آشنایی با ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

درباره ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی چه می‌دانید؟! اصلا با ارز دیجیتال و هوش مصنوعی آشنایی دارید و در جریان ارتباط تنگاتنگ میان این دو هستید؟!

 از ابتدای سال 2023 تا به امروز پروژه‌های مربوط به ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی که دست بر قضا بسیار هم جدید و پرطرفدارند، به نقل محافل تبدیل شده‌اند. هر جا که می‌روید، سخن از این ارزهاست و به هر گوشه سَرَک می‌کشید، بحث نقش چشمگیر و غیرقابل انکار آن‌ها در توسعه تکنولوژی در بلاکچین حسابی داغ است. اگر دوست دارید از قافله عقب نمانید و در جریان داغ‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی باشید، بهتر است نخست الفبای این علم را بیاموزید. یعنی یاد بگیرید ارز دیجیتال چیست، هوش مصنوعی چیست، چه ارتباطی میان این دو وجود دارد، چه آینده‌ای در انتظار این دو است و خلاصه این که چگونه می‌توان در چنین پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری کرد و یک شبه پولدار شد؟!

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که در به در به دنبال پاسخ سوالات فوق الذکر می‌گردید و علاقه‌مند آشنایی با کاربردهای هوش مصنوعی در ارز دیجیتال هستید، این مطلب را به هیچ قیمتی از دست ندهید!

ارز دیجیتال چیست؟

با جهانی شدن فضای دیجیتال و رخنه کردن این فضا در کلیه ابعاد زندگی انسان، بسیاری از افراد بر این شدند که معاملات پولی خود را نیز به چنین فضای دلچسبی منتقل نمایند. این‌گونه بود که پای واحد معاملاتی جدیدی به نام ارزدیجیتال به زندگی‌های امروزی باز شد. ارز دیجیتال که از آن تحت عنوان کریپتوکارنسی یاد می‌کنند، نوعی پول دیجیتال مبتنی بر علم رمزنگاری است. این پول‌های دیجیتالی که به تازگی بسیار محبوب و معروف شده‌اند و جایگزینی مناسب و درخور شأن برای ارزهای رایج به شمار می‌آیند؛ فاقد وجود خارجی هستند. یعنی شما پول دارید، اما هیچ پولی در جیب یا کیف پولتان وجود ندارد. جالب است. نه؟!

شاید عجیب و غیرقابل باور به نظر برسد، اما حقیقتا نام سازنده ارزهای دیجیتال که تنها در فضای اینترنتی اَرج و قُرب دارند، مشخص نبوده و در هاله‌ای از ابهام است! شاید بگویید چرا چنین ارزی که نه وجود فیزیکی دارد و نه نام و نشان درست و حسابی، تا این اندازه مورد استقبال قرار گرفته است؟!

امنیت حرف اول را در ارز دیجیتال می‌زند…

آنچه موجب گرایش بی حد و حصر افراد به ارزهای دیجیتال امروزی شده، امنیت مثال زدنی آن‌هاست. شاید برایتان جالب باشد بدانید که چنین امنیتی از به کارگیری رمزهای بسیار پیچیده در ساخت این رمز ارزها ناشی می‌شود. عدم پیچیدگی و سادگی بیش از حد معامله با ارزهای دیجیتال و قدرت نقدشوندگی بالای آن‌ها از دیگر دلایل محبوبیت‌شان در میان کاربران می‌باشد. با وجود این ارزها دست کلاهبرداران از هرگونه تقلب و کلاهبرداری کوتاه شده و پای واسطه‌هایی که میان خریداران و فروشندگان را شکراب می‌کنند، به معاملات باز نمی‌شود.

ارزهای دیجیتال بسیاری وجود دارند که می‌توانید با خرید و فروش آن‌ها زندگیتان را از این رو به آن رو کنید. ارزهایی همچون بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین و… که آینده هر یک درخشان‌تر از دیگری است!

اکنون که کم و بیش با ارزهای دیجیتال و ویژگی‌هایشان آشنا شدیم، وقت آن فرا رسیده که به معرفی مفهوم هوش مصنوعی و کاربردهای اعجاب‌انگیز آن در دنیای امروز بپردازیم. برای یادگیری یک مطلب هیجان‌انگیز آماده‌اید؟!

آشنایی مختصر و مفید با هوش مصنوعی

به احتمال قریب به یقین شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که بارها و بارها واژه هوش مصنوعی را از گوشه و کنار شنیده‌اید، اما اطلاعات پُر و پیمانی در مورد آن ندارید. تعداد کسانی که با شنیدن این واژه ربات‌های بی احساس را در ذهن خود متصور می شوند، کم نیست که هیچ، خیلی هم زیاد است. ربات‌هایی که با هدف تسهیل انجام امور دشوار طراحی و تولید شده‌اند و دیر یا زود قرار است جای انسان‌ها را بگیرند! می‌دانید مسئول این حجم از تفکرات اشتباهی که به خورد مغز ما و شما رفته، چیست؟!

بله؛ درست حدس زدید. مقصر تمام این تفکرات غلط فیلم‌های علمی و تخیلی هیجان انگیزی هستند که از زمین تا آسمان با واقعیت تفاوت دارند. خُب پس هوش مصنوعی چیست؟! چه کاربردهایی دارد؟! آیا وجود آن آینده نسل بشر را تهدید می کند؟!

اگر دوست دارید پاسخ سوالات فوق الذکر و سوالات مشابه را بیابید، تیتر بعدی را از دست ندهید!

هوش مصنوعی چیست؟!   

هوش مصنوعی که از آن تحت عنوان Artificial Intelligence یا به اختصار AI نیز یاد می‌شود، نوعی تکنولوژی دارای قدرت تفکر است! به هوش و به گوش باشید که قابلیت تفکر هوش مصنوعی با قابلیت تفکر انسانی متفاوت، اما در تلاش است که از آن تقلید نماید. جالب و در عین حال لازم است بدانید که گشت‌وگذار در صفحات وب فعالیتی متاثر از هوش مصنوعی است. شاید تا به امروز این استفاده برای شما به قدری ناملموس بوده که حس نکرده‌اید در حال استفاده از هوش مصنوعی هستید. اما از این پس می‌دانید!

اگر بخواهید هوش مصنوعی را در یک جمله به صورت جامع تعریف کنید، چه می‌گویید؟! اصلا از پس ارائه چنین تعریفی برمی‌آیید؟!

حقیقت این است که دانشمندان هم هنوز موفق به ارائه تعریفی جامع از هوش مصنوعی که همگی بر سر آن توافق داشته باشند، نشده‌اند! اما اگر بخواهیم تعاریف ارائه شده از سوی آنان را جمع‌بندی کنیم، به نکات زیر دست پیدا می‌کنیم:

  • هوش مصنوعی همچون انسان فکر می‌کند.
  • تفکرات هوش مصنوعی منطقی است.
  • هوش مصنوعی مثل انسان عمل می‌کند.
  • اعمال هوش مصنوعی منطقی است.

یک تعریف ساده، اما کاربردی از هوش مصنوعی!

هوش مصنوعی یکی از پرطرفدارترین شاخه‌های علوم رایانه به شمار می‌آید که اصلی‌ترین هدف آن تولید ماشین‌هایی هوشمند با قابلیت انجام وظایف نیازمند هوش انسانی است. به عبارت ساده‌تر می توان گفت که شبیه‌سازی هوش انسانی در کامپیوتر را تحت عنوان هوش مصنوعی نامگذاری می‌کنند. ماشینی که همچون یک انسان قدرت تفکر و استدلال داشته و از توانایی تقلید رفتار انسانی بهره‌مند باشد، نمونه بارز هوش مصنوعی است. حال که با ارز دیجیتال آشنا شدیم و مفهوم هوش مصنوعی را دریافتیم، زمان آن فرا رسیده که به بحث و گفتگو درباره اصل مطلب یعنی ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی بپردازیم.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟!

از جمله جدیدترین و تاثیرگذارترین اَشکال تکنولوژی در قرن 21 که موجب ایجاد تغییراتی شگرف در ابعاد گوناگون زندگی انسان شده‌اند، می‌توان به بلاک‌چین و هوش مصنوعی اشاره کرد. از تاثیر عمیق این دو بر اموری همچون دریافت و پرداخت مالی، ذخیره اطلاعات و سبک‌های سرمایه‌گذاری نیز نمی‌توان چشم پوشید!

یکی از مدرن‌ترین مفاهیمی که از ورود آن به بازار کریپتوکارنسی زمان زیادی نمی‌گذرد، ارز دیجیتال هوش مصنوعی است. کمی پیش‌تر با مفهوم ارزهای دیجیتال و هوش مصنوعی آشنا شدیم. اما این که ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست، سوالی است که ذهن بسیاری از کاربران جامعه رمز ارزها را به خود درگیر نموده است. شما چه می‌اندیشید؟!

ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی دربردارنده مجموعه‌ای از رمز ارزها هستند که هدف از ایجاد آن‌ها تلفیق هوش مصنوعی و بلاک‌چین عنوان شده است. اگر بخواهیم خیلی ساده و صریح بگوییم، این دسته از رمز ارزها نقشه راه خود را با کمک هوش مصنوعی پیش می‌برند. رمز ارزهای مذکور از پتانسیل‌های نهفته در هوش مصنوعی نهایت استفاده را برده و بدین‌ترتیب امنیت شبکه، مقیاس‌پذیری و کارایی را به بالاترین حد ممکن می‌رسانند.

تا بدین‌جا متوجه شدیم که ارزهای دیجیتال از همگرایی تکنولوژی بلاک‌چین و هوش مصنوعی ایجاد می‌شوند و تا به امروز توانسته‌اند تحولاتی عظیم در زندگی ما انسان‌ها رقم بزنند. راستی ایلان ماسک را می‌شناسید؟!

نگویید نه که حسابی از دستتان ناراحت می‌شویم! ایلان ماسک یکی از شناخته شده‌ترین و تاثیرگذارترین چهره‌های دنیای کریپتوکارنسی است که می‌تواند با یک جمله کوتاه تکانی بزرگ به این بازار پُرهیاهو بدهد. وی به دفعات فراوان در مصاحبه‌هایش به بحث درباره پروژه ارزهای دیجیتال و آینده روشن آن‌ها پرداخته و اعلام نموده که مشتاقانه در حال سرمایه‌گذاری بر روی این شکل جدید از تکنولوژی می‌باشد.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

از جمله مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های بازار ارزهای دیجیتال که موجبات رشد و رونق این بازار را در شرایط مختلف فراهم ساخته و بر محبوبیت آن در میان سرمایه‌گذاران افزوده، می‌توان به اتفاقات جدید و پیشرفت‌های تازه اشاره کرد. در حال حاضر ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی جدیدترین اتفاق و تازه‌ترین پیشرفتی هستند که بازار کریپتو را تحت تاثیر قرار داده‌اند. ایلان ماسک نیز با پیش‌بینی آینده روشن این ارزها و اعلام حمایت از این نوع فناوری، باعث شده که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی به داغ‌ترین موضوع این روزها تبدیل شود.                 

شاید شما هم با مشاهده اشتیاق ایلان ماسک برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی به سرمایه‌گذاری در این پروژه‌های پُرسود علاقه‌مند شده‌اید. اگر چنین است، پیش از گام گذاشتن در این مسیر پُر فراز و نشیب نخست به بررسی هدف و کاربرد پروژه‌ها در دنیای کریپتو بپردازید.  

سال 2009 میلادی بود که بیت کوین پا به عرصه وجود گذاشت. از آن روز به بعد ارزهای دیجیتالِ بسیاری با اهداف گوناگون روانه بازار شدند. تنها رمز ارزهایی در چرخه‌های نزولی بازار کریپتو دوام آورده و برای همیشه در این عرصه ماندگار می‌شوند که از کاربردی واقعی در فضای بلاک‌چین بهره‌مند باشند. یعنی چه؟!

یعنی هدف از ایجاد آن‌ها اضافه کردن مزیتی خاص و کاربردی به بلاک‌چین بوده و بتوانند گامی بلند در راستای مقیاس‌پذیری شبکه بردارند! گفتنی است که مقیاس‌پذیری یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مفاهیم بلاک‌چین محسوب می‌شود.

یک سوال سازنده!

به نظر شما برترین شبکه بلاک‌چین چه ویژگی‌هایی دارد؟!

شبکه‌ای که قادر به پردازش بیشترین تعداد تراکنش در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین کارمزد باشد، عنوان برترین شبکه بلاک‌چین را از آنِ خود می‌کند. جالب است بدانید که پروژه‌های ارز دیجیتال هوش مصنوعی نیز از این قاعده کُلی پیروی می‌کنند. این دسته از پروژه‌ها برای دستیابی به آینده‌ای درخشان راهی جز حرکت در راستای ارائه راهکارهای مرتبط با حفظ امنیت و افزایش مقیاس‌پذیری ندارند. از همین رو لازم است سرمایه‌گذاران پیش از سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال هوش مصنوعی به بررسی اهداف و فاندامنتال پروژه پرداخته و از سازگاری آن با بلاک‌چین مطمئن شوند. در این صورت می‌توانند با در نظر گرفتن میزان ریسک‌پذیری خود بخشی از سرمایه‌شان را صرف خرید ارز دیجیتال هوش مصنوعی نمایند.

چگونه ارز دیجیتال هوش مصنوعی بخریم؟!

امکان خرید رمز ارزهای هوش مصنوعی از صرافی‌های گوناگون میسر می‌باشد. برای خرید این رمز ارزها کافیست در پلتفرمی که قادر به پشتیبانی از ارز دیجیتال هوش مصنوعی مورد نظر شماست، ثبت‌نام نمایید. در صورتی که صرافی مورد نظرتان خارجی باشد، کار کمی پیچیده می‌شود. نخست باید از یک صرافی ایرانی تتر خریده و سپس موجودی تتر خود را به صرافی خارجی‌ای که قصد خرید ارز دیجیتال هوش مصنوعی از آن را دارید، منتقل کنید. بدین‌ترتیب می‌توانید ارز مورد نظرتان را خریداری نمایید.

اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی دارید، یک نکته مهم را آویزه گوشتان کنید. این دسته از رمز ارزهای پرطرفدار در حال حاضر در ابتدای مسیر هستند و راه زیادی تا رسیدن به مقصد پیش رو دارند. مطمئن باشید که پتانسیل رشد آن‌ها اعجاب‌انگیز و آینده‌شان بسیار درخشان است. پس افق زمانی خود را بلند مدت در نظر گرفته و انتظار نداشته باشید که از همان ابتدا به سودهای هنگفت دست پیدا کنید. پس هر کس از شما پرسید که سرمایه‌گذاری در ارز های دیجیتال هوش مصنوعی چه نوع سرمایه‌گذاری ای محسوب می‌شود، قاطعانه بگویید بلند مدت!

آینده ارز دیجیتال هوش مصنوعی؛ درخشان و پُرسود!

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، ارز دیجیتال هوش مصنوعی تلفیقی از تکنولوژی بلاک‌چین و هوش مصنوعی می‌باشد. عده‌ای از تحلیل‌گران بر این باورند که ترکیب ویژگی‌های این دو فناوری که جزء برترین فناوری‌های قرن محسوب می‌شوند، در آینده‌ای نه چندان دور انقلاب دیجیتالی نوینی را در جهان ایجاد خواهد کرد. تصور کنید که ویژگی‌های منحصربه‌فرد هوش مصنوعی همچون انعطاف‌پذیری بالا با ویژگی اعجاب‌انگیز تمرکز زدایی در بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال ترکیب شود. در این که چنین ترکیبی می‌تواند کاربردهایی گسترده در امور گوناگون داشته باشد، هیچ شکی نیست!

شاید برایتان جالب باشد بدانید که به عقیده برخی دیگر از تحلیل‌گران آینده ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی غیر قابل پیش‌بینی است. آنان معتقدند که وضعیت پیشروی پروژه‌های هوش مصنوعی و سطح سازگاری آن‌ها ارتباط مستقیمی با غیرمتمرکز بودن بلاک‌چین دارد. در صورتی که به کارگیری هوش مصنوعی در شبکه‌های رمز ارزی زمینه‌ای را فراهم سازد که ربات‌های هوش مصنوعی عملکرد شبکه را به طور متمرکز در اختیار بگیرند؛ مفهوم غیرمتمرکز بودن از بین خواهد رفت. گفتنی است که این موضوع با اصل تمرکز زدایی بلاک‌چین در تضاد است.

خُب اگر فناوری هوش مصنوعی با مقیاس‌پذیری بلاک‌چین سازگار بوده و در راستای افزایش آن به کار گرفته شود، چه؟!

در چنین شرایطی می‌توان گفت که رشد و تحول ناگهانی ارزهای دیجیتال و هوش مصنوعی در آینده دور از انتظار نیست!

مایلید با برترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی که می‌توانند آینده دنیا را دگرگون سازند، آشنا شوید؟!

آشنایی با برترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

  گراف (The Graph)

به عنوان نمونه‌ای از برترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی دنیا که به منظور توسعه قرارداد هوشمند یک لایه نمایه‌سازی ایجاد می‌نماید، می‌توان به گراف اشاره کرد. هرچه از محبوبیت و معروفیت این توکن در میان علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو بگوییم، حق مطلب را ادا نکرده‌ایم!

می‌دانید وظیفه گراف چیست؟!

گراف به جمع‌آوری داده‌ها از بلاک‌چین‌های گوناگون پرداخته و بدین‌ترتیب این امکان را برای توسعه‌ دهندگان میسر می‌سازد که به منظور پیشبرد پروژه‌های خود، به داده‌های اصلی دسترسی داشته و از آن‌ها استفاده نمایند.  حال ممکن است این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که آیا ارز دیجیتال هوش مصنوعی گراف تنها قادر به ارائه داده‌ها است؟! آیا این ارز دیجیتال هوش مصنوعی محبوب هیچ وظیفه و کاربرد دیگری به غیر از جمع‌آوری داده‌ها از بلاک‌چین‌های مختلف ندارد؟!

معلوم است که دارد! این رمز ارز دیجیتالی معروف علاوه بر جمع‌آوری و ارائه داده‌ها، زمینه‌ای را فراهم می‌سازد که کاربران امکان پرس‌وجو در شبکه اتریوم را داشته باشند. حتما می‌پرسید این ویژگی چه کاربردی دارد؟!

ویژگی مذکور ایجاد API هایی با دسته‌بندی اطلاعات خاص و ساخت زیرگراف‌هایی برای دستیابی به اهداف معین را برای توسعه دهندگان ممکن می‌سازد. شک نداریم که می‌خواهید بپرسید زیرگراف چیست؟! زیرگراف که در اصطلاح لاتین از آن تحت عنوان Sub Graph یاد می‌کنند، ایفا کننده نقش API برای بلاک‌چین‌ها است. وظیفه زیرگراف فراهم‌سازی امکان دسترسی سریع و بی‌دردسر به اطلاعات یک اپلیکیشن غیر متمرکز با بلاک‌چین می‌باشد. متوجه نشدید؟! دوست دارید با یک مثال ساده، اما کاربردی درک قضیه را برایتان ساده‌تر کنیم؟!  

یک مثال ساده، اما کاربردی

تصور کنید که قصد دارید با استفاده از اپلیکیشن خود به اطلاعات صرافی یونی سواپ دسترسی پیدا کنید. بدین منظور دو روش پیشِ رو دارید. روش نخست این است که دست به دامان کدنویسی شده و دردسرهای راه‌اندازی سرور و پایگاه داده‌های متمرکز را به جان بخرید تا موفق به ایجاد ابزارهای دسترسی به داده‌ها شوید! لازم است بگوییم این روش کلی وقتتان را می‌گیرد و انرژی‌تان را هدر می‌دهد یا خودتان بهتر از ما در جریان این مشکلات هستید؟! ضمنا ممکن است شما با هزار و یک اپلیکیشن مختلف در ارتباط باشید. آیا می‌توانید برای تک تک آن‌ها این مراحل را طی کنید؟!

آنچه عیان است، این است که امکان انجام چنین کاری برای کلیه اپلیکیشن‌ها مقدور نیست. پس بهتر است قید این روش را بزنید و بروید سراغ روش بعدی یعنی استفاده از زیرگراف‌ها! برای استفاده از این روش می‌توانید به یک زیرگراف در سایت خود لینک دهید تا بدین‌ترتیب امکان جستجوی اطلاعات صرافی مورد نظر برای کلیه کاربران مهیا گردد.

ارز هوش مصنوعی گراف که نماد آن GRT است، به منظور نمایه‌سازی و پرس‌وجوی خودکار و قابل تایید هوش مصنوعی را مورد استفاده قرار می‌دهد. اصلی‌ترین هدف این ارز از به کارگیری هوش مصنوعی افزایش کارایی خود در پرس‌وجوها است. هوش مصنوعی نقش غیر قابل انکاری در مدیریت اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این ارز ایفا می‌کند.

  Singularity NET

به عنوان یکی دیگر از کاربردی‌ترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی که آینده‌ای درخشان انتظارش را می‌کشد، می‌توان به ارز دیجیتال هوش مصنوعی سینگولاریتی نِت اشاره کرد. جالب و در عین حال لازم است بدانید که ارز دیجیتال هوش مصنوعی مذکور یک پلتفرم مبتنی بر دفتر کل توزیع شده به شمار آمده و زمینه‌ای را فراهم می‌سازد که کاربران بتوانند به ایجاد، اشتراک‌گذاری و کسب درآمد از هوش مصنوعی بپردازند. به عبارت ساده‌تر می‌توان سینگولاریتی نِت را بازاری برای سرویس‌های هوش مصنوعی دانست. شما به عنوان یک کاربر می‌توانید با به کارگیری توکن AGIX به جستجو و ارزیابی سرویس‌های وسیع و کاربردی هوش مصنوعی پرداخته و در صورت تمایل آن‌ها را خریداری نمایید.

سینگولاریتی نِت را می‌توان فضایی غیر متمرکز برای توسعه دهندگان هوش مصنوعی تصور کرد. آن‌ها می‌توانند از این فضا به منظور انتشار و فروش ابزارهای هوش مصنوعی خود استفاده نموده و به ارزیابی عملکرد این ابزارها بپردازند.

ورود پلتفرم ارز دیجیتال هوش مصنوعی سینگولاریتی نِت به بازار به سال 2017 میلادی باز می‌گردد. شاید عجیب و غیر قابل باور به نظر برسد، اما حقیقت این است که این پلتفرم توانسته در طی عرضه اولیه ارز دیجیتال خود در کمتر از یک دقیقه فروشی 36 میلیون دلاری را تجربه نماید! بسیار اعجاب‌انگیز است. نه؟!

سوفیا را می‌شناسید؟!

سوفیا گویاترین ربات دنیا است که به احتمال قریب به یقین با آن آشنایی دارید. جالب است بدانید که تیم سازنده ارز دیجیتال هوش مصنوعی سینگولاریتی نِت همان تیمی است که برای توسعه ربات هوشمند سوفیا از جان و دل مایه می‌گذارد. یکی از بزرگترین اهدافی که این توکن هوش مصنوعی برای تحقق آن تلاش می‌کند، درک کامل زبان انسان توسط سوفیا است. به نظر شما چنین چیزی شدنی است؟!

شک نکنید که دیر یا زود شاهد وقوع چنین رخدادی خواهیم بود. روزی می‌رسد که سوفیا زبان انسان را به طور کامل درک می‌کند و آن روز به لطف پیشرفت‌های بی‌شمار هوش مصنوعی، این اتفاق چندان عجیب و غیر قابل باور به نظر نخواهد رسید! دوست دارید با منحصر به فردترین مزایای ارز دیجیتال هوش مصنوعی سینگولاریتی نِت آشنا شوید؟!

سینگولاریتی نِت نخستین ارز دیجیتال هوش مصنوعی است که در راستای تسهیل فروش ابزارها و کتابخانه‌های هوش مصنوعی توسط توسعه دهندگان می‌کوشد.

سینگولاریتی نِت به خریداران این ابزارها این امکان را می‌دهد که پیش از تکمیل خرید به تست و ارزیابی سرویس‌های هوش مصنوعی بپردازند. بدین‌ترتیب خریداران می‌توانند اطمینان حاصل نمایند که ابزار مورد نظر قادر به پاسخگویی به نیازهای آن‌ها است.

یکی از اعجاب انگیزترین مزایای ارز دیجیتال هوش مصنوعی سینگولاریتی نِت امکان سفارش‌دهی یک سرویس خاص هوش مصنوعی از انجمن گسترده متخصصان هوش مصنوعی با استفاده از پورتال درخواست این پروژه می‌باشد.

  Fetch  

 اگر بگوییم ارز دیجیتال هوش مصنوعی فچ یک آزمایشگاه هوش مصنوعی است که در یک شبکه بدون نیاز به مجوز امکان دسترسی دموکراتیک به تکنولوژی هوش مصنوعی را میسر می‌سازد، اغراق نکرده‌ایم. کاربران می‌توانند به این شبکه متصل شده، بدین‌ترتیب با استفاده از هوش مصنوعی به صورت خودکار به مجموعه داده‌های امن دست پیدا نموده و آن‌ها را مورد استفاده قرار دهند. ریشه مدل پروژه فچ در بهینه‌سازی فعالیت‌هایی نظیر فعالیت‌های زیر می‌باشد:

  • خدمات ترید و معامله در اپ‌های امور مالی غیر متمرکز
  • شبکه‌های انرژی هوشمند
  • شبکه‌های حمل و نقل
  • خدمات سفر

ارز دیجیتال هوش مصنوعی فچ که کاربران آن را با نماد FET می‌شناسند، کاربردهای متعدد و متنوعی دارد. هدف از طراحی این توکن کاربردی یافتن، ایجاد، استقرار و آموزش دوقلوهای دیجیتال عنوان شده است. حتما با تعجب می‌پرسید منظور از دوقلوهای دیجیتال چیست؟! نسخه شبیه به یک جسم یا فرآیند فیزیکی که قادر به مدل سازی عملیات شی مورد نظر بوده و می‌تواند به بررسی سناریوهای مختلف آن بپردازد، تحت عنوان دوقلوی دیجیتال نامیده می‌شود. جالب است بدانید که در پروژه ارز دیجیتال هوش مصنوعی فچ، کاربران این امکان را دارند که با استفاده از FET به ساخت و استقرار دوقلوهای دیجیتالی خود در شبکه بپردازند. توسعه دهندگان نیز می‌توانند در ازای پرداخت توکن FET، ابزارهای مبتنی بر یادگیری ماشینی را در راستای آموزش دوقلوهای دیجیتال در شبکه در اختیار بگیرند.

   Ocean Protocol

اوشن پروتکل یکی دیگر از ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی به شمار می‌آید که طرفداران بی‌شمار و کاربردهای فراوانی دارد. این ارز که یک اکوسیستم مبتنی بر بلاک‌چین محسوب می‌شود، پلتفرمی را فراهم ساخته که کاربران و مشاغل می‌توانند به ارزش‌گذاری داده‌های خود در آن بپردازند و علاوه بر این، از طریق به کارگیری توکن‌های داده با استاندارد ERC-20 از ارزهای دیجیتال کسب درآمد نمایند

ایجاد ارزش افزوده برای تامین کنندگان و مصرف کنندگان داده از مهم‌ترین ویژگی‌های اوشن پروتکل، به عنوان یکی از محبوب‌ترین و بهترین توکن‌های هوش مصنوعی است. تامین کنندگان داده می‌توانند با به کارگیری این پروتکل فوق کارآمد ضمن حفظ حریم شخصی و اعمال کنترل بر روی داده‌هایشان، به کسب درآمد از آن‌ها بپردازند. در سویِ مقابلِ تامین کنندگان داده، مصرف کنندگان داده قرار دارند. این افراد نیز می‌توانند با وجود این پروتکل به داده‌هایی دسترسی داشته باشند که پیش‌تر امکان دستیابی به آن‌ها میسر نبوده و یا پیدا کردنشان تقریبا غیرممکن بوده است!

جالب است بدانید که شرایط برای کشف مجموعه داده‌های مختلف در ارز دیجیتال هوش مصنوعی اوشن پروتکل فراهم می‌باشد. همچنین شما به عنوان یک کاربر می‌توانید این داده‌های متنوع را خریداری نموده، مورد استفاده قرار داده و در صورت تمایل مجددا بفروشید! تا بدین جا دریافتیم؛ ارز دیجیتال هوش مصنوعی اوشن پروتکل که با نماد OCEAN شناخته می‌شود، ابزاری است که به منظور خرید و فروش داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این توکن به دانشمندان، تحلیل‌گران، محققان و تمام افرادی که در به در به دنبال داده‌های قابل اعتماد می‌گردند، توصیه می‌شود.

I Exec RL

ارز دیجیتال هوش مصنوعی I Exec RL را می‌توان به عنوان ارائه‌دهنده پیشرو محاسبات مبتنی بر بلاک‌چین معرفی نمود. هدف از به کارگیری بلاک‌چین در این پروژه سازماندهی بازاری است که کاربران آن از امکان کسب درآمد از طریق قدرت محاسباتی، اپلیکیشن‌ها و مجموعه داده‌های خود بهره‌مند هستند. شاید بپرسید چنین چیزی چگونه ممکن و قابل انجام است؟!

انجام این کار با ارائه دسترسی به منابع محاسبات ابری بر مبنای تقاضا امکان‌پذیر می‌باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که ارز دیجیتال هوش مصنوعی مذکور قادر به پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی گوناگون در حوزه‌های متنوع زیر می‌باشد:

  • بیگ دیتا
  • مراقبت‌های بهداشتی
  • رندرگیری
  • فین تک
  • هوش مصنوعی

گفتنی است که پروژه ارز دیجیتال هوش مصنوعی I Exec RL که همه کاربران آن را با نماد RLC می‌شناسند، در سال 2016 میلادی تاسیس شده است. توسعه دهندگان هدف از تاسیس این پروژه را بازآفرینی مفهوم رایانش ابری عنوان نموده‌اند. 

Phala Network

ارز دیجیتال هوش مصنوعی مذکور یک سرویس محاسباتی قدرتمند است که به دلیل بهره‌مندی از ویژگی حفظ حریم شخصی به اوج محبوبیت و معروفیت رسیده است. این رمز ارز پرطرفدار قادر به ارائه قدرت محاسباتی قابل مقایسه با سرویس‌های ابری موجود بوده و می‌تواند به محافظت از حریم خصوصی اپلیکیشن‌های کاربران بپردازد.

اگر دوست دارید در جریان کاربردهای فراوان ارز دیجیتال هوش مصنوعی Phala Network که با نماد PHA شناخته می‌شود، قرار بگیرید؛ تیتر بعدی را به هیچ قیمتی از دست ندهید!

کاربردهای شگفت انگیز ارز دیجیتال هوش مصنوعی PHA

امکان خرید منابع محاسباتی و ذخیره‌سازی داده‌های قابل اعتماد از طریق ارز دیجیتال هوش مصنوعی Phala Network میسر می‌باشد. گفتنی است که این پروژه قادر به ایجاد یک زیرساخت مبادله داده مبتنی بر قراردادهای هوشمند است. هدف از این کار جمع‌آوری استاندارد داده‌ها، تحلیل و بررسی و معامله آن‌ها می‌باشد. با این اوصاف می‌توان با به کارگیری ارز دیجیتال هوش مصنوعی نام برده اقدام به ایجاد یک اکوسیستم مبادله محرمانه و قابل اعتماد برای تامین کنندگان و مصرف کنندگان نمود.

اگر جویای امنیت استفاده از این پروتکل هستید، باید خدمتتان عرض کنیم که وظیفه تامین امنیت این پروتکل کارآمد بر عهده دربان‌های پروژه می‌باشد که از آن‌ها تحت عنوان Gate Keepers یاد می‌کنند. جالب است بدانید که Gate Keepers ها با استیک نمودن مقادیر مشخصی توکن PHA در پروتکل از بروز فعالیت‌های مخرب جلوگیری به عمل می‌آورند.

پروژه ارز دیجیتال هوش مصنوعی نام برده از یک دائو برخوردار است. می‌دانید وظیفه دائو چیست؟!

واگذاری حکمرانی پروژه به کاربران شبکه! کاربران می‌توانند توکن‌های PHA را در شبکه استیک نموده، بدین‌ترتیب در رای گیری‌ها و نظرسنجی‌ها شرکت و در تعیین آینده پروژه دخالت نمایند. با این اوصاف می‌توان گفت که ارز دیجیتال هوش مصنوعی نام‌ برده عهده‌دار نقش حاکمیتی است!

لازم به ذکر است که ارز دیجیتال هوش مصنوعی Phala پلتفرمی بدون نیاز به اعتماد می باشد. این پروژه قادر است پردازش ابری داده‌های بزرگ را به نحوی انجام دهد که حریم خصوصی آن‌ها هیچ‌گاه به خطر نیفتد.

کوالنت (Covalent)

ارز دیجیتال هوش مصنوعی کوالنت از آن دسته ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی است که با به کارگیری تکنولوژی بیگ دیتا برای ایجاد داده‌های معنادار از میلیاردها نقطه تلاش می‌کند. جالب است بدانید که ارز مذکور از این طریق داده‌هایی معنادار را در اختیار سرمایه‌داران قرار داده و مسیر سرمایه‌گذاری را برای آنان هموار می‌سازد. گفتنی است که این پروژه به فکر توسعه دهندگان نیز بوده و به آنان این امکان را می‌دهد که منابع داخل سازمانی خود را به اهدافی که کارایی بیشتر و قابل توجه‌تری  دارند، اختصاص دهند!

ارز دیجیتال هوش مصنوعی کوالنت به جای این که با کلی سخت گیری و آب و تاب به یافتن داده‌ها از دلِ تعداد انگشت شماری زنجیره بپردازد، به جمع‌آوری اطلاعات از چندین منبع مختلف همچون گره‌ها، زنجیره‌ها و فیدهای داده روی می‌آورد. عملکرد سرمایه‌گذاری فعلی و تاریخی در کلیه دارایی‌های دیجیتال از جمله مهم‌ترین داده‌های شخصی‌سازی شده‌ای هستند که ارز دیجیتال هوش مصنوعی کوالنت با به کارگیری API، آن‌ها را از طریق والت ارز دیجیتال در اختیار کاربران می‌گذارد.

کاربران دنیای کریپتو کوالنت را که جزء کاربردی‌ترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی است، با نماد CQT می‌شناسند. این توکن حاکمیتی شرایطی را فراهم می‌سازد که کاربران بتوانند در پروپوزال‌ها و تغییر متغیرهای پروژه مشارکت نمایند. ولیدیتورها می‌توانند در ازای پاسخ به نیازهای کاربران، این توکن را در شبکه استیک نموده و بدین ترتیب به کسب پاداش و کارمزد بپردازند. کاربران معمولی نیز می‌توانند توکن مذکور را در راستای دسترسی به شبکه مورد استفاده قرار داده و هزینه‌های ناشی از ارائه خدمات را به وسیله آن پرداخت نمایند!

  Numeraire

یکی از بهترین و ارزشمندترین انواع ارز دیجیتال هوش مصنوعی و یادگیری ماشین که دیر یا زود انقلابی عظیم در آینده بازار کریپتو به پا خواهد کرد، ارز Numeraire است. پروژه مذکور که راه‌اندازی آن بر روی بلاک‌چین اتریوم صورت پذیرفته، شرایط آزمایش و ایجاد مدل‌های یادگیری ماشین با قابلیت اطمینان بهبود یافته را برای توسعه دهندگان و دانشمندان فراهم می‌سازد. اصلی‌ترین اهدافی که این پلتفرم کاربردی برای تحقق و دستیابی به آن‌ها تلاش می‌کند، عبارتند از:

  • تمرکز زدایی در حوزه علم داده
  • اعطای اجازه به توسعه دهندگان به منظور رقابت در ساخت مدل‌های کارآمد و تاثیرگذار پیش بینی در الگوریتم‌های یادگیری ماشین

نماد ارز دیجیتال هوش مصنوعی مذکور NMR می‌باشد.

اندکی تامل…

اگر فکر می‌کنید ارزهای دیجیتالی که با هوش مصنوعی تلفیق شده و قصد دارند در آینده‌ای نزدیک دنیای کریپتو را با تحولاتی چشمگیر رو به رو سازند، فقط همین مواردی هستند که پیش‌تر به معرفی و بررسی‌شان پرداختیم، سخت در اشتباهید! قضیه بسیار فراتر از این‌هاست و شما برای یک سرمایه‌گذاری آینده‌دار گزینه‌های شگفت انگیز زیادی روی میز دارید. گزینه‌هایی که هر چه از مزایای منحصر به فرد و باورنکردنی‌شان برایتان بگوییم، کم گفته‌ایم! 

به عنوان مثال ما در این مطلب نامی از ارز دیجیتال هوش مصنوعی Cortex نبرده‌ایم. اما این بدان معنا نیست که ارزش این ارز در مقایسه با سایر رمز ارزهای هوش مصنوعی کمتر بوده و یا سوددهی آن ناچیزتر است. همچنین اشاره‌ای به رمز ارز هوش مصنوعی dkargo نکرده‌ایم. اما این بدان معنا نیست که این رمز ارز بی‌نظیر نمی‌تواند شما را به اهداف والایتان برساند و جیبتان را پر پول کند! از دیگر رمز ارزهای هوش مصنوعی موجود که حیف است جایشان در این مطلب خالی باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رندر توکن (RNDR)
  • اینجکتیو پروتکل (INJ)
  • آسیس نتورک (ROSE)
  • اینشور دیفای (SURE)
  • اریجین تریل (TRAC)

جمع‌بندی ارز دیجیتال هوش مصنوعی

می‌دانید ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست و چه کاربردهایی دارد؟!

ارز دیجیتال هوش مصنوعی؛ به مجموعه‌ای از ارزها اطلاق می‌شود که هوش مصنوعی و تکنولوژی بلاک‌چین را با یکدیگر تلفیق نموده و بدین‌ترتیب خدمات متعدد و متنوع بسیاری را به کاربران ارائه می‌دهند. همان‌طور که می‌دانید، بحث هوش مصنوعی این روزها بسیار داغ‌تر از هر زمان دیگری است. از همین رو خرید ارزهای دیجیتالی که با این حوزه در ارتباط هستند، می‌تواند بسیار جذاب و هیجان‌انگیز باشد!

انعطاف پذیری بی حد و حصر هوش مصنوعی زمینه‌ای را فراهم ساخته که پروژه‌های رمزنگاری هوش مصنوعی در ابعاد و اشکال متعدد و متنوعی ظهور پیدا کنند. اگر اخبار دنیای کریپتوکارنسی را دنبال کنید، حتما می‌دانید که بسیاری از آلت کوین‌های این حوزه در بخشی از فعالیت‌های خود از هوش مصنوعی استفاده نموده و بدین‌ترتیب به اوج محبوبیت و معروفیت رسیده‌اند. صرف نظر از این که کدام ارزهای دیجیتال با هوش مصنوعی تلفیق شده و کدام‌ها از قافله عقب مانده‌اند، ادغام هوش مصنوعی با پلتفرم‌های کریپتو این امکان را برای آنان فراهم می‌سازد که کارآمدتر و سازگارتر از پیش باشند.

مهم‌ترین انواع ارز دیجیتال هوش مصنوعی که دیر یا زود انقلابی عظیم در دنیای کریپتو به پا کرده و بسیاری از سرمایه‌گذاران را از فرش به عرش می‌رسانند، عبارتند از:

  • گراف (The Graph)
  • Singularity NET
  • Fetch
  • Ocean Protocol 
  • I Exec RL
  • Phala Network
  • Covalent
  • Numeraire 
  • رندر توکن (RNDR)
  • اینجکتیو پروتکل (INJ)
  • آسیس نتورک (ROSE)
  • اینشور دیفای (SURE)
  • اریجین تریل (TRAC)  

تعداد رمز ارزهای هوش مصنوعی که سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها سودی شگفت‌انگیز را نصیبتان خواهد کرد، بسیار بیشتر از چیزی است که تصورش را می‌کنید. کافیست یکی از ارزهای دیجیتال تلفیق شده با هوش مصنوعی را برگزینید و با سرمایه‌گذاری بر روی آن زندگیتان را متحول کنید!

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید