آموزش استیک کردن در صرافی ارزدیجیتال

با توجه به محبوبیت سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی، افراد زیادی به این بازارها جذب شده و حتی با دارایی کم اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند. یکی از ساده‌ترین راه‌های کسب درآمد از طریق رمزارزها، استیک کردن آنها در صرافی است. در این روش، افراد می‌توانند با ذخیره دارایی خود، مانند سپرده‌گذاری در بانک، درصد مشخصی سود دریافت کنند. این روش مناسب افرادی است که دانش لازم برای تحلیل تکنیکال ندارند و می‌خواهند بدون ریسک در این بازار سرمایه‌گذاری کنند. در مقاله آموزش استیک کردن در صرافی ابتدا به بررسی مفهوم استیکینگ و سازوکار آن، انواع روش‌های آن و ارزهای مناسب استیک کردن می‌پردازیم. در نهایت نیز به آموزش استیکینگ در صرافی‌های بایننس، کوکوین، کوین بیس و پنکیک سواپ خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

استیک کردن ارز دیجیتال به چه معناست؟

واژه استیک کردن در حوزه ارزهای دیجیتال به معنای دریافت سود در ازای گرو گذاشتن ارز دیجیتال در صرافی یا کیف پول است. استیکینگ به معنای سپرده‌گذاری دارایی است که در ازای آن سود دریافت می‌شود. این سود به صورت درصد مشخص محاسبه می‌شود و مشابه دریافت سود یا بهره مشخص از بانک است. 

اما تعریف تخصصی‌تر استیک کردن به معنای نگهداری و ذخیره ارز دیجیتال در صرافی یا کیف پول به منظور پشتیبانی از عملیات‌ها و امنیت شبکه است. به عبارت دیگر، زمانی که شما ارزهای دیجیتال را در کیف پول خود قفل می‌کنید، علاوه بر امنیت شبکه، به بهبود عملکرد آن نیز کمک می‌کنید و با این کار از تیم سازنده رمزارز مورد نظر پاداش دریافت می‌کنید. این پاداش، سودی بین ۵ تا ۲۰ درصد در سال است.

استیک کردن می‌تواند جایگزین فرایند استخراج، با مصرف منابع برق و پردازشی کمتر باشد. یکی از مزیت‌های استیکینگ در مقایسه با ماینینگ، امکان ورود با سرمایه‌های به مراتب کمتر از راه‌اندازی یک شبکه استخراج است. زمانی که شما اقدام به استیک کردن می‌کنید، درواقع تبدیل به یک نود می‌شوید و به اضافه کردن بلاک‌های جدید به ‌بلاک‌چین و بررسی تراکنش‌ها می‌پردازید. این دقیقا همان کاری است که یک دستگاه ماینر انجام می‌دهد. به دلیل اهمیت بالای این موضوع، در این مقاله به آموزش استیک کردن در صرافی پرداختیم. با ما همراه باشید.

POW چیست؟

POW مخفف عبارت Proof of work و به معنای قانون اثبات کار است. اما این عبارت به چه معناست؟ کلیه سازوکارهای شبکه ‌بلاک‌چین بر اساس الگوریتم الگوی اثبات کار POW فعالیت می‌کند. بر این اساس، تمام تراکنش‌ها در یک بلاک قرار می‌گیرد و بلاک‌ها با اتصال به یکدیگر، یک شبکه ‌بلاک‌چین را تشکیل می‌دهند. در این مکانیزم، ماینرها برای حل یک مسئله ریاضی با هم رقابت می‌کنند و هر کدام که سریع تر پاسخ صحیح را پیدا کرد، مجوز ورود بلاک به این شبکه را دارد.

در یک شبکه غیرمتمرکز، مکانیزم قانون کار POW یک روش عالی و قوی در ایجاد یک شبکه و رسیدن به اجماع است. اما مشکلی که در این روش وجود دارد، وجود حجم زیادی از محاسبات است که باید توسط ماینرها انجام شود. در این راستا، تامین امنیت شبکه ‌بلاک‌چین نیز محقق می‌شود و به بیان بسیاری از متخصصان، انجام این حجم زیاد محاسبات توسط ماینر قابل توجیه است. اما آیا این امکان وجود دارد که بدون این تجهیزات و انجام محاسبات پیچیده، امنیت شبکه را تامین کرد؟ در ادامه مقاله آموزش استیک کردن در صرافی به این موضوع می‌پردازیم.

POS چیست؟

POS نیز مخفف عبارت Proof of staking است و به قانون اثبات سهم و یا اجماع آن اشاره دارد. ایده اصلی این طرح، ذخیره و نگهداری دارایی به منظور افزایش امنیت شبکه است. در این روش، شبکه در فواصل زمانی معین به کاربران خود که مانند نود یا گره فعالیت می‌کنند، این امکان را می‌دهد تا بلوک‌های خود را تایید و به شبکه متصل کنند. احتمال تایید و انتخاب یک نود برای اتصال به شبکه، به تعداد کوین‌های ذخیره شده فرد بستگی دارد. به این معنا که، هرچه تعداد کوین‌های ذخیره شده نود بیشتر باشد، شانس بیشتری برای گرفتن تاییدیه دارد.

برخی از طرفداران این روش، معتقدند که قانون اثبات سهم مقیاس‌پذیری و امنیت یک شبکه را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. برای مثال، شبکه اتریوم جهت رفع مشکل مقیاس‌پذیری خود، قصد تغییر الگوی اجماع خود از قانون اثبات کار یا ماینینگ به قانون اثبات سهم یا استیکینگ دارد. 

استخر استیکینگ چیست؟

استخر استیکینگ Staking Pool به مجموعه افرادی که اقدام به ذخیره و استیکینگ یک رمزارز کرده اند، اشاره دارد. این افراد در استخر استیکینگ به هم متصل شده اند تا شانس دریافت تاییدیه و در نهایت پاداش خود را افزایش دهند. در انتها، درصورت تایید و دریافت پاداش، این جایزه بین همه شرکت کنندگان تقسیم خواهد شد. مقدار پاداش هر فرد نیز به مقدار ارز دیجیتالی که ذخیره کرده است، بستگی دارد. 

وجود استخرهای استیکینگ برای هولدرها یک فرصت مناسب جهت سرمایه‌گذاری فراهم کرده تا با قفل کردن سرمایه خود، یک سود سالانه به صورت درصدی دریافت کنند. بعد از استیکینگ، زمان رفع بلوکه شدن سرمایه توسط شبکه تعیین می‌شود. معمولا حداقل مقدار استیکینگ و زمان برداشت آن به گونه‌ای تعیین می‌شود که از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری شود. برای آموزش استیک کردن در صرافی با ما همراه باشید.

روش‌های استیک کردن رمزارز

تا اینجا متوجه شدیم که استیکینگ به معنای سپرده‌گذاری و قفل ارز دیجیتال در والت یا صرافی به منظور درآمدزایی و دریافت سود سالانه است. اما استیک کردن روش‌های مختلفی دارد که در ادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت.

استیکینگ قفل شده یا ثابت Locked Staking

در استیکینگ ثابت یا قفل شده، شما با خرید ارزهای دیجیتال و ذخیره آن در صرافی یا کیف پول، سود دریافت می‌کنید. در این روش، دارایی شما قفل می‌شود و امکان خرید و فروش یا حتی اضافه کردن ارز دیجیتال وجود ندارد. استیکینگ ثابت بیشتر برای هولدرها کاربرد دارد، زیرا در عین نگهداری و ذخیره ارز می‌توانند از آن سود دریافت کنند. در حال حاضر، ارزی که با این روش بیشترین سود را به سرمایه‌گذاران می‌دهد، رمزارز دات با ۳۲٫۷۹ درصد سود سالیانه است.

استیکینگ سرد Cold Staking

این روش زیر مجموعه استیکینگ ثابت است که در آن امکان استیکینگ برخی رمزارزها در کیف پول‌های سرد یا سخت‌افزاری وجود دارد. نگهداری و ذخیره ارزها در کیف پول‌های سخت‌افزاری، بالاترین امنیت را دارد و پیشنهاد می‌شود که هولدارهایی که دارایی زیادی دارند از این روش برای استیکینگ ارزهای خود استفاده کنند. 

استیکینگ منعطف Flexible Staking

در این روش نیز، رمزارزهای شما برای پشتیبانی از شبکه ‌بلاک‌چین در کیف پول ذخیره می‌شود. تنها تفاوت استیکینگ منعطف با ثابت، این است که دارایی شما قفل نمی شود و امکان معامله این دارایی‌ها وجود دارد. البته این نکته را نیز باید درنظر داشت که این روش سود کم تری نسبت به استیکینگ‌های دیگر دارد.

دیفای استیکینگ DeFi Staking

استیک ارز دیجیتال در این روش با روش‌های دیگر کاملا متفاوت است. در روش‌های قبلی شما دارایی‌های خود را در پلتفرم‌های متمرکز استیک می‌کنید، اما در دیفای استیکینگ، دارایی‌ها در پلتفرم‌های غیرمتمرکز ذخیره می‌شوند. به واسطه این قرارداد هوشمند، کاربران می‌توانند طیف دارایی‌های بیشتری مانند توکن‌های غیرمثلی NFT را نیز استیک کنند. 

محاسبه سود استیک کردن 

قبل از آموزش استیک کردن در صرافی، به محاسبه سود حاصل از آن می‌پردازیم. هر شبکه ‌بلاک‌چین بر اساس پروتکل‌های منحصر به فرد خودش، روش متفاوتی برای محاسبه سود استیکینگ دارد. اما بیشتر آنها فاکتورهایی چون تعداد کوین‌های ذخیره شده در نود، تعداد کل کوین‌های استیک شده داخل شبکه، مدت زمان نگهداری کوین، ارزش بازار و نرخ تورم را در نظر می‌گیرند. 

در برخی از شبکه‌های ‌بلاک‌چینی، سود استیکینگ بر اساس درصد ثابتی تعیین و پرداخت می‌شود. این پاداش به عنوان جبران تورم بین سرمایه‌گذاران توزیع می‌شود تا آنها را به جای هولد کردن به استیک کردن رمزارزها تشویق کنند. بنابراین، آنها می‌توانند پاداشی قابل توجه و دلاری کسب کنند. برخی دارایی‌ها سود ثابت و برخی متغیر دارند. به گونه‌ای که ممکن است روزی که شما یک ارز را استیک می‌کنید، سود آن ۱۰ درصد باشد و بعدا این درصد کمتر یا بیشتر شود.

مزایا و معایب استیکینگ ارز دیجیتال

در مقاله آموزش استیک کردن در صرافی، می‌خواهیم به بررسی مزایا و معایب آن بپردازیم.

مزایای استیکینگ

  • روشی ساده و بی دردسر برای کسب سود است.
  • پتانسیل بالایی برای سوددهی دارد.
  • برخلاف ماینینگ ارز دیجیتال، نیازی به تجهیزات خاصی ندارد.
  • برخلاف معامله رمزارزها، نیازی به دانش تحلیلی خاصی ندارد.
  • استیکینگ باعث افزایش امنیت و بهبود کارایی بلاک پین می‌شود.
  • سرمایه‌گذار با هواد کردن دارایی خود، به مرور زمان به تعداد رمزارزهای خود می‌افزاید.

معایب استیکینگ

  • اگر قیمت ارز به میزان قابل توجهی کاهش یابد، سود حاصل از استیکینگ نمی‌تواند آن را جبران کند.
  • در بعض روش‌های استیکینگ، باید دارایی خود را برای مدت خاصی قفل کنید و در صورت نیاز نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک کردن

اگر قصد استیک کردن رمز ارزهای خود را دارید، باید بهترین‌های آنها را از نظر میزان سوددهی و استراتژی شخصی خود انتخاب کنید. در ادامه شما را با تعدادی از بهترین رمزارزها آشنا می‌کنیم.

تتر USDT

تتر یک استیبل کوین با حجم معاملات بسیار بالاست که می‌تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که به دنبال سود در بازار پرنوسان رمزارزها هستند. به دلیل حجم معاملات و نقدینگی بالایی که تتر دارد، شما را بدون زحمت به سود خوبی می‌رساند.

اتریوم ETH

اتریوم به عنوان اولین رمزارزهای معتبر شناخته شده و به دلیل صرفه اقتصادی که دارد، می‌تواند بهترین گزینه برای استیکینگ باشد. نرخ سود سالیانه این رمزارز تا ۱۷ درصد متغیر است و با ۳۲ اتریوم می‌توانید بین ۲ تا ۵ اتریوم استیک کنید.

پولکادات DOT

رمزارز پولکادات یک شبکه ‌بلاک‌چین نسل سوم است که با هدف رفع مشکلات ‌بلاک‌چین سنتی ایجاد شده است. استیک کردن پولکادات با وجود مزایای زیادی که دارد، هیچ ریسکی آن را تهدید نمی‌کند و بعد از اتریوم بهترین ارز برای استیکینگ است. مزیت اصلی آن، این است که حتی با یک دات هم می‌توان پروسه استیکینگ را شروع کرد. 

کاردانو ADA

کاردانو نیز یکی دیگر از بهترین ارزها برای استیک کردن است که با ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، به یک محیط امن و پایدار برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. با استیک این رمزارز می‌توانید هر ۵ روز یک بار سود دریافت کنید و مکانیسم آن به گونه‌ای است که سود حاصل از آن به دلیل اشباع استخر استیکینگ کم نمی‌شود.

سولانا SOL

‌بلاک‌چین سولانا، یک ‌بلاک‌چین عمومی است و از توکن‌های NFT و نرم افزارهای غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند. به طور میانگین سود حاصل از استیکینگ سولانا بین ۸ تا ۹ درصد است که هرچه از تجهیزات پیشرفته‌تر و یا ولیدیتورهای معتبرتری استفاده کنید، می‌توانید سود بیشتری دریافت کنید.

بایننس کوین BNB

بایننس کوین در دنیای رمزارزها، ارزش بالایی دارد و دلیل آن کارمزد پایین و عملکرد سریع آن است. این ارز دیجیتال توسط صرافی بایننس ایجاد شده و سود حاصل از آن، به صورت روزانه به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود. 

تزوس XTZ

تزوس را می‌توان به عنوان یکی از بهترین کوین‌ها برای استیک کردن در نظر گرفت، چراکه سودهای آن تا حد زیادی ثابت هستند و یک درصد مشخصی را شامل می‌شوند. پرداخت‌های اولیه این کوین بعد از یک دوره ۳۵ الی ۴۰ روزه واریز می‌شود، اما پرداخت‌های بعدی هر سه روز یک‌بار به حساب شما تعلق می‌گیرد. 

آلگوراند ALGO

آلگو یکی از بهترین سکه‌های استیکینگ است که می‌توان بازدهی بین ۵ تا ۱۰ درصد سالیانه را از آن انتظار داشت. استیکرهای این کوین تنها با یک ALGO می‌توانند کار استیکینگ خود را آغاز کنند و به طور معمول سرویس اعتباری بیشتری نسبت به رمزارزهای دیگر دارد. 

آموزش استیک کردن در صرافی بایننس

بایننس یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که کارمزد استیک کردن رمزارزها را صفر عنوان کرده است. در این صرافی شما می‌توانید ارزهای تزوس (XTZ)، ترون (TRX)، نئو (NEO) و بسیاری دیگر را در این صرافی استیک کنید و از آنها پاداش یا سود دریافت کنید. برای استیک ارزهای مورد نظر خود مراحل زیر را دنبال کنید.

آموزش استیک کردن در صرافی بایننس از طریق وب سایت

  • ابتدا به صفحه اصلی صرافی بایننس بروید و یک اکانت جدید ایجاد کنید. فراموش نکنید که برای استفاده از خدمات این صرافی، به یک وی پی ان با آی پی ثابت نیاز دارید. 
  • بعد از ورود، هیچ کار اضافه‌ای مانند احراز هویت انجام ندهید، چراکه حساب کاربران ایرانی توسط صرافی مسدود خواهد شد.
  • در وب‌سایت بایننس، از قسمت Finance روی گزینه Staking کلیک کنید. 
  • در صفحه بعد با ۳ گزینه استیکینگ قفل شده، استیکینگ انعطاف‌پذیر و دیفای استیکینگ مواجه می‌شوید که بر اساس استراتژی شخصی خود باید یک گزینه را انتخاب کنید.
  • به عنوان مثال، می‌توانید روی گزینه Locked Staking و یا استیکینگ قفل شده کلیک کنید و بعد از ورود به پنل، گزینه Display Available Only را انتخاب نمایید تا تنها موارد در دسترس نمایش داده شود. 
  • در فهرست مورد نظر، کوین خود را پیدا و روی گزینه Stake Now مقابل ارز مورد نظر خود کلیک کنید. سپس در قسمت Duration مدت زمان استیک کردن که شامل دوره‌های ۳۰، ۶۰ و ۹۰ روزه است را انتخاب نمایید.
  • در پنل سمت چپ روی گزینه Lock Amount کلیک کنید تا مقدار مورد نظر برای استیک کردن را مشخص نمایید. حداقل مقدار هر رمزارز برای استیکینگ متفاوت است.
  • در منوی سمت راست اطلاعاتی مانند تاریخ استیک (Stake Date)، تاریخ شروع (Value Date)، دوره بهره (Interest Period)، تاریخ پایان بهره (Interest End Date)، زمان آزادسازی (Redemption Period)، تخمین بازده درصدی (EST. APY) و سود تخمینی (Estimated Interests) نشان داده می‌شوند.
  • در نهایت پاداش استیک کردن در پایان هر ماه به حساب شما افزوده می‌شود.

نحوه استیک در صرافی بایننس از طریق اپلیکیشن

  • بعد از ورود به اپلیکیشن و ایجاد حساب کاربری، روی گزینه More کلیک کنید.
  • در پایین صفحه بخش Earn را پیدا کنید و روی گزینه Staking کلیک نمایید.
  • بعد از کلیک، ارزهای دیجیتال قابل استیک کردن نمایش داده می‌شوند که در کادر جستجو می‌توانید ارز مورد نظر خود را تایپ و پیدا کنید.
  • در کنار هر کوین، بازه زمانی Duration نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید بر اساس رمزارزهای در دسترس یکی را انتخاب کنید. برای مثال، ممکن است تنها دوره ۹۰ روزه استیک ADA در دسترس باشد و باقی تکمیل ظرفیت شده باشند.
  • در صفحه بعد اطلاعاتی راجع به تاریخ استیک (Stake Date)، تاریخ پایان بهره (Value date)، دوره بهره  (Interest Period)، تاریخ پایان بهره (Interest End Date)، زمان آزادسازی (Redemption Period)، تخمین بازده درصدی (Est. APY) و سود تخمینی (Estimated Interests) به شما نشان داده می‌شوند.
  • بعد از انتخاب گزینه Stake Now سود شما بعد از یک روز محاسبه و به حسابتان اضافه می‌شود. 

نکات مهم استیک کردن در صرافی بایننس

استیک کردن یک منبع درآمد مطمئن از طریق رمزارزهاست. اما قبل از اسیتکینگ در صرافی بایننس، بهتر است نکاتی را مد نظر بگیرید.

  • بایننس بابت استیک کردن رمزارز هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند. با این حال سودی که به شما ارائه می‌دهد در مقایسه با استیکینگ مستقیم ارز مورد نظر در ‌بلاک‌چین و یا کیف پول‌های رسمی آنها مقداری کمتر است. برای مثال، اگر شما کاردانو را در کیف پول رسمی بنیاد ADA استیک کنید، سود بیشتری دریافت می‌کنید.
  • استیک کردن همانند حوزه‌های دیگر سرمایه‌گذاری در ‌بلاک‌چین و رمزارزها، بدون ریسک نیست. با این حال، صرافی بایننس تلاش می‌کند تا با آموزش و انتخاب پروژه‌های معتبر، امنیت سرمایه‌گذاری را بالا ببرد. اما همیشه احتمال بروز مشکل به صورت عمدی و یا غیرعمدی در پروژه وجود دارد.
  • اگر زودتر از بازه زمانی مشخص شده در صرافی بایننس، دارایی خود را از حالت استیک خارج کنید، هیچ سودی به شما تعلق نمی‌گیرد.
  • معمولا بعد از پایان یافتن دوره استیکینگ و یا لغو زود هنگام آن، بین ۲ الی ۳ روز طول می‌کشد تا دارایی به کیف پول و حساب شما منتقل شود. بنابراین، اگر می‌خواهید دارایی خود را در یک سیگنال قوی سرمایه‌گذاری کنید، این بازه زمانی را درنظر داشته باشید.
  • بر اساس اعلام صرافی بایننس، استیک کردن سه ارز دیجیتال با نام‌های VET، NEO و ONT با دیگر رمزارزها مقداری تفاوت دارند. این سه ارز پاداش خود را به ترتیب به صورت رمزارزهای VTHO، GAS و ONG پرداخت خواهند کرد. به عبارتی سود آنها از طریق همان دارایی استیک شده در صرافی بایننس ارائه نمی‌شود. همچنین پرداخت سود آنها به صورت روزانه نیست و پس از پایان دوره زمانی، کل سود به صورت یکجا به والت کاربر واریز می‌شود. 

آموزش استیک کردن در صرافی کوکوین

کوکوین نیز یکی دیگر از صرافی‌های معتبر است که امکان استیک کردن رمزارز در قبال دریافت سود را برای کاربران خود فراهم می‌کند. این صرافی از پیشروان صنعت استیکینگ است و درحال حاضر، سرمایه‌گذاران می‌توانند طیف وسیعی از دارایی‌ها را در آن به اشتراک بگذارند. برای آموزش استیک کردن در صرافی کوکوین همراه ما باشید.

  • برای استیک کردن ارز دیجیتال، ابتدا وارد سایت کوکوین شوید. اگر از قبل حساب دارید که با وارد کردن کلمه عبور و پسورد، کار خود را شروع کنید. اما اگر حساب کاربری ندارید، باید با ورود ایمیل و اطلاعات شخصی خود، در سایت ثبت نام کنید.
  • بعد از ورود از قسمت منو بالای صفحه، گزینه Earn را انتخاب و روی Kucoin Earn کلیک کنید. 
  • بعد از انتخاب Kucoin Earn، یک صفحه برای شما باز می‌شود که در آن می‌توانید لیست استیبل کوین‌های قابل سرمایه‌گذاری و مقدار سود آنها را مشاهده کنید.
  • اگر روی گزینه Promotions کلیک کنید، رمزارزهایی که قابلیت استیک کردن دارند، به شما نشان داده می‌شوند. تمام این کوین‌ها در دو بخش استیکینگ ثابت Fixed و انعطا‌ف‌پذیر Flexible تقسیم‌بندی می‌شوند.
  • برخی از کوین‌ها در مدت زمان مشخصی قفل می‌شوند و به عبارتی تاریخ انقضا دارند. اما برخی دیگر دائمی هستند و شما براساس استراتژی خود می‌توانید یکی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. 
  • بعد از انتخاب کوین مورد نظر و روش استیک کردن آن، نوبت به انتخاب میزان ارز برای سرمایه‌گذاری می‌رسد. برای اینکار، باید در قسمت رمزارز انتخاب شده، بر روی گزینه Transfer کلیک کنید. سپس از منوی بازشده، انتخاب کنید که دارایی از کدام حساب شما به این صرافی منتقل شود. 
  • حال میزان دارایی را مشخص کنید و با قبول شرایط، دکمه Subscribe را برای شروع استیکینگ در این صرافی کلیک کنید.

اصطلاحات مهم استیک کردن در صرافی کوکوین

در بخش انتخاب رمزارز برای استیکینگ اطلاعاتی در مورد آن کوین به شما نمایش داده می‌شود که برای کارایی بیشتر، شما را با این اصطلاحات آشنا می‌کنیم.

Coin: ارز دیجیتالی که امکان استیک کردن آن وجود دارد.

APR: نرخ سود سالانه که نسبت به شرایط بازار و ‌بلاک‌چین متغیر است.

Days: مدت دوره استیکینگ که از ۷ روز تا چند ماه متغیر است. 

Min Amount: به حداقل میزان استیکینگ هر رمزارز گفته می‌شود که با توجه به قوانین ‌بلاک‌چین مشخص می‌شود.

Subscription Date: به تاریخ شروع اشتراک استیک در صرافی کوکوین اشاره دارد.

Accrual Date: به معنای اولین روز شروع استیکینگ است.

Profit Distribution Date: تاریخ توزیع سود می‌باشد که در هر رمرارزی متفاوت است.

Date Of Maturity: به تاریخ سررسید و یا اتمام دوره استیکینگ رمزارز اشاره دارد.

نکات مهم استیک کردن در صرافی کوکوین

  • صرافی کوکوین یک مزیت نسبت به دیگر صرافی‌ها دارد و آن این است که برای ثبت نام و استیک کردن در آن نیازی به احراز هویت ندارید. به همین دلیل، صرافی کوکوین می‌تواند بهترین گزینه سرمایه‌گذاری برای ایرانیان باشد. 
  • استخرهای استیکینگ کوکوین بسیار کاربر پسند هستند و استیکرها در آن به نسبت مبلغ سرمایه‌گذاری سود دریافت می‌کنند. این استخر حداقل مقدار سپرده‌گذاری پایینی دارد و کارمزد برداشت در آن نزدیک به صفر است.
  • از خطرات استیکینگ در صرافی کوکوین، می‌توان به نوسان نرخ بهره اشاره کرد که ممکن است روند کاهشی داشته باشد. همچنین گاهی ممکن است پروژه مورد نظر به خوبی رشد نکند و شما مقداری از رمزارزی که استیک کرده‌اید را از دست بدهید.

آموزش استیک کردن در صرافی کوینکس

کوینکس نیز یکی دیگر از صرافی‌های مطرح در بین ایرانیان است که می‌تواند گزینه مناسبی برای استیکینگ رمزارز باشد. سرمایه‌گذاران می‌توانند رمزارزهایی چون کاردانو، سولانا، لونا، پولکادات و آوالانچ را در این صرافی ذخیره و در ازای آن پاداش دریافت کنند. برای استیک کردن دارایی خود در این صرافی مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا وارد سایت Coinex.com شوید برای ورود روی گزینه Log In کلیک کنید.
  • پس از ورود به پنل کاربری، از طریق منوی بالای صفحه، Mining را انتخاب و بر روی گزینه Stake Mining کلیک کنید. 
  • با انتخاب این گزینه، پروژه‌های استیک به شما نشان داده می‌شوند که شامل گزینه‌های All (تمام پروژه‌های مربوط به استیکینگ)، In Progress (پروژه‌های درحال اجرا)، Coming Soon (پروژه‌هایی که در آینده به بازار عرضه می‌شوند) و Finished (پروژه‌هایی که مهلت آنها به پایان رسیده است) هستند.
  • برای استیک کردن، وارد بخش In Progress شوید و پروژه‌ها را بررسی کنید و بهترین آنها را با توجه به استراتژی خود انتخاب کنید.
  • با ورود به بخش Financial می‌توانید اطلاعات هر سهم را بررسی کند که شامل Total Amount  (مقدار کل ارزهای سپرده گذاری شده در حساب فایننشال)، Yield Total (کل درآمد به دست آمده از یک ارز دیجیتال)، Last 24 Yield (درآمد دریافتی از ارز در ۲۴ ساعت گذشته) و Day APY (نرخ سود سالانه هر ارز) است.
  • بعد از انتخاب رمزارز مورد نظر، باید روی Earn Now کلیک کنید و با وارد کردن مقدار ارز، گزینه Confirm  را انتخاب نمایید تا صرافی شروع به استیک دارایی شما کند.

نکات مهم استیک کردن در صرافی کوینکس

  • کوینکس یک صرافی خارجی است که برای ایرانیان محدودیتی ندارد و می‌توانید به راحتی در آن به معامله و استیک ارزهای دیجیتال بپردازید.
  • برای استیک کردن رمزارزها در صرافی کوینکس، تنها باید مقداری ارز به کیف پول اسپات خود منتقل کنید و بعد از آن دارایی خود را به کیف فایننس خود در این صرافی واریز کنید.
  • درحال حاضر، دارایی‌ها در صرافی کوینکس تنها از حساب Spot به حساب Financial منتقل می‌شوند و بالعکس. زمانی که دارایی‌ها از حساب نقدی در صرافی به حساب مالی منتقل می‌شوند، سود از روز دوم به جای روز اول محاسبه می‌شود. در روز سوم نیز بازدهی محاسبه شده با نرخ ترکیبی به حساب شما واریز می‌شود.

گروه مالی اینوستپ با مدیریت آقای لطیف آهی برای آشنایی بهتر شما با صرافی‌های ارزدیجیتال به معرفی بروکر و صرافی‌ها می‌پردازد و شما می‌توانید از طریق لینک‌های قرا داده شده، وارد سایت صرافی شده و ثبت نام خود را انجام دهید.

آموزش استیک کردن در صرافی کوین بیس

کوین بیس نیز یکی دیگر از صرافی‌های ارائه دهنده خدمات استیکینگ به سرمایه‌گذاران است که در سال ۲۰۱۲ در ایالات متحده تاسیس شد. از مزایای این صرافی می‌توان به کاربری آسان و امیت بالا اشاره کرد. در این صرافی با حداقل یک دلار می‌توان فرایند استیکینگ را آغاز کرد و زمان پرداخت سود در آن به صورت روزانه و هفتگی می‌باشد. در ادامه به آموزش استیک کردن در صرافی کوین بیس می‌پردازیم.

  • در ابتدا، اگر در صرافی کوین بیس حساب کاربری ندارید، با وارد کردن اطلاعات خود در آن ثبت نام کنید. 
  • بعد از ایجاد حساب کاربری، مشخص کنید که چه مقدار از دارایی خود را می‌خواهید استیک کنید. برای استیک کردن در صرافی کوین بیس باید رمزارز خود را به صرافی منتقل کنید.
  • سپس در منوی سمت راست روی گزینه Earn کلیک کنید.
  • زمانی که پنجره Earn برای شما باز شد، می‌توانید لیستی از دارایی‌هایی را که امکان استیک کردن در آنها وجود دارد، مشاهده کنید.
  • روی رمزارز مورد نظر کلیک کنید و در کادر Get Started روی گزینه Stake کلیک کنید.
  • سپس قوانین استیک رمزارز انتخابی به شما نشان داده می‌شد که با مطالعه آن، می‌توانید روی گزینه I Understand کلیک کنید.
  • سپس صفحه ای باز می‌شود که مقدار دارایی استیک شده، درصد پاداش و اطلاعات دیگر در آن آورده شده است. حال با تایید آنها می‌توانید روی گزینه Stake Now کلیک کنید تا فرایند استیکینگ آغاز شود.

نکات مهم استیک کردن در صرافی کوین بیس

  • به محض استیک کردن دارایی در صرافی کوین بیس، پاداش حاصل از آن به صورت روزانه و خودکار به حساب کاربر اضافه می‌شود.
  • کوین بیس را می‌توان یکی از بهترین صرافی‌ها برای استیک کردن اتریوم ۲ معرفی کرد که سود آن به صورت روزانه پرداخت می‌شود. لازم به ذکر است که برای استیک کردن این رمزارز در صرافی کوین بیس باید مدتی در لیست انتظار قرار گرفت.
  • در این صرافی، سود رمزارز تزوس XTZ هر سه روز یکبار، کاردانو ADA هر ۵ روز یکبار و سولانا SOL هر ۷ روز یکبار پرداخت می‌شود.

جمع‌بندی: کسب درآمد از طریق استیک کردن ارز دیجیتال

استیک کردن در صرافی یکی از روش‌های کسب درآمد مطمئن از طریق ارزهای دیجیتال است. در این روش، کاربران با قفل کردن مقداری از دارایی خود، یک سود ثابت دریافت می‌کنند. این روش مناسب افرادی است که دانش کافی تحلیل در معاملات را ندارند و می‌خواهند بدون دردسر، سود کسب کنند.

استیکینگ علاوه بر کسب درآمد، باعث افزایش امنیت شبکه می‌شود و مانند ماینینگ، بلاک‌هایی را به شبکه ‌بلاک‌چین اضافه می‌کند. استیک کردن در دو پلتفرم صرافی و کیف پول ارز دیجیتال قابل اجراست که در این مقاله به آموزش استیک کردن در صرافی پرداخته شده. صرافی‌هایی که امکان قفل کردن دارایی و کسب سود را به کاربران خود می‌دهند شامل بایننس، کوکوین، کوینکس، کوین بیس، پنکیک سواپ، کراکن، بای بیت و غیره هستند. مجموعه اینوستپ در خصوص استیک کردن محتوای دیگری نیز با عنوان سود استیک کردن ارزهای دیجیتال چقدر است؟ منتشر کرده است که مطالعه‌ی آن می‌تواند برای شما مفید باشد.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید