آموزش و بررسی صرافی کوکوین (kucoin.com)

با اجباری شدن احراز هویت معامله‌گران در صرافی بایننس (Binance) بسیاری از معامله‌گران ایرانی برای فعالیت در بازار ارز دیجیتال به صرافی‌های خارجی دیگر روی آوردند. یکی از این صرافی‌ها که بسیاری از افراد در آن فعالیت می‌کنند، صرافی کوکوین (kucoin) است. اما شاید برایتان سوال باشد که آیا این صرافی اعتبار و امنیت کافی دارد؟ قابلیت‌ها و امکانات این صرافی چی هست؟ آیا می‌توان این پلتفرم را جایگزین بایننس کرد؟ برای پاسخ به این سوالات و همچنین یادگیری نحوه کار با این پلتفرم، گروه مالی اینوستپ در این ویدئو که توسط یکی از بهترین اساتید مجموعه خانم گل‌جهان سلطانی تهیه شده است، به آموزش و بررسی صرافی کوکوین پرداخته است.

معرفی صرافی کوکوین

این پلتفرم یکی از صرافی‌های متمرکز در حوزه ارزهای دیجیتال است و در بین صرافی‌های بزرگ جهان از رتبه و جایگاه خوبی برخوردار است. این اکسچینج (Exchange) در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در سیشیل قرار دارد.

 صرافی کوکوین امکان انجام معامله بدون احراز هویت را برای کاربران فراهم کرده است و به همین دليل امروزه بسیاری از کاربران ایرانی در این صرافی فعالیت می‌کنند. این پلتفرم به دلیل داشتن رابط کاربری آسان از محبوبیت بین کاربران برخوردار است‌.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های صرافی کوکوین

در این مقاله به شناخت و بررسی صرافی کوکوین (Kucoin) می‌پردازیم و برای شناخت بیشتر شما ویژگی‌های این صرافی را تا حدودی بیان می‌کنیم.

  • حجم معاملات بالایی دارد که این ویژگی برای انتخاب صرافی بسیار مهم است.
  • رتبه بالا در سایت کوین مارکت ‌کپ (Coin Market Cap)
  • امکان انجام معاملات به صورت اسپات، فیوچرز، مارجین
  • بیش از ۶ میلیون تریدر فعال دارد
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته
  • خدمات مختلفی به کاربران ۲۰۰ کشور دنیا ارائه می‌دهد. 
  • پلتفرم مخصوص گوشی و دسکتاپ دارد‌
  • نیاز به احراز هویت در انجام معاملات نیست‌.
  • پشتیبانی از ارزهای فیات 
  • از امنیت بالایی برخوردار است‌.
  • نقدینگی بالایی دارد.
  • از جفت‌ارزهای متعددی پشتیبانی می‌کند‌.
  • کارمزد کمی از معاملات دریافت می‌کند.

چرا کاربران ایرانی از صرافی کوکوین برای معاملات خود استفاده می‌کنند؟

فعالان بازار ارز دیجیتال همواره به دنبال پلتفرم‌هایی برای معاملات خود هستند که نیازهای آن را برطرف کند. همانطور که پیش‌تر، قابلیت‌های این صرافی را عنوان کردیم؛ این صرافی از حجم معاملات بالایی برخوردار است، بنابراین نقدینگی آن هم بالاست و این یکی از ویژگی‌های مهم است که کاربران را مشتاق به فعالیت در این صرافی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های مهم کوکوین پشتیبانی از تعداد بسیاری رمز ارز است  و همچنین خدمات مختلفی مانند معاملات مارجین، فیوچرز هم علاوه بر معاملات اسپات وجود دارد. 

مهمترین دلیلی که کاربران ایرانی از این صرافی استفاده می‌کنند، این است که نیاز به احراز هویت در این صرافی نیست و شما صرفا با ثبت ‌نام کردن می‌توانید از خدمات این صرافی استفاده کنید و وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید.

آیا کاربران ایرانی می‌توانند به راحتی در کوکوین فعالیت کنند؟

صرافی کوکوین همانند صرافی‌های متمرکز دیگر اجازه فعالیت به کاربران ایرانی را به دلیل محدودیت‌های موجود نمی‌دهد. از آنجا که احراز هویت در این صرافی الزامی نیست، کاربران ایرانی می‌توانند با تهیه آی‌پی ثابت کشورهای دیگر، از امکانات این صرافی بهره‌مند شوند. برای استفاده از آی‌پی ثابت باید کشورهایی که انتخاب می‌کنید، محدودیت نداشته باشند. برای اطلاع از لیست کشورهای تحریم شده و آی‌پی مناسب برای ترید می‌توانید مقاله بهترین آی‌پی برای ترید را مطالعه کنید.

امنیت صرافی‌ کوکوین

 مطمئنا امنیت از ارکان مهم انتخاب یک صرافی است؛ چرا که امنیت دارایی‌های شما بستگی به امنیت صرافی دارد. صرافی کوکوین از امنیت خوبی برخوردار است و روش‌های مختلفی برای برقراری این امنیت به کار برده است. 

 روش‌هایی که کاربران برای امنیت بیشتر دارایی‌های خود در صرافی کوکوین انجام می‌دهند: فعال کردن کد فیشینگ، استفاده کد تایید دو عاملی، استفاده از Trading Password هنگام معامله یا برداشت از حساب

بدون شک کاربران باید از موارد امنیتی را رعایت کنند. در این ویدئو آموزش و بررسی صرافی کوکوین توسط یکی از بهترین اساتید مجموعه تهیه شده است و تمام نکات امنیتی این پلتفرم را به شما به زبانی ساده آموزش می‌دهد.

نحوه ترید در صرافی کوکوین

صرافی کوکوین برای انجام معاملات شامل چند بخش می‌شود، که در ویدئو آموزشی بررسی صرافی کوکوین به صورت جامع و مفصل این موارد آموزش داده شده است. شما با مشاهده این آموزش به راحتی می‌توانید اکانت خود را در این صرافی بسازید و معاملات خود را بدون هیچ دغدغه‌ای آغاز کنید‌. در این مطلب هم به معرفی چند بخش می‌پردازیم.

  • بخش معاملات Spot یا Spot Trading 

در این قسمت معاملات به صورت نقدی است. صفحه‌ای باز می‌شود که شامل چندین بخش است: Buy market, sell market, Buy Limit, Sell Limit, Stop Limit

  • بخش معاملات فیوچرز Futures 

این بخش از پنل معاملاتی کوکوین، پنلی ساده و کاربردی است. سفارشات در بخش فیوچرز کوکوین شامل دو بخش است: بخش limit و stop  که تفاوت این دو بخش  و نحوه استفاده از این گزینه‌ها را به طور جامع و مفصل داخل فیلم آموزشی بیان شده است. 

نحوه انتقال دارایی در صرافی کوکوین

صرافی کوکوین در بخش Assets  به دو قسمت Main Account و Trade Account تقسیم می‌شود. شما هنگام واریز و یا برداشت دارایی حتما باید از قسمت main account اقدام کنید و آدرس کیف پول و میزان انتقال در این بخش مشخص می شود. همین طور در بخش Trade Account مقدار سرمایه‌ای که برای ترید خود در نظر گرفتید را قرار می‌دهید. 

نحوه انتقال ارز دیجیتال به صرافی یا کیف پول در این ویدئو آموزش داده شده است.

سخن پایانی

با بروز مشکلات برای احراز هویت در صرافی بایننس، بسیاری از کاربران تصمیم  به تغییر پلتفرم معاملاتی خود کردند. یکی از این پلتفرم‌ها که توجه بسیاری از کاربران را جلب کرده است، صرافی کوکوین‌ می‌باشد. این پلتفرم معاملاتی از جایگاه خوبی در بین صرافی‌های برتر دنیا دارد و همچنین امنیت خوبی را برای کاربرانش فراهم کرده است. این صرافی حجم معاملات بالایی دارد و از جفت‌ارزهای متعددی در معاملات پشتیبانی می‌کند. 

بنابر مطالب گفته شده بسیاری از افراد به دلیل ویژگی‌های خوب این صرافی، فعالیت در این پلتفرم را انتخاب کردند. گروه مالی اینوستپ برای راهنمایی آن دسته از دوستان که در نحوه استفاده از این پلتفرم مشکل دارند؛ فیلم آموزشی بررسی صرافی کوکوین را تهیه کرده و در اختیار شما عزیزان قرار داده است. امیدواریم که با مشاهده این ویدئوهیچ ابهامی در خصوص ترید در این صرافی نداشته باشید. 

در صورتی‌که پس از مشاهده این فیلم سوالی برایتان پیش آمد، می‌توانید در بخش پیام خود را بگذارید و کارشناسان مجموعه در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود. 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید