بهترین سایت اخبار فاندامنتال

سواد مالی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های دستیابی به موفقیت در معاملات است. فرض کنید که می‌خواهید در یکی از بازار‌های مالی سرمایه‌گذاری کنید. تحلیل‌های فاندامنتال می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما برای دستیابی به موفقیت قرار دهد. اما تحلیل فاندامنتال چیست؟ بهترین سایت اخبار فاندامنتال کدام است؟ وب‌سایت‌هایی که در این مقاله به شما معرفی می‌شوند، بهترین سایت اخبار فاندامنتال هستند که با انتشار اطلاعات و داده‌های معتبر و ارزشمند شما را در دستیابی به موفقیت در سرمایه‌گذاری یاری می‌دهند. در این مقاله در ابتدا به معرفی کامل تحلیل فاندامنتال، اهمیت آن در سرمایه‌گذاری و انواع آن پرداخته می‌شود. با ما همراه باشید.

تحلیل فاندامنتال چیست؟

تحلیل فاندامنتال یا بنیادی به معنای ارزیابی دقیق متغیرهای اقتصادی و مالی یک دارایی است تا ارزش حقیقی احتمالی و فعلی آن در آینده تعیین شود. به بیان دیگر در تحلیل فاندامنتال، تحلیل‌گر به تحلیل و بررسی شرایط مالی یک پروژه یا شرکت می‌پردازد و اخبار مهم و رویدادهای آن را دنبال می‌کند. بنابراین انتخاب بهترین سایت اخبار فاندامنتال برای تحلیل‌گران حائز اهمیت است.

تحلیل بنیادی در بازارهای مالی و تجاری به معنای اندازه گیری ارزش ذاتی سهام و اوراق بهادار با بررسی عوامل مالی و اقتصادی مرتبط با آن است. هدف از انجام این تحلیل‌ها رسیدن به قیمت واقعی اوراق بهادار و مقایسه آن با قیمت فعلی است تا سرمایه‌گذار مطلع شود آیا این سهم کم‌تر از ارزش واقعی خود قیمت گذاری شده یا بیشتر. 

اهمیت تحلیل فاندامنتال

درک تحلیل بنیادی یا فاندامنتال در ارزش‌گذاری صحیح سهم در بازار ضروری است. این تحلیل به سرمایه‌گذار کمک می‌کند تا خصیصه‌های کلیدی یک پروژه یا شرکت را مانند درآمد،‌ ترازنامه، گردش پول و صورت‌های مالی را بسنجد و با درنظر گرفتن این فاکتورها، ارزش آن سهم را بسنجد. اگر یک سهم به درستی قیمت گذاری نشود، ممکن است ارزش بیشتری داشته باشد و سود بالاتری را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد. 

به طور کلی، در بازارهای مالی، هیچ استراتژی بهتر از تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال وجود ندارد که بتواند درک سرمایه‌گذار را نسبت به زمینه‌های مختلف بازار افزایش دهد. از این تحلیل‌ها می‌توان در بررسی بازارهای مالی چون فارکس، ارز دیجیتال و بورس استفاده کرد و  ارزش ذاتی و پتانسیل‌های بالقوه پروژه‌ها را تشخیص داد. 

انواع تحلیل فاندامنتال

تحلیل بنیادی به دو زیر مجموعه، کمی‌ و کیفی تقسیم می‌شود که در ادامه به معرفی هر یک می‌پردازیم.

تحلیل فاندامنتال کمی

در این تحلیل، تحلیل‌گر به بررسی فاکتورهای عددی می‌پردازد که شامل سود، درآمد، دارایی و دیگر موارد است.  در این نوع تحلیل به بررسی صورت‌های مالی چون صورت سود و زیان، صورت جریان وجوه نقد و صورت‌ترازنامه پرداخته می‌شود.

تحلیل فاندامنتال کیفی

اگرچه تحلیل فاندامنتال کیفی از اهمیت بالایی برخوردار است، اما متاسفانه کم‌تر به آن پرداخته می‌شود. این نوع تحلیل به بررسی مدل کسب و کار، مدیریت راهبردی شرکت، و مزیت رقابتی می‌پردازد که در کنار تحلیل کمی ‌می‌تواند اطلاعات مفیدی را جهت ارزش‌گذاری سهم در اختیار معامله‌گران قرار دهد. 

 بهترین سایت اخبار فاندامنتال در حوزه ارزهای دیجیتال

همانطور که گفته شد، تحلیل فاندامنتال یکی از ابزارهای دستیابی به ارزش واقعی سهام مورد نظر است. سایت‌های خبری معتبر بازارهای تجاری، بهترین مراجع اطلاع‌رسانی هستند که اطلاعات مفیدی را در اختیار سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران قرار می‌دهند. این اطلاعات در حوزه ارزش بازار، بررسی موجودی کوین، حجم معاملات، نرخ بازگشت سرمایه، هزینه لازم جهت استخراج ارز، آینده ارز، وایت پیپر، تیم پشت شبکه ارز دیجیتال، رقبا و مکانیسم‌های تامین است. در ادامه به معرفی بهترین سایت اخبار فاندامنتال می‌پردازیم. با ما همراه باشید. 

سایت مساری Messari

سایت مساری یکی از سایت‌های برتر تحلیل ارز دیجیتال است که اخبار معتبر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از قابلیت‌های این سایت می‌توان به رتبه بندی ارزها بر اساس تورم، حجم معاملات و هزینه‌تراکنش‌ها اشاره کرد. این سایت بخش‌هایی را به صورت رایگان در اختیار تحلیل‌گران قرار می‌دهد، اما اگر به مباحث تخصصی‌تر نیاز داشته باشید، می‌توانید با پرداخت ماهانه 15 دلار مشترک این ابزار تحلیلی باشید. سایت مساری بخش‌های مختلفی دارد که می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد. 

  • از قسمت All News در این سایت شما می‌توانید به اخبار مهم ارزهای دیجیتال دستیابی پیدا کنید. 
  • قسمت Governor قوانین وضع شده توکن‌های حاکمیتی را نشان می‌دهد.
  • Messari List مشخصات افرادی که روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده اند را نشان می‌دهد.
  • Top screener نشان دهنده ارزهایی است که در آینده رشد بیشتری دارند. همچنین شما می‌توانید در این قسمت از حجم معاملات یا فعالیت ارز دیجیتال در گذشته مطلع شوید.
  •  بخش Fundamentals می‌تواند 10 سال آینده ارزهای دیجیتال را پیش بینی کند. 

سایت کوین گکو Coin Gecko

یکی دیگر از معتبرترین و بهترین سایت اخبار فاندامنتال برای تحلیل ارزهای دیجیتال، کوین گکو نام دارد. این سایت داده‌ها و اطلاعات را به صورت یکجا و دسته بندی شده در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا آنها بتوانند در کمترین زمان به اطلاعات دست یابند. اطلاعاتی چون رتبه بندی صرافی‌ها برای استیکینگ، حجم بازار و قیمت‌ها در این سایت به نمایش گذاشته شده اند. در حال حاضر اطلاعات مربوط به 11356 رمز ارز و 539 صرافی در این سایت قرار داده شده است. این وب‌سایت شامل بخش‌های زیر است.

  • بخش Tools ابزارهایی مانند Coin Gecko Earn را برای محاسبه مقدار سود قبل از استیکینگ، محاسبه سود حاصل از استیکینگ در زمان مشخص، مقایسه رمز ارزها برای شمارش معکوس تا زمان‌هاوینگ بعدی بیت کوین را در اختیار شما قرار می‌دهد. 
  • قسمت Exchange لیستی از صرافی‌های مورد تایید این سایت را نشان می‌دهد.
  • در بخش NFT توکن‌های غیر مثلی بر اساس حجم بازار لیست شده اند.
  • قسمت Defy پروژه‌های دیفای را بر اساس امتیاز کاربران و حجم معاملات به نمایش می‌گذارد.

سایت کوین مارکت کل Coin Market Cal

در قسمت معرفی بهترین سایت اخبار فاندامنتال می‌خواهیم اشاره ای به سایت کوین مارکت کل بیندازیم. از ویژگی‌های بارز این سایت میتوان به رایگان بودن تمام ابزارهای این سایت اشاره کرد. کوین مارکت کل اخبار و اطلاعات مهمی‌را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به یکی از ابزارهای مهمی‌در تصمیمات سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. تاثیرات این سایت به اندازه ای است که حتی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در قیمت ارزها داشته باشد. بخش‌های مختلف این سایت شامل موارد زیر است.

  • با عضویت در Newsletter یا خبرنامه، هر هفته اطلاعات سه ارز برتر برای شما ارسال می‌شود.
  • در صفحات اصلی این وب‌سایت اطلاعاتی در مورد رتبه بندی کوین‌ها بر اساس ارزش بازار، تغییرات 24 ساعت گذشته و قیمت لحظه ای به نمایش گذاشته می‌شود. 
  • بخش Highlight نیز رویدادهای Trending، Hot، Significant و لیستی از کوین‌های با احتمال افزایش قیمت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

سایت کوین دنس Coin Dance

سایت کوین دنس یکی دیگر از پلتفرم‌های معتبر است که اطلاعات تخصصی اطلاعات بلاک چین و رمزارزها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. آنالیزها و اطلاعات موجود در این سایت بر اساس حجم، ارزش، زمان، جغرافیا، تقاضا و جستجو دسته‌بندی می‌شوند. در کنار این دسته‌بندی‌ها، اطلاعاتی در مورد حجم معاملات، درصد مشتریان، اطلاعات مربوط به گره‌های شبکه و استخراج بلوک‌ها ارائه می‌شود. این سایت دارای بخش‌های مختلفی به شرح زیر است.

  • در قسمت Volume، نمودار حجم معاملات که با توجه به داده‌های بیسکیو (Bisq)، پکس فول (Paxful) و لوکال بیت کوینز (Local Bitcoins) به روز رسانی می‌شود را می‌توانید مشاهده کنید. 
  • قسمت Politics & Opinions نقشه سیاسی بیت کوین و وضعیت قانون گذاری آن را در سراسر جهان به نمایش می‌گذارد.
  • در بخش‌های دیگر نیز می‌توانید اندازه بلاک‌های استخراجی، جستجوهای گوگل در زمینه بیت‌کوین، نودها و اطلاعات مربوط به جمعیت‌شناسی را مشاهده کنید. 

سایت گلس نود Glassnode

سایت گلس نود را می‌توان یکه تاز اطلاعات درون زنجیره ای اندیکاتورهای بازار رمز ارزها به خصوص بیت‌کوین و اتریوم دانست. اطلاعات این سایت شامل بازارهای مشتقه، داده‌های صرافی، فعالیت ماینرها، آدرس‌های فعال، کارمزد‌ تراکنش‌ها و غیره است. اکثر داده‌های موجود در این سایت به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و با پرداخت 30 دلار در ماه می‌توان به اطلاعات جزئی‌تر دسترسی پیدا کرد. این سایت دارای بخش‌هایی است که در ادامه به معرفی هر یک می‌پردازیم. 

  • بخش Glassnode Studio اطلاعاتی در مورد آدرس‌هایی با میزان دارایی مشخص، آدرس‌های فعال و جدید، دشواری استخراج، نرخ هش، درآمد ماینرها و کارمزد‌تراکنش‌ها را به کاربران ارائه می‌دهد.
  • در قسمت Compare می‌توانید دو معیار از دو دارایی بخش Glassnode Studio را با هم مقایسه کنید.
  • بخش Insights اخبار، تحلیل‌ها، یادداشت‌ها و گزارش‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سایت سانتیمنت Santiment

سایت سانتیمنت یکی دیگر از ابزارهای تحلیل رمزارزهاست که داده‌های توسعه درون زنجیره ای 900 پروژه و داده‌های استخراج شده از شبکه‌های اجتماعی را با هم‌ترکیب و به صورت ساده و قابل فهم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از جذابیت‌های این سایت، عرضه توکن مخصوص سانتیمنت به نام “سان” است که شما می‌توانید برای دسترسی به خدمات این سایت از آن استفاده کنید. همچنین اگر به جمع آوری اطلاعات سایت کمک کنید، می‌توانید این توکن را به عنوان پاداش دریافت کنید. این سایت دارای بخش‌های زیر است. 

  • سایت سانتیمنت بخشی به نام Santrands دارد که در آن به کاربران اجازه می‌دهد تا با جستجوی کلمات مختلف، متوجه بشوند که هر کلمه چند بار تکرار شده است. 
  • مهم‌ترین اطلاعات این سایت در بخش Products قرار دارد که به دو گروه زنجیره ای و تجاری تقسیم شده است. در بخش تجاری آن می‌توانید تحلیل بیش از 1500 رمزارز را زیر نظر قرار دهید.

سایت کریپتوپنیک Crypto Panic

کریپتو پنیک بهترین سایت اخبار فاندامنتال در حوزه ارز دیجیتال است که حجم بالایی از اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ابتدای ورود به این سایت شاید متوجه آشفتگی مطالب این سایت شوید، اما بعد از مدتی خواهید فهمید که حجم بسیار بالای اطلاعات باعث این آشفتگی شده است. از ویژگی‌های بارز این سایت، قدرت پردازش و جستجوی بسیار بالای آن است، به گونه ای که با جستجوی کلید واژه، می‌توانید به تمام اخبار آن حوزه دسترسی پیدا کنید. این سایت اطلاعاتی درمورد نظر سنجی‌ها، رویدادها، اتفاقات‌ ترندشده، پروژه‌های نوظهور و دیگر اخبار را با ذکر منبع در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با ورود به حساب کاربری خود می‌توانید به اخباری که سیگنال می‌دهند، رای دهید. رای شما برای دیگر کاربران به صورت قرمز به نشانه نزولی و سبز به نشانه صعودی قابل نمایش است. همچنین می‌توانید در مورد اخبار نیز نظر دهید و به آنها برچسب اخبار مهم (Important)، خنده دار (LOL) و نامعتبر (Toxic) دهید. در نوار سمت راست می‌توانید چند کوین را انتخاب کنید که تنها اخبار آنها برایتان ارسال شود. همچنین این برنامه قابلیت آن را دارد که اخبار را به پیام‌رسان شما مانند تلگرام ارسال کند.

سایت لونار کراش Lunar Crush

لونار کراش وب‌سایتی جهت رصد احساسات سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بازار رمز ارزها در شبکه‌های اجتماعی است. این سایت اخبار شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر را در کنار اطلاعات کامل رمزارزها گرد هم آورده تا کاربر در کم‌ترین زمان به بیشترین اطلاعات در این حوزه دست یابد. پلتفرم لونار کراش روزانه بیشتر از 150000 مطلب و 20000 لینک را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و بیشتر از 2000 آلت کوین را پشتیبانی می‌کند.

سایت خبری لونار کراش از دو مقیاس Galaxy Store و اندیکاتور AltRank برای رتبه بندی کوین‌ها استفاده می‌کند. Galaxy Store معیاری جهت سنجش کیفیت و عملکرد هر پروژه به حساب می‌آید که اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اندیکاتور AltRank نیز آلت کوین‌ها را از نظر استراتژی سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار می‌دهد و عملکرد هرکدام را در مقایسه با ارز بیت کوین ارزیابی می‌کند. این وب‌سایت به پروژه‌ها از 100 امتیاز می‌دهد و هر چقدر امتیاز آنها به 100 نزدیک‌تر باشد، ارزش و رتبه بالاتری دارند. 

سایت کریپتو میسو Crypto Miso

سایت کریپتو میسو یکی دیگر از ابزارهای رصد مسیر توسعه و پیشرفت پروژه‌های بلاک‌چین است. این سایت فعالیت 3 ماه، 6 ماه، 9 ماه و یک سال گذشته صاحبان 265 پروژه بلاک چین را به کاربران نشان می‌دهد. همچنین این سایت را می‌توان ابزاری برای رتبه بندی ارزهای دیجیتال در نظر گرفت که آنها را بر اساس فعالیت گیت‌ها لیست می‌کند. گیت‌ها یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های میزبان پروژه‌های بلاک چین هستند و بررسی آنها کاری سخت و دشوار است. بنابراین، سایت کریپتو میسو می‌تواند منبع معتبری برای سرمایه‌گذاران در این زمینه باشد. 

سایت کریپتو میسو فعالیت رمزارزها را در گیت‌هاب به تفکیک تاریخ و دوره نشان می‌دهد. این اطلاعات کمیاب می‌تواند برای سرمایه‌گذاران کلان بسیار حیاتی و تعیین کننده باشد. همچنین، این داده‌ها می‌تواند به شما در جهت شناسایی کوین‌های تقلبی و یا آنهایی که ارزش چندانی ندارند، کمک کند. 

سایت اسکیو ( Skew )

سایت اسکیو ممکن است برای بسیاری تحلیل‌گران بازار آشنا نباشد و شناخت کافی در خصوص این سایت نداشته باشند. اما این سایت تحلیلی برای معاملات (OTC) و  صندوق‌های پوشش ریسک و مدیریت سرمایه کاربرد بسیاری دارد. همچنین این سایت برای افرادی که به دنبال پروژه‌های Defi و علاقه‌مند به قراردادهای آتی و اختیار معامله هستند، مناسب است. 

این سایت نمودارهای ویژه‌ای از بازار ارز دیحیتال اتریوم و بیت‌کوین  را ارائه می‌دهد که شامل مواردی همچون: حجم داده‌ها، دفتر سفارشات فروش و خرید، تفاوت قیمت خرید و فروش ارز است. 

اگر شما معامله‌گر بازارهای مالی هستید و در صرافی‌های ارز دیجیتال معامله می‌کنید و می‌خواهید از معاملات صرافی خود اطلاعات دقیق‌تری به دست آورید، این سایت می‌تواند به شما کمک کند. به عنوان مثال شما در صرافی کوکوین حساب معاملاتی دارید و می‌خواهید اطلاعاتی در زمینه حجم معاملات، میزان نقدینگی، میزان قراردادهای آتی و سایر موارد، به دست آورید؛ بامراجعه به این سایت می‌توانید اطلاعات مورد نظر را کسب کنید و از آنها در تصمیم‌گیری خود برای معاملات استفاده کنید. این سایت برای تحلیل‌گران و معامله‌گران بازارهای مالی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بهترین سایت اخبار فاندامنتال در حوزه فارکس

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال در بازار فارکس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این تحلیل به بررسی نرخ بهره، میزان تورم کشور،‌ تراز تجاری، تولید ناخالص داخلی، داده‌های مربوط به اشتغال، قیمت کالاها، تولیدات صنعتی کشور، شاخص خرده فروشی، شاخص قیمت مصرف کننده، شاخص قیمت تولید کننده، نرخ بیکاری، داده‌های بخش مسکن و میزان خرید اوراق بهادار پرداخته می‌شود. در ادامه به معرفی سایت‌های خبری می‌پردازیم که این اطلاعات را در اختیار کاربران و سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند. با ما همراه باشید. 

سایت‌ تریدینگ ویو Trading View

سایت‌ تریدینگ ویو یکی از کاربردی‌ترین سایت‌های تحلیلی برای‌ تریدرها و تحلیل‌گران بازار مالی فارکس است. این سایت امکاناتی از قبیل چارت جفت‌ ارزها، بررسی قدرت ارزها در ساعات مختلف روز، تحلیل سایر‌ تریدرها و اشتراک‌گذاری اندیکاتور شخصی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. کاربرانی که می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان به اطلاعات زیادی دست یابند، می‌توانند از این سایت استفاده کنند چراکه به روزترین اخبار فاندامنتال جفت ارزها در این سایت ارائه می‌شود. 

اکثر امکانات این سایت رایگان است. اما اگر می‌خواهید به امکاناتی چون استفاه از 25 اندیکاتور در یک نمودار، تنظیم 400 هشدار معاملاتی، ذخیره نامحدود نمودارها، نمایش 8 نمودار در یک صفحه، استفاده از تایم فریم ثانیه ای، اشتراک‌گذاری و انتشار اندیکاتورها و غیره دسترسی داشته باشید، می‌توانید اشتراک آن را خریداری کنید. 

سایت اینوستینگ Investing

اگر به عنوان یک معامله‌گر  به دنبال یک شبکه خبری و اجتماعی مرجع هستید، وب‌سایت اینوستینگ در این زمینه به کارتان می‌آید. در این وب‌سایت اطلاعاتی چون اخبار فاندامنتال، سیگنال‌ها، تحلیل بازارهای فارکس و غیره پوشش داده می‌شوند. این سایت جایی است که فعالان بازار در آن با یکدیگر تبادل اطلاعات می‌کنند و در این شبکه اجتماعی پرمخاطب، تحلیل‌های شخصی خود را به اشتراک می‌گذارند. 

وب‌سایت Investing ساختار منظم و شفافی را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود تا کاربر خیلی سریع به اطلاعات مهم دست یابد. کاربر همیشه می‌تواند اخبار را با توجه به دسته‌بندی انتخاب کند و به بروزترین اطلاعات دستیابی پیدا کند. این دسته‌بندی‌ها شامل اخبار مربوط به کالاها، سهام، معاملات اقتصادی و شاخص‌های رمز ارزها است همچنین این سایت ابزارهایی چون ابزارهای فنی، ابزارهای سرمایه‌گذاری، تقویم اقتصادی، تقویم سود و غیره را ارائه می‌دهد تا کاربران بتوانند به تحلیل بپردازند. 

سایت فارکس فکتوری Forex factory

برای موفقیت در بازار فارکس، باید اطلاع کافی از اقتصاد کشورهای مختلف داشته باشیم. یکی از بهترین سایت اخبار فاندامنتال در این زمینه، سایت فارکس فکتوری است که اخبار و شاخص‌های مهم اقتصادی کشورهای مختلف را منتشر می‌کند. فارکس فکتوری شامل 6 بخش مهم است که در ادامه به معرفی هر یک می‌پردازیم. 

  • بخش انجمن Forum محلی برای گردهمایی عمومی‌ است. در این بخش می‌توانید نظرات بزرگان این بازار را مشاهده کنید.
  • در قسمت معامله‌گری Treads درصد سود یا زیان لحظه ای، 100‌تریدر برتر ماه و تعداد و حجم معاملات هر لحظه نشان داده می‌شود.
  • شما در بخش خبر News می‌توانید به جدیدترین اخبار در این حوزه دسترسی داشته باشید.
  • تقویم اقتصادی Calender نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌های این سایت است که رویدادهای اقتصادی و اخبار مهم جفت ارزها در آن منتشر می‌شود.
  • شما می‌توانید در بخش بازار Market، وضعیت کلی و تغییرات هر جفت ارز، چارت جفت ارزها در تایم فریم‌های مختلف و زمان معاملاتی هر کشور را مشاهده کنید.
  • در نهایت، بخش بروکر Broker لیست تعدادی از بروکرهای مطرح را با جزئیات به اشتراک می‌گذارد. 

سایت فارکس لایو Forex live

بدون شک و بر طبق نظر بزرگان بازار فارکس، سایت فارکس لایو بهترین سایت اخبار فاندامنتال در حوزه فارکس است. این سایت کلکسیونی از بهترین تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال را در خود جای داده است. فارکس لایو تنها محدود به بازار فارکس نمی‌شود و طیف وسیعی از خبرهای اقتصادی را منتشر می‌کند. این سایت تفسیری به روز در مورد رویدادهای سیاسی، ارزی و بازارهای بین المللی ارائه می‌دهد و به عنوان پر سرعت‌ترین و مختصرترین منابع خبری شناخته شده است.

سایت فارکس لایو تفسیر رایگان کارشناسان از رویدادها، پوشش 24 ساعته رویدادهای اقتصادی، فیلم‌های آموزشی و اطلاع رسانی در مورد حرکت‌های بزرگ بازار را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین یکی دیگر از امکانات جذابی که این سایت در اختیار کاربران قرار می‌دهد، ابزار تقویم اقتصادی است که اطلاعات مفیدی درمورد شاخص‌های داده‌های اقتصادی ارائه می‌دهد. 

سایت اف ایکس امپایر FX Empire

در بخش معرفی بهترین سایت اخبار فاندامنتال، سایت اف ایکس امپایر را می‌توان به عنوان یکی از جامع‌ترین پلتفرم‌های خبری بازار مالی فارکس معرفی کرد. این سایت یک پرتال مالی است که رویدادها و تجزیه و تحلیل‌ها را برای‌تریدرهای مبتدی و حرفه ای ارائه می‌دهد. هدف سایت این است که تمام ابزارهای معاملاتی که شامل اخبار و نمودارها است را در اختیار معامله‌گران قرار دهد. 

امکانات این سایت شامل ماشین حساب فیبوناچی، ماشین حساب ارزش پیپ، ماشین حساب سود و حاشیه، محاسبه نقاط محوری، مبدل ارز، نرخ‌های پیوسته فارکس، داده‌های تاریخی، قیمت شاخص عمده جهان، قیمت سهام زنده و ساعت فارکس است. این سایت اطلاعات 10‌ها هزار ابزار مالی از جمله جفت ارز، سهام، کالا، شاخص‌ها و اوراق قرضه را به 15 زبان زنده دنیا ارائه می‌دهد. 

سایت اف ایکس استریت Fx street

ایت اف ایکس استریت یک پلتفرم خبری آنلاین است که تنها در حوزه فارکس فعالیت می‌کند. بنابراین اطلاعات این سایت برای معامله‌گران این حوزه می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. از امکانات این سایت می‌توان به معرفی برترین بروکرهای دنیا، تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال، سیگنال خرید و فروش و مطالب آموزشی اشاره کرد.

به منظور تجزیه و تحلیل روند قیمت، این سایت نمودارها را در تایم فریم‌های مختلف به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین این سایت دارای یک تقویم اقتصادی است که نمای کلی از شاخص‌ها را برای معامله‌گران مبتدی ارائه می‌دهد. اگر به اطلاعات بیشتری از جمله دسترسی سریع به سیگنال‌ها، تجزیه و تحلیل برای هر نوع استراتژی، کانال ارتباطی با کارشناس FX و امتیازات دیگر نیاز داشتید، می‌توانید اشتراک این سایت خبری را تهیه کنید. 

سایت دیلی اف ایکس Daily FX

دیلی اف ایکس یکی از پرتال‌های خبری رایگان جهان است که متعلق به یکی از بزرگ‌ترین بروکرهای فارکس به نام FXCM است. این وب‌سایت محبوبیت زیادی در بین کاربران خود دارد، زیرا تنوع زیادی از اطلاعات مانند تجزیه و تحلیل فاندامنتال و تکنیکال، مقالات فارکس، ویدئوهای آموزشی و پوشش خبری به موقعی را ارائه می‌دهد. اما این سایت به این اطلاعات بسنده نمی‌کند و سیگنال‌های معاملاتی، ابزارهای معامله، شاخص احساسات و تجزیه و تحلیل‌های فنی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. 

از ویژگی‌های این وب‌سایت می‌توان به ارائه مجهز‌ترین و جدیدترین ابزارهای تعاملی، غنی و کاربرپسندانه اشاره کرد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت Daily FX  ارائه شاخص حساسیت فکری (SSI) است که تعداد معامله‌گرانی که وارد بازار یا از آن خارج می‌شوند را نشان می‌دهد. این اطلاعات می‌تواند برای پیداکردن حجم معاملات جامع کمک‌کننده باشد. بنابراین سایت دیلی اف ایکس سعی کرده تا تمام اطلاعات و دانش مورد نیاز بازار فارکس را که به صورت پراکنده در فضای مجازی وجود دارند را به صورت یکجا در اختیار معامله‌گر ان مبتدی و حرفه‌ای قرار دهد. 

سایت بی بی پیپس Baby Pips

سایت بی بی پیپس بهترین سایت اخبار فاندامنتال بازار فارکس است که همانطور که از نام آن پیداست، راهنمای‌ تریدرهای مبتدی است.  چرا این سایت برای‌ تریدرهای مبتدی مناسب است؟ زیرا این سایت با ظاهر ساده ای که دارد، قدم به قدم افراد مبتدی را به یک‌ تریدر حرفه‌ای تبدیل می‌کند. این سایت شامل بخش‌هایی است که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

  • منوی News اخبار مربوط به بازارهای مالی را با توجه به زمان انتشار در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • در منوی Trading می‌توانید به بخش‌های ایده‌های معامله، روانشناسی، تحلیل تکنیکال، سیستم‌های معامله‌گری و ارز دیجیتال دسترسی پیدا کنید.
  • در قسمت Education معامله‌گران تازه کار می‌توانند شروع به یادگیری بازارهای مالی کنند و مهارت خود را افزایش دهند.
  • در بخش Tools می‌توانید به ابزارهای ساعت بازار فارکس، محاسبه سود و زیان، محاسبه حجم معامله در فارکس، محاسبه نقاط پیوت و اندازه واحد پیپ دسترسی داشته باشید.
  • بخش Calender یک تقویم اقتصادی است که اخبار مربوط به رویدادهای مهم اقتصادی دنیا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این اخبار مربوط به گزارش‌های دولت و نشست مهم بزرگان است که تاثیر زیادی بر جنبه‌های مختلف بازار دارند. 
  • در منوی Forum می‌توانید نظرات معامله‌گران مبتدی و حرفه‌ای را مشاهده نمایید و پاسخی برای پرسش‌های خود پیدا کنید.
  • بخش Market Milk به بررسی جنبه‌های مختلفی چون خلاصه ای از فعالیت‌های بازار، واچ لیست ارزها، بررسی جزئیات یک نماد می‌پردازد. 

سایت اکشن فارکس Action Forex

سایت اکشن فارکس یکی دیگر از بهترین سایت اخبار فاندامنتال در بازار فارکس است که اطلاعات با کیفیت و جامعی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. این سایت هر روز گزارش‌های تجزیه و تحلیل Action Insight، شاخص بازار اختصاصی Action Bias ، تحلیل فاندامنتال و تکنیکال و مطالب آموزشی رایگان را منتشر می‌کند. بخش خبرنامه این سایت به انتشار اخبار اقتصادی، جلسات بانک مرکزی، اخبار مهم در مورد نوسانات ارزها و دیده‌بان بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف می‌پردازد. 

توجه داشته باشید که خبرهای این سایت مربوط به دارایی‌های مختلف می‌شود ولی آمار و ارقامی‌ که ارائه می‌شود تنها بر روی بازار فارکس تمرکز دارد. این سایت در کنار تحلیل‌ها و اخباری که ارائه می‌دهد، تقویم اقتصادی فارکس هم دارد که آن را به یکی از کامل‌ترین منابع آموزش و مطالعه بازارهای مختلف مخصوصا فارکس مبدل کرده است.

بهترین سایت اخبار فاندامنتال در حوزه بورس 

بازار بورس یک بازار پر چالش است و داشتن اطلاعات کاربردی و مفید می‌تواند این چالش‌های پیش روی معامله‌گر ان را از راه بردارد. انتخاب یک سایت تحلیل فاندامنتال و تکنیکال می‌تواند این اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهد و به یک برگ برنده برای معامله‌گران تبدیل شود. عوامل مختلفی که در حوزه تحلیل بنیادی بورس مورد ارزیابی قرار می‌گیرند شامل وضعیت کلی اقتصاد، عملکرد صنعت شرکت، رشد سالانه سهام، میزان رشدی که سهم در 3 ماه اخیر داشته، میزان درآمد شرکت، نسبت سود سهام به سرمایه، میزان نقدینگی، میزان بدهی، میزان درآمد و سرمایه شرکت، میزان ارزش و عملکرد شرکت و بررسی نسبت P/E است. در ادامه به معرفی بهترین سایت اخبار فاندامنتال در این حوزه می‌پردازیم. 

تابلو بورس یا سایت tsetmc

سایت tsetmc یک سایت مرجع اطلاعات لحظه ای نمادها در بورس ایران است و هر اخباری که در سایت‌های دیگر منتشر می‌شوند، همگی از این سایت مرجع استخراج شده اند. این سایت زیر نظر سازمان بورس فعالیت می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از داده‌های این سایت، به تحلیل بازار بپردازید. اطلاعاتی که در این سایت منتشر می‌شوند شامل موارد زیر است. 

  • قیمت پایانی و آخرین معامله
  • ارزش معاملات
  • ارزش سهام
  • تعداد و حجم معاملات
  • سهام شناور
  • EPS
  • نسبت P/E
  • میانگین حجم ماه
  • حجم مبنا
  • تعداد سهام

سایت کدال Codal

معرفی بهترین سایت اخبار فاندامنتال بورس ایران را با معرفی سایت کدال Codal ادامه می‌دهیم. سایت کدال یک سایت مرجع و معتبر با اطلاعات خام است، به این معنا که هیچ تحلیل و آنالیزی در کنار این اطلاعات منتشر نمی‌شود و خود شما باید بر اساس این اطلاعات به تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال دست یابید. این اطلاعات می‌تواند راهنمای جامعی برای تصمیمات مختلف سرمایه‌گذاری در بورس ایران باشد. شما می‌توانید در این سایت اطلاعات زیر را مشاهده کنید.

  • ترازنامه مالی شرکت‌های فعال بازار بورس
  • صورت‌های مالی میان دوره و پایان دوره
  • گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها
  • اطلاعیه‌های لحظه ای بسته شدن و بازشدن نمادها
  • میزان سود و زیان شرکت‌ها در طول یک سال مالی
  • تصمیمات مجمع عمومی‌ شرکت‌های فعال در بازار بورس
  • اطلاعیه‌های افشای اطلاعات
  • تصمیمات سازمان بورس بر روی هر کدام از نمادهای بورسی

پایگاه خبری بازار سرمایه

سایت پایگاه خبری بازار سرمایه Sena.ir نیز یکی دیگر از بهترین سایت‌های خبری بازار بورس ایران است که اخبار و اطلاعات این بازار را  به صورت لحظه‌ای منتشر می‌کند. این سایت به صورت اختصاصی برای انتشار اخبار بازار بورس ایران تعریف شده و یکی از معتبرترین سایت‌های خبری به حساب می‌آید. تحلیل‌گران این حوزه می‌توانند از اطلاعات این سایت برای تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال خود استفاده کنند. اطلاعاتی که در این سایت مشاهده می‌شود شامل موارد زیر است. 

  • اخبار جهانی مرتبط با بورس ایران
  • بررسی شرایط بازارهای مهم مانند بازار دلار و نفت
  • انجام مصاحبه با مسئولین مرتبط با بورس
  • اطلاعات مربوط به اطلاعیه‌های منتشر شده سازمان بورس و فرابورس
  • اخبار اقتصادی مهم کشور
  • اخبار پایه و بنیادی مربوط به بازار سرمایه
  • اطلاعات و اخبار مربوط به بورس انرژی و بورس کالا
  • معرفی کتاب‌های مرجع برای آموزش بازار بورس

سایت سازمان بورس و اوراق بهادار

سایت Seo.ir را می‌توان به عنوان یکی از بهترین سایت‌های اخبار فاندامنتال معرفی کرد. این سایت اطلاعات مفیدی را در باره سازمان بورس و خود بازار بورس ارائه می‌دهد که می‌تواند زمینه ساز ایده‌های سرمایه‌گذاری در آینده باشند. اطلاعات این سایت برای افراد مبتدی که به تازگی وارد بازار شده اند، بسیار مفید و ارزنده است. آموزش‌ها و اطلاعیه‌های منتشر شده در این سایت از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است و مطالعه آن‌ها کمک می‌کند تا درک بهتری نسبت به شرایط این بازار پیدا کنیم. 

  • معرفی چارت سازمان بورس و اوراق بهادار
  • انتشار اخبار و اطلاعیه‌های سازمان بورس ایران
  • قوانین به روز بازار بورس
  • راهنمای ورود به بازار بورس
  •  راهنمای سهام عدالت
  • گزارشات مالی شرکت‌ها
  • معرفی کارگزاری‌های معتبر بازار بورس ایران
  • راهنمای کامل سرمایه‌گذاری در بورس ایران

سایت فرابورس ایران

سایت ifb.ir مربوط به سازمان فرابورس ایران است که با انتشار اخبار و اطلاعیه‌های معتبر، به یکی از بهترین سایت‌های تحلیل فاندامنتال تبدیل شده است. این سایت نیز مانند سایت‌های دیگر اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند در بازار فرابورس سرمایه‌گذاری کنند، مفید است. این سایت اطلاعات را به صورت دسته‌بندی ارائه می‌دهد که شامل موارد زیر است. 

  • در بخش دیده‌بان بازار می‌توانید به اطلاعات مربوط به نماد، حجم، ارزش بازار، تعداد و بازه قیمت دست یابید.
  • منوی محاسبه بازده اوراق یک ماشین حساب برای انجام محاسبات در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • قسمت سامانه فراسا یک بستر الکترونیکی برای انجام تعاملات میان کارگزاری‌ها و شرکت فرابورس فراهم کرده است.
  • در منوی کارمزد فرابورس می‌توانید فایل پی دی اف نرخ کارمزد معاملات در این بازار را مشاهده کنید.
  • همچنین بخشی به نام شاخص کل فرابورس در این وب‌سایت وجود دارد که تغییرات روزانه شاخص را به نمایش می‌گذارد.
  • در قسمت بعدی می‌توانید مطالعات و پژوهش‌های بین المللی و اخبار مربوط به بلاک چین را مشاهده نمایید.
  • شما می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به نمادهای بازار بورس را در منوی مرکز داده، مشاهده نمایید. 

سایت بورس کالای ایران

سایت بورس کالای ایران با آدرس ime.co.ir یکی دیگر از بهترین سایت اخبار فاندامنتال است که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این بورس مربوط به کالاهایی چون محصولات پتروشیمی، محصولات کشاورزی، و انواع فلزات از جمله طلا و فولاد است. تنوع بالای بازار می‌تواند ریسک بازار را کاهش دهد و فرصت‌های زیادی را برای کسب سود در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد. همچنین این سایت آموزش‌های حرفه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و  برگ برنده ای در دستان معامله‌گران است. اطلاعات منتشر شده در این سایت شامل موارد زیر است. 

  • اطلاعیه‌های مربوط به عرضه محصولات در بورس کالا
  • اطلاعیه‌های مربوط به مقررات و ضوابط حاکم بر معاملات آتی سکه طلا
  • آمار معاملات انواع محصولات خرید و فروش شده در بازار بورس
  • آخرین قیمت محصولات بورس کالا
  • نوسانات قیمت طلا و سکه
  • اطلاعاتی کلی در مورد شرکت بورس کالای ایران و مقررات حاکم در این بازار

سایت بورس انرژی ایران

در بخش معرفی سایت اخبار فاندامنتال بازار بورس ایران به بررسی سایت بورس انرژی ایران به آدرس irenex.ir می‌پردازیم. بورس انرژی یکی دیگر از انواع بورس است که امکان انجام معاملات را بر روی حامل‌های انرژی فراهم می‌کند. با اضافه شدن شرایط انجام معاملات در حوزه انرژی، این بازار تبدیل به بستر مناسبی جهت کسب سود شده است. این سایت اطلاعات کافی برای تحلیل‌های فاندامنتال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با تکیه بر این اطلاعات می‌توانید شناخت کافی نسبت به بازار بورس انرژی بدست آورید و بر اساس آن معاملات خود را ساماندهی کنید. این سایت اطلاعات زیر را ارائه می‌دهد. 

  • اطلاعات کلی در مورد بورس انرژی
  • قوانین و مقررات بازار 
  • اطلاعیه‌های مربوط به عرضه حامل‌های انرژی
  • آمار معاملات انواع حامل‌های انرژی
  • آخرین قیمت حامل‌های انرژی
  • اخبار و اطلاعات به روز این بازار
  • آموزش‌های لازم جهت سرمایه‌گذاری در این بازار
  • اطلاعیه‌های عمومی‌ مربوط به نمادهای فعال بازار بورسی انرژی

سایت مرکز پردازش اطلاعات مالی

مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران به آدرس fipiran.com یکی از بهترین وب‌سایت‌های تحلیل فاندامنتال سهام شرکت‌های مختلف است که اطلاعات ضروری در این زمینه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تمام فعالان بازار بورس از اطلاعات این سایت جهت بهینه سازی معاملات خود استفاده می‌کنند.  ویژگی‌ها و خدمات این سایت به طور مداوم در حال به روز رسانی است و آن را به یکی از بهترین سایت‌های رایگان تحلیل بنیادی مبدل کرده است. داده‌ها و نمودارهای این سایت به صورت خام ارائه نمی‌شوند؛ برای هر کدام تحلیل‌های مفیدی ارائه شده است که کاربران برای پیشبرد اهداف خود می‌توانند از آنها استفاده کنند. خدمات این سایت شامل موارد زیر است. 

  • میانگین دارایی‌های پرتفوی و بازدهی صندوق‌ها
  • نمودار تعاملی مقایسه بازدهی انواع صندوق‌ها
  • تغییرات شاخص کلی بورس و فرابورس
  • نقشه صندوق‌های سرمایه‌گذاری
  • تاریخچه نمودار شاخص بازار بورس و فرابورس و آمار مربوط به آن
  • نمودار حجم معاملات در بازار بورس
  • اخبار به روز و لحظه‌ای بازار سرمایه و اقتصاد
  • نمودار تعاملی شاخص-سهام
  • نمودار تعاملی شاخص-صندوق
  • مقایسه صورت سود و ضرر شرکت‌ها
  • مقایسه‌ترازنامه شرکت‌ها
  • درآمد هر سهم
  • اطلاعیه مربوط به مجامع
  • رشد و نزول سود
  • نسبت‌های مالی
  • تاریخچه معاملات نمادهای مختلف
  • اطلاعات مالی هر سهم در بازار بورس
  • بررسی شرایط کامل سهام، اوراق مشارکت، حق تقدم و میزان بازدهی شاخص‌ها

سایت بورس نیوز

سایت بورس نیوز به آدرس boursenews.com یکی دیگر از بهترین وب‌سایت‌های تحلیل بنیادی بازار بورس ایران است که تمام اطلاعات و اخبار بازار سرمایه و اقتصاد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از ویژگی‌های این بازار ارائه اخبار مربوط به پیش بینی بازار بورس توسط تحلیل‌گران و اقتصاددانان است. در اختیار داشتن اطلاعات و داده‌های به روز می‌تواند شرایط ایده آل‌تری را برای معامله‌گر ی و سرمایه‌گذاری فراهم کند. این سایت اطلاعات زیر را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. 

  • مصاحبه‌های انجام شده با افراد اقتصادی کشور و مسئولین سازمان بورس که می‌تواند، چشم اندازی از آینده را در اختیار کاربران قرار دهد.
  • نقشه بازارهای مختلف اعم از بورس، فرابورس، بورس انرژی، بورس کالا و نهادهای مالی
  • اطلاعات مربوط به تشکیل مجامع 
  • پرداخت سود شرکت‌ها
  • معرفی کارآفرینان و مدیران این بازار و شرکت‌های فعال
  • بررسی سیاست‌های سازمان بورس و دولت برای آینده
  • ارائه مقالات روانشناسی بورس 
  • اعلام به روزترین شرایط و قوانین سازمان بورس برای انجام معاملات در بازارهای مختلف
  • ارائه تحلیل‌های مختلف بازار بورس، دلار، سکه و سایر بازارهای مالی

تحلیل فاندامنتال یا تکنیکال؟

تحلیل‌گران تکنیکالی بر این عقیده هستند که تمام احتمالات و  روند حرکتی بازار را می‌توان از روی چارت حدس زد و نیاز به تحلیل فاندامنتال نیست؛ در واقع بیشتر  رویدادهای فاندامنتالی در تایید تحلیل تکنیکال خود را نشان می‌دهند. گروه دیگر هم به این باور هستند که تحلیل‌های بنیادی هم از اهمیت بالایی در روند حرکتی بازار دارند و مدنظر قرار دادن تحلیل‌های فاندامنتال می‌تواند نقش مهمی در کیفیت تحلیل شما داشته باشد. گروه مالی اینوستپ در دوره تریدر حرفه‌ای به این موضع به صورت کامل می‌پردازد.

تحلیل فاندامنتال، روشی برای ارزش‌یابی سهام؛ نتیجه‌گیری

تحلیل فاندامنتال یا بنیادی روشی برای اندازه‌گیری ارزش سهم است. هدف نهایی تحلیل فاندامنتال دستیابی به قیمت واقعی سهم است تا متوجه شویم یک سهم کم‌تر از قیمت واقعی ارزش‌گذاری شده یا بیشتر. افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی نوپا و یا سنتی را دارند، بررسی اخبار فاندامنتال می‌تواند اساسی‌ترین معیار برای اتخاذ تصمیمات به موقع باشد. بررسی فاندامنتال یک پروژه عوامل مختلفی را در برمی‌گیرد که شامل حجم معاملات، بررسی‌ ترازنامه‌ها، میزان سود، درآمد شرکت، دارایی و حتی نحوه مدیریت است. همه این اطلاعات در کنار یکدیگر می‌توانند ما را در ارزش‌یابی واقعی یک پروژه یا سهم یاری دهند. 

مراجعه به سایت‌های معتبر و مرجع جهت دستیابی به این اطلاعات می‌تواند سرمایه‌گذاران را در دستیابی به موفقیت یاری دهد. در این مقاله سعی شده تا بهترین سایت اخبار فاندامنتال به شما معرفی شود تا در تحلیل‌های خود به اطلاعات و داده‌های معتبر دست یابید. این تحلیل‌های فاندامنتال می‌توانند ارزش واقعی یک سهم را برای شما اندازه گیری کنند تا بدانید کدام سهم زیر قیمت و کدام سهم بالای قیمت اصلی ارزش‌گذاری شده است. 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید