آموزش جدیدترین سبک معاملاتی برای سود بیشتر در بازارهای مالی

یک تریدر در بازارهای مالی، می‌تواند سبک‌های مختلفی از ترید و معامله‌گری را انتخاب و بر اساس آن‌ها اقدام به معامله کند. در واقع این سبک‌ها به شکل‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال دسته‌ای شامل انواع مختلف تریدر مانند دی تریدر یا روانه هستند. دسته‌ای دیگر در بازه‌های زمانی بلند مدت یا کوتاه مدت دسته‌بندی می‌شوند. دسته‌های دیگری نیز حضور دارند که بر اساس پارامترهای دیگر مانند بازار معاملاتی (مانند فارکس یا ارز دیجیتال) دسته‌بندی می‌شوند. در این مقاله با عنوان آموزش جدیدترین سبک معاملاتی، می‌خواهیم بررسی کنیم که سبک‌های معاملاتی چه می‌باشند و انواع آن‌ها کدام هستند. در ادامه نیز به بررسی مختصری از آن‌ها خواهیم پرداخت.

بنابراین اگر علاقه‌مند هستید که مطالب بیشتری در رابطه با آموزش جدیدترین دوره ترید معامله‌گری بیاموزید و انواع آن را بررسی و بهترین گزینه را انتخاب نمایید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به مطالب مفید، ارزشمند و سودمندی در این زمینه دست پیدا کنید. همچنین شما می‌توانید سایر مقالات ارائه شده در این بخش را مطالعه نمایید تا اطلاعاتتان در زمینه بازارهای مالی، افزایش یابد.

تعریفی از سبک معاملاتی

در نخستین عنوان از مقاله آموزش جدیدترین سبک معاملاتی، می‌خواهیم سبک معاملاتی را تعریف کنیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بالغ بر 8 میلیارد آدم بر روی کره زمین زندگی می‌کنند بی‌آنکه یکی از آن‌ها، کاملا مشابه با دیگری باشد. حتی در این بین، دوقلوهای همسانی وجود دارند که بسیار مشابه هم هستند اما از نظر اثر انگشت با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین نمی‌توانیم افراد یکسانی را پیدا کنیم که کاملا مشابه هم بوده و از ویژگی‌های یکدیگر نشات بگیرند. این موضوع در بازارهای معاملاتی و به طبع آن سبک‌های معاملاتی نیز وجود دارد. در واقع افرادی یکسان را نمی‌توان پیدا کرد که تمام ویژگی‌های معاملاتی آن‌ها مشابه هم باشد. شخصیت هر تریدر با دیگری متفاوت بوده و از این بابت، تمایزهای زیادی بین این افراد وجود دارد.

این موضوع پیش زمینه‌ای برای عنوان کردن آموزش سبک‌های معاملاتی جدید است. در واقع سبک‌های معاملاتی هر شخص با شخص دیگر کاملا متفاوت بوده و استراتژی‌های هر تریدر می‌تواند زمینه ساز کسب سود یا ضرر در بازارهای مالی شود. سبک معاملاتی، به نوعی به مجموعه‌ای از برنامه‌ها و استراتژی‌هایی عنوان می‌شود که توسط تریدر انتخاب و در بازارهای مالی و معاملات پیاده می‌شود. در واقع در پشت پرده هر سودآوری یا تحمل زیانی، یک استراتژی و سبک معاملاتی وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود تریدر پس از انجام معامله، به استراتژی خود برگردد و به خوبی آن را بررسی و نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کند. این موضوع باعث می‌شود در معاملات آتی، بازدهی بهتری کسب گردد و ضرر و زیان تا حد زیادی متوقف شود.

انتخاب سبک معامله‌گری

در این بخش از مقاله آموزش جدیدترین سبک معاملاتی، باید سبک معامله‌گری قبل از ورود به معامله را بررسی کنیم. بررسی میزان ریسک و انتخاب از میان گزینه‌های پیش رو با محاسبه مخاطرات و پاداشی که پس از آن دریافت می‌شود، تماما عواملی می‌باشند که در معامله‌گری و تحلیل‌گری، به کار می‌آیند. در واقع این موضوع از ویژگی‌های بالقوه انسان می‌باشد که عامل تمایز آن با سایر موجودات حاضر در کره زمینه است. مغز انسان توانایی دارد انتخاب کند که بهترین گزینه از میان موارد موجود کدام می‌باشد و با تحمل ریسک‌پذیری، سعی در انتخاب پربازده‌ترین گزینه پیش رو دارد. سبک‌های معاملاتی با توجه به چنین فاکتورهایی لحاظ می‌شود و تریدر باید با بررسی پارامترهای مختلف، انتخاب مناسب و ایده‌آل داشته باشد.

قبل از اینکه وارد یک موقعیت معاملاتی یا یک بازار معاملاتی شوید، ابتدا باید بررسی کنید که چه سبکی از معاملات را در پیش گرفته‌اید و در مواجه با شرایط خاص معامله‌گری، از چه استراتژی برای کسب سود استفاده می‌کنید. پاسخ به این سوالات قبل از انجام هر کاری بسیار مهم است و برای یک تریدر حکم مرگ و زندگی دارد. زیرا او در این معاملات، سرمایه خود را به میان می‌آورد و کوچکترین خطایی، باعث می‌شود سرمایه‌ی او از دست برود. در ادامه با بررسی برخی از عوامل، مشخص می‌کنیم که چگونه می‌توانید سبک‌های معاملاتی را بررسی و بهترین آن را برای خود انتخاب نمایید.

نگاهی به برخی از مهم‌ترین سوالات موجود در زمینه انتخاب سبک معاملاتی

1- بررسی مقدار زمان معاملاتی

در این بخش از آموزش جدیدترین سبک معاملاتی، می‌خواهیم بررسی کنیم که زمان معاملاتی، چگونه روی انتخاب سبک معاملاتی تاثیر می‌گذارد. ابتدا باید بررسی کنید که چه مقدار زمان در روز دارید تا بتوانید چارت‌ها را بررسی و برای معاملات زمان بگذارید. در واقع شاید عادت نداشته باشید که مقدار زمان زیادی ( حدود 10 ساعت ) در روز زمان بگذارید و چارت‌ها را بررسی کنید. بررسی روزانه این نمودارها بسیار حائز اهمیت است و تریدر را از کوچکترین جزئیات بازار آگاه می‌کند. بنابراین نخستین عاملی که باید یک تریدر قبل از انتخاب سبک معاملاتی بررسی کنید، میزان زمانی است که در طول روز آزاد است و می‌تواند در آن زمان‌ها، اقدام به بررسی بازار و نمودار دارایی‌های معاملاتی کند. مطالعه مقاله بررسی تحلیل زمانی در تحلیل تکنیکال می‌تواند اطلاعات مفیدی در این زمینه برای شما داشته باشد.

2- بررسی میزان سرمایه

دومین عاملی که تاثیر بسزایی روی انتخاب شیوه و سبک معاملاتی دارد، میزان سرمایه در دسترس تریدر است. باید قبل از ورود به بازار سرمایه، بررسی کنید که چه مقدار سرمایه دارید و می‌خواهید روی آن ریسک کنید. این ریسک باعث می‌شود پاسخ بسیاری از سوالات مشخص شوند. معمولا توصیه می‌شود هر چه سرمایه کمتر باشد، از اهرم‌های کوچکتر و تایم فریم‌های بلندتر استفاده شود.

تایم فریم‌های کوتاه مدت، بیشتر مختص افرادی می‌باشد که سرمایه زیادی دارند و می‌خواهند از کوچکترین نوسانات موجود در بازار استفاده کرده و بازدهی مناسبی را بدست بیاورند. این دسته از تریدرها تمایل دارند سود کمتر اما حجم معاملاتی بیشتری را تجربه کنند. در طرف مقابل، تریدرهایی وجود دارند که پول کمتری دارند. توصیه می‌شود این دسته از معامله‌گران تایم فریم بلند مدتی را انتخاب کنند تا ریسک معاملات کاهش یابد و بازدهی به مقدار بیشتری کسب شود. بنابراین سرمایه، رکن مهم دیگری در انتخاب سبک و سیاق معامله‌گری است.

3- بررسی شیوه انتخاب شده

یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب سبک معامله‌گری، این است که بررسی کنید آیا سبک انتخاب شده از کیفیت مناسبی برخوردار است یا خیر. در واقع پس از هر انتخابی، آزمایش انتخاب انجام شده و بررسی عملکرد آن می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. در چنین حالتی یک تریدر باید بررسی کند آیا شیوه معاملاتی انتخاب شده مفید می‌باشد؟ آیا این شیوه از کیفیت مناسبی برخوردار است و می‌تواند در معاملات به تریدر کمک کند؟ با پاسخ به چنین سوالاتی و آزمون روش معاملاتی، می‌توانیم روند رو به رشد را در معاملات خود ادامه دهیم.

4- چه مقدار ریسکی را تحمل می‌کنید؟

ریسک ارتباط مستقیمی با سوددهی دارد. در واقع در بازارهای مالی این موضوع مطرح می‌شود که در صورت مهارت تریدر و علم بالای او، هر چه مقدار ریسک افزایش یابد، امکان کسب بازدهی بیشتر نیز محقق می‌شود. این موضوع برای هر شخصی توجیه‌پذیر نخواهد بود و ممکن است برای افراد زیادی نتیجه عکس داشته باشد. اما قاعده کلی بدین صورت ست که افزایش ریسک، بازدهی بیشتری را نیز به همراه دارد و معاملات را با خطر بیشتری رو به رو می‌کند. در چنین زمانی تریدر باید با بررسی ویژگی‌ها و خصوصیات خود، به آگاهی در این موضوع برسد که آیا می‌خواهد از ریسک زیادی در بازارهای مالی استفاده کند یا با ریسک کم به معاملات خود ادامه می‌دهد؟

نگاهی به سبک‌های معاملاتی منطبق بر نوع تریدر در بازارهای مالی

در ادامه مقاله آموزش جدیدترین سبک معاملاتی، می‌خواهیم نگاهی به انواع سبک‌های معامله‌گری داشته باشیم. همانطور که گفتیم پارامترهای زیادی می‌توانند در دسته‌بندی چنین سبک‌هایی دخیل باشند. همچنین این امکان وجود دارد که سبک‌های گوناگونی از معاملات وجود داشته باشند. در این بخش به مهم‌ترین دسته‌بندی موجود در این بخش نگاهی می‌اندازیم و باهم این موضوع را بررسی خواهیم نمود.

1- سبک معاملاتی اسکالپینگ ( Scalping Trade )

یکی از پرطرفدارترین سبک‌های معاملاتی موجود در بین تریدرها، اسکالپینگ است. این روش که در آن سرعت، حرف اول را می‌زند، به معاملاتی اطلاق می‌شود که از سرعت بسیار بالایی برخوردارند و ممکن است حتی در چند ثانیه، یک معامله بسته و معامله دیگری باز شود. در چنین حالتی از معامله، تریدر باید به خوبی به تمام شرایط اشراف داشته باشد و بتواند به خوبی در بهترین زمان، بهترین تصمیم را در بازار لحاظ کند. تصمیمات آنی در چنین معاملاتی، بسیار حائز اهمیت است و اغلب اسکالپرها، افرادی بی‌حوصله و عجول هستند که می‌خواهند سود خود را در بازار در بازه زمانی کوتاه مدتی بدست بیاورند. در واقع اسکالپر‌ها به محض مشاهده عدم دریافت بازدهی، از معامله خود خارج می‌شوند و به سراغ معامله‌ای دیگر می‌روند. در واقع افرادی که دچار حواس‌پرتی هستند و نمی‌توانند بر روی یک چیز خاص تمرکز کنند، مناسب چنین سبکی از معامله نخواهند بود.

2- سبک معاملاتی روزانه ( Day Trading )

دیگر سبک از معاملات، مربوط به حالتی است که در آن تریدر یک روز را صرف معامله می‌کند. در واقع این تریدر سعی می‌کند در طول یک روز، معامله خود را آغاز و آن را به اتمام برساند. معمولا چنین افرادی نمی‌توانند به راحتی به کارهای روزانه خود برسند؛ زیرا موقعیت‌های معاملاتی بازی دارند که می‌خواهند آن‌ها را به سرانجام برسانند. به این دسته از معامله‌گران دی تریدر گفته می‌شود؛ زیرا آن‌ها به دنبال کشف قیمت مناسب و بستن معامله در موقعیت ایده‌آل در همان روز هستند. این دسته از معاملات مناسب افرادی ست که فعالیت چندان خاصی ندارند و باید بتوانند در طول روز تمرکز خود را روی بازارهای مالی بگذارند تا بتوانند به خوبی آن‌ها را تحلیل کرده و در موقعیت مناسب معاملاتی که از قبل مشخص شده است، وارد پوزیشن مورد نظر شوند.

3- سبک معاملاتی نوسان‌گیر ( Swing Trading )

در ادامه عنوان نگاهی به انواع سبک‌های معامله‌گری در مقاله آموزش جدیدترین سبک معاملاتی، به سراغ معاملات نوسان‌گیر آمده ایم. این سبک از معاملات که تشابه زیادی به دی تریدینگ دارد، تریدرها قصد دارند برای ورود به معامله، صبوری زیادی را پیشه کنند. در واقع این دسته از تریدرها ابتدا برای ورود به معامله، صبر و حوصله زیادی می‌کنند اما پس از آنکه معامله وارد سود شد، قصد دارند به سرعت از آن خارج شوند. بزرگترین وجه تمایز این دسته از معاملات با معامله روزانه، این است که نوسان‌گیرها حد ضرر بزرگتری نسبت به تریدرهای روزانه دارند. در این روش، حفظ آرامش بسیار مهم است و یک تریدر باید به خوبی به تمام موقعیت‌ها و شرایط احاطه داشته و به خوبی بتواند در زمان مناسب، تصمیم منطقی را اخذ کند.

4- سبک معاملاتی پوزیشن تریدینگ ( Position Trading )

سرانجام به آخرین دسته بندی از سبک‌های معامله‌گری رسیده ایم. پوزیشن تریدینگ، آخرین سبک معاملاتی در بین نوع تریدرها است. این دسته از معاملات، حتی بازه زمانی بلند مدت را نیز شامل می‌شود. این سبک از معاملات، برای افرادی که صبور هستند مناسب بوده و قصد دارند در بازه زمانی بلندتر، سوددهی را کسب کنند. شاید جالب باشد که بدانید این دسته از تریدرها، معمولا سوددهی زیادی را در نظر دارند و با اعداد و سودهای پایین، چندان موافق نیستند. به عنوان مثال ممکن است 15 درصد یک سود عالی برای دی تریدر یا نوسان‌گیر باشد اما این عدد برای پوزیشن تریدر به هیچ وجه عدد مناسبی نیست. در واقع این دسته از معامله‌گران می‌خواهند سوددهی‌های بالای چند صد درصد را کسب کنند. البته این که موضوع نیازمند علم و مهارت بالایی می‌باشد و نمی‌توان بدون داشتن چنین شرایطی به همراه تجربه، چنین سودهای فراوانی را کسب کرد.

نکته‌ی مهم در رابطه با سبک‌های معامله‌گری

در این بخش از مقاله آموزش جدیدترین سبک معاملاتی، می‌خواهیم یک نکته بسیار مهم در زمینه سبک‌های معاملاتی عنوان کنیم. همانطور که در ابتدای این مقاله نیز بیان شد، انتخاب یک سبک و استراتژی معاملاتی، مستلزم زمان کافی و تحقیقات فراوان است. در واقع یک سبک معاملاتی می‌تواند آینده مالی یک تریدر را تغییر دهد. چنین موضوعی هدف اصلی یک تریدر است. بنابراین باید به خوبی روی آن زمان گذاشته و تحقیقات کافی در رابطه با انتخاب بهترین نوع آن انجام شود. به همین علت، توصیه می‌شود تریدرها معمولا روی سبک معاملاتی خود وفادار باشند؛ یعنی در صورت عدم کسب بازدهی مناسب در زمان کوتاهی، از آن خارج نشده و وارد یک سبک معاملاتی دیگر نشوند.

این موضوع از جمله بزرگترین اشتباهاتی است که تریدرها انجام می‌دهند و ضرر و زیان‌ها زیادی را متحمل می‌شوند. باید یک سیستم معاملاتی با سبک معاملاتی شخص تطبیق داده شود و به مرور زمان این سبک به عنوان یک پارامتر حیاتی در معاملات شخص گنجانده شود. بنابراین نباید با کوچکترین روزنه‌هایی از شکست سبک معاملاتی رو به رو شویم و باید به خوبی روی سبک انتخاب شده که حاصل مطالعه، تحقیق و بررسی می‌باشد، وفادار بمانیم.

گروه مالی اینوستپ با مدیریت آقای لطیف آهی، دوره تریدر حرفه‌ای و همچنین ویدئو دوره تریدر حرفه‌ای را ارائه کرده تا شما با آموزش‌های مباح این دوره قدرت تحلیل بالایی پیدا نید و بتوانید استراتژی شخصی خود را داشته باشید. همچنین دو سبک معاملاتی آقای لطیف آهی سیستم معاملاتی BED و EAGLE را در اختیار خواهید داشت.

آموزش جدیدترین سبک معاملاتی؛ معاملات به روش گن

در این بخش از مقاله آموزش جدیدترین سبک معاملاتی، می‌خواهیم یکی از جدیدترین سبک‌های معاملاتی که توسط آقای ویلیام دلبرت گن به وجود آمد را توضیح دهیم. گن به یک معامله‌گر قدرتمند در بازارهای مالی تبدیل شده بود و لقب‌هایی همچون معلم وال استریت و استاد پیش بینی را دریافت کرد. جالب است بدانید میانگین بازدهی سرمایه‌گذاری های آقای گن بین 80 تا 90 درصد بود و به همین دلیل او به یکی از معتبرترین معامله‌گران تاریخ مشهور است. او سرانجام روش معاملات شخصی خود را ارائه کرد که برای بسیاری از تریدرها می‌تواند جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

روش معاملاتی گن، به صورت تحلیل داینامیک است و بر روی نمودارهای قیمتی انجام می‌شود. در این روش، تحلیل بر روی هر بازاری انجام می‌شود و به صورت خاص بر روی یک بازار معطوف نیست. در روش معامله‌گری گن، اهداف قیمتی کاملا مشخص است و معمولا مدت زمانی که این اهداف قابل تحقق است نیز بیان می‌شود. این روش بر اساس علم ریاضی ارائه شده است و ضریب خطا معاملات در آن به شکل معناداری کم است. در واقع زوایای هندسی در این سبک معاملاتی نقش مهمی را بازی می‌کنند.

مثالی از روش‌های معاملاتی گن

یکی از انواع روش‌های معاملاتی گن، مربع 9 تایی است. این مربع دو قسمت دارد که در آن 361 خانه وجود داشته و یک دایره نیز وظیفه درجه‌بندی را بر عهده دارد. این بخش‌ها سلول و دایره نیز به عنوان دایره مثلثاتی در این روش حضور دارد. این سلول‌ها از شماره 1 آغاز می‌شود و در جهت عقربه‌های ساعت ادامه پیدا می‌کند و تا عدد 4، یک دور کامل انجام می‌شود. پس از این، دوباره گردش آغاز می‌شود و یک دور کامل زده می‌شود. این موضوع تا عدد 361 ادامه پیدا می‌کند.

در این روش، قانون‌هایی وجود دارد. به عنوان مثال، برای حفظ سرمایه، پیشنهاد می‌شود حد ضرر خود را به مقدار مناسب در نظر بگیرید. در واقع استفاده از حد ضرر در معاملات بسیار مهم است. همچنین شناسایی روندها بسیار مهم بوده و باید تریدر به خوبی این موضوع را بررسی کند.

جمع بندی نهایی

همانطور که در مقاله آموزش جدیدترین سبک معاملاتی، مطالعه کردید، در این مطالب به صورت کامل و جامع درباره سبک‌های معاملاتی صحبت کردیم و درباره آن‌ها، اطلاعات مفید و کاملی را برای شما مخاطبین گرامی، ارائه کردیم. سبک‌های معاملاتی، در واقع استراتژی‌هایی هستند که هر تریدر باید به صورت شخصی آن‌ها را بررسی و سپس از آن‌ها استفاده کند. استراتژی و سبک معاملاتی هر تریدر با دیگری فرق داشته و چنین تمایزی، باعث می‌شود استراتژی‌های معامله‌گری نیز متفاوت و گوناگون باشد. بنابراین توصیه می‌شود قبل از ورود به یک معامله، به خوبی استراتژی و سبک معاملاتی خود را بررسی و از صحت کارکرد آن آگاه شوید. همچنین استراتژی‌های خود را برای یک معامله به خوبی روی کاغذ پیاده کنید تا از بروز هرگونه ضرر و زیانی در معامله، اجتناب شود.

در انتهای مقاله آموزش جدیدترین سبک معاملاتی، امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید و این مقاله توانسته باشد اطلاعات مفید، سودمند و ارزشمندی را به شما مخاطبین گرامی، ارائه کرده باشد. شما می‌توانید سایر عناوین و مقالات ما را مطالعه نمایید و اطلاعات خود را در زمینه‌های مالی، افزایش دهید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید