آموزش کار با صرافی بایننس (Binance)

بررسی صرافی بایننس 

صرافی (Binance ) یکی از بهترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که کاربران بسیاری در سطح جهان در آن فعالیت دارند. این صرافی از لحاظ میزان حجم معاملات رتبه اول را دارا می باشد. گروه مالی اینوستپ ( investep ) در جهت آموزش و بررسی صرافی بایننس فیلم آموزشی را توسط یکی از بهترین اساتید مجموعه آقای ( علی جباری ) ارائه کرده است. در این مقاله هم به بررسی این صرافی می‌پردازیم. 

صرافی ( Binance ) در سال ۲۰۱۷ در کشور چین تاسیس شد. این شرکت به دلیل محدودیت‌های موجود در چین در ماه سپتامبر این دفتر را ترک کرد و در حال حاضر دفتر مرکزی آن در مالت قرار دارد. 

این صرافی مانند بیشتر صرافی‌ها، ارز دیجیتال خود را به نام بایننس‌کوین ( BNB ) ارائه کرد و در عرضه‌اولیه این کوین، حدودا ۱۵ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرد. 

این صرافی خدماتی گسترده از قبیل: انجام معاملات مارجین با استفاده از لوریج‌های مختلف، بازار فیوچرز و آپشن در کوین‌های متعدد، استخر ماینینگ، امکان استیک کردن کوین‌ها، برگزاری عرضه‌ اولیه‌های مختلف و… ارائه می‌کند. 

ویژگی‌های صرافی Binance

  • پشتیبانی از بسیاری از رمز ارزها
  • تعداد کاربران فعال بسیاری دارد.
  • میزان حجم تراکنش‌های بالا ( حجم معاملات بالایی دارد)
  • دارای روش‌های متنوع ترید و سفارش‌‌گذاری
  • کارمزد کم معاملات 
  • ارائه روش‌های متنوع جهت انتخاب تراکنش‌
  • ارائه اپلیکیشن‌های موبایلی دو سیستم ios و  Android
  • اهدا کردن هدایا و جوایز مختلف مانند: ارز دیجیتال 
  • ارائه امکانات امنیتی بالا مانند محدود کردن دسترسی دستگاه و…

مشکلات استفاده از صرافی بایننس برای ایرانیان

  • تحریم ایرانیان و پشتیبانی نکردن از کاربران ایرانی 
  • به دلیل استفاده نکردن از ارزهای فیات، کاربران به روش‌های سنتی قادر به شارژ حساب خود نیستند.
  • احراز هویت اجباری است و با VPS هم حتی نمی‌توان در این صرافی فعالیت کرد.

دلیل محبوبیت صرافی بایننس

در بررسی صرافی Binance به دلیل محبوبیت آن می‌پردازیم. این پلتفرم معاملاتی به دلیل شفافیت در خدمات، امنیت بالایی که دارد و همچنین  داشتن سرعتی بالا برای تراکنش‌ها ، حجم معاملات و نقدینگی بالای آن و… از محبوبیت ویژه‌ای بین فعالان بازار برخوردار است.

امنیت در صرافی بایننس 

این پلتفرم هم مانند سایر پلتفرم‌های معاملاتی از روش‌های امنیتی مختلفی برای نگهداری دارایی کاربران خود استفاده می‌کند . از جمله راهکارهای امنیتی می‌توان به، آنتی فیشینگ

و کد Google 2FA ( آتنتیکیتور ) اشاره کرد که با فعال سازی این موارد، سرمایه خود را امن‌تر می‌کنید.

امکانات صرافی بایننس

صرافی Binance در سال‌های اخیر بسیار توسعه یافته است. این پلتفرم در آغاز یک صرافی ساده بود که کاربران آن به خرید و فروش ساده ارزهای دیجیتال می‌پرداختند اما در حال حاضر امکانات بسیاری را برای کاربرانش فراهم کرده است‌ که‌ در ادامه به معرفی چند مورد از این امکانات می‌پردازیم. 

معاملات مارجین در صرافی بایننس

در حالت ساده شما می‌توانید خرید و فروش را به صورت مستقیم انجام دهید و سود دریافتی صرافی تنها از کاربرد معاملات است. در حالت ساده شما برای خرید هر مقدار ارز‌دیجیتال باید به ارزش همان، موجودی در حساب خود داشته باشید. در معاملات مارجین به این صورت نیست و شما می‌توانید بیشتر از موجودی حساب خود، ارز دیجیتال خریداری کنید. در واقع صرافی با اعتباری که به شما می‌دهد، امکان معامله بیشتر از موجودی را برایتان فراهم می‌کند. 

باید این نکته را هم در نظر گرفت که هیچگاه نباید مقدار ضرر معاملاتتان بیشتر از موجودی حسابتان شود، لذا صرافی موجودی حساب شما را به عنوان ضرر برمی‌دارد. در واقع این روش علاوه بر اینکه می‌تواند سود بسیاری برای شما داشته باشد، ریسک بالایی هم برایتان دارد. نحوه صحیح انجام  معاملات مارجین با استفاده از روش‌های اصولی مدیریت سرمایه را گروه مالی اینوستپ ( investep ) در دوره تریدر حرفه‌ای و همچنین ویدئو دوره تریدر حرفه‌ای در اختیار شما عزیزان قرار داده است. شما با شرکت در این دوره می‌توانید تسلط کاملی در معاملات خود داشته باشید و با ریسک خیلی پایینی معاملات خود را انجام دهید و سود خوبی را از بازار کسب کنید.

معاملات فیوچرز و آپشن در صرافی بایننس

همان‌طور که می‌دانید بازار ارز دیجیتال بازاری دو طرفه است و شما برای انجام معاملات می‌توانید از معاملات فیوچرز استفاده کنید. معاملات آپشن یا اختیار معامله هم در صرافی بایننس امکان‌پذیر است.

معاملات آپشن دو نوع: معاملات اختیار فروش (Put) و معاملات اختیار خرید (Call) است. اختیار فروش به فردی که صاحب اوراق است، اختیار فروختن یک کالا را می‌دهد و همچنین در اختیار خرید، صاحب اوراق، قادر به خرید یک کالا است.

ارائه صندوق تامین نقدینگی در صرافی بایننس

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، صرافی Binance برای انجام معاملات مارجین به کاربران خود اعتبار می‌دهد و این اعتبار به صورت لوریج یا اهرم در اختیار آنها قرار می‌دهد. برای استفاده از این اهرم در معاملات باید پشتوانه داشته باشد و این پشتوانه را می‌شود از طریق استخر بایننس در اختیار کاربران و معامله‌گران قرار داد و در ازای این پشتوانه سودی را از این افراد دریافت می‌کند.

عرضه اولیه IEO در صرافی بایننس 

عرضه‌های اولیه همواره یکی از پرحاشیه‌ترین سرمايه‌گذاری‌های ارز دیجیتال بوده است و کلاهبرداری‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد. صرافی بایننس برای جلوگیری از کلاهبرداری اقدام به احراز هویت پروژه‌های جدید IEO می‌کند. هر پروژه‌ای برای عرضه اولیه ابتدا باید با ثبت مدارک و سند پروژه خود را ثبت کرده و احراز هویت کند. شما با مطالعه مدارک و محتویات پروژه‌های مختلف، با دید بازتری اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنید.

دریافت وام ارزهای دیجیتال در صرافی بایننس 

یکی دیگر از امکانات خوب صرافی بایننس ارائه وام بدون انجام مراحل پیچیده وام‌گیری انجام می‌شود. معامله‌گران در ازای سپردن مقداری از سرمایه خود، می‌توانند این وام را از صرافی بایننس دریافت کنند. به این صورت که اگر دارایی شما بنابر شرایط بازار، ارزش کمتری پیدا کرده است و شما به سرمایه خود نیاز دارید، می‌توانید دارایی خود را نفروشید و از سیستم وام‌دهی صرافی بایننس استفاده کنید و مبلغ مورد نیاز خود را تامین کنید.

مراحل ثبت نام در صرافی Binance 

برای ثبت‌نام در این صرافی، وارد سایت شده و گزینه Register را می‌زنید و بعد از وارد کردن ایمیل و رمز عبور معتبری را وارد می‌کنید؛ سپس این پلتفرم یک کد شش رقمی به ایمیل شما ارسال می‌کند که باید در  کادر مشخص شده وارد کنید. اکنون حساب کاربری شما ساخته شده است‌. شما می‌توانید وارد حساب کاربری خود شده و از قسمت Deposit حساب خود را شارژ کنید.

کلام آخر 

صرافی بایننس یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین صرافی‌های جهان است و کاربران بسیاری از تمام نقاط جهان در آن فعالیت دارند. این صرافی از امکانات ویژه‌ای برخوردار است که چند مورد از امکانات آن را در این مقاله ارائه کردیم، از جمله امکانات: امکان وام‌دهی صرافی بایننس، عرضه اولیه‌های معتبر، استخر ماینینگ و… است‌. گروه مالی اینوستپ در جهت یاری شما در مسیر آموزش، این فیلم آموزشی را تهیه کرده و به آموزش و صرافی بایننس می‌پردازد. شما با مشاهده این ویدئو نحوه ثبت نام و همچنین نحوه استفاده از امکانات این صرافی را آموزش می‌بینید. 

امیدوارم مطالعه این مطلب(بررسی صرافی بایننس) و مشاهده این ویدئو برای شما مفید باشد. آرزوی موفقیت برای تک تک شما در عرصه بازارهای مالی داریم.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید