. همانطور که مشاهده کردید، می‌توان به راحتی و با تعداد زیادی از تایم فریم‌ها معامله کرد. البته توصیه می‌شود تعداد تایم فریم‌ها را افزایش ندهید و حداکثر با 3 محدوده زمانی، اقدام به معامله‌گری نمایید.

انتخاب تایم فریم متناسب با بازار مورد معامله

اگر می‌خواهید بهترین تایم فریم معاملاتی خود را به دقت انتخاب نمایید، نیاز است بازار مد نظر خود را انتخاب کرده باشید. در بازارهای مختلف، تایم فریم‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع را با ذکر مثالی راحت‌تر عنوان خواهیم نمود. فرض کنید قصد دارید در بازار طلا یا سکه ایران سرمایه‌گذاری کنید. در این بازار، اغلب از تایم فریم‌های روزانه، هفتگی و ماهانه استفاده می‌شود. معمولا کمترین تایم فریمی که برای این بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد، روزانه است‌. این موضوع معمولا برای بازار بورس ایران نیز یکسان است. در بازار بورس نیز معمولا تایم فریم‌های روزانه و بالاتر مورد محاسبه قرار می‌گیرد. البته که در برخی موارد، از تایم فریم‌های یک ساعته و چهار ساعته نیز استفاده می‌شود.

این موضوع برای هر بازاری متفاوت است. به عنوان مثال، افراد در بازار‌های فارکس و ارز دیجیتال، از تایم فریم‌های 5 دقیقه‌ای، 15 دقیقه‌ای، 1 ساعته و بیشتر استفاده می‌کنند. علت این موضوع نیز این است که این بازارها به صورت مداوم در حال فعالیت هستند. این موضوع برای بازار ارز دیجیتال بیشتر صدق می‌کند. این بازار به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته فعالیت می‌کند و از این حیث، دارای بیشترین تایم معاملاتی است.

کاربرد تایم فریم‌ها در تحلیل تکنیکال

همانطور که احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید، تایم فریم‌ها در معاملات نقش بسزایی دارند. در واقع انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی، این اجازه را به تحلیل‌گر می‌دهد تا بتواند از دارایی و معاملات خود، سود کسب کند. تایم فریم‌ها باعث می‌شوند تحلیل‌گران بتوانند به خوبی گذشته، حال و آینده را با هم ترکیب کنند و از این ترکیب، یک مجموعه‌ی مفید و سودمند بدست بیاورند. تحلیل‌گران تکنیکال، با این رویکرد وارد بازار می‌شوند که گذشته، اطلاعات زیادی را در خود نهفته است و باعث می‌شود آینده قابل پیش بینی شود. این موضوع هنگامی به صورت عملی اجرا می‌شود که به وسیله تایم فریم‌ها در قامت یک چارت خود را نمایش دهند.

بنابراین تایم فریم‌ها مانند پلی هستند که اطلاعات گذشته را به تحلیل‌گران تکنیکال اهدا می‌کنند و این افراد با استعداد و مهارت خود، آینده‌ای که مشخص است، را ترسیم می‌کنند. می‌توان به جرات این موضوع را عنوان کرد که اگر یک تایم فریم تنها وجود داشت و افراد می‌بایست در هر بازاری، آن را مورد استفاده قرار دهند، به سختی امکان پیش‌بینی آینده وجود داشت. بنابراین از مهم‌ترین ابزاری که پیش روی یک تحلیل‌گر وجود دارد، تایم فریم معاملاتی است.

کدام تایم فریم از سایر موارد مناسب‌تر است؟

انتخاب تایم فریم مناسب‌تر، به عهده شخص تحلیل‌گر است. او با بررسی ویژگی‌های خود و شخصیتی که دارد، انتخاب می‌کند که کدام تایم فریم برای وی و کسب بازدهی، مناسب‌تر است. بنابراین می‌توان این موضوع را عنوان کرد که چیزی به نام بهترین تایم فریم معاملاتی وجود ندارد؛ زیرا هر شخصی می‌تواند یک تایم فریم بخصوصی را برای خود در نظر بگیرد و با آن معاملات خود را انجام دهد. در ادامه، می‌خواهیم بهترین تایم فریم‌هایی که برای افراد در بازارهای مختلف وجود دارد را عنوان کنیم.

  • بهترین تایم فریم معاملاتی برای فعالیت در بازار بورس، تایم فریم معاملاتی روزانه ( Daily ) است. البته در صورتی که با دید کوتاه مدتی می‌خواهید وارد بازار شوید، می‌توانید به تایم فریم یک ساعته نیز نیم‌نگاهی داشته باشید.
  • بهترین تایم فریم معاملاتی برای فعالیت در بازار ارز دیجیتال، تایم فریم‌های 30 دقیقه‌ای ( M30 ) ، یک ساعته ( H1 ) و چهار ساعته ( H4 ) است. البته که اگر در بازه‌های کوتاه‌تری قصد معامله دارید، می‌توانید از تایم فریم‌های 5 دقیقه‌ای ( M5 ) و 15 دقیقه‌ای ( M15 ) نیز استفاده نمایید.
  • بهترین تایم فریم معاملاتی برای فعالیت در بازار فارکس، یک ساعته ( H1 ) و چهار ساعته ( H4 ) است‌. معمولا برای افرادی که علاقه‌مند به ریسک فراوان هستند، تایم فریم‌های کوتاه مدت‌تری پیشنهاد می‌شود وگرنه به هیچ وجه توصیه نمی‌شود در این بازار پرخطر، از تایم فریم‌های کوتاه مدت‌تری استفاده شود.

چه عواملی در انتخاب تایم فریم مناسب نقش دارد؟

اینکه شما به عنوان یک معامله‌گر بدانید چه بازه‌‌ای از زمان برای معاملات مناسب‌تر است، بستگی به یک سری موارد دارد که شما با شناخت این عوامل می‌توانید بهترین تایم فریم معاملاتی را برای معاملات خود انتخاب کنید.

  • نوع سرمایه گذاری

 اینکه شما چه نوع سرمایه‌گذاری را می‌خواهید انجام دهید، نقش مهمی در انتخاب تایم فریم دارد. به عنوان مثال اگر شما برای بلند مدت سرمایه‌گذاری می‌کنید از تایم‌فریم‌های بالاتر مانند: یک روزه، هفتگی و یا ماهانه می‌توانید استفاده کنید. معامله‌گرانی که کوتاه مدتی در بازار فعالیت دارند و نوسان‌‌گیری می‌کنند، از بازه‌های زمانی کوتاه‌تر مانند: ۵ دقیقه، ۱۵ دقیقه و … استفاده می‌کنند.

  • ویژگی شخصیتی و رفتاری معامله‌گر 

برای معامله‌گر موفق بودن باید در ابتدا خود را بشناسید. رفتارهای خود را بشناسید؛ اینکه شما فرد صبوری هستید و برای بلند مدت سرمایه‌گذاری می‌کنید؛ یا برای رسیدن به سود عجله دارید و نمی‌توانید مدت زمان بیشتری را منتظر بمانید. شما بنابر شخصیت رفتاری خود باید بازه‌ زمانی معاملات خود را انتخاب کنید.

  • استراتژی‌های استفاده شده در معاملات 

اینکه شما از چه استراتژی و یا سیستم معاملاتی برای معاملات خود استفاده می‌کنید، نقش بسزایی در انتخاب بازه زمانی دارد. ممکن است استراتژی شما بر روی تایم فریم ۱ ساعته بهتر جواب دهد و یا بازه زمانی دیگر. بنابراین استراتژی شما هم بسیار مهم است.

تایم فریم‌های موجود در تریدینگ ویو

بحث دیگری در مقاله بهترین تایم فریم معاملاتی، تایم فریم‌های موجود در پلتفرم بزرگ تریدینگ ویو است. پلتفرم تریدینگ ویو به عنوان اصلی‌ترین و مرجع‌ترین محیطی است که در اختیار تحلیل‌گران قرار دارد. در این سایت و پلتفرم، می‌توانید دارایی‌های مالی زیادی را از بروکرهای مختلف بررسی و تحلیل نمایید. در واقع از هر تحلیل‌گری بپرسید، نام این سایت را از بر است. با توجه به این موضوع، این مورد باید بررسی شود که در این سایت، چه تایم فریم‌هایی موجود است و تحلیل‌گر می‌تواند به کدامیک از آن‌ها دسترسی داشته باشد. تریدینگ ویو مانند دیگر سایت‌های تحلیلی، تایم فریم‌های مشابهی را ارائه می‌کند. از بازه‌های زمانی کوتاه مدت مانند یک ثانیه گرفته تا سالانه در این پلتفرم موجود است. بنابراین تحلیل‌گر میتواند بدون دغدغه، به تمام ابزارهای مورد نیاز خود برای بررسی چارت، دسترسی داشته باشد.

اسکالپینگ و اسکالپر چیست؟

اگر تا به حال درباره تحلیل‌گری و معامله‌گری مواردی را شنیده باشید یا به عنوان یک تحلیل‌گر در بازار حضور داشته باشید، مفهوم اسکالپینگ را شنیده‌اید. برای اسکالپرها، انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی، بسیار حیاتی است. همانطور که پیش‌تر نیز عنوان کردیم، معامله‌گران متناسب با شخصیت خود، می‌توانند در 3 دسته‌ی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به عنوان تحلیل‌گر، فعالیت داشته باشند. در دسته‌ی کوتاه مدت، اغلب استفاده‌کنندگان از تایم فریم‌های زیر 1 ساعت استفاده می‌کنند. در این رابطه، موضوعاتی مطرح می‌شود. دسته‌ای از تحلیل‌گران خبره در بازار های مالی حضور دارند که چارت هایشان را بر مبنای تایم فریم‌های کمتر از 5 دقیقه تنظیم می‌کنند. در اصطلاحات تحلیل‌گری، به این فعالیت اسکالپینگ و به افرادی که این کار را انجام می‌دهند، اسکالپر گفته می‌شود.

علاوه بر اینکه یکی از ویژگی‌های اسکالپر‌ها، تحلیل‌گری در تایم فریم‌های بسیار کوتاه مدت است، آن ها معاملاتی با مدت زمان کوتاه را در دستور کار هایشان قرار می‌دهند. به عنوان مثال، فرض کنید یک دارایی در ساعت 12 به قیمت 100 خریداری شده است. حال قیمت در ساعت 12:30 به 101 می‌رسد. در چنین حالتی، به احتمال زیاد اسکالپر با بستن موقعیت خرید خود، معامله خود را بسته و سود خود را از بازار بدست می‌آورد. اگر دقت نمایید، او در عرض 30 دقیقه، توانست یک درصد ( بدون اهرم ) بدست بیاورد. البته نباید فراموش کنیم که اکثر اسکالپرها، از اهرم استفاده می‌کنند تا میزان سود ( ضرر ) خود را افزایش دهند.

نکاتی در رابطه با اسکالپینگ و اسکالپر‌ها

  • اسکالپینگ، یک سبک از معامله‌گری است که ممکن است برای برخی از افراد مناسب و برای برخی دیگر، نامناسب باشد. این روش معاملاتی، با استفاده از معاملات خرد و کوچک انجام شده و افراد باید از کوچکترین تحرکات بازار، نهایت استفاده را ببرند. بنابراین در قدم اول، باید به دنبال بازاری بگردیم که تحرکات مناسب همراه با حجم معاملات معقولی داشته باشد. نخستین بازاری که در این زمینه به چشم می‌خورد، بازار فارکس با حجم معاملاتی بسیار بالا است. دومین بازاری که در این رابطه مناسب است، بازار ارز های دیجیتالی است.
  • منطق روش اسکالپینگ، بدین صورت است که سود‌های کوچک اما مداوم از بازار کسب شود. بنابراین نباید انتظار سودهای بزرگ و حرکات وسیع در قیمت‌ها را داشته باشید. یک اسکالپر باید روند مثبت و بازدهی مناسب خود را ادامه دهد و در فکر افزایش سود از یک معامله نباشد.
  • یکی از مزایای جالب اسکالپینگ، این است که علاوه بر سود کم، ضرر آن نیز اندک است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در اثر یک ریسک نابجا، مقداری کمی زیان به شخص وارد می‌شود.
  • از جمله مهمترین نکاتی که یک اسکالپر باید در نظر داشته باشد، موضوع زمان است. همانطور که عنوان کردیم، در معاملات اسکالپینگ، زمان معاملات محدود و اندک است. بنابراین اثبات می شود که در صورت طولانی شدن، معامله به سمت و سوی ضرر پیش برود. بنابراین تا حد امکان از معاملات طولانی مدت پرهیز نمایید و در صورت اخذ آن، آن را با اندک ضرر ببندید.

آشنایی با دوره تریدر حرفه‌ای

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله به صورت کامل و مفصل درباره تایم فریم‌ها صحبت کردیم و از اهمیت آن برایتان گفتیم. با مطالعه موارد فوق، این انتظار از افراد می رود که با بررسی شخصیت خود، یک تایم فریم مناسب و ایده‌آل را برای خود انتخاب کنند.

در دوره تریدر حرفه‌ای گروه مالی اینوستپ، تایم فریم‌ها به صورت کامل آموزش داده می‌شوند. نکته‌ی جذاب در این رابطه، این است که در این دوره، به سیستم معاملاتی شخصی آقای لطیف آهی که بد و ایگل نام دارد، اشاره می‌شود. این سبک از معامله‌گری با تایم فریم‌ها، مختص ایشون بوده و می‌توان آن را در تمامی بازارهای مالی بدون هیچ مشکلی استفاده کرد. بنابراین اگر علاقه دارید که چنین تایم فریم‌های مخصوصی و جذابی را آموزش ببینید، توصیه می‌کنیم دوره تریدر حرفه‌ای آقای لطیف آهی را تهیه نمایید.

جمع‌بندی نهایی درباره انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی

تایم‌فریم‌ها یکی از ابزارهای مهم تحلیلی هستند و در واقع عنصر زمانی بر روی نمودارها هستند. بهترین تایم فریم معاملاتی برای هر تحلیل‌گر متفاوت است و به استراتژی شخصی آن فرد بستگی دارد. بیشتر مواقع تحلیل‌گران تکنیکالی از تایم فریم کوتاه‌مدت و تحلیل‌گران فاندامنتال از تایم‌‌ فریم‌های بلندمدتی استفاده می‌کنند؛ اصولا این تایم فریم‌ها به سه دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم می‌شود.

این موضوع را هم باید در نظر داشت، که در بازارهای مختلف بهتر است از تایم‌های مختلف استفاده کرد. استفاده از این ابزار باعث می‌شود که معامله گران وضعیت گذشته، حال و آینده بازار  را تحلیل کنند و با نگاه به گذشته بازار، آینده را تحلیل کنند.

در این مقاله به صورت کامل و جامع، درباره انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی صحبت شد. همچنین یاد گرفتیم که چگونه و با چه خصوصیاتی، باید هر شخص تایم فریم مورد نیاز خود را انتخاب نماید. در واقع می‌توان سنگ بنای تحلیل‌های تکنیکالی، الگوها و محدوده‌های مهم را همین‌ تایم فریم‌ها عنوان کرد. زیرا در صورت عدم اتخاذ یک تایم فریم مناسب، تمامی موارد فوق زیر سوال می‌روند.در انتهای مقاله، امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید. همچنین امید است که این مقاله و اطلاعات موجود در آن، به مقدار کافی ارزنده و مفید بوده باشند.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید