باینری آپشن چیست؟ نحوه انجام معاملات با آن

باینری آپشن چیست؟ باینری آپشن یک بازار مالی است که در آن معامله‌گران باید قیمت آتی سهام یا جفت ارز را پیش‌بینی کنند و در ازای پیش‌بینی درست، سود دریافت کنند. موفقیت در بازار باینری آپشن بر مبنای دو گزینه است، بله یا خیر. به همین دلیل به آن باینری به معنای دوتایی گفته می‌شود. در این بازار تاریخ انقضا دارای اهمیت بالایی است و در آن بازه زمانی پیش‌بینی رخ می‌دهد. اما اگر پیش‌بینی برخلاف جهت بازار باشد، معامله‌گر کل سرمایه‌ای که در آن معامله سرمایه‌گذاری کرده است را از دست می‌دهد.

اما چرا افراد زیادی به این بازار رو می‌آورند؟ دلیل محبوبیت این بازار، امنیت و سود بالاست. شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در این بازار در بازه‌های حداقل 60 ثانیه‌ای، چندین معامله در روز انجام دهید و در صورت برد بین 60 تا 80 درصد سود دریافت کنید. 

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با مفهوم باینری آپشن و چگونگی کارکرد آن آشنا کنیم. در ادامه نیز اطلاعاتی در مورد نحوه انجام معاملات، معرفی بروکرهای معتبر، میزان امنیت این بازار و استراتژی های موفقیت در اختیار کاربران قرار داده می‌شود. با ما همراه باشید. 

باینری آپشن

باینری آپشن چیست؟ یک نوع بازار مالی است که در آن افراد قیمت یک ارز یا سهام را پیش‌بینی می‌کنند. حال اگر پیش‌بینی آنها درست باشد، درصدی از نرخ پیش‌بینی به حساب آنها واریز می‌شود. اما اگر پیش‌بینی اشتباه باشد، کل مبلغ را از دست می‌دهند. برای مثال، شما می‌توانید با پیش‌بینی قیمت طلا، بیت کوین، جفت ارزها و سهام شرکت گوگل کسب درآمد کنید. مدت زمان این معاملات حداقل 60 ثانیه است و شما می‌توانید هزاران بار این معامله را در طول روز انجام دهید.

سیستم این بازار مالی با فارکس و کریپتوکارنسی متفاوت است. درواقع واژه باینری به معنای دودویی است و به دو عدد صفر و یک اشاره دارد. به این معنا که در این بازار هیچ حد وسطی وجود ندارد و افراد یا سود می‌کنند یا سرمایه آنها به کل از بین می‌رود. به بیان دیگر، افراد در این بازار یا برنده هستند و یا بازنده.

عده‌ای تصور می‌کنند که این بازار مشابه شرط بندی است و بر پایه شانس و اقبال کار می‌کند. اما این تصور کاملا اشتباه است. بر خلاف آنچه که تصور می‌شود، شانس هیچ تاثیری بر روی باینری آپشن ندارد و باید با تجربه کافی و تسلط به این بازار وارد شد. ابزارهایی چون تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، مدیریت ریسک و تعیین استراتژی مناسب می‌تواند شما را در این بازار به سود خوبی برساند.

نحوه کار معاملات باینری آپشن 

فعالیت در این بازار به گونه‌ای است که شما یک سری معاملات را انجام می‌دهید که در راستای پیش‌بینی روند قیمت است. اگر پیش‌بینی شما درست باشد، سود و اگر اشتباه باشد، ضرر می‌کنید. توجه داشته باشید، هر معامله‌ای که شما انجام می‌دهید بر روی نمودار اثر می‌گذارد و درواقع شما به صورت مجازی یک سری معاملات واقعی را انجام می‌دهید.

برای مثال، شما با توجه به نمودار پیش‌بینی می‌کنید که قیمت در 60 ثانیه آینده رشد خواهد داشت و یک معامله خرید باز می‌کنید. حال اگر قیمت رشد کند، شما به اندازه 60 تا 85 درصد سرمایه اولیه خود سود می‌کنید. اما اگر قیمت افت کند، شما کل سرمایه خود را از دست خواهید داد.

یکی از عناصر مهم این بازار، تاریخ انقضا می‌باشد. در این نوع قرارداد، شما در مدت مشخص ( از 60 ثانیه تا چند روز) قادر به انجام معامله هستید. اگر قیمت دارایی در مدت تعیین شده به پیش‌بینی شما برسد، شما سود خود را به صورت خودکار دریافت خواهید کرد. اما اگر در مدت زمان تعیین شده، قیمت به آن سقفی که شما تعیین کرده‌اید نرسد، به صورت خودکار کل سرمایه شما به حساب بروکر واریز می‌گردد.

برای دریافت پاسخ سوال باینری آپشن چیست، با ما همراه باشید. همچنین برای انتخاب بروکر معتبر جهت انجام معاملات، مطلبی در این خصوص توسط مجموعه اینوستپ تحت عنوان، ویژگی بروکر معتبر ارائه شده است که می‌تواند برای شما مفید باشد.

مزایای باینری آپشن چیست؟

باینری آپشن یک نوع معامله است و مانند هر نوع بازار دیگری مزایایی دارد که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

سادگی

باینری آپشن یک بازار بسیار ساده است و تمام فعالیت‌های آن به صورت خودکار قابل انجام است. میزان سود و زیان آن نیز شفاف و کاملا مشخص است.

ریسک ثابت

میزان ریسک این نوع معاملات درصد ثابتی است و شما دقیقا می‌دانید که حداکثر شکستتان چقدر است. این میزان در زمان معامله تغییر نمی‌کند و چشم انداز معاملات شما کاملا مشخص است.

کنترل و مدیریت معامله

با توجه به شفافیت میزان ریسک، سود و زیان در این نوع معاملات، شما می‌توانید مدیریت و کنترل بالایی در این بازار داشته باشید.

پتانسیل سود بالا

باینری آپشن نسبت به معاملات دیگر سود بیشتری دارد. در این بازار گاهی افراد می‌توانند تا 90 درصد سود از معامله خود داشته باشند.

وسعت انتخاب

این بازار طیف وسیعی از حوزه‌های سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود و شما می‌توانید در حوزه‌ای که تبحر بیشتری دارید، سرمایه‌گذاری کنید.

معایب باینری آپشن چیست؟

اگرچه باینری آپشن مزایای زیادی دارد، اما خطراتی نیز در سرمایه‌گذاری در این بازار وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

ریسک بالا

از معایب سرمایه‌گذاری در این بازار، خطر از دست دادن کل سرمایه است. به این معنا که در صورت پیش‌بینی نادرست، شما کل مبلغ معامله خود را از دست خواهید داد.

ابزارهای معاملاتی محدود

این بازار نیز مانند هر بازار تجاری دیگر نیازمند ابزارهای معاملاتی پیشرفته برای ارزیابی است. اما درحال حاضر ابزارهای این نوع بازار نسبت به دیگر معاملات بسیار محدود است.

کاهش احتمال معاملات

معمولا در این نوع معاملات، زمانی که احتمال موفقیت بیشتر می‌شود، سود پرداختی کاهش می‌یابد. درحالی‌که، اگر یک معامله‌گر بخواهد به سود 80 درصدی و یا بیشتر دست یابد، باید زمان انقضای معامله خود را با فاصله زیاد درنظر بگیرد که پیش‌بینی در این حالت بیسار مشکل‌تر می‌شود. در این حالت تریدرها حاضر به قبول این ریسک بالا نیستند و احتمال معاملات کاهش می‌یابد.

امنیت باینری آپشن

باینری آپشن چیست و چه میزان امنیت دارد؟ باینری آپشن نوعی تجارت است که در سراسر نقاط جهان به جهت کسب سود انجام می‌شود. این بازار به دلیل تنوع بالای دارایی‌ها، همه افراد از مبتدی تا حرفه‌ای را به خود جذب کرده است. بنابراین، این تجارت را می‌توان یک تجارت امن و محبوب در میان سرمایه‌گذاران شناخت. 

معاملات باینری آپشن تابع قوانین و مقرراتی است که میزان امنیت آن را افزایش داده است. این بازار در حوزه‌های قضایی اتحادیه اروپا چون CySec و مراجع قضایی بین‌المللی دیگر به رسمیت شناخته شده و قوانین سختگیرانه‌ای بر  روی عملکرد معامله‌گران آن نظارت دارد. از این رو اگر شما یک بروکر معتبر را برای معاملات خود انتخاب کنید، می‌توانید معاملات خود را در بستری امن به انجام برسانید. اما این بازار مانند هر بازار دیگری دارای نوسان و ریسک است و نمی‌تواند تضمین 100 درصدی برای موفقیت شما در آینده باشد. 

انواع معاملات باینری آپشن

باینری آپشن چیست و چه انواعی دارد؟ باینری آپشن یک بازار مالی بر مبنای پیش‌بینی جهت قیمت دارایی است که انواع مختلفی دارد. این معاملات مختلف با وجود تفاوت‌هایی که دارند، همه آنها از سیستم دوتایی پیروی می‌کنند که در ادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت.

باینری آپشن Up/Down و یا High/Low

این نوع معامله یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین نوع باینری آپشن است که به شما می‌گوید قیمت پایین‌تر یا بالاتر از قیمت فعلی است. در این نوع معامله شما در صورتی که پیش‌بینی می‌کنید قیمت بالا می‌رود، باید پوزیشن Call و در صورتی که پیش‌بینی می‌کنید قیمت پایین‌تر می‌رود، پوزیشن Put ایجاد کنید.

باینری آپشن In/Out

در این نوع معامله، سرمایه‌گذار یک محدوده قیمتی را مشخص می‌کند. در نهایت با توجه به تاریخ تعیین شده به وی گفته می‌شود که آیا قیمت در پایان تاریخ انقضا خارج از محدوده بوده یا داخل آن. برخی کارگزاری‌ها از حالت Out Of Range استفاده می‌کنند و اگر قیمت از محدوده خارج شود، تریدر سود می‌کند. 

باینری آپشن Touch/No Touch

در این نوع معامله، قیمت‌ها سطح‌بندی می‌شوند و سرمایه‌گذار باید پیش‌بینی کند که قیمت در آن سطح می‌ماند یا خیر. همچنین در این حالت، اگر پیش‌بینی درست باشد شما سود می‌کنید، اما اگر به سطح مورد نظر نرسد، هیچ تغییری در موجودی شما ایجاد نخواهد شد، حتی اگر قیمت رشد داشته باشد. در حالت No-Touch شما مشخص می‌کنید که قیمت به چه سطحی برخورد نمی‌کند و اگر به آن سطح برخورد کرد، سرمایه خود را از دست می‌دهید. 

باینری آپشن Ladder

در این نوع معامله، تریدر انتظار دارد که قیمت سهم قبل از پایان زمان تعیین شده، بالاتر یا کم‌تر ازمقداری باشد که کارگزاری مشخص کرده است. در این حالت سود معامله می‌تواند بین 1 تا 500 درصد باشد.

تفاوت باینری آپشن و بازارهای مالی دیگر

معاملات در بازارهای مالی چون فارکس و کریپتو با معاملات باینری آپشن تفاوت هایی دارند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

زمان

یکی از تفاوت‌های اصلی باینری آپشن و دیگر بازارهای مالی، محدودیت زمانی است. در باینری آپشن، سرمایه‌گذار باید در یک بازه زمانی مشخص مثلا نیم ساعته پوزیشن خود را ببندد و به نتیجه برسد. اما در بازارهای مالی دیگر مانند فارکس و کریپتو، محدودیت زمانی وجود ندارد و در هر زمان معامله‌گر می‌تواند پوزیشن خود را باز یا بسته کند.

مدیریت ریسک

مدیریت سرمایه در باینری آپشن کار ساده‌ای است، چراکه میزان سود و زیان کاملا مشخص است. اما در بازارهای مالی دیگر مانند کریپتو و فارکس، مدیریت ریسک کمی پیچیده‌تر است و آن هم به این دلیل است که شما مطمئن نیستید که چقدر ضرر می‌کنید.

بازده بازار

معاملات باینری آپشن تنها دو سو دارد یا شما سود می‌کنید یا کل سرمایه خود را از دست می‌دهید. اما در بازارهای مالی دیگر شما می‌توانید با مدیریت ریسک و تعیین حد ضرر، مقدار زیان خود را به حداقل برسانید.

آموزش ورود به معاملات باینری آپشن

بعد از پاسخ به این سوال که باینری آپشن چیست، می‌خواهیم به آموزش مرحله به مرحله ورود به این بازار بپردازیم. قبل از هر چیز بدانید که شما می‌توانید با سرمایه حدود 10 الی 30 دلار یک پوزیشن باز کنید. البته بیشتر از این مقدار نیز می‌توانید سرمایه‌گذاری کنید، اما به دلیل احتمال از دست دادن کل سرمایه، مبالغ بالاتر پیشنهاد نمی‌شود. 

در ادامه نیز پیشنهاد می‌کنیم تا پس از انتخاب بروکر و ثبت نام در آن، از حساب دمو یا آزمایشی استفاده کنید. این حساب به شما اجازه می‌دهد تا بدون واریز وجه به صورت مجازی معاملات خود را انجام دهید. پس از چند هفته تمرین می‌توانید وارد حساب واقعی شوید و کسب سود کنید. در ادامه به بررسی مراحل ورود به بازار باینری آپشن خواهیم پرداخت.

انتخاب بروکر

مرحله اول برای کسب درآمد در بازار باینری آپشن، انتخاب یک بروکر مناسب است. هر کدام از بروکرها امکاناتی مناسب سیستم معاملاتی خود در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به همین جهت، شما باید بروکری را انتخاب کنید که مناسب شرایط شما باشد. سپس باید در بروکر ثبت نام و شروع به معامله کنید.

انتخاب دارایی

در باینری آپشن شما می‌توانید بازارها و دارایی های متنوعی مانند سهام، ارزهای دیجیتال، جفت ارزهای فارکس، طلا و کالا را برای معامله انتخاب کنید. بنابراین قبل از هر چیز، دارایی مورد نظر خود را از لیست بازارها برگزینید.

انتخاب زمان انقضا

باینری آپشن یک معامله با تاریخ انقضاست. بنابراین شما باید زمان مشخصی را برای بستن پوزیشن خود انتخاب کنید. به این معنا که اگر قیمت در آن بازه زمانی به پیش‌بینی مورد نظر برسد، سرمایه‌گذار سود و اگر نرسد ضرر می‌کند. این زمان از 30 ثانیه تا یک سال قابل تنظیم است.

اندازه معامله

در مرحله بعد، شما باید مقدار سرمایه خود را مشخص کنید. پیشنهاد می‌شود اندازه معاملات خود را بین 10 تا 30 دلار در نظر بگیرید تا اگر بازار برخلاف جهت انتظار شما پیش رفت، توانایی جبران ضرر را داشته باشید.

انتخاب نوع معامله

بر اساس نوع معاملات می‌توانید یکی از گزینه‌های Call یا Put را انتخاب کنید. اگر پیش‌بینی می‌کنید که قیمت بالا می‌رود، بر روی گزینه Call و اگر فکر می‌کنید که قیمت کاهش می‌یابد، روی گزینه put کلیک کنید.

دارایی‌های قابل معامله در باینری آپشن

بعد از اینکه متوجه شدیم که باینری آپشن چیست؟ حال سوال پیش می‌آید که چه دارایی‌هایی در این بازار قابل معامله است. اغلب بروکرهایی که خدمات باینری آپشن را ارائه می‌دهند، جفت ارزهای اصلی فارکس مانند USD/JPY، GBP/USD،   EUR/USD، سهام‌های داوجونز و کالاهای دیگر مانند نفت، طلا و نقره را برای انجام معاملات لیست کرده‌اند. سهام‌های دیگر نیز در بروکرهای مختلف قابل معامله می‌باشند. شما می‌توانید بر اساس سهمی که می‌خواهید روی آن معامله انجام دهید، بروکری را انتخاب کنید که از آن پشتیبانی می‌کند. 

ارزهای دیجیتال نیز از جمله دیگر دارایی‌هایی است که در باینری آپشن قابل معامله است. ماهیت نوسانی رمزارزها موجب شده تا بتوانند گزینه خوبی برای معاملات بازار باینری باشند. رمز ارزهایی چون بیت‌کوین، اتریوم و دیگر آلت‌کوین‌ها در لیست این دارایی‌ها قرار دارند. شما می‌توانید لیست دارایی‌های قابل معامله در هر بروکر را در سایت آن مشاهده نمایید.

معرفی بروکرهای باینری آپشن

انتخاب بروکر مناسب برای انجام معاملات باینری آپشن یکی از مهم‌ترین بخش‌های معامله‌گری است. چراکه اگر شما بروکر مناسب و مطمئنی را انتخاب نکنید، پس از کسب سود، سرمایه شما بلوکه شود و یا از شما کلاهبرداری شود. بنابراین ما در ادامه مقاله باینری آپشن چیست، می‌خواهیم به معرفی برترین و معتبرترین بروکرهای فعال در این زمینه بپردازید. البته باید متذکر شد که تعدادی از بروکرها به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌دهند و ما در اینجا تنها بروکرهایی را معرفی می‌کنیم که مناسب ایرانیان هستند. 

بروکر باینری آلپاری Alpari

بروکر آلپاری در بین بروکرهای دیگر باینری آپشن از اعتبار بیشتری برخوردار است و پشتیبانی قوی در ایران دارد. آلپاری یکی از بروکرهای معتبر بازار فارکس نیز می‌باشد که حدود 14 سال است که به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهد. این بروکر بیش از 250 دارایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در مقایسه با بروکرهای دیگر، لیست کامل‌تری دارد. حداقل واریزی در این بروکر 1 دلار است و شما می‌توانید از طریق تاپ چنج واریز و برداشت ریالی داشته باشید. 

بروکر کوتکس Quotex

کوتکس نسبت به دیگر بروکرها شهرت کم‌تری دارد، اما دارای سرعت واریز و برداشت و اعتبار نسبتا بالایی است. این بروکر کار خود را در سال 2019 شروع کرده است و به کاربران امکان معامله در جفت ارزها فارکس، اوراق بهادار و انواع کامودیتی‌ها را می‌دهد. در بروکر کوتکس شما می‌توانید با حداقل 10 دلار به معامله بپردازید و واریز و برداشت خود را با ارزهایی چون دلار، پوند، یورو و یا بیت‌کوین انجام دهید. همچنین این بروکر بیش از 400 نوع ابزار رایگان را برای ارزیابی بازار در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بروکر گرند کپیتال  Grand Capital

بروکر گرند کپیتال از سال 2006 کار خود را با معاملات فارکس شروع کرد و به تازگی باینری آپشن نیز به لیست خدمات آن اضافه شده است. حداقل واریزی در این بروکر 10 دلار است و شما می‌توانید واریز و برداشت خود را از طریق بیت‌کوین، اتریوم، پرفکت مانی و یا ریالی انجام دهید. این بروکر از پشتیبانی قوی فارسی زبان برخوردار است و شما می‌توانید در صورت مشکل با آنها ارتباط برقرار کنید.

بروکر باینری اکسپرت آپشن Expert Option

بروکر اکسپرت آپشن از سال 2014 کار خود را آغاز کرده و تا این زمان بیش از 9 میلیون کاربر دارد. این بروکر بر اساس نیاز مشتری و اندازه معاملات، 6 نوع حساب را به کاربران ارائه می‌دهد که شامل حساب میکرو، بیسیک، سیلور، گلد، تیتانیوم و Exclusive است. بروکر اکسپرت آپشن از بیش از 50 دارایی اعم از جفت ارزها و سهام ها پشتیبانی می‌کند. حداقل واریزی 10 دلار است و واریز و برداشت از طریق پرفکت مانی، وب مانی و مستر کارت قابل انجام است.

بروکر پاکت آپشن Pocket Option

بروکر پاکت آپشن از سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرده و از بیش از 150 دارایی مختلف پشتیبانی می‌کند. این بروکر 6 نوع حساب مختلف را به کاربران ارائه می‌دهد که شامل حساب نوبی، Beginner، Experienced، Master، Pro و guru است. حداقل سرمایه برای ورود به پاکت آپشن 50 دلار است و واریز و برداشت در آن از طریق بیت‌کوین، دوج کوین و اتریوم قابل انجام است. این بروکر به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا 20 درصد از سرمایه خود را بیمه کنند تا در صورت ضرر، این 20 درصد به حسابشان بازگردانده شود. 

نحوه افتتاح حساب در باینری آپشن آلپاری

همانطور که قبلا گفتیم، یکی از بهترین و معتبرترین بروکرهای فعال در زمینه باینری آپشن، آلپاری می‌باشد. بنابراین، بهتر است از این بروکر برای معاملات باینری خود استفاده کنید و به هر کارگزاری تازه واردی اعتماد نکنید. در ادامه شما را با مراحل افتتاح حساب در این پلتفرم آشنا می‌کنیم.

  • ابتدا وارد سایت آلپاری شوید و با ورود اطلاعات و ایمیل خود در آن ثبت نام کنید.
  • در مرحله بعدی، با ورود به حساب کاربری، روی گزینه افتتاح حساب و یا Fix-contracts منوی سمت راست کلیک کنید. 
  • بعد از آن شما وارد یک صفحه می‌شوید که باید در آنجا  Alpari Fix-contracts را انتخاب و روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید.
  • حال شما وارد صفحه انتقال وجه می‌شوید، موارد خواسته شده را تکمیل و گزینه Tc Pay را انتخاب نمایید.
  • در مرحله انتقال وجه، مبلغ انتقالی، تاریخ تولد، کد ملی و شماره پاسپورت خود را وارد کنید.
  • برای شروع می‌توانید از حساب دمو کار خود را آغاز کنید. برای این کار دوباره از منوی پایین سایت گزینه Fix-contracts Traders را انتخاب و از منوی بازشده گزینه معاملات نمایشی را انتخاب نمایید. 
  • حال باید از میان لیست دارایی ها، یکی را برای معامله انتخاب کنید. اکثر جفت ارزهای محبوب، شرکت‌های داوجونز، کالاهایی چون طلا، نقره و نفت در این بروکر لیست شده‌اند.
  • در نهایت نیز باید تاریخ انقضای معاملات خود را انتخاب کنید. تاریخ انقضاها معمولا به سه دسته کوتاه مدت (کمتر از 5 دقیقه)، عادی (از 5 دقیقه تا پایان روز) و بلند مدت (تا یک سال) تقسیم می‌شوند. 

بهترین استراتژی‌های باینری آپشن

بعد از اینکه متوجه شدیم باینری آپشن چیست، حالا به بررسی بهترین استراتژی‌های معاملات باینری خواهیم پرداخت. قبل از شروع معاملات، بهتر است با دو پارامتر مهم استراتژی‌های معاملاتی، یعنی سیگنال و مقدار معامله آشنا شوید. سپس 5 استراتژی برتر معاملات باینری به شما معرفی خواهد شد.

سیگنال یک حرکتی در بازار است که شما را در شناسایی مرحله بعد یاری می‌دهد. جهت شناسایی سیگنال‌های بازار بهتر است اخبار و رویدادهای دارایی مورد نظر را دنبال کنید و سپس با کمک بررسی‌های تکنیکال، نمودارهای روند قیمت را مورد ارزیابی قرار دهید.

دومین فاکتور مهم در استراتژی‌های معاملاتی، مبلغ سرمایه‌گذاری است. تصمیم‌گیری در مورد مقدار سرمایه بسیار حائز اهمیت است، چراکه سوء مدیریت سرمایه منجر به ضررهای هنگفتی خواهد شد. برای تعیین مبلغ سرمایه‌گذاری می‌توانید یا به صورت درصدی، یعنی یک تا دو درصد از کل سرمایه را وارد معامله کنید.

استراتژی دنبال روند

این استراتژی یکی از بهترین راهکارهای موفقیت در تجارت باینری برای مبتدیان است. در این استراتژی شما باید خط روند را در نمودار دنبال کنید. معمولا خط روند در دارایی ها به صورت زیگزاگ حرکت می‌کند که اگر به سمت بالا حرکت کرد، نشان از بازار صعودی است و اگر به پایین حرکت کرد، روندی نزولی در انتظار شماست. اگرچه این توضیحات ساده به نظر می‌رسند، اما در عمل بسیار پیچیده می‌باشد و یکی از راهکارهای موفقیت در این کار، تمرین و ممارست است. 

هنگامی که در برنامه های معاملاتی دمو این استراتژی را به خوبی یاد گرفتید، حال می‌توانید آن را در معاملات واقعی خود نیز استفاده کنید. اما با این حال، این استراتژی نمی‌تواند برای دوره‌های معاملاتی کوتاه مدت قابل اعتماد باشد. برای اعمال این استراتژی باید نمودارها را به دقت مورد مطالعه قرار دهید تا درصد خطا را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

استراتژی رنگین کمان

استراتژی رنگین کمان الگویی متشکل از چند میانگین متحرک با دوره‌های مختلف است. هر یک از این دوره‌ها با یک رنگ متفاوت نشان داده می‌شوند. درواقع اندیکاتور میانگین متحرک برای تشخیص تغییرات قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرد. میانگین‌های متحرک با دوره‌های زیاد، خیلی کند به تغییرات قیمت واکنش نشان می‌دهند. بالعکس، میانگین‌های متحرک با دوره‌های کم، خیلی سریع به تغییرات قیمت واکنش نشان می‌دهند. اگر حرکات قوی در نمودار مشاهده شود، میانگین‌های متحرک از یک جهت کند به یک جهت سریع تغییر موضع می‌دهند. 

اکثر معامله‌گران حرفه‌ای از سه میانگین متحرک برای تحلیل‌های خود استفاده می‌کنند. میانگینی که سریع‌ترین حرکت را دارد، از همه به قیمت دارایی نزدیک‌تر است. برای مبتدیان توصیه می‌شود که از دوره های 10.5، 15 و 20 استفاده کنند. این استراتژی می‌تواند پیش‌بینی‌های دقیقی داشته باشد، البته به شرط آنکه در ترکیب با استراتژی خبر مورد استفاده قرار گیرد.

استراتژی کندل استیک

در نمودار کندل استیک، الگوها به صورت شمعی در بالا و پایین خط روند قرار می‌گیرند. خطوط بالا، بالاترین قیمت و خطوط پایین، کم‌ترین قیمت دارایی را نشان می‌دهند. برای پیش‌بینی بازار از این طریق، شما باید نمودارها را برای مدتی مطالعه کنید تا بر اساس تجربه متوجه شوید که چه زمانی قیمت افزایش و چه زمانی کاهش خواهد داشت. 

این شمع ها به رنگ های قرمز و سبز بر روی نمودار قابل مشاهده هستند. هرکدام از این کندل استیک‌ها دارای بدنه و سایه هستند و چهار فاکتور قیمت آغازین، قیمت پایانی، بالاترین قیمت در بازه زمانی و پایین‌ترین قیمت در بازه زمانی را نشان می‌دهند.

استراتژی شاخص جریان پول

این استراتژی مناسب معاملات باینری با تاریخ انقضای زیر 5 دقیقه است. حتما می‌دانید که تنها چیزی که قیمت را در مدت کوتاهی تغییر می‌دهد، میزان عرضه و تقاضاست. شما با تسلط بر این استراتژی می‌توانید هر 5 دقیقه یک معامله باز کنید و با معاملات باینری کسب درآمد کنید. 

نشانگر شاخص جریان پول یا MFI نسبت دارایی فروخته شده به مقدار خریداری شده را به شما نشان می‌دهد. این نسبت معمولا عددی بین 0 تا 100 است. عدد صفر نشان از افزایش صددرصدی عرضه دارایی در بازار است. عدد 50 نیز نشان می‌دهد که میزان عرضه و تقاضا در بازار با هم برابری می‌کند. اما عدد 100 نشان از این است که همه معامله‌گران قصد خرید دارایی را دارند و تقاضا بالا رفته است.

نکات مهم برای سرمایه‌گذاری در باینری آپشن

اگر تا اینجا متوجه شده‌اید که باینری آپشن چیست و قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید. بهتر است قبل از هرچیز یک سری نکات را مدنظر داشته باشید.

  • قبل از سرمایه‌گذاری در این بازار، اندازه معاملات خود را مشخص کنید. حداقل با مبلغ 20 دلار می‌توان در این بازار سرمایه‌گذاری کرد. بهتر است شما نیز مبلغی را انتخاب کنید که تحمل ریسک آن را دارید.
  • قبل از ورود به بازار، حتما در نسخه‌های آزمایشی استراتژی خود را مورد ارزیابی قرار دهید.
  • در این بازار نمی‌توان اهداف قیمتی را مشخص کرد. تنها معامله‌گران باید در یک زمان معین، صعود و نزول بازار را پیش‌بینی کنند.
  • برای کسب سود در این بازار، باید تعداد معاملات برد شما از معاملات باخت بیشتر باشد.
  • در این بازار شما نمی‌توانید یک دارایی را تحت مالکیت خود قرار دهید و تنها قادر به پیش‌بینی نوسانات قیمت یک دارایی هستید.
  • مقدار سود بستگی به بروکر انتخابی شما دارد، اما معمولا بین 70 تا 80 درصد از کل سرمایه خواهد بود. 
  • سعی کنید بیش از 3 معامله به صورت همزمان باز نکنید، چراکه نمودار حرکتی ارزها مستقل از یکدیگر عمل نمی‌کنند و با یکدیگر در ارتباطند.
  • عوامل تاثیرگذار بر روی ریسک معاملات باینری شامل سیستم معامله‌گری، وضعیت بازار، دوره زمانی و مقدار سرمایه است.
  • با کنترل مقدار سرمایه، ریسک معاملات خود را کاهش دهید.
  • با کمک استراتژی مناسب، احتمال برد خود را در معاملات افزایش دهید.
  • باینری آپشن فاقد هزینه‌های پنهانی است.

جمع‌بندی: باینری آپشن در ترید ارزهای دیجیتال و فارکس

باینری آپشن چیست؟ باینری آپشن یک نوع معامله است که بر اساس پیش‌بینی جهت حرکت بازار فعالیت می‌کند. در این بازار، افراد در یک بازه زمانی مشخص شروع به پیش‌بینی می‌کنند که در صورت رسیدن قیمت به آن بازه، بین 60 تا 80 درصد سود می‌کنند و در غیر این صورت کل سرمایه خود را از دست می‌دهند. این معامله حد وسطی ندارد و تنها دو سر سود و زیان دارد.

در این مقاله سعی شده تا برای افرادی که علاقه‌مند به این حوزه تجاری هستند، اطلاعات مفیدی در مورد چگونگی فعالیت این بازار، انواع حساب، نحوه سرمایه‌گذاری، معرفی بهترین بروکرها و استراتژی موفقیت در این بازار ارائه شود. این اطلاعات برای تریدرهای مبتدی و حرفه‌ای بازارهای دیگر نیز قابل استفاده است.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید