آموزش کار با صرافی غیرمتمرکز DYDX

نحوه ترید در صرافی غیرمتمرکز Dydx یکی از موضوعاتی است که اخیرا مورد توجه بسیاری از کاربران بازارهای مالی شده است. آن‌ها با توجه به‌ مزایای این صرافی، درصدد یادگیری و استفاده از  این پلتفرم معاملاتی هستند. گروه مالی اینوستپ فیلم آموزشی نحوه ترید در صرافی غیرمتمرکز Dydx را  برای شما ارائه کرده است تا شما هنگام معاملات مشکلی نداشته باشید.

صرافی‌ متمرکز چه نوع صرافی است؟

صرافی‌های متمرکز یک واسطه معتبر هستند که این واسطه تحت مدیریت فرد خاصی قرار دارد و شما امکان انجام معاملات و مدیریت دارایی‌های خود را در این پلتفرم معاملاتی خواهید داشت و این صرافی بر معاملات شما و نحوه انجام آنها نظارت خواهد کرد.

  Concentrated Exchange ها و یا صرافی‌های غیرمتمرکز پلتفرم‌های معاملاتی آنلاین هستند و معامله‌گران از  این پلتفرم‌ها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. این پلتفرم‌ها در واقع همانند بانک‌ها عمل می‌کنند؛ شما برای تبادل دارایی‌ها و انجام معاملات خود از بانک‌ها به عنوان واسطه استفاده می‌کنید و همچنین نگهداری دارایی در آنجا راحت‌تر است. این پلتفرم‌ها هم به این صورت هستند.

 از صرافی‌های متمرکز که می‌توان نام برد: صرافی بایننس ( Binance )، اوککس ( Okex)، بای‌بیت ( Bybit )، کوکوین ( Kucoin ) و… هستند. البته این صرافی‌ها در خارج از کشور هستند و به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود، معامله‌گران ایرانی امکان احراز هویت در این صرافی‌ها را ندارند و برای استفاده از این پلتفرم‌ها باید حتما از ip ثابت کشورهایی که تحت تحریم نیستند، استفاده کنند. 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص سایر صرافی‌های نام برده شده، میتوانید به صفحه‌های مربوطه مراجعه کنید.

معامله‌گران ایرانی می‌توانند از صرافی‌های متمرکز داخلی هم برای معاملات خود استفاده کنند.  در داخل کشور هم پلتفرم‌های معاملاتی از قبیل صرافی نوبیتکس، والکس و… وجود دارد و امکان انجام معاملات را برای شما فراهم می‌کنند.

صرافی‌های غیر متمرکز چه نوع صرافی هستند؟

صرافی‌های غیرمتمرکز (Decentraland Exchange) پلتفرم‌هایی هستند که امکان خرید و فروش رمز ارزها را بدون واسطه برای معامله‌گران فراهم می‌کنند. با نگهداری سرمایه در داخل صرافی‌های متمرکز، اختیار دارایی‌ها به صورت کامل در اختیار شما نخواهد بود و اتفاقاتی از قبیل : هک شدن صرافی، لغو فعالیت صرافی و… سرمایه شما را دچار ریسک خواهد کرد. بنابراین استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز را ترجیح می‌دهند. 

این اکسچینج‌ها تحت نظارت هیچ ارگان، نهاد و یا دولتی نیستند و به اطلاعات و تراکنش‌های معامله‌گران دسترسی ندارند. این صرافی‌ها بر روی بلاک‌چین قرار دارند و بدین ترتیب قراردادهای هوشمند هم در این پلتفرم‌ها قابل اجرا هستند.

تفاوت صرافی متمرکز و صرافی غیرمتمرکز

یکی از مشکلاتی که معامله‌گران را به فعالیت در صرافی‌های غیرمتمرکز مشتاق می‌کند، مشکل احراز هویت است.  معامله‌گران ایرانی می‌توانند بدون انجام احراز هویت در این اکسچنج‌ها Exchange به فعالیت بپردازند و از امکانات این پلتفرم‌ها استفاده کنند. صرافی‌های متمرکز به دلیل مدیریت توسط افراد خاص، امکان دسترسی و تصمیم‌گیری برای سرمایه‌های شما را خواهند داشت و از این رو بسیاری از افراد تمایل به استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز را دارند. 

مزایای استفاده از صرافی غیرمتمرکز

  • نگهداری دارایی در این صرافی‌ها امنیت بیشتری دارد.
  • هیچ نهاد و یا دولتی بر این پلتفرم‌ها نظارت ندارند.
  • بدون واسطه امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود دارد.
  • امکان دسترسی به پروژه‌های مختلف
  • نیاز به احراز هویت نیست
  • عدم محدودیت در خرید و فروش
  • کنترل دارایی در دست کاربر

مشکلات صرافی‌های غیرمتمرکز 

  • حجم کم نقدینگی
  • کارمزد بالا

در این فیلم آموزشی ارائه شده، تمام این نقاط ضعف و قوت به صورت مفصل توضیح داده شده است.

صرافی غیرمتمرکز Dydx

تا اینجا در خصوص صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز و تفاوت آنها صحبت‌کردیم و حالا به موضوع ترید در صرافی غیرمتمرکز Dydx که یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌ها است و فیلم آموزشی آن در اختیار شما قرار دادیم، می‌پردازیم.

این پلتفرم در سال ۲۰۱۷ میلادی توسط آنتونیو جولیانو ( Antonio Juliano ) دایر شد و دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو قرار دارد. این پلتفرم معاملاتی بر روی بستر اتریوم قرار دارد، بنابراین از تمام قابلیت‌های شبکه اتریوم هم برخوردار است.

صرافی Dydx چه خدماتی به کاربران ارائه می‌دهد؟

  • انجام معاملات اسپات (Spot)
  • امکان معاملات مارجین (Margin)
  • قابلیت وام‌دهی (Lending)
  • امکان وام‌گیری (Borrowing)
  • قراردادهای دائمی

نحوه کارکرد صرافی غیرمتمرکز Dydx

این پلتفرم به دلیل راه‌اندازی لایه‌ی دوم اتریوم و انتقال به لایه دوم اتریوم، برخی از خدمات مانند: معاملات اسپات و مارجین در لایه‌ی اول دیگر در دسترس نیستند. با راه‌اندازی لایه‌ی دوم اتریوم سرعت تراکنش‌ها بیشتر شده و Dydx برای استفاده از این ویژگی‌ مهم برای ارائه‌ی خدمات بهتر، به لایه‌ی دوم انتقال پیدا کرد. این پلتفرم با استفاده از قراردادهای هوشمند اتریوم امکان انجام معاملات مارجین و قراردادهای دائمی را دارد.

صرافی Dydx از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

این پلتفرم از ارزهای دیجیتال متعددی پشتیبانی می‌کند که از مهم‌ترین آنها به ارزهای: بیت‌کوین (Bitcoin)، اتریوم (Ethereum)، تتر (Tether)، پولکادات (Dot)، ریپل (Xrp)، کاردانو (Ada)، سولانا ( Sol) و..‌‌. می‌توان اشاره کرد.

امنیت صرافی غیرمتمرکز Dydx چگونه است؟

این صرافی به دلیل قرار گرفتن بر بستر اتریوم و غیرمتمرکز بودن شبکه بلاک‌چین امکان سرقت و هک شدن تقریبا غیر ممکن است و دارایی کاربران از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و هیچ خطری سرمایه معامله‌گران را تهدید نمی‌کند.

نحوه ترید در صرافی غیرمتمرکز Dydx چگونه است؟

این صرافی شاید به نسبت‌ صرافی‌های متمرکز برای شما کمی سخت باشد ولی به مرور زمان با یادگیری بسیار سهل و آسان خواهد شد. شما از طریق فیلم آموزشی  که گروه مالی اینوستپ در اختیار شما قرار داده، می‌توانید نحوه ترید در صرافی غیرمتمرکز Dydx را به خوبی بیاموزید و استفاده کنید. 

برای شروع شما باید حتما یک کیف پول که از ارزهای بستر اتریوم پشتیبانی می‌کند، تهیه کنید. پس از اینکه مقداری از ارزهایی که بر بستر اتریوم قرار دارند را خریداری کرده و به این کیف پول انتقال دادید، به این صرافی غیرمتمرکز متصل می‌شوید و می‌توانید معاملات خود را انجام دهید. 

در هنگام اتصال کیف پول باید حتما مقداری ارز برای کارمزد اتصال به صرافی وجود داشته باشد‌. البته این کارمزد یک بار در اولین اتصال شما به صرافی دریافت می‌شود.

کاربران ایرانی برای اتصال به این پلتفرم حتما باید از ip ثابت استفاده کنند. پس از ورود به صرافی، کیف پول خود را طبق آموزش‌هایی که داخل این ویدئو قرار دارد، متصل می‌کنید و سپس شروع به انجام معاملات می‌کنید. تمام این مراحل مو به مو با بیان ساده و آسان به شما آموزش داده شده است.

توکن Dydx چه کاربردی دارد؟

 برای مدیریت کلی شبکه، امور پروتکل و همچنین افزایش امنیت، Dydx هم مانند دیگر صرافی‌های غیرمتمرکز نیاز به یک توکن حاکمیتی دارد و این توکن Dydx نام دارد. از این توکن می‌توان برای ترید و سرمایه‌گذاری و همچنین حق رای داشتن در پروتکل بهره برد. از مزیت‌های دیگر این توکن هم دریافت تخفیف کارمزد معاملات در صرافی Dydx است.

این توکن را می‌توان در کیف‌ پول‌های آنلاین مانند: تراست ولت و متامسک و همچنین در کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند: لجر نگهداری کرد.

حق رای دادن به دارندگان توکن Dydx

دارندگان این توکن امکان حق رای در این پلتفرم معاملاتی را دارا هستند و می‌توانند پیشنهادهای خود را در امور زیز ارائه دهند.

  • لیست کردن رمز ارزهای جدید
  • رای دادن به اضافه شدن بازارسازها برای استخرهای نقدینگی
  • مشخص کردن مقدار پرداخت‌ها در استخر استیک در هنگام وقوع ضرر و زیان
  • رای دادن به مشخص کردن پارامترهای ریسک برای پروتکل لایه دوم اتریوم
  • دادن رای به قراردادهای حاکمیتی

سخن پایانی

صرافی غیرمتمرکز Dydx یکی از پلتفرم‌های معاملاتی است که به تازگی به دلیل حجم معاملات خوبی که دارد، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. این صرافی تمام قابلیت‌های یک صرافی متمرکز مانند بایننس را در خود تعریف کرده است و معامله‌گران می‌توانند بدون هیچ واسطه‌ای در آن به ترید بپردازند. گروه مالی اینوستپ در جهت همراهی شما، نحوه ترید در صرافی غیرمتمرکز Dydx را به صورت فیلم آموزشی در اختیارتان قرار داده است تا مشکلی در خصوص ترید کردن در این پلتفرم نداشته باشید. در این خصوص اگر پرسشی دارید، می‌توانید در قسمت کامنت‌ها عنوان کنید تا کارشناسان مجموعه در اولین فرصت پاسخگوی شما باشند.  به امید موفقیت روزافزون همه شما عزیزان.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید