آموزش تحلیل تکنیکال و ترید در صرافی ها

آموزش تحلیل تکنیکال و ترید در صرافی ها دو موضوع به هم پیوسته است که می‌تواند درصد موفقیت شما را در انجام معاملات افزایش دهد. چراکه با مدیریت ریسک و تحلیل تکنیکال می‌توان با اطمینان بیشتری قدم در راه معاملات پرنوسان رمزارزها گذاشت. در این مقاله سعی شده تا تحلیل تکنیکال و ترید در صرافی‌ها به صورت یک جا مورد بررسی قرار گرفته شود تا بر اهمیت تحلیل قبل از معامله تاکید شود.

اما تحلیل تکنیکال به چه معناست؟ تحلیل تکنیکال علم بررسی روند گذشته بازار جهت پیش‌بینی آینده قیمت است. در واقع با مشاهده و تحلیل نمودار قیمتی یک سهام یا ارز، می‌توان اطلاعاتی را به‌دست آورد و حتی نقاط مناسبی را جهت خرید و فروش این سهم‌ها مشخص کرد. این نوع تحلیل با کمک پلتفرم‌های خاصی قابل انجام است که کار را برای تحلیل‌گران بسیار راحت کرده است. اما بعد از تحلیل نوبت به ترید می‌رسد که در صرافی‌های زیادی قابل انجام است. در واقع تحلیل تکنیکال، خط مشی بسیاری از معامله‌گران است و فعالان حوزه‌ی بازارهای مالی با استفاده از این تحلیل‌ها اقدام به انجام معاملات می‌کنند.

در این مقاله به بررسی تحلیل تکنیکال، ابزارهای تحلیل، آموزش تحلیل تکنیکال و ترید در صرافی ها، پلتفرم تریدینگ ویو و سایت رهاورد و معرفی چند صرافی معتبر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. 

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال علم پیش‌بینی قیمت‌ها بر اساس گذشته بازار است. یک تحلیل‌گر با کمک نمودار و ابزارها به شناسایی الگوها می‌پردازد تا بتواند رفتار آینده بازار را پیش‌بینی کند. به بیان دیگر، این روش به تجزیه و تحلیل بصری، تفسیر و پیش‌بینی حرکات قیمت با استفاده از الگوهای تاریخی می‌پردازد تا فرصت‌های معاملاتی بالقوه را شناسایی کند.

تحلیل تکنیکال بر اصل تکرار الگوهای رفتاری قیمت استوار است. به این معنا که اگر یک الگوی رفتاری قیمت چندین دوره تکرار شود، احتمال تکرار آن در آینده نیز وجود دارد. اگرچه هیچ کدام از این پیش‌بینی‌ها تضمینی نیستند، اما می‌توانند کمک زیادی در شناسایی نقاط ورود و خروج کنند.

برای مثال چنان‌چه قیمت یک ارز قبلا سه مرتبه تا سقف خود در محدوده‌ی 1500 دلار پیش رفته، اما هر سه بار موفق به شکست آن نشده و الان نیز کمی پایین‌تر از این محدوده‌ی قیمتی قرار دارد، احتمال اینکه مجدد موفق به عبور از این سقف نشود زیاد است و بهتر است اگر قصد خرید این سهم را دارید صبر کنید تا در صورت شکاندن این سقف، بخرید و یا در صورت ریزش قیمت، در محدوده‌ی قیمتی پایین‌تر اقدام به خرید آن نمایید. البته این موارد همگی در علم تکنیکال شرایط خاص خود را دارند و با اصطلاحات مخصوص از آن‌ها یاد می‌شود. در ادامه با آموزش تحلیل تکنیکال و ترید در صرافی ها همراه باشید.

چرا از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنیم؟

پاسخ کوتاه این است که تحلیل تکنیکال به شما کمک می‌کند تا موقعیت‌هایی را شناسایی کنید که در آنها قیمت‌ها مسیر خود را ادامه می‌دهند، متوقف و یا معکوس می‌شوند. در نهایت این رویکردی است که می‌تواند نقاط ورود و خروج مطلوب را برای معامله مشخص کند. در ادامه به بررسی چند نمونه می‌پردازیم.

  • تحلیل تکنیکال به شما کمک می‌کند تا نقاط ورود را بر اساس ریزش بازار و خرید در شیب شناسایی کنید.
  • با کمک تحلیل تکنیکال می‌توانید تصمیم بگیرید که سهامی را نگه دارید و یا بفروشید. فرض کنید که سهامی را خریداری کرده‌اید که در محدوده راکد قرار گرفته، پیش‌بینی‌های تحلیل تکنیکال به شما می‌گوید که قیمت در کجا می‌شکند و در چه جهتی حرکت خواهد کرد.
  • در جایی که تحلیل بنیادی و فاندامنتال روشنی وجود نداشته باشد، تحلیل تکنیکال می‌تواند مطمئن‌ترین ابزار برای ارزش‌گذاری‌ها باشد.

گروه مالی اینوستپ با مدیریت آقای لطیف آهی آموزش تحلیل تکنیکال و ترید در صرافی ها را به صوت جامع و از صفر تا صد در دوره تریدر حرفه‌ای و همچنین ویدئو دوره تریدر حرفه‌ای را برای شما عزیزان جهت کسب مهارت بیشتر ارائه کرده است.

ابزارهای تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال با کمک ابزارهایی به پیش‌بینی بازار می‌پردازد که شامل نمودار، روند، اندیکاتور، خطوط حمایت و مقاومت هستند. در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت. با آموزش تحلیل تکنیکال و ترید در صرافی ها همراه باشید.

نمودار

یکی از روش‌های پیش‌بینی بازار، تحلیل و بررسی نمودارها می‌باشد. اکثر تحلیل‌گران از نمودارهای خطی، میله‌ای و یا کندل استیک استفاده می‌کنند.

  • نمودار خطی. این نمودار، قیمت‌های پایانی یک دارایی را به هم متصل می‌کند تا درک آنها آسان‌تر شود. اگرچه سادگی این نمودار آن را بسیار کاربر پسند کرده است، اما اطلاعات بسیار کمی ارائه می‌دهند. از این نمودار برای بررسی کلی روندهای بلند مدت استفاده می‌شود.
  • نمودار میله ای. این نمودار قیمت باز و بسته شدن یک سهم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌تواند برای کاربران مفید باشد. نمودار میله ای شامل یک خط عمودی است که محدوده معاملاتی را نشان می‌دهد و دو خط افقی که یکی از آنها قیمت باز شدن و دیگری قیمت بسته شدن سهام را به تصویر می‌کشد.
  • کندل استیک. یکی از پرکاربردترین ابزارهای تحلیل تکنیکال است که علاوه بر نشان دادن جهت قیمت، قیمت باز و بسته شدن، بالاترین و پایین‌ترین قیمت را با دو رنگ سبز و قرمز نشان می‌دهد. قسمت پر شده و یا توخالی شمع، بدنه آن است و خطوط نازک‌تر سایه نامیده می‌شود که محدوده کم‌ترین و بیشترین قیمت را نشان می‌دهد.

روند 

پیش‌بینی روند صعودی، نزولی و یا خنثی می‌تواند اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار دهد. در ادامه به بررسی نکاتی جهت شناسایی و تفسیر خطوط روند می‌پردازیم.

  • هرچه فاصله برخوردها از یکدیگر بیشتر باشند، با خط روند مناسب‌تری مواجه هستیم.

تعداد برخوردها در یک خط روند، حجم معاملات را نشان می‌دهد. 

  • طول خط روند نیز یکی دیگر از ابزارهای پیش‌بینی بازار است که به خط روند کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم می‌شود.
  • زاویه خط روند بازدهی بازار را نشان می‌دهد. برای مثال زوایای 0، 6 و 12 درجه بازدهی پایینی را نشان می‌دهند. اما زاویه 42 درجه می‌تواند بازدهی مناسب‌تری داشته باشد.

اندیکاتورها

معامله‌گران از ابزارهای مختلفی برای تفسیر عملکرد قیمت و پیش‌بینی بازار استفاده می‌کنند که یکی از مهم‌ترین آنها، اندیکاتورها هستند. اندیکاتورهای زیادی برای تحلیل بازار وجود دارند که هر کدام دیدگاه منحصر به فردی از رفتار قیمت دارند.

  • اندیکاتور حجم. این شاخص سطح خرید و فروش را در یک دوره زمانی مشخص و یا یک جلسه تجاری نشان می‌دهد.
  • میانگین‌های متحرک و ابزارهای فیبوناچی. این اندیکاتورها سطوحی را که قیمت به سمت حمایت و یا مقاومت کشیده می‌شوند را اندازه‌گیری می‌کنند.
  • شاخص قدرت نسبی. این اندیکاتور زمانی که یک دارایی بیش از حد خرید و فروش می‌شود، علامت می‌دهد.

تحلیل تکنیکال در تریدینگ ویو

در مقاله آموزش تحلیل تکنیکال و ترید در صرافی ها، کار خود را با سایت تریدینگ ویو آغاز می‌کنیم. پلتفرم معاملاتی که تمام ابزارهای کاربردی تکنیکال را در اختیار معامله‌گر قرار می‌دهد. سرمایه‌گذاران نیز با انجام تحلیل‌های تکنیکال به معامله می‌پردازند. در ادامه با بخش‌های مختلف این سایت آشنا می‌شویم.

نمای کلی پلتفرم

زمانی که در تریدینگ ویو ثبت نام می‌کنید و وارد سایت می‌شوید با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که شامل قسمت‌های مختلفی است. در بالای صفحه منوی اصلی را مشاهده می‌کنید که با کمک آن می‌توانید نمادها، بازارها، تایم فریم‌ها، اندیکاتورها و هشدارهای قیمتی را انتخاب کنید. 

سمت چپ نمودار یک نوار ابزار به صورت عمودی وجود دارد که ابزارهای ترسیم را در اختیار شما قرار می‌دهد. نوار ابزار دیگری نیز در سمت راست نمودار قیمتی وجود دارد که برای ایجاد تقویم، دیده بان، انتشار ایده‌های معاملاتی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به آموزش تحلیل تکنیکال در این سایت خواهیم پرداخت.

انتخاب نماد 

اولین قدم در تحلیل تکنیکال، انتخاب نماد معاملاتی است. با انتخاب اولین گزینه بالای صفحه می‌توانید نماد مورد نظر خود را جستجو کنید که شامل بازارهای فارکس، ارز دیجیتال، معاملات آتی و قراردادهای ما به تفاوت است. برای مثال، با وارد کردن BTCUSD می‌توانید لیست تمام نمودارهای بیت کوین در مقابل دلار را در صرافی‌های مختلف مشاهده کنید.

اضافه کردن تایم فریم

آموزش تحلیل تکنیکال و ترید در صرافی ها را با اضافه کردن تایم فریم در سایت تریدینگ ویو ادامه می‌دهیم. دومین گزینه در بالای صفحه، لیستی از تایم فریم‌هاست. این لیست شامل تایم فریم‌های از یک ثانیه تا یک ماه است که شما می‌توانید بر اساس استراتژی معاملاتی خود یکی از آنها را انتخاب کنید. اگر به تایم فریم‌های خارج از لیست نیاز دارید، باید از نسخه پولی تریدینگ ویو استفاده کنید.

انتخاب نحوه نمایش نمودار

نمودار به شکل‌های مختلفی قابل نمایش است. شما می‌توانید با انتخاب گزینه سوم منوی بالای صفحه، حالت دلخواه خود را انتخاب کنید. این لیست شامل نمودار میله ای، شمعی یا کندل استیک، خطی و غیره است که به صورت پیش فرض روی نمودار شمعی تنظیم شده است.

اضافه کردن اندیکاتور

در ابتدا شما می‌توانید جهت مقایسه چند نمودار با یکدیگر بر روی گزینه Compare کلیک کنید تا چند ارز را با هم مورد ارزیابی قرار دهید. سپس گزینه Indicators را انتخاب تا لیستی از اندیکاتورهایی مانند مکدی، RSI و غیره نمایش داده شوند. در نسخه رایگان تریدینگ ویو تنها می‌توانید از 3 اندیکاتور به صورت همزمان استفاده کنید.

تنظیمات نمودار

با کلیک بر روی چرخ دنده بالا سمت راست می‌توانید تنظیمات نمودار مانند ظاهر، رنگ، خطط وضعیت، منطقه زمانی، مقیاس و دیگر موارد را تنظیم کنید. با استفاده از این گزینه شما می‌توانید معاملات خود را شخصی‌سازی کنید و بر طبق نیاز خود تنظیماتی انجام دهید.

ترسیم خط و روند

در نوار ابزار سمت راست، اولین گزینه‌ای که مشاهده می‌کنید ابزارهای ترسیم خط و روند است. این ابزار شامل دو نقطه است که با قرار دادن آنها بر روی کف و سقف، خطوطی ترسیم می‌شوند. در این بخش ابزارهای دیگری نیز مشاهده می‌شود که با کلیک بر روی هر کدام می‌توانید به اطلاعات بیشتری دست یابید. برای مثال، ابزار Info Line اطلاعاتی در مورد تفاضل قیمت دو نقطه، فاصله زمانی و زاویه خط روند در اختیار شما قرار می‌دهد.

اضافه کردن چنگال اندروز، گن و فیبوناچی

گزینه دومی که در نوار ابزار سمت چپ مشاهده می‌کنید ابزار چنگال اندروز است که پس از ترسیم، شکلی مانند چنگال پیدا می‌کند. ابزار گن نیز دارای زیر مجموعه مربع گن، مربع ثابت گن و بادبزن گن است که جهت نشان دادن سطوح مقاومت و حمایت طراحی شده اند. ابزارهای فیبوناچی نیز از محبوبیت بالایی در تحلیل تکنیکال برخوردارند و می‌توانند اهداف قیمتی را شناسایی کنند.

اضافه کردن اشکال هندسی و یادداشت

یکی دیگر از گزینه‌های نوار ابزار سمت چپ شامل اشکال هندسی مستطیل، مثلث، دایره، منحنی و غیره است که در تحلیل تکنیکال کاربرد دارند. همچنین شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه T روی نمودار یادداشت و یا برچسب قیمتی اضافه کنید.

ترسیم الگوهای نموداری

شما می‌توانید با انتخاب گزینه بعدی، الگوهای مثلثی، سر و شانه،‌ هارمونیک، امواج الیوت و غیره را به نمودار خود اضافه کنید و بر اساس استراتژی خود به تحلیل تکنیکال بپردازید. 

اضافه کردن ابزارهای محاسبه

شما می‌توانید در نوار ابزار سمت چپ، بازه‌های زمانی و قیمتی، ابزارهای محاسبه، تخمین و آیکون‌های اندازه‌گیری را به نمودار خود اضافه کنید. ابزارهای Long Position و Short Position نشان دهنده میزان ریسک و سود یک معامله و اهداف قیمتی یا حدضرر هستند. این ابزارها به مدیریت ریسک تریدرها کمک می‌کنند.

تا اینجا به معرفی ابزارهای تحلیل تکنیکال پرداختیم. بسیاری از شما به استفاده از این ابزارها و تحلیل تکنیکال تا حدودی تسلط دارید ولی هنور ابهاماتی در خصوص درستی تحلیل‌ها خود دارید. در این مواقع نیاز به یک راهنمای متخصص بیش از پیش به چشم می‌خورد.گروه مالی اینوستپ ( investep ) در جهت رفع این مشکل کاربران، پشتیبانی و رفع اشکال آنلاین را برای راهنمایی هرچه بهتر شما توسط اساتید مجموعه ارائه کرده است.

تحلیل تکنیکال در سایت رهاورد

آموزش تحلیل تکنیکال و ترید در صرافی‌ها را با تحلیل تکنیکال سایت رهاورد ادامه می‌دهیم. سایت رهاورد اولین و بزرگ ترین سایت تحلیل بنیادی و تکنیکال در بورس ایران است که برگرفته از سایت تریدینگ ویو است. این سایت تمام ابزارهای پیشرفته مالی مورد نیاز تحلیل را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد. در ادامه با ابزارهای تحلیلی این سایت آشنا می‌شویم.

نمای کلی پلتفرم

همانطور که گفته شد، سایت رهاورد مبتنی بر سایت تریدینگ ویو طراحی شده و منوی تحلیل تکنیکال آن نیز مشابه سایت تریدینگ ویو است. شما می‌توانید با کمک منوی اصلی در بالای صفحه، نمادها، تایم فریم‌ها، نحوه نمایش نمودارها و اندیکاتورها را انتخاب کنید.

در نوار ابزار سمت چپ نیز می‌توانید به ترسیم خط و روند، چنگال اندروز، گن و فیبوناچی، اشکال هندسی، الگوهای نموداری و اضافه کردن یادداشت و یا ابزارهای نموداری بپردازید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا تحلیل دقیق‌تری از بازار داشته باشید و در معاملات خود موفق‌تر شوید.  در ادامه شما را با نحوه معامله از طریق صرافی‌ها آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ترید در صرافی‌ها

بعد از تحلیل تکنیکال، نوبت به معامله می‌رسد. صرافی‌های زیادی وجود دارند که معامله‌گران در آنها به معامله می‌پردازند که شناخته‌شده‌ترین آنها صرافی بایننس، کوکوین، بای بیت، کوینکس و غیره است. به طور کلی صرافی‌هایی مناسب ترید کردن هستند که از امنیت بالا، کارمزد پایین، حجم بازار مناسب و تعداد ارزهای بیشتر برخوردارند.

در ادامه آموزش تحلیل تکنیکال و ترید در صرافی ها، به معرفی تعدادی از صرافی‌های معتبر و نحوه ترید در آنها خواهیم پرداخت. بنابراین سرمایه‌گذارانی که با تحلیل تکنیکال پوزیشن معاملاتی خود را شناسایی کرده اند با ما همراه باشند تا با هم به ترید بپردازیم.

صرافی بایننس

بایننس بزرگ‌ترین صرافی آنلاین رمزارز در جهان است که امنیت بالا و کارمزد پایینی دارد. امکانات گسترده این صرافی شامل معاملات آپشن و فیوچرز و ارائه ابزارهای استاپ مارکت، استاپ لاس و غیره است. این صرافی از بیش از 600 رمزارز پشتیبانی می‌کند و کارمزد آن برابر با 0.1 درصد است. این صرافی ویژگی‌های مختلفی دارد که باعث شده تا کار با آن برای افراد مبتدی کمی پیچیده باشد.

صرافی کوکوین

کوکوین نیز یکی دیگر از صرافی‌های محبوب در بین ایرانیان است که بدون احراز هویت به کاربران خود خدمات ارائه می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این صرافی می‌توان به استیکینگ، خدمات اعطای وام، معاملات اسپات، فیوچرز و مارجین اشاره کرد. کوکوین نیز از امنیت بالا و کارمزد پایینی برخوردار است و با نگهداری توکن بومی این صرافی می‌توان از تخفیف 90 درصد کارمزد معاملات استفاده کرد. مجموعه اینوستپ آموزش و بررسی صرافی کوکوین را برای آسان‌تر کردن کار با این پلتفرم به صورت فیلم آموزشی ارائه کرده است.

صرافی بای بیت

صرافی بای بیت بهترین صرافی برای معاملات فیوچرز و مارجین است که اهرم‌های بالایی را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. بای بیت از بهترین صرافی‌های بدون احراز هویت است که برای ایرانیان یک گزینه عالی محسوب می‌شود. از معایب این صرافی می‌توان به تعداد پایین جفت ارزها و محدودیت تعداد برداشت‌ها در روز اشاره کرد.

صرافی کوینکس

کوینکس یک صرافی ارز دیجیتال با طیف گسترده‌ای از رمز ارزهاست که کارمزد بسیار پایینی دارد. این صرافی از بیش از 500 رمزارز پشتیبانی می‌کند و امکانات پیشرفته ای مانند معاملات مارجین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. احراز هویت در کوینکس اجباری نیست و افراد بدون تایید هویت می‌توانند تا سقف 10 هزار دلار روزانه برداشت داشته باشند. 

آموزش ترید در صرافی بایننس

ترید و پوزیشن گرفتن در اکثر صرافی‌ها مشابه یکدیگر هستند و شما با یادگیری نحوه کار یکی از صرافی‌ها می‌توانید در دیگر پلتفرم‌ها نیز به معامله بپردازید. بنابراین مقاله آموزش تحلیل تکنیکال و ترید در صرافی ها را با بزرگ‌ترین کارگزاری ارز دیجیتال یعنی بایننس ادامه می‌دهیم. همانطور که قبلا گفتیم بایننس شناخته شده‌ترین صرافی ارز دیجیتال است که متاسفانه به تازگی با اعمال محدودیت برای افرادی که تایید هویت نکرده‌اند، کار را برای ایرانیان سخت کرده است. اما همچنان می‌توان آن را به عنوان بهترین و محبوب‌ترین صرافی در بین ایرانیان معرفی کرد.

ثبت نام در بایننس

با توجه به تحریم‌های اقتصادی کشور ایران، برای ثبت نام در این پلتفرم باید IP خود را تغییر دهید. حال برای ثبت نام کافیست اپلیکیشن این صرافی را دانلود و با بازکردن آن، گزینه Register را انتخاب نمایید. سپس اطلاعات خود را نظیر ایمیل، رمز عبور و شناسه ریفرال را وارد و روی Create Account کلیک کنید. بعد از آن یک ایمیل جهت تایید برای شما ارسال می‌شود که بعد از بازکردن، حساب کاربری شما قابل استفاده است.

شارژ حساب در بایننس

واریز وجه در صرافی بایننس به دو صورت کارت اعتباری و یا ولت انجام می‌شود. جهت شارژ حساب از طریق کارت اعتباری شما می‌توانید مستقیما با ویزا یا مستر کارت، ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید. برای اینکار از منوی Funds گزینه Buy with credit card را انتخاب نمایید تا وجه شما واریز شود. اما این روش معایبی نیز دارد. اول اینکه تنها تعداد محدودی از رمزارزها را می‌توانید از این روش خریداری کنید و دوم، کارمزد این روش برابر با 10 درصد است که صرف اقتصادی ندارد.

همچنین شما می‌توانید از طریق کیف پول یا والت معاملات خود را انجام دهید. برای این کار، ابتدا در یک صرافی ایرانی ثبت نام کنید و مقداری ارز خریداری کنید. سپس از منوی Funds گزینه Balances را انتخاب و روی Deposit در کنار ارز مورد نظر کلیک کنید. حال QR باینسس را اسکن و یا آدرس آن را به صورت دستی کپی کنید و واریز وجه را انجام دهید.

ترید در صرافی بایننس

برای انجام معاملات به صفحه اصلی بازگردید تا لیست ارزهای دیجیتال قابل معامله را مشاهده نمایید. فرض کنید که می‌خواهید 0.0025 بیت کوین را به ارز نئو تبدیل کنید. برای این کار از بخش Bitcoin Market ارز نئو را جستجو نمایید. حال با انتخاب جفت ارز NEO/BTC وارد صفحه ترید شوید. سمت چپ  شما می‌توانید Order Book را مشاهده کنید. قسمت قرمز رنگ آن نشان می‌دهد که لیمیت سفارش فروش در حال تکمیل شدن است و قسمت سبز آن نشان‌دهنده تکمیل لیمیت سفارش خرید است. در قسمت سمت راست صفحه ارزهای دیجیتال قابل ترید و تاریخچه ترید قابل مشاهده است. وسط صفحه نیز جایی است که کار اصلی ترید انجام می‌شود. 

حال نوبت به خرید می‌رسد. اگر هدفتان این است که با قیمت لحظه ای خرید کنید، روی گزینه Market کلیک کنید. اما اگر قیمت خاصی در نظر دارید، می‌توانید Limit یا Stop Limit را انتخاب نمایید. حال مقدار بیت‌کوین و نئویی را که می‌خواهید خرید و فروش کنید وارد نمایید. در نهایت روی گزینه Buy NEO کلیک کنید تا فرایند خرید آغاز شود. با انتخاب گزینه Open Orders می‌توانید وضعیت سفارش خود را بررسی نمایید. 

برداشت وجه از بایننس

برای برداشت وجه دوباره روی گزینه Balance کلیک کنید و روی ردیف NEO گزینه Withdrawal را انتخاب و آدرس کیف پول و یا QR کد را وارد نمایید. با انتخاب گزینه Submit واریز وجه به کیف پول شما انجام می‌شود. تا اینجا به شما نحوه ترید در صرافی بایننس را آموزش دادیم. اما باید متذکر شد که قبل از انجام معاملات باید تحلیل تکنیکال ارزها را به صورت دقیق انجام دهید تا بتوانید در معاملات خود به سود برسید.

جمع بندی: اول تحلیل بعد معامله

در بخش آموزش تحلیل تکنیکال و ترید در صرافی ها، صفر تا صد معامله را برای شما بازگو کردیم تا شما بتوانید معاملات خود را هدفمندانه پیش ببرید. هدف از بررسی این دو موضوع با یکدیگر، نشان دادن اهمیت مدیریت ریسک و تحلیل در انجام معاملات است. بنابراین توصیه می‌شود تا قبل از ترید، تحلیل تکنیکال ارزها را با دقت در پلتفرم‌های شناخته شده بررسی کنید و سپس در صرافی به ترید بپردازید.

در این مقاله به معرفی تحلیل تکنیکال، ابزارهای تحلیل، آموزش تحلیل تکنیکال در سایت تریدینگ ویو و رهاورد پرداخته شد، سپس نحوه ترید در صرافی که شامل واریز وجه، ترید و برداشت وجه می‌شود به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت تا تریدرهای عزیز بتوانند به کمک این آموزش ترید‌های موفق‌تری داشته باشند. 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید