انتخاب بهترین آی پی برای ترید

بهترین آی پی برای ترید یکی از دغدغه‌های این روزهای معامله‌گران است. اگر تاکنون اقدام به ترید یا معامله‌گری در بازارهایی مانند ارز دیجیتال کرده‌اید، حتما متوجه مشکلات آن برای ما ایرانیان شده‌اید. در واقع باید برای دسترسی به چنین سامانه‌هایی، از بهترین آی پی برای ترید استفاده کنیم که کشوری غیر از ایران را نمایش دهد. اگر بخواهیم به صورت جامع توضیح دهیم، باید بگوییم که به دلیل کمبود‌ها و محدودیت‌هایی که در سامانه‌های ارز دیجیتال داخلی وجود دارد، اغلب افراد برای معامله‌گری اقدام به سرمایه‌گذاری در صرافی‌های خارجی می‌کنند. از طرفی سایت‌های خارجی دسترسی ایرانیان را به این صرافی‌ها مسدود کرده اند؛ علت این موضوع نیز تحریم‌های موجود علیه ایران است.

در این مقاله می‌خواهیم ابتدا موضوعاتی نظیر چیستی آی پی، مشکلاتی که استفاده کردن از صرافی‌های خارجی به وجود می‌آورند، چگونگی تغییر آی پی و نمونه‌هایی از بهترین آی پی برای ترید را عنوان کنیم. اگر به این موضوعات علاقه‌مند هستید یا قصد دارید در صرافی‌های خارجی اقدام به ترید کنید، توصیه می‌کنیم این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید. در این مقاله مطالب مفید و ارزشمندی وجود دارد که هر تریدری باید آن را بداند.

آی پی چیست و چه کاربردی در معاملات دارد؟

(IP)، یکی از اصطلاحات رایج در زمینه شبکه و واژه‌ای اختصاری از کلمه  Internet Protocol است. آی پی در واقع آدرس‌هایی هستند که در هنگام اتصال یک دستگاه به اینترنت، تولید می‌شوند. در واقع این آدرس‌ها، اطلاعاتی را میان دستگاه مورد نظر و شبکه مبادله می‌کنند. این اطلاعات می‌تواند شامل مواردی نظیر موقعیت مکانی و … باشد.

موقعیت مکانی، یکی از اصلی‌ترین هدف‌ها برای تغییر است. در واقع پیدا کردن بهترین آی پی برای ترید، نیازمند این است که بدانیم آی پی دستگاه استفاده کننده به کدام منطقه اشاره دارد. سپس برای تغییر آی‌پی و شناساندن به سایت‌های مورد نظر، اقدام نماییم. به علت تحریم‌ها، کشورهای مختلفی ایران را در لیست سیاه خود قرار داده‌اند. همین موضوع باعث شده است صرافی‌های خارجی، از ورود ایرانیان به صرافی خود جلوگیری کنند. همین موضوع باعث شده است برای فعالیت‌هایی نظیر ترید و سرمایه‌گذاری، به یک آی پی برای ترید و با موقعیت جغرافیایی خارج از ایران، نیاز داشته باشیم. یک نمونه از صرافی‌های خارجی، بایننس (Binance) است؛ این صرافی به دلیل اینکه از معامله‌گران و کاربران زیادی تشکیل شده، مقصدی جذاب برای ایرانیان است. در ادامه بیشتر با این موضوع آشنا می‌شویم و راهکارهایی مناسب برای آن را ارائه خواهیم داد.

چه مشکلاتی برای استفاده از صرافی‌های خارجی توسط ایرانیان وجود دارد؟

بسیاری از معامله‌گران و تریدرهای ایرانی برای اینکه محدودیت‌ها یا مشکلاتی که در صرافی‌های ایرانی وجود دارد را تحمل نکنند، وارد صرافی‌های خارجی با بهترین آی پی برای ترید، می‌شوند. در واقع این دسته از افراد ریسک در خطر رفتن دارایی مالی خود را به جان می‌خرند و وارد صرافی‌هایی می‌شوند که از امکانات و ابزارهای فوق‌العاده‌ای بهره مند است. نمونه یکی از این صرافی‌ها، بایننس است. در حال حاضر ایرانیان زیادی در این صرافی حضور دارند و اقدام به سرمایه‌گذاری یا معامله‌گری می‌کنند. لازم به ذکر است که بی شک این دسته از افراد برای حضور در این صرافی، اقدام به تعویض آی پی خود می‌کنند. زیرا در صورت عدم انجام چنین کاری، صرافی موردنظر متوجه می‌شود و بلافاصله حساب معاملاتی شخص را مسدود می‌کند.

بنابراین اصلی‌ترین مشکلی که برای ایرانیان جهت استفاده از صرافی‌های خارجی به وجود می‌آید، آی پی است. این موضوع با استفاده از بهترین آی پی برای ترید، حل می‌شود. انجام چنین کاری باعث می‌شود حضور افراد ایرانی در صرافی‌های خارجی تحت عنوان موقعیت جغرافیایی ایرانی شناسایی نشود. در نتیجه خطری از بابت از دست دادن دارایی مالی گریبان‌گیر این افراد نخواهد بود.

چگونه باید از بهترین آی پی برای ترید استفاده کنیم؟

هم اکنون که متوجه شدیم برای استفاده از خدمات صرافی‌های خارجی، باید از بهترین آی پی برای ترید استفاده کنیم، این سوال پیش می‌آید که چگونه باید از این آی پی‌ها استفاده کرد؟ به طور کلی ۲ راه حل وجود دارد که با استفاده از آن‌ها، می‌توان موقعیت جغرافیایی را دور زد و خود را به عنوان شخصی از یک کشور دیگر نمایش داد. نخستین راه حل، استفاده از VPN و دومین راه حل، استفاده از VPS می‌باشد. در ادامه بیشتر درباره هر کدام از این موارد صحبت می‌کنیم.

وی پی ان ( VPN ) برنامه‌هایی می‌باشند که به وسیله ی آن‌ها، می‌توان آی پی خود را تغییر داد. انجام چنین کاری، باعث می‌شود آی پی برای ترید بدست آید. وی پی ان‌ها در کنار مزایای زیادی که دارند ( مانند رایگان بودن و دور زدن آی پی ) دارای مشکلاتی نیز هستند. یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که پیرامون وی پی ان‌ها وجود دارد، این است که آی پی آن‌ها ثابت نبوده و ممکن است با هر اتصال، یک آی پی متفاوت را برای کاربر در نظر بگیرد. در چنین حالتی اگر صرافی مورد نظر متوجه تغییرات آی پی از کاربران خود شود، ممکن است اقدام به بستن حساب معاملاتی او کند.

استفاده از VPS

دیگر راهکاری که می‌توان به وسیله‌ی آن، آی پی را تغییر داد و بهترین آی پی برای ترید را بدست آورد، VPS می‌باشد. وی پی اس خلاصه کلمه Virtual Private Server است‌. این کلمه به معنای سرور اختصاصی مجازی بوده و کاربران می‌توانند به وسیله‌ی آن، به یک آی پی مخصوص متصل شوند. مزیت اصلی وی پی اس، این است که به سایر افراد این اجازه را نمی‌دهد که موقعیت مکانی شخص مورد نظر را متوجه شود. در نتیجه وی پی اس‌ها گزینه‌ی ایده‌آلی برای تریدر‌ها و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال است.

در حال حاضر بسیاری از تریدر‌ها و سرمایه‌گذاران برای انتخاب آی پی برای ترید، از وی پی اس استفاده می‌کنند. این موضوع برای معامله‌گرانی که وقت‌های بیشتری را صرف معامله می‌کنند، بیشتر محقق می‌شود. افراد برای استفاده از VPS، باید هزینه‌ای به عنوان اشتراک پرداخت کنند. همین موضوع باعث شده، که بسیاری از تریدر‌ها استفاده از VPS را کنار گذاشته و از VPNهای رایگان استفاده کنند. نکته‌ی مهم در رابطه با VPS این است که یک آی پی ثابت برای هر بار اتصال، به کاربر می‌دهد. در نتیجه می‌توان با اطمینان و امنیت بالا، اقدام به ترید کرد.

چگونه باید بهترین آی پی برای ترید را انتخاب کرد؟

پس از صحبت‌هایی که داشتیم، یک سوال بسیار مهم پیش می‌آید؛ که چگونه باید بهترین آی پی برای ترید را انتخاب کنیم؟ اصلا چه کشور‌هایی برای انتخاب آی پی از دیگر کشور‌ها بهتر هستند؟ این موضوع از نقطه نظرات مختلف بررسی می‌شود؛ به عنوان مثال، باید بدانید که برای چه کاری نیاز به آی پی دارید، اگر قصد ترید دارید، در کدام صرافی قصد انجام معامله دارید؟ آیا صرافی مورد نظر دارای مراحل احراز هویت است؟ و… با پاسخ به سوالات فوق، می‌توان به این پاسخ دست یافت که کدام آی پی برای ترید بهتر از سایر موارد است.

در حال حاضر صرافی‌های متداولی برای معامله‌گری توسط افراد انتخاب می‌شوند. پلتفرم‌هایی نظیر: بایننس، کوکوین (kucoin)، هات بیت (Hotbit) و ایکس بیت، تماما صرافی‌هایی هستند که از کاربران بیشتری تشکیل شده‌اند. برای صرافی‌هایی مانند بایننس، می‌توان از آی پی‌هایی استفاده کرد که شرایط احراز هویت برای آن‌ها آسان تر باشد. به عنوان مثال آی پی امارات یکی از بهترین موقعیت‌ها برای صرافی بایننس است. همچنین سوئیس، آفریقای جنوبی و برزیل نیز برای این صرافی مناسب هستند.

به طور کلی، بهترین آی پی برای ترید برای کشورهای مقابل می‌باشند: ترکیه، سوئیس، فنلاند، آلمان، لیتوانی، اسپانیا.

چه کشورهایی در لیست محدودیت‌های بایننس هستند؟

ایران، برمه، عراق، جمهوری خلق کنگو، ساحل عاج، کوبا، سوریه، کره شمالی، زیمبابوه، سودان، کشورهای حوزه بالکان مانند: آلبانی، صربستان، مقدونیه و بوسنی ) از کشورهایی هستند که ممنوعیت فعالیت در بایننس را دارند‌. البته این فهرست ممکن است تغییر کند و بهتر است قبل از وصل شدن به بایننس، لیست به روز شده را بررسی کنید.

کشورهایی در لیست محدودیت‌های بایننس قرار دارند
عراق
ایران
کوبا
سوریه
ساحل عاج
کره شمالی
زیمبابوه
سودان
آلبانی
صربستان
بوسنی
مقدونیه
برمه
جمهوری خلق کنگو
کشورهای داخل این لیست نمی‌توانند در بایننس احراز هویت کنند

بهترین ip برای صرافی کوکوین کدام کشور است؟

برای ترید کردن در صرافی کوکوین همانند بسیاری از صرافی‌های دیگر باید از آی پی ثابت استفاده کنید. چراکه اگر شما به عنوان کاربر  ایرانی شناسایی شوید، احتمال مسدود شدن حسابتان وجود دارد. بنابراین برای اینکه دارایی خود را امن نگهداری کنید، حتما از آی پی ثابت استفاده کنید. توصیه که ما داریم این است که کاربران ایرانی برای استفاده از هر صرافی خارجی بهتر است که از آی پی ثابت استفاده کنند و با آی پی ایران اصلا لاگین نشوند.  حالا این سوال برای شما پیش می‌آید که ip چه کشورهایی مناسب ترید با کوکوین است؟

 شما می‌توانید از آی پی کشورهایی مثل فرانسه، کانادا، ترکیه، آلمان، فنلاند، هلند و امارات استفاده کنید. البته امکان تغییر این موارد وجود دارد و شما هر زمان که می‌خواهید از این صرافی استفاده کنید، بهتر است به قوانین صرافی مراجعه کنید. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که حتما کیل سوئیچ را فعال کنید. تا اگر بنابر شرایطی، با قطعی اینترنت مواجه شدید و آی پی شما قطع شد، به صورت خودکار از سایت خارج شده و امکان دسترسی سایت به آی پی شما نباشد. بدین‌صورت با فکری آسوده می‌توانید وارد صرافی شده و به معاملات خود بپردازید.

جمع‌بندی نهایی

امروزه افراد زیادی به معامله‌گری علاقه‌مند و در حرفه تریدری مشغول به فعالیت هستند. این دسته از افراد در ایران، باید از بهترین آی پی برای ترید استفاده کنند؛ زیرا بسیاری از صرافی‌های خارجی، امکان استفاده از خدمات سایت خود را برای ایرانیان، نمی‌دهند. تریدرهای ایرانی برای دستیابی به صرافی‌های خارجی، باید از برنامه‌هایی استفاده کنند که به وسیله‌ی آن، بتوانند موقعیت جغرافیایی خود را تغییر دهند.

VPN و VPS از جمله این برنامه‌ها هستند. VPN با آی‌پی‌های متغیر ولی برنامه رایگان و VPS با آی‌پی ثابت ولی اشتراک پولی، شناخته می‌شوند. لازم به ذکر است که برای ورود به این صرافی‌ها، می‌توان از آی‌پی کشورهای مناسبی استفاده کرد که در آینده، به مشکل بر نخورد. امیدواریم از خواندن این مطلب رضایت خاطر داشته باشید و این مقاله توانسته باشد، اطلاعات مفیدی در زمینه انتخاب بهترین آی پی برای ترید به شما مخاطبین عزیز، داده باشد.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید