14 تا از بهترین بازی های کریپتویی بدون سرمایه اولیه

14 تا از بهترین بازی های کریپتویی بدون سرمایه اولیه

با توجه به افزایش محبوبیت سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، بسیاری از افراد که سرمایه چندانی ندارند به دنبال روش‌هایی هستند که بدون سرمایه اولیه بتوانند ارز دیجیتال به دست آورند. یکی از این روش‌ها، بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه است. اما حال سوال پیش می‌آید که بازی کریپتویی چیست و چگونه می‌شود از طریق آن کسب درآمد کرد؟

نحوه کار بازی‌های کریپتویی

بازی‌های کریپتویی در قبال بازی به شما توکن‌های غیرقابل تعویض و یا NFT جایزه می‌دهند که شما می‌توانید از آنها برای ارتقای بازی خود استفاده کنید و یا حتی آنها را در بازارهای NFT بفروشید. این بازی‌ها امکانی را برای گیمرها فراهم کرده‌‌اند تا در کنار بازی و هیجان، درآمد کسب کنند و یا حتی آن را به عنوان یک شغل دائم برای خود در نظر بگیرند. این موضوع در کشور ما و با توجه به اهمیت درآمد دلار و ارزش بالای قیمت ارزهای دیجیتال، اهمیت بیشتری دارد و امروزه خیلی از افراد به دنبال چنین راه‌هایی برای کسب درآمد هستند.

این بازی‌ها با نام بازی کن و پولدار شو (Play2Earn) نیز شناخته می‌شوند و تاثیر قابل توجهی در مبادلات رمزارزها برجای گذاشته است. در این سیستم به گیمرها این اجازه داده می‌شود تا کنترل دارایی‌های خود را به دست بگیرند و از این راه کسب درآمد کنند. تعداد چنین بازی‌هایی روز به روز درحال افزایش است و بیشتر آنها با رایانه و گوشی‌های تلفن همراه سازگار هستند.  

بازی‌های کریپتویی معمولا بر روی شبکه‌های بایننس اسمارت چین و اتریوم فعال هستند که به مرور زمان بر تعداد این بلاک‌چین‌ها که راه‌انداز این نوع بازی‌ها هستند، افزوده می‌شود. کریپتو گیمینگ‌ها معمولا در گروه بازی‌های مبارزه‌ای و یا کارتی قرار می‌گیرند و منبع درآمد مهمی برای افرادی هستند که درآمد پایینی دارند و بسته به آنکه بازیکنان چه بازی انجام می‌دهند، پتانسیل درآمدزایی آنها متفاوت است. 

تمام بازی‌های کریپتویی به عنوان بازی‌های NFT شناخته می‌شوند. به این معنا که هر چیزی که در بازی جمع آوری می‌شود، مانند زمین، آواتار، لباس، سلاح و غیره، یک ان اف تی است و قابل فروش است. بازیکنان با کسب این NFTها می‌توانند آنها را در مارکت پلیس‌های دیجیتالی مانند OpenSea، Rarrible، SuperRare و غیره به فروش برسانند و یا با NFTهای دیگر مبادله کنند. 

best crypto game to make money

مزایای بازی‌های کریپتویی 

      • در این بازی‌ها مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری امکان از دست رفتن سرمایه وجود دارد. البته این به آن معنا نیست که NFTها کلاهبرداری هستند، بلکه ممکن است ارزش NFT که نگهداری کرده‌اید، کاهش یابد.

      • امکان سوء استفاده برخی کلاهبرداران در این عرصه وجود دارد.

    انواع بازی‌های کریپتویی

    بازی‌های کریپتویی به دو نوع پولی و رایگان تقسیم می‌شوند. دانلود تمام این بازی‌ها در مرحله اولیه رایگان است. در بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه یا رایگان، نیازی به پرداخت هزینه اولیه جهت خرید آیتم‌های مختلف مانند آواتار، زمین، اسلحه، ماشین و غیره نمی‌باشد. اما در بازی‌های پولی، آیتم‌های پولی قرار دارند که بازیکن با خرید آنها می‌تواند هیجان بازی و میزان درآمد خود را افزایش دهد.

    14تا از بهترین بازی های کریپتویی بدون سرمایه اولیه

    همانطور که گفتیم، بدون سرمایه اولیه نیز می‌توان وارد بازی‌های کریپتویی شد و کسب درآمد کرد. در ادامه تعدادی از پرطرفدارترین بازی‌های کریپتویی بدون سرمایه اولیه را به شما معرفی می‌کنیم. 

    1.بازی دیسنترالند Decentraland

    بازی دیسنترالند Decentraland

    بازی دیسنترالند یک بازی خرید و فروش املاک دیجیتال است که امکان کسب رایگان ارزدیجیتال در آن فراهم شده است. در این بازی که گوشه‌ای از دنیای متاورس است، گیمرها می‌توانند اقدام به خرید و فروش املاک، لباس و حتی ماشین کنند. زمین‌های این بازی توسط توکن بومی مانا (MANA) خرید و فروش می‌شود و افراد می‌توانند با خرید این زمین‌ها یک زندگی رویایی برای خود بسازند. بازی دیسنترالند بر روی شبکه اتریوم فعالیت می‌کند و درحال حاضر تنها نسخه ویندوز آن موجود است. 

    در بازی دیسنترالند شما می‌توانید به صورت مهمان وارد شوید که در این سطح تنها باید در لندها گردش کنید و امکان مراودات مالی ندارید. اما اگر می‌خواهید به صورت واقعی بازی کنید، باید کیف پول دیجیتال خود را به بازی متصل کنید و آن را روی شبکه بلاک‌چین اتریوم قرار دهید. سپس می‌توانید آواتار خود را بسازید و در زمین خود هر چیزی خواستید بسازید و از دیگر بازیکنان پول دریافت کنید. 

    2.بازی الین ورلدز Alien Worlds

    بازی الین ورلدز Alien Worlds

    الین ورلدز، یک بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه است که در آن گیمر نقش یک کاوشگر فضایی به نام ماینر را ایفا می‌کند. این کاوشگر به سه ابزار مجهز است و می‌توان یک سیاره را برای استخراج انتخاب کند. گیمر با استخراج در سیاره‌های مختلف، توکن بومی تریلیوم Trillium دریافت می‌کند. همچنین در حین استخراج تریلیوم می‌توان آیتم‌های مختلفی چون ابزار و یا اسلحه دریافت کرد که به عنوان یک توکن NFT قابل فروش هستند. این بازی در دو نسخه اندروید و ویندوز عرضه شده است. 

    بلاک چین BSC ویژگی استیکینگ را در بازی الین ورلدز تقویت می‌کند و شبکه WAX زنجیره بلوکی است که امکان تراکنش بدون کارمزد را برای عناصر مهم بازی مانند Planets و Federation فراهم می‌کند. بنابراین قبل از بازی، شما به یک کیف پول WAX نیاز دارید تا بتوانید تراکنش‌ها و معاملات خود را در قالب آن انجام دهید. ناگفته نماند که  توکن بومی این بازی یعنی Trillium در سه شبکه بایننس، اتریوم و وکس قابل معامله است.

    3.بازی آپلند Upland

    بازی آپلند Upland

    آپلند یکی دیگر از بازی‌های متاورسی مربوط به خرید و فروش ملک است که در دو پلتفرم اندروید و IOS به بازار عرضه شده است. توکن اختصاصی این بازی UPX نام دارد که تنها درون همین بازی کاربرد دارد. توکن دیگر این بازی اسپارک است که با داشتن آن می‌توانید یک بنا در زمین خود بسازید و با این کار، قیمت زمین خود و زمین‌های اطراف را بالا ببرید. در ابتدای بازی مقداری UPX در اختیار شما قرار داده می‌شود، اما برای داشتن فعالیت‌های بیشتر در بازی باید ارزش دارایی‌های خود را افزایش دهید. 

    در توصیف آپلند باید گفت که این بازی دارای یک بلاکچین تخصصی است که قصد دارد فاصله میان دنیای واقعی و مجازی را از بین ببرد.  شهروندان در این بازی دارای 5 سطح هستند، سطح بازدیدکننده که امکان خرید و فروش ندارد، شهروند آپلند که نیاز به 10 هزار UPX دارد، شهروند حرفه ای که برای رسیدن به آن باید بیش از 100 هزار UPX داشته باشد، شهروند دایرکتور که با 1 میلیون و در نهایت مدیر اجرایی که با 10 میلیون UPX امکان فعالیت دارد. 

    4.بازی تیتان آرنا Thetan Arena

    بازی تیتان آرنا Thetan Arena

    تیتان آرنا یک بازی بلاکچین در سبک میدان نبرد آنلاین چندنفره است که توسط استودیو WolfFun به بازار عرضه شده است. در این بازی گیمرها می‌توانند با گروهی از دوستان خود یک گروه تشکیل دهند و به مبارزه با گروهی دیگر از بازیکنان بپردازند. در بازی تیتان آرنا ابتدا سه قهرمان رایگان به شما داده می‌شود تا مبارزات خود را شروع کنید و کم کم می‌توانید به توانایی‌های آنها اضافه کنید. 

    بازی تیتان آرنا چهار نفره است و شما می‌توانید با دوستان خود و یا دیگر بازیکنان سراسر جهان رقابت کنید. همانند هر بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه دیگری، با انجام بازی تیتان آرنا می‌توانید با ارتقای قهرمانان، کسب امتیاز و یا خرید و فروش آیتم‌ها در فروشگاه بازی به کسب درآمد بپردازید. ناگفته نماند که این بازی در نسخه‌های اندروید، ios و ویندوز عرضه شده است.

    5.بازی کریپتو رویال Crypto Royale

    بازی کریپتو رویال Crypto Royale

    بازی کریپتو رویال یک بازی تحت وب است که همانطور که از نام آن پیداست، به پیروز رقابت‌ها توکن ROY تعلق می‌گیرد. چیزی که باعث محبوبیت این بازی در بین کاربران شده است، این است که برای دانلود و یا شروع این بازی نیازی به پرداخت و یا خرید هیچ آیتمی ندارید. در این بازی به برنده مقداری XP برای افزایش سطح و مقداری توکن ROY تعلق می‌گیرد که با کمک آنها و بدون نیاز به سرمایه اولیه می‌تواند درآمد روزانه داشته باشد.

    کریپتو رویال بسیار ساده است و برای ساخت آن از بازی سنگ کاغذ قیچی الهام گرفته شده است. به این صورت که سه دایره به رنگ‌های ارغوانی، فیروزه‌ای و زرد در اختیار شما قرار داده می‌شود که در آن رنگ فیروزه‌ای از ارغوانی می‌برد، زرد هم از فیروزه‌ای و ارغوانی هم در برابر زرد پیروز است. گیمر برنده 50 درصد از امتیازات بازیکن بازنده را دریافت می‌کند و از این راه می‌تواند کسب درآمد کند. این بازی تنها از طریق وب قابل دریافت است.

    6.بازی رولر کوین Rollercoin

    بازی رولر کوین Rollercoin

    بازی رولر کوین یک بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه است که ماینینگ ارزهای دیجیتال مختلفی چون بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین را به صورت مجازی برای کاربران فراهم کرده است. این سایت دارای بازی‌های متنوعی است که از سبک کلاسیک برای طراحی آنها استفاده شده است. شما با بازی کردن و پیروز در آنها می‌توانید ارزدیجیتال دریافت کنید و با افزایش ارزش دارایی خود، دستگاه ماینینگ تهیه کرده و به استخراج ارزهای دیجیتال بپردازید. تنها چیزی که در این بازی نیاز دارید، ثبت نام در سایت و ساخت یک کاراکتر برای بازی کردن است. سپس شما می‌توانید کاراکتر خود را ارتقا دهید و ماجراجویی‌های بیشتر انجام دهید. 

    دلیل محبوبیت بازی رولر کوین، فضای بازی و راه‌هایی است که برای کسب درآمد در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. شما در حین بازی می‌توانید ارز دیجیتال استخراج کنید. میزان استخراج بستگی به میزان قدرت استخراج شما و ماینری است که خریداری می‌کنید. همچنین، با تجهیز به موقع از طریق تزریق سرمایه می‌توانید ارز بیشتری استخراج کنید و در نتیجه درآمد بیشتری داشته باشید. 

    7.بازی سندباکس SandBox

    بازی سندباکس SandBox

    در بازی سندباکس، همه قادر به ساخت بازی‌های سه بعدی و همکاری در یک متاورس بزرگ به صورت رایگان هستند. این بازی دارای توکن‌های بومی به نام SAND، LAND و ASSET است که تمام فعالیت‌های درون بازی با آنها انجام‌پذیر است.  سندباکس مجهز به یک پلتفرم گیمینگ است که گیمر در آن می‌تواند کاراکتر خود را خلق کند و کنترل کامل روی آن داشته باشد. برخلاف اکثر بازی‌های ویدیویی که کنترل همه چیز بر عهده سازنده بازی است، این بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه به گونه‌ای ساخته شده تا امکان محتوا را برای خود گیمرها فراهم کند.

    بازی سندباکس دارای سه بخش است که کاربران از طریق همین سه بخش می‌توانند به طراحی دنیای ایده‌آل خود بپردازند. بخش اول، گیم میکر است که امکان ساخت بازی‌های سه بعدی را فراهم می‌کند. بخش دوم، وکس ادیت است که تصاویر سه بعدی را از روی اجسام، حیوانات و انسان می‌سازد و بخش سوم نیز بازار سند باکس است که در آن افراد می‌توانند دارایی‌ها و وکس‌های طراحی شده خود را بفروشند. جالب اینجاست که برای استفاده هر یک از این بخش‌ها نیازی به دانش برنامه‌نویسی ندارید.

    8.بازی بیگ تایم Big Time

    بازی بیگ تایم Big Time

    بیگ تایم یک بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه است که به صورت یک ماجراجویی در فضا و زمان طراحی شده است. این بازی از نوع بازی‌های مشارکتی است که در آن می‌توانید با 6 نفر همراه شده و به ماجراجویی بپردازید. شما می‌توانید در بازی بیگ تایم در ازای کشتن رئیس‌ها و هیولاها بک سری NFT تزئینی دریافت کنید و آنها را در ازای دریافت پول فیات، بیت‌کوین، اتریوم و یا هر رمزارز دیگری به فروش برسانید. ماموریت شما در این بازی کشف یک تهدید است که درحال خراب کردن زمان و فروپاشی تاریخ است. 

    در آغاز داستان بازی بیگ تایم شما وارد منطقه‌ای در نزدیکی شهر واتر تاون می‌شوید که سیاه‌چاله‌های بازی در آن شهر تحت محاصره دشمن قرار گرفته است. سپس با هم تیمی‌های خود ملاقات می‌کنید و در جریان مبارزه با دشمنان قرار می‌گیرید. با شکست دشمنان، سلاح و ابزارهای شگفت‌انگیزی به دست می‌آورید که به بهبود کاراکتر شما کمک می‌کند. در نهایت نیز می‌توانید NFTهای دریافتی خود را در بازار بیگ تایم به فروش برسانید و از این طریق کسب درآمد کنید.

    9.بازی تاون استار Town Star

    بازی تاون استار Town Star

    تاون استار یک بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه مبتنی بر وب است که بر روی بلاک‌چین فعالیت می‌کند. این بازی به گیمرها اجازه می‌دهد تا در تکه زمین خود شروع به ساخت و ساز کنند و شهر ایده‌آل خود را بسازند. خرید و فروش اقلام در این بازی با توکن گالا، BTA و اتریوم امکان‌پذیر است. تاون استار به دو صورت آزاد و رقابتی انجام می‌شود. درحالت رقابتی، بازیکنان در طول یک هفته با هم رقابت می‌کنند و به صد نفر اول به عنوان پاداش، توکن گالا پرداخت می‌شود. 

    برای شروع بازی تاون استار، شما نیاز به سرمایه اولیه ندارید و از همان ابتدای بازی باید در ذهن خود چیدمان بازی را انجام دهید. چراکه زمینی که در اختیار شما قرار می‌گیرد یک اندازه محدودی دارد که اگر خانه‌ها، مزارع و دستگاه‌ها را اشتباه بچینید، نمی‌توانید بهره‌وری لازم را داشته باشید. در نتیجه این می‌تواند روی میزان درآمد شما تاثیر منفی بگذارد. شما باید سرمایه خود را در این بازی مدیریت کنید و با آن ابزارهای مختلفی بسازید تا امتیاز و درآمد خود را افزایش دهید. 

    10.بازی گادز آنچیند Gods Unchained

    بازی گادز آنچیند Gods Unchained

    گادز آنچیند یک بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه محبوب در بین کاربران است که بر اساس NFT ساخته شده است. این بازی به صورت رایگان قابل اجراست و گیمرها در آن می‌توانند کارت جمع کنند، معامله کنند، بجنگند، بخرند و بفروشند. این بازی گرافیک عالی و گیم پلی بسیار دقیقی دارد. برای شروع بازی گادز آنچیند نیازی به سرمایه اولیه ندارید، اما هرچه بیشتر در این بازی سرمایه‌گذاری کنید می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید. 

    در این بازی کارتی، گیمرها دو به دو با هم رقابت می‌کنند و برنده، جایزه دریافت می‌کند. کارت‌های این بازی از نوع NFT هستند و بازیکنان با خرید آنها می‌توانند مالکیت کارت‌ها را به دست آورند و هر زمان که خواستند آنها را بفروشند. برای کسب درآمد از طریق این بازی به یک کیف پول متاماسک متصل به شبکه اتریوم نیاز دارید. بعد از اتصال بازی به کیف پول می‌توانید جوایز را دریافت کنید. 

    11.بازی اسپلینترلندز SplinterLands

    بازی اسپلینترلندز SplinterLands

    بازی اسپلینترلندز، یکی از قدیمیترین بازی‌های NFT در بازار کریپتویی است که در آن گیمرها با بازی کردن و رتبه‌بندی می‌توانند کریستال‌های انرژی تاریک جمع کنند. اسپلینترلندز با نام Steem Monster نیز شناخته می‌شود و بر روی بلاک‌چین‌ هایو Hive اجرا می‌شود. این بازی بیش از 283 کارت برای افزایش توانایی‌های کاراکتر در بازی ارائه داده که گیمر باید با ترکیب آنها قدرت خود را افزایش دهد. از مزایای این بازی می‌توان به سازگاری بالای آن با بلاک‌چین‌های ترون، اتریوم و وکس اشاره کرد. 

    نوآوری بازی اسپلینترلندز در جنبه مبادله و جمع آوری کارت‌هاست. همه کارت‌ها در این بازی از نوع توکن NFT هستند و به این معنا که بازیکن مالکیت کامل آن را در دست دارد و می‌تواند آنها را در بازار معامله کند. هرچه گیمر تعداد نبرد بیشتری داشته باشد، امتیاز بالاتری می‌گیرد و با ارتقای سطح می‌تواند صندوقچه‌های حاوی کارت اعتباری و یا توکن DEC دریافت کند. این بازی در نسخه‌های موبایلی و ویندوز به بازار عرضه شده است. 

    12.بازی فوتبال سوریر Sorare

    بازی فوتبال سوریر Sorare

    Sorare یک بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه است که امکان کسب درآمد از طریق جمع آوری و معامله کارت‌ها در آن وجود دارد. این بازی فوتبالی و هیجان انگیز اگرچه در ابتدا رایگان است، اما در این سطح نمی‌توانید بازیکنان مطرحی را جمع آوری کنید. بازیکنان فوتبال در این بازی متنوع هستند و شما با خرید مربی، بازیکن و دروازه‌بان می‌توانید عملکرد تیم خود را بهبود ببخشید. تنها کاری که باید بکنید، این است که تیم مورد علاقه خود را انتخاب و زمانی که بازیکنان شما عملکرد خوبی داشتند، پاداش بگیرید. پاداش در این بازی به صورت کارت‌های NFT است که به شما این امکان را می‌دهد تا آنها را مانند یک ارز دیجیتال در بازار بفروشید و کسب درآمد کنید.

    به دلیل جذابیت بالای بازی فوتبال، سوریر نیز محبوبیت بالایی در میان گیمرهای کریپتویی دارد. اگرچه این بازی گیم‌پلی فانتزی دارد، اما نام بازیکنان و تیم‌های مطرح در آن به چشم می‌خورد که باعث افزایش هیجان و جذابیت بازی شده است. این بازی به هیچ عنوان وقت‌گیر نیست و حس یک مدیر یا مربی را در شما ایجاد می‌کند که با توجه به عملکرد بازیکنان تیم خود، امتیاز کسب می‌کنید و درآمد خود را افزایش می‌دهید.

    13.بازی اسپایدر تانک Spider Tank

    بازی اسپایدر تانک Spider Tank

    اسپایدر تانک نیز یک بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه است که یکی از اعضای اصلی کمپانی GALA  آن را به بازار عرضه کرد. گیمرها در این بازی می‌توانند از طریق رقابت و افزایش مهارت، به جمع آوری آیتم‌ها و ارتقاء آنها بپردازند. همچنین، بازیکنان می‌توانند با رقابت در گروه‌های 3 نفره و نابودی تانک‌های حریف در نهایت برنده شوند و آیتم‌های مبتنی بر NFT را کشف کنند. درست است که این بازی در ابتدا رایگان است، اما برای کسب درآمد از طریق این بازی، باید NFTهای مورد نیاز را از فروشگاه بازی خریداری کنید و از این طریق سرمایه خود را افزایش دهید.

    در بازی اسپایدر تانک، با تانک‌ها و سلاح‌های منحصر به فرد در برابر حریفان خود مبارزه کنید و تمام مهارت خود را به کار گیرید تا دشمن را شکست دهید و بتوانید تانک خود را آپگرید کنید. همچنین شما می‌توانید تانک‌ها را به صورت آماده از بازار این بازی خریداری کنید و یا با خرید قطعات، خودتان آن را مونتاژ کند. 

    14.بازی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

    بازی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

    اگر به دنبال یک بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه برای افزایش درآمد خود هستید، اکسی اینفینیتی یکی دیگر از این نوع بازی‌هاست. این بازی مبارزه ای توسط کمپانی اسکای میویس ساخته شده است و از همان ابتدا به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های Play To Earn تبدیل شد. بازیکنان در این بازی به حداقل سه جانور کوچک با نام “اکسی برای مبارزات خود نیاز دارند که هر کدام قدرت و توانایی‌های منحصر به خود را دارد. گیمرها می‌توانند با ترکیب قدرت اکسی‌ها، استراتژی ایجاد کنند و پیروز شوند. این بازی فضایی را طراحی کرده است که گیمرها علاوه بر مبارزه، به خرید تکه‌های زمین نیز بپردازند.  

    اکسی‌ها در این بازی، در واقع یک توکن NFT هستند که گیمرها می‌توانند آنها را در کیف پول خود ذخیره کنند. این بازی درحال حاضر یکی از گران‌ترین کلکسیون‌های توکن NFT را به ارزش 42 میلیون دلار فروخته و یکی از پرچمداران کسب درآمد از طریق بازی‌های کریپتویی است. اکسی اینفینیتی برای پلتفرم‌های ویندوز و اندروید قابل اجراست و همه افراد به راحتی می‌توانند در آن به معامله و کسب درآمد بپردازند.

    جمع بندی کسب درامد از بازی‌های کریپتویی

    یکی از راه‌های کسب درآمد از طریق رمزارزها، شرکت در بازی‌های کریپتویی Play To Earn است. مکانیسم این بازی‌ها به گونه‌ای است که گیمرها می‌توانند با برنده شدن، توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان NFT دریافت کنند و آنها را در بازارهای ان اف تی بفروشند. این روش کسب درآمد برای افرادی که عاشق بازی هستند، بسیار مناسب است و می‌تواند به عنوان یک شغل دائم در نظر گرفته شود. در واقع شرکت‌های سازنده‌ی این بازی‌ها برای تبلیغ بازی خود اقدام به تخصیص ارزهای دیجیتال هر چند به میزان خیلی محدود می‌کنند.

    بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه نیز می‌تواند شما را به درآمد برساند، اما سود حاصل از آن چندان چشم گیر نیست. برای دستیابی به سودهای بزرگ، بهتر است بعد از آشنایی کامل با بازی، در آن سرمایه‌گذاری کنید. شما با خرید NFTهای مخصوص هر بازی می‌توانید توانایی‌های مبارزه‌ای خود را افزایش دهید و عملکرد خود را بهبود ببخشید که در نهایت باعث افزایش درآمد شما می‌شود.

        • بازیکنان می‌توانند مالکیت آیتم‌های بازی را اثبات کنند.

        • خطر از دست رفتن دارایی بازیکنان وجود ندارد، مگر اینکه خود پلیر تراکنش اشتباهی انجام دهد. 

        • آیتم‌های داخل اینگونه بازی‌ها را نمی توان حذف، جعل و یا نابود کرد.

        • توکن‌های دریافتی از طریق این بازی‌ها به راحتی قابل انتقال می‌باشند.

        • اینگونه بازی‌ها امنیت بسیار بالایی دارند و امکان تقلب در آنها وجود ندارد.

        • برخی بازی‌ها امکان سپرده گذاری و یا Staking را برای کاربران فراهم نموده اند و به آنها سود سالیانه می‌دهند.

        • یکی از روش‌های کسب درآمد دلاری است و در کشورهایی که سطح درآمد پایینی دارند، بسیار محبوب است.

      معایب بازی‌های کریپتویی 

          • در این بازی‌ها مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری امکان از دست رفتن سرمایه وجود دارد. البته این به آن معنا نیست که NFTها کلاهبرداری هستند، بلکه ممکن است ارزش NFT که نگهداری کرده‌اید، کاهش یابد.

          • امکان سوء استفاده برخی کلاهبرداران در این عرصه وجود دارد.

        انواع بازی‌های کریپتویی

        بازی‌های کریپتویی به دو نوع پولی و رایگان تقسیم می‌شوند. دانلود تمام این بازی‌ها در مرحله اولیه رایگان است. در بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه یا رایگان، نیازی به پرداخت هزینه اولیه جهت خرید آیتم‌های مختلف مانند آواتار، زمین، اسلحه، ماشین و غیره نمی‌باشد. اما در بازی‌های پولی، آیتم‌های پولی قرار دارند که بازیکن با خرید آنها می‌تواند هیجان بازی و میزان درآمد خود را افزایش دهد.

        14تا از بهترین بازی های کریپتویی بدون سرمایه اولیه

        همانطور که گفتیم، بدون سرمایه اولیه نیز می‌توان وارد بازی‌های کریپتویی شد و کسب درآمد کرد. در ادامه تعدادی از پرطرفدارترین بازی‌های کریپتویی بدون سرمایه اولیه را به شما معرفی می‌کنیم. 

        1.بازی دیسنترالند Decentraland

        بازی دیسنترالند Decentraland

        بازی دیسنترالند یک بازی خرید و فروش املاک دیجیتال است که امکان کسب رایگان ارزدیجیتال در آن فراهم شده است. در این بازی که گوشه‌ای از دنیای متاورس است، گیمرها می‌توانند اقدام به خرید و فروش املاک، لباس و حتی ماشین کنند. زمین‌های این بازی توسط توکن بومی مانا (MANA) خرید و فروش می‌شود و افراد می‌توانند با خرید این زمین‌ها یک زندگی رویایی برای خود بسازند. بازی دیسنترالند بر روی شبکه اتریوم فعالیت می‌کند و درحال حاضر تنها نسخه ویندوز آن موجود است. 

        در بازی دیسنترالند شما می‌توانید به صورت مهمان وارد شوید که در این سطح تنها باید در لندها گردش کنید و امکان مراودات مالی ندارید. اما اگر می‌خواهید به صورت واقعی بازی کنید، باید کیف پول دیجیتال خود را به بازی متصل کنید و آن را روی شبکه بلاک‌چین اتریوم قرار دهید. سپس می‌توانید آواتار خود را بسازید و در زمین خود هر چیزی خواستید بسازید و از دیگر بازیکنان پول دریافت کنید. 

        2.بازی الین ورلدز Alien Worlds

        بازی الین ورلدز Alien Worlds

        الین ورلدز، یک بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه است که در آن گیمر نقش یک کاوشگر فضایی به نام ماینر را ایفا می‌کند. این کاوشگر به سه ابزار مجهز است و می‌توان یک سیاره را برای استخراج انتخاب کند. گیمر با استخراج در سیاره‌های مختلف، توکن بومی تریلیوم Trillium دریافت می‌کند. همچنین در حین استخراج تریلیوم می‌توان آیتم‌های مختلفی چون ابزار و یا اسلحه دریافت کرد که به عنوان یک توکن NFT قابل فروش هستند. این بازی در دو نسخه اندروید و ویندوز عرضه شده است. 

        بلاک چین BSC ویژگی استیکینگ را در بازی الین ورلدز تقویت می‌کند و شبکه WAX زنجیره بلوکی است که امکان تراکنش بدون کارمزد را برای عناصر مهم بازی مانند Planets و Federation فراهم می‌کند. بنابراین قبل از بازی، شما به یک کیف پول WAX نیاز دارید تا بتوانید تراکنش‌ها و معاملات خود را در قالب آن انجام دهید. ناگفته نماند که  توکن بومی این بازی یعنی Trillium در سه شبکه بایننس، اتریوم و وکس قابل معامله است.

        3.بازی آپلند Upland

        بازی آپلند Upland

        آپلند یکی دیگر از بازی‌های متاورسی مربوط به خرید و فروش ملک است که در دو پلتفرم اندروید و IOS به بازار عرضه شده است. توکن اختصاصی این بازی UPX نام دارد که تنها درون همین بازی کاربرد دارد. توکن دیگر این بازی اسپارک است که با داشتن آن می‌توانید یک بنا در زمین خود بسازید و با این کار، قیمت زمین خود و زمین‌های اطراف را بالا ببرید. در ابتدای بازی مقداری UPX در اختیار شما قرار داده می‌شود، اما برای داشتن فعالیت‌های بیشتر در بازی باید ارزش دارایی‌های خود را افزایش دهید. 

        در توصیف آپلند باید گفت که این بازی دارای یک بلاکچین تخصصی است که قصد دارد فاصله میان دنیای واقعی و مجازی را از بین ببرد.  شهروندان در این بازی دارای 5 سطح هستند، سطح بازدیدکننده که امکان خرید و فروش ندارد، شهروند آپلند که نیاز به 10 هزار UPX دارد، شهروند حرفه ای که برای رسیدن به آن باید بیش از 100 هزار UPX داشته باشد، شهروند دایرکتور که با 1 میلیون و در نهایت مدیر اجرایی که با 10 میلیون UPX امکان فعالیت دارد. 

        4.بازی تیتان آرنا Thetan Arena

        بازی تیتان آرنا Thetan Arena

        تیتان آرنا یک بازی بلاکچین در سبک میدان نبرد آنلاین چندنفره است که توسط استودیو WolfFun به بازار عرضه شده است. در این بازی گیمرها می‌توانند با گروهی از دوستان خود یک گروه تشکیل دهند و به مبارزه با گروهی دیگر از بازیکنان بپردازند. در بازی تیتان آرنا ابتدا سه قهرمان رایگان به شما داده می‌شود تا مبارزات خود را شروع کنید و کم کم می‌توانید به توانایی‌های آنها اضافه کنید. 

        بازی تیتان آرنا چهار نفره است و شما می‌توانید با دوستان خود و یا دیگر بازیکنان سراسر جهان رقابت کنید. همانند هر بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه دیگری، با انجام بازی تیتان آرنا می‌توانید با ارتقای قهرمانان، کسب امتیاز و یا خرید و فروش آیتم‌ها در فروشگاه بازی به کسب درآمد بپردازید. ناگفته نماند که این بازی در نسخه‌های اندروید، ios و ویندوز عرضه شده است.

        5.بازی کریپتو رویال Crypto Royale

        بازی کریپتو رویال Crypto Royale

        بازی کریپتو رویال یک بازی تحت وب است که همانطور که از نام آن پیداست، به پیروز رقابت‌ها توکن ROY تعلق می‌گیرد. چیزی که باعث محبوبیت این بازی در بین کاربران شده است، این است که برای دانلود و یا شروع این بازی نیازی به پرداخت و یا خرید هیچ آیتمی ندارید. در این بازی به برنده مقداری XP برای افزایش سطح و مقداری توکن ROY تعلق می‌گیرد که با کمک آنها و بدون نیاز به سرمایه اولیه می‌تواند درآمد روزانه داشته باشد.

        کریپتو رویال بسیار ساده است و برای ساخت آن از بازی سنگ کاغذ قیچی الهام گرفته شده است. به این صورت که سه دایره به رنگ‌های ارغوانی، فیروزه‌ای و زرد در اختیار شما قرار داده می‌شود که در آن رنگ فیروزه‌ای از ارغوانی می‌برد، زرد هم از فیروزه‌ای و ارغوانی هم در برابر زرد پیروز است. گیمر برنده 50 درصد از امتیازات بازیکن بازنده را دریافت می‌کند و از این راه می‌تواند کسب درآمد کند. این بازی تنها از طریق وب قابل دریافت است.

        6.بازی رولر کوین Rollercoin

        بازی رولر کوین Rollercoin

        بازی رولر کوین یک بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه است که ماینینگ ارزهای دیجیتال مختلفی چون بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین را به صورت مجازی برای کاربران فراهم کرده است. این سایت دارای بازی‌های متنوعی است که از سبک کلاسیک برای طراحی آنها استفاده شده است. شما با بازی کردن و پیروز در آنها می‌توانید ارزدیجیتال دریافت کنید و با افزایش ارزش دارایی خود، دستگاه ماینینگ تهیه کرده و به استخراج ارزهای دیجیتال بپردازید. تنها چیزی که در این بازی نیاز دارید، ثبت نام در سایت و ساخت یک کاراکتر برای بازی کردن است. سپس شما می‌توانید کاراکتر خود را ارتقا دهید و ماجراجویی‌های بیشتر انجام دهید. 

        دلیل محبوبیت بازی رولر کوین، فضای بازی و راه‌هایی است که برای کسب درآمد در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. شما در حین بازی می‌توانید ارز دیجیتال استخراج کنید. میزان استخراج بستگی به میزان قدرت استخراج شما و ماینری است که خریداری می‌کنید. همچنین، با تجهیز به موقع از طریق تزریق سرمایه می‌توانید ارز بیشتری استخراج کنید و در نتیجه درآمد بیشتری داشته باشید. 

        7.بازی سندباکس SandBox

        بازی سندباکس SandBox

        در بازی سندباکس، همه قادر به ساخت بازی‌های سه بعدی و همکاری در یک متاورس بزرگ به صورت رایگان هستند. این بازی دارای توکن‌های بومی به نام SAND، LAND و ASSET است که تمام فعالیت‌های درون بازی با آنها انجام‌پذیر است.  سندباکس مجهز به یک پلتفرم گیمینگ است که گیمر در آن می‌تواند کاراکتر خود را خلق کند و کنترل کامل روی آن داشته باشد. برخلاف اکثر بازی‌های ویدیویی که کنترل همه چیز بر عهده سازنده بازی است، این بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه به گونه‌ای ساخته شده تا امکان محتوا را برای خود گیمرها فراهم کند.

        بازی سندباکس دارای سه بخش است که کاربران از طریق همین سه بخش می‌توانند به طراحی دنیای ایده‌آل خود بپردازند. بخش اول، گیم میکر است که امکان ساخت بازی‌های سه بعدی را فراهم می‌کند. بخش دوم، وکس ادیت است که تصاویر سه بعدی را از روی اجسام، حیوانات و انسان می‌سازد و بخش سوم نیز بازار سند باکس است که در آن افراد می‌توانند دارایی‌ها و وکس‌های طراحی شده خود را بفروشند. جالب اینجاست که برای استفاده هر یک از این بخش‌ها نیازی به دانش برنامه‌نویسی ندارید.

        8.بازی بیگ تایم Big Time

        بازی بیگ تایم Big Time

        بیگ تایم یک بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه است که به صورت یک ماجراجویی در فضا و زمان طراحی شده است. این بازی از نوع بازی‌های مشارکتی است که در آن می‌توانید با 6 نفر همراه شده و به ماجراجویی بپردازید. شما می‌توانید در بازی بیگ تایم در ازای کشتن رئیس‌ها و هیولاها بک سری NFT تزئینی دریافت کنید و آنها را در ازای دریافت پول فیات، بیت‌کوین، اتریوم و یا هر رمزارز دیگری به فروش برسانید. ماموریت شما در این بازی کشف یک تهدید است که درحال خراب کردن زمان و فروپاشی تاریخ است. 

        در آغاز داستان بازی بیگ تایم شما وارد منطقه‌ای در نزدیکی شهر واتر تاون می‌شوید که سیاه‌چاله‌های بازی در آن شهر تحت محاصره دشمن قرار گرفته است. سپس با هم تیمی‌های خود ملاقات می‌کنید و در جریان مبارزه با دشمنان قرار می‌گیرید. با شکست دشمنان، سلاح و ابزارهای شگفت‌انگیزی به دست می‌آورید که به بهبود کاراکتر شما کمک می‌کند. در نهایت نیز می‌توانید NFTهای دریافتی خود را در بازار بیگ تایم به فروش برسانید و از این طریق کسب درآمد کنید.

        9.بازی تاون استار Town Star

        بازی تاون استار Town Star

        تاون استار یک بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه مبتنی بر وب است که بر روی بلاک‌چین فعالیت می‌کند. این بازی به گیمرها اجازه می‌دهد تا در تکه زمین خود شروع به ساخت و ساز کنند و شهر ایده‌آل خود را بسازند. خرید و فروش اقلام در این بازی با توکن گالا، BTA و اتریوم امکان‌پذیر است. تاون استار به دو صورت آزاد و رقابتی انجام می‌شود. درحالت رقابتی، بازیکنان در طول یک هفته با هم رقابت می‌کنند و به صد نفر اول به عنوان پاداش، توکن گالا پرداخت می‌شود. 

        برای شروع بازی تاون استار، شما نیاز به سرمایه اولیه ندارید و از همان ابتدای بازی باید در ذهن خود چیدمان بازی را انجام دهید. چراکه زمینی که در اختیار شما قرار می‌گیرد یک اندازه محدودی دارد که اگر خانه‌ها، مزارع و دستگاه‌ها را اشتباه بچینید، نمی‌توانید بهره‌وری لازم را داشته باشید. در نتیجه این می‌تواند روی میزان درآمد شما تاثیر منفی بگذارد. شما باید سرمایه خود را در این بازی مدیریت کنید و با آن ابزارهای مختلفی بسازید تا امتیاز و درآمد خود را افزایش دهید. 

        10.بازی گادز آنچیند Gods Unchained

        بازی گادز آنچیند Gods Unchained

        گادز آنچیند یک بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه محبوب در بین کاربران است که بر اساس NFT ساخته شده است. این بازی به صورت رایگان قابل اجراست و گیمرها در آن می‌توانند کارت جمع کنند، معامله کنند، بجنگند، بخرند و بفروشند. این بازی گرافیک عالی و گیم پلی بسیار دقیقی دارد. برای شروع بازی گادز آنچیند نیازی به سرمایه اولیه ندارید، اما هرچه بیشتر در این بازی سرمایه‌گذاری کنید می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید. 

        در این بازی کارتی، گیمرها دو به دو با هم رقابت می‌کنند و برنده، جایزه دریافت می‌کند. کارت‌های این بازی از نوع NFT هستند و بازیکنان با خرید آنها می‌توانند مالکیت کارت‌ها را به دست آورند و هر زمان که خواستند آنها را بفروشند. برای کسب درآمد از طریق این بازی به یک کیف پول متاماسک متصل به شبکه اتریوم نیاز دارید. بعد از اتصال بازی به کیف پول می‌توانید جوایز را دریافت کنید. 

        11.بازی اسپلینترلندز SplinterLands

        بازی اسپلینترلندز SplinterLands

        بازی اسپلینترلندز، یکی از قدیمیترین بازی‌های NFT در بازار کریپتویی است که در آن گیمرها با بازی کردن و رتبه‌بندی می‌توانند کریستال‌های انرژی تاریک جمع کنند. اسپلینترلندز با نام Steem Monster نیز شناخته می‌شود و بر روی بلاک‌چین‌ هایو Hive اجرا می‌شود. این بازی بیش از 283 کارت برای افزایش توانایی‌های کاراکتر در بازی ارائه داده که گیمر باید با ترکیب آنها قدرت خود را افزایش دهد. از مزایای این بازی می‌توان به سازگاری بالای آن با بلاک‌چین‌های ترون، اتریوم و وکس اشاره کرد. 

        نوآوری بازی اسپلینترلندز در جنبه مبادله و جمع آوری کارت‌هاست. همه کارت‌ها در این بازی از نوع توکن NFT هستند و به این معنا که بازیکن مالکیت کامل آن را در دست دارد و می‌تواند آنها را در بازار معامله کند. هرچه گیمر تعداد نبرد بیشتری داشته باشد، امتیاز بالاتری می‌گیرد و با ارتقای سطح می‌تواند صندوقچه‌های حاوی کارت اعتباری و یا توکن DEC دریافت کند. این بازی در نسخه‌های موبایلی و ویندوز به بازار عرضه شده است. 

        12.بازی فوتبال سوریر Sorare

        بازی فوتبال سوریر Sorare

        Sorare یک بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه است که امکان کسب درآمد از طریق جمع آوری و معامله کارت‌ها در آن وجود دارد. این بازی فوتبالی و هیجان انگیز اگرچه در ابتدا رایگان است، اما در این سطح نمی‌توانید بازیکنان مطرحی را جمع آوری کنید. بازیکنان فوتبال در این بازی متنوع هستند و شما با خرید مربی، بازیکن و دروازه‌بان می‌توانید عملکرد تیم خود را بهبود ببخشید. تنها کاری که باید بکنید، این است که تیم مورد علاقه خود را انتخاب و زمانی که بازیکنان شما عملکرد خوبی داشتند، پاداش بگیرید. پاداش در این بازی به صورت کارت‌های NFT است که به شما این امکان را می‌دهد تا آنها را مانند یک ارز دیجیتال در بازار بفروشید و کسب درآمد کنید.

        به دلیل جذابیت بالای بازی فوتبال، سوریر نیز محبوبیت بالایی در میان گیمرهای کریپتویی دارد. اگرچه این بازی گیم‌پلی فانتزی دارد، اما نام بازیکنان و تیم‌های مطرح در آن به چشم می‌خورد که باعث افزایش هیجان و جذابیت بازی شده است. این بازی به هیچ عنوان وقت‌گیر نیست و حس یک مدیر یا مربی را در شما ایجاد می‌کند که با توجه به عملکرد بازیکنان تیم خود، امتیاز کسب می‌کنید و درآمد خود را افزایش می‌دهید.

        13.بازی اسپایدر تانک Spider Tank

        بازی اسپایدر تانک Spider Tank

        اسپایدر تانک نیز یک بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه است که یکی از اعضای اصلی کمپانی GALA  آن را به بازار عرضه کرد. گیمرها در این بازی می‌توانند از طریق رقابت و افزایش مهارت، به جمع آوری آیتم‌ها و ارتقاء آنها بپردازند. همچنین، بازیکنان می‌توانند با رقابت در گروه‌های 3 نفره و نابودی تانک‌های حریف در نهایت برنده شوند و آیتم‌های مبتنی بر NFT را کشف کنند. درست است که این بازی در ابتدا رایگان است، اما برای کسب درآمد از طریق این بازی، باید NFTهای مورد نیاز را از فروشگاه بازی خریداری کنید و از این طریق سرمایه خود را افزایش دهید.

        در بازی اسپایدر تانک، با تانک‌ها و سلاح‌های منحصر به فرد در برابر حریفان خود مبارزه کنید و تمام مهارت خود را به کار گیرید تا دشمن را شکست دهید و بتوانید تانک خود را آپگرید کنید. همچنین شما می‌توانید تانک‌ها را به صورت آماده از بازار این بازی خریداری کنید و یا با خرید قطعات، خودتان آن را مونتاژ کند. 

        14.بازی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

        بازی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

        اگر به دنبال یک بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه برای افزایش درآمد خود هستید، اکسی اینفینیتی یکی دیگر از این نوع بازی‌هاست. این بازی مبارزه ای توسط کمپانی اسکای میویس ساخته شده است و از همان ابتدا به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های Play To Earn تبدیل شد. بازیکنان در این بازی به حداقل سه جانور کوچک با نام “اکسی برای مبارزات خود نیاز دارند که هر کدام قدرت و توانایی‌های منحصر به خود را دارد. گیمرها می‌توانند با ترکیب قدرت اکسی‌ها، استراتژی ایجاد کنند و پیروز شوند. این بازی فضایی را طراحی کرده است که گیمرها علاوه بر مبارزه، به خرید تکه‌های زمین نیز بپردازند.  

        اکسی‌ها در این بازی، در واقع یک توکن NFT هستند که گیمرها می‌توانند آنها را در کیف پول خود ذخیره کنند. این بازی درحال حاضر یکی از گران‌ترین کلکسیون‌های توکن NFT را به ارزش 42 میلیون دلار فروخته و یکی از پرچمداران کسب درآمد از طریق بازی‌های کریپتویی است. اکسی اینفینیتی برای پلتفرم‌های ویندوز و اندروید قابل اجراست و همه افراد به راحتی می‌توانند در آن به معامله و کسب درآمد بپردازند.

        جمع بندی کسب درامد از بازی‌های کریپتویی

        یکی از راه‌های کسب درآمد از طریق رمزارزها، شرکت در بازی‌های کریپتویی Play To Earn است. مکانیسم این بازی‌ها به گونه‌ای است که گیمرها می‌توانند با برنده شدن، توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان NFT دریافت کنند و آنها را در بازارهای ان اف تی بفروشند. این روش کسب درآمد برای افرادی که عاشق بازی هستند، بسیار مناسب است و می‌تواند به عنوان یک شغل دائم در نظر گرفته شود. در واقع شرکت‌های سازنده‌ی این بازی‌ها برای تبلیغ بازی خود اقدام به تخصیص ارزهای دیجیتال هر چند به میزان خیلی محدود می‌کنند.

        بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه نیز می‌تواند شما را به درآمد برساند، اما سود حاصل از آن چندان چشم گیر نیست. برای دستیابی به سودهای بزرگ، بهتر است بعد از آشنایی کامل با بازی، در آن سرمایه‌گذاری کنید. شما با خرید NFTهای مخصوص هر بازی می‌توانید توانایی‌های مبارزه‌ای خود را افزایش دهید و عملکرد خود را بهبود ببخشید که در نهایت باعث افزایش درآمد شما می‌شود.

        دیدگاه‌ها ۰
        ارسال دیدگاه جدید