نحوه انجام کار معامله گران در کارگزاری مفید ( مفید تریدر)

نحوه انجام کار معامله گران در کارگزاری مفید را احتمالا تا حدودی آشنا باشید. سرمایه‌گذاری‌ در بورس یکی از روش‌های درآمدزایی بسیاری از افراد جامعه است. این سرمایه‌گذاری برای پیشرفت صنعت کشور نیز کاربرد دارد و خیلی از افراد جامعه علاقه‌مند هستند که در بورس سرمایه‌گذاری کنند. برای وارد شدن به بازار بورس و فعالیت در آن باید در یکی از کارگزاری‌های داخل کشور ثبت‌نام کنید. از همین رو، گروه مالی اینوستپ آموزش نحوه انجام کار معامله گران در کارگزاری مفید که یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین کارگزاری‌ها است، را توسط یکی از بهترین اساتید مجموعه، آقای ( رضا زکی‌نژاد ) ارائه کرده است.

ویژگی های یک کارگزاری خوب 

شرکت‌های کارگزاری همانند صرافی‌های ارز دیجیتال، یک رابط کاربری بین خریدار و فروشنده هستند و به واسطه‌ی معامله انجام شده بین خریدار و فروشنده، کارمزدی را از هر دو طرف معامله دریافت می‌کنند. این کارگزاری‌ها یک‌سری خدمات به کاربران خود ارائه می‌دهند، مانند: 

  • آموزش افراد مبتدی: کارگزاری‌ها با  انتشار دانش خود بین سرمایه‌گذاران تازه‌کار و آماتور، آنها را برای فعالیت در بازار بورس آماده می‌کنند.
  • مشاوره مالی: این شرکت‌ها امکان مشاوره برای سرمایه‌گذاران مبتدی را فراهم کرده و آنها می‌توانند با مشاوره دید بهتری نسبت به بازار پیدا کنند.
  • صندوق سرمایه‌گذاری: کارگزاری‌ها با ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری این  امکان را برای کاربران تازه وارد فراهم می‌کنند که بدون نیاز به دانش تحلیلی و مدیریت سرمایه، در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنند‌.

با توجه به امکانات گفته شده، باید کارگزاری‌ها با دقت بیشتری انتخاب کنیم تا بتوانیم از تمام امتیازها برخوردار باشیم.

نحوه ثبت‌نام در کارگزاری‌ها 

هر فردی از جامعه، برای ورود به بازار بورس و ثبت نام در کارگزاری‌ها، باید کد بورسی داشته باشد. برای دریافت کد بورسی باید از طریق سامانه سجام اقدام کنید و پس از انجام تمام مراحل احراز هویت در سامانه سجام، کد بورسی به آن شخص تعلق می‌گیرد و با کد بورسی می‌توانید در یکی از بهترین کارگزاری‌ها به انتخاب خودتون ثبت نام کنید. فیلم آموزشی ثبت نام در سجام را مجموغه اینوستپ در اختیار شما قرار داده، با مراجعه به این ویدئوی آموزشی می‌توانید مراحل ثبت نام در سجام را آموزش ببینید.

در کارگزاری هم مجدد احراز هویت انجام می‌شود و پس از تایید هویت شما توسط کارشناسان، ثبت نام شما انجام می‌شود و می‌توانید وارد بازار بورس شدید.

آیا کارگزاری مفید برای معامله‌گران گزینه مناسبی است؟

کارگزاری مفید یکی از قدیمی‌ترین کارگزاری‌های ایران است که از طرفداران زیادی برخوردار است و در حال حاضر بیس از 11 میلیون کاربر در آن فعالیت دارند. از سال ۱۳۸۶ خرید و فروش آنلاین در این سامانه برقرار شد و کاربران توانستند به صورت آنلاین به خرید و فروش سهام مورد نظر خود بپردازند. این شرکت یکی از مطرح‌ترین کارگزاری‌های کشور است که حدود ۳۰ سال فعالیت در بازار بورس ایران دارد و همچنین حجم معاملات بالایی،  بیشتر از 28 درصد سهم معاملات آنلاین بازار بورس را دارد. این کاگزاری در بیش از 5000 نقطه از سراسر ایران خدمات خود را ارائه می‌دهد.

سامانه معاملاتی کارگزاری مفید، مفید تریدر است  و همچنین از سامانه و برنامه ایزی‌تریدر هم برای انجام معاملات خود می‌توانید استفاده کنید، در این فیلم آموزشی، نحوه انجام کار معامله گران در کارگزاری مفید با سامانه ایزی تریدر ارائه شده است. 

ویژگی ها و مزیت های کارگزاری مفید

  • صندوق های سرمایه گذاری برای کاربران
  • سبدگردانی اختصاصی 
  • ارائه مشاوره تخصصی به اشخاص حقیقی
  • ارائه مشاوره مالی به شرکت ها
  • انجام ارزش گذاری شرکت های بورسی
  • آموزش کاربران برای فعالیت در بازار بورس
  • خرید عرضه اولیه 

توافق نامه‌ کاربران در کارگزاری مفید

هر کاربر بعد از انجام مراحل ثبت‌نام در کارگزاری، که در داخل این فیلم به شما آموزش داده می‌شود، باید یک‌سری توافق نامه ها را تایید کند‌. برخی از این بندها توافق نامه‌ اختیاری و برخی دیگر اجباریست.

به عنوان مثال، خرید خودکار عرضه اولیه ها، یکی از بندهای توافقنامه است که در صورت دلخواه تایید می‌کنید ولی یک سری توافق نامه‌ ها مانند پذیرش ریسک معاملات در بازار پایه اجباری است و در صورتی که توافق نکنید ، در هنگام سفارش و انجام معاملات در بازار پایه فرابورس، پیغام خطا با مضمون ( شما مجاز به معامله در بازار نیستید ) می‌آید و امکان انجام معاملات را نخواهید داشت.

آموزش کار با پنل کاربری کارگزاری مفید 

پس از ثبت نام در کارگزاری، برای ورود نام کاربری و رمز عبور را وارد می‌کنید و وارد پنل کاربری خود می‌شوید. این پنل کاربری از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده که به صورت کامل و جامع در ویدئوی آموزشی نحوه انجام کار معامله گران در کارگزاری مفید توضیح داده شده و در اینجا به معرفی برخی از قسمت‌ها می‌پردازیم.

برای خرید سهم موردنظر خود، ایتدا از قسمت واریز وجه، میزان سرمایه‌ای که در نظر دارید را واریز می‌کنید و پس از واریز کردن  در ساعات معاملاتی ( بورس ایران روزهای شنبه تا چهارشنبه به جز روزهای تعطیل بازار بورس از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰ برقرار است و شما در این ساعات فقط مجاز به انجام سفارشات و معاملات خود هستید.(ساعات معامله در بورس ایران را بخوانید)) سفارش خرید سهم را ارسال می‌کنید و اکر ساعات مشخص شده سفارش شما انجام شد، پیغامی مبنی بر تایید خرید برای شما ارسال می‌شود و در غیر اینصورت در روز معاملاتی بعدی باید سفارش خرید را دوباره تکرار کنید و یا از حالت سفارش خرید در حالت آفلاین استفاده کنید. که شرح کامل این موارد و همچنین فروش سهام در داخل این فیلم آموزشی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. 

پرتفوی لحظه‌ای پنل کاربری کارگزاری مفید 

در این بخش اطلاعات کاملی از معاملات انجام شده به همراه سود و زیانی که در معاملات کردید، وجود دارد و شما در این قسمت از وضعیت کنونی معاملات و سبد سرمایه خود اطلاع پیدا می‌کنید. 

کارگزار ناظر در کارگزاری مفید

هر فرد که در بورس سهمی را خریداری می‌کند، یک کارگزار ناظر برای  سهام خریداری شده خود دارد. شما اگر از کاربران کارگزاری مفید باشید، کارگزار ناظر شما مفید است و اگر سهمی را از کارگزاری دیگری خریداری باشید و بخواهید آن را به این کارگزاری انتقال دهید، از طریق کارگزار ناظر آن سهم می‌توانید درخواست خود را انجام دهید، این مراحل در داخل فیلم آموزشی تهیه شده در اختیار شما دوستان قرار گرفته است. 

نقشه بازار در پنل کاربری مفید 

در نقشه بازار، هر سهم را به صورت خانه‌های سبز و قرمز ( بنابر میزان حجم معاملات، بزرگی سهم و سود و زیانی که در آن روز معاملاتی دارند )  نشان داده می‌شود. شما از طریق این نقشه می‌توانید کل بازار را در یک نگاه رصد کنید.

برداشت وجه از کارگزاری

شما هر زمان که به سرمایه خود نیاز داشته باشید، در صورتی‌که به صورت نقد و ریالی باشد می‌توانید به راحتی مبلغ درخواستی را ثبت کنید و درخواست وجه را بدهید و در مدت کمتر از ۳ روز کاری، به حساب شما واریز خواهد شد. 

اگر سرمایه شما به صورت سهم است که شما باید پروسه‌ی فروش سهم را انجام دهید و بعد از نقد شدن سهامتان اقدام به برداشت کنید. فیلم آموزشی ارائه شده این موارد و بسیاری از موارد تکمیلی تر دیگر را به صورت واضح برای شما بیان کرده است‌.

کلام آخر

کارگزاری‌ها رابط کاربری بین خریدار و فروشنده سهام در بازار بورس هستند و بدین واسطه کارمزدی را از طرفین معامله دریافت می‌کنند. کارگزاری مفید یکی از قدیمی‌ترین کارگزاری‌های داخل کشور است که طرفداران بسیاری دارد. کاربران این پلتفرم علاوه بر ثبت سفارش و انجام معاملات می‌توانند از امکانات دیگر آن هم بهره ببرند. از جمله ویژگی‌های این کارگزاری به: آموزش کاربران تازه وارد به بازار بورس، سبدگردانی اختصاصی پرتفوی، ارائه مشاوره مالی، صندوق سرمایه‌گذاری و… می‌توان اشاره کرد. ساعت فعالیت بورس و کارگزاری از ۸ و نیم تا ۱۲ و نیم ظهر به غیر از روزهای تعطیل است و در صورتی که معامله شما در این ساعات انجام نشود، سفارش شما به روز کاری بعدی موکول خواهد شد و شما باید دوباره سفارش خودتان را ثبت کنید.

گروه مالی اینوستپ با توجه به علاقه‌مندی افراد جامعه برای فعالیت در بازار بورس، نحوه انجام کار معامله گران در کارگزاری مفید  را در فیلم آموزشی اختصاصی تهیه کرده است تا نحوه فعالیت در بازار بورس را به شما بیاموزد. در این ویدئو، نحوه‌ی استفاده از کارگزاری مفید به صورت جامع و تکمیلی‌تر آموزش داده شده است.

تیم اینوستپ در تلاش است تا مسیر موفقیت را برای شما هموارتر کند و شما در راه رسیدن به آن هیچ دغدغه‌ای نداشته باشید؛ همچنین برای تسلط پیدا کردن جهت معامله در بازار بورس، دوره بورسی (تابلوخوانی و فیلترنویسی) را به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم؛ به امید موفقیت‌های روز افزون همه‌ی شما عزیزان.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید