تشخیص و پیش بینی پامپ ارز دیجیتال چگونه انجام می‌شود؟

در این پست می‌خوانید:

محبوبیت بازار ارزهای دیجیتال روز به روز در حال افزایش است. متاسفانه یا خوشبختانه نوسانات بالای این بازار می‌تواند یک شبه سرمایه شما را چند برابر کند و یا از بین ببرد. اما چگونه می‌توان از این بازار سود زیادی به دست آورد؟ یکی از این راه‌ها، پیش بینی پامپ ارز دیجیتال است. در این مقاله به معرفی طرح پامپ شدن در ارزهای دیجیتال، روش‌های تشخیص ارزهای مستعد رشد شارپی، آشنایی با سایت‌های تحلیل برای یافتن ارزهای پامپی و ریسک معاملات اینگونه ارزها می‌پردازیم. با ما همراه باشید. 

پامپ چیست؟

پامپ به معنای صعود انفجاری و یا شارپی یک ارز است که با شناسایی این ارز قبل از رشد، می‌توان به سود قابل توجهی دست یافت. تمامی افرادی که با بازارهای مالی سروکار دارند، با دیدن نمودار سهم‌ها و ارزهای مختلف، متوجه کندل‌های صعودی بسیار بلندی در طول روند چند ماهه‌ی هر سهمی شده‌اند. این کندل‌های بلند صعودی در واقع پامپ نامیده می‌شود و اصلا دلیل ورود خیلی‌ها به بازار ارزهای دیجیتال، همین صعودهای شارپی است که تعدادشان هم در بازار ارزهای دیجیتال، کم نیست.

شناسایی ارزهایی که پتانسیل رشد بالایی دارند می‌تواند شما را در این راه یاری دهد. اما باید توجه داشت که جستجوی این ارزها آسان است، اما بررسی و انجام تحقیقات بر روی هر کدام کاری بسیار دشوار و زمان بر می‌باشد. در این مقاله سعی شده تا راهکارهایی جهت شناسایی اینگونه ارزها و کسب سود چند برابر آورده شود.

تصویر ارزهای پامپی
پامپ شدن ارزهای دیجیتال

پامپ در ارزهای دیجیتال

پامپ شدن به معنای بالا رفتن ناگهانی و شارپی قیمت یک رمز ارز است. در مقابل پامپ شدن پدیده‌ای به نام دامپ شدن یا ریزش شدید قرار دارد. پامپ یک الگوی طراحی شده در بازارهای مالی است که در آن فرد یا گروهی، حجم زیادی از یک رمز ارز را خریداری می‌کنند و باعث بالا رفتن قیمت و پامپ شدن آن ارز می‌شوند. این الگو از دو اصل عرضه و تقاضا برای افزایش و یا کاهش شدید قیمت استفاده می‌کند.

زمانی که یک رمز ارز جدید در یک صرافی بزرگ لیست می‌شود، انتظار می‌رود که تقاضا برای خرید آن باعث افزایش قیمت شارپی شود. بنابراین شما نیز می‌توانید با بررسی یک سری موارد، این ارزها را شناسایی و قبل از پامپی شدن آنها را خریداری کنید. پیش بینی پامپ ارز دیجیتال نیازمند مهارت بالایی است اما شما هم می‌توانید با کمک راهکارهایی به سود خوبی دست یابید.

نحوه تشخیص و پیش بینی ارز قبل پامپ شدن

شناسایی ارزی که پتانسیل بالایی برای صعودی شدن دارد، می‌تواند شما را به سود خوبی برساند. البته در هنگام شناسایی این گونه رمز ارزها دقت لازم را داشته باشید، چراکه گاهی گروهی یک ارز را در حجم بالا خریداری می‌کنند و با بالا رفتن قیمت آن، به یکباره آن را می‌فروشند و سود خوبی از این راه کسب می‌کنند. بنابراین در هنگام خریداری رمزارزهای پامپی، مراقب این گونه کلاهبرداری‌ها باشید تا متحمل ضرر بزرگ نشوید. 

با اینکه رشد شارپی ارزها، ناگهانی به‌نظر می‌رسد، اما با تشخیص برخی روندها می‌توان تا حدی برخی از این پامپ‌ها را شناسایی کرد و از این طریق سود قابل توجهی کسب کرد. به طور کلی شکار ارزهای پامپی کمی دشوار و زمان بر است، اما شما می توانید با کمک راهکارهایی که در ادامه آمده است، آنها را شناسایی و قبل از پامپی شدن، خریداری کنید.

شناسایی ارزهایی که پتانسیل رشد دارند

معمولا پامپ در ارزهایی اتفاق می افتد که ارزش پایین و حجم معاملات کمی دارند. سعی کنید پروژه‌های قبلی تیم آن رمز ارز را بررسی کنید. اگر پروژه‌های قبلی آن تیم، نیمه کاره رها شده باشند، تضمینی برای موفقیت در آن پروژه وجود ندارد. شما می‌توانید برای این کار به یکی از بهترین سایت اخبار فاندامنتال، سایت کوین مارکت کپ مراجعه کنید و ارزهایی که توسط دیگر اینفوئنسرها معرفی شده اند را یک به یک بررسی کنید. لیست ارزهای مستعد رشد شارپی این سایت در Watchlist و در بخش Metonin آورده شده است. هرچه به پایین این لیست می‌روید، ارزهایی با ریسک بالاتری را مشاهده خواهید کرد. البته چنین ارزهایی همان‌طور که احتمال پامپ دارند، ممکن است به‌دلیل عدم وجود سرمایه کافی، دچار دامپ شدید نیز شوند.

عکس ارزهای پامپی
نمودار تشخیص ارزهای پامپی

بررسی تاریخچه قیمت ارزهای دیجیتال

جهت تشخیص ارز قبل پامپ شدن، نمودار قیمتی آن را مورد بررسی قرار دهید. رمز ارز نباید یک حرکت صعودی بدون دلیل مشخص داشته باشد و یا در زمان صعود نباید دارای حجم معاملات مشکوک باشد. بعد از آن سعی کنید ارزهایی را انتخاب کنید که مقاومت قیمت مشخص ندارند. با بررسی نمودار قیمت رمز ارزها می‌توانید ارزی که پتانسیل رشد بالایی دارد را شناسایی کنید. 

بررسی کردن شبکه توکن یا رمزارز

سعی کنید توکن یا ارزی را انتخاب کنید که دارای اعتبار بالایی است. در بهترین حالت، ارز یا توکنی که انتخاب می‌کنید باید بلاک‌چین خود را داشته باشد یا در یکی از بلاک‌چین‌های اصلی چون کاردانو، سولانا و یا اتریوم باشند. از انتخاب توکن‌های شبکه ترون یا بایننس خودداری کنید، چراکه از اعتبار بالایی برخوردار نیستند. 

شناسایی صرافی‌هایی که رمز ارز در آنها لیست شده

بررسی پشتیبانی رمز ارزها در صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز می‌تواند در شناسایی ارزهای پامپی کمک کننده باشد. صرافی‌های پشتیبان رمز ارز را پیدا کنید و نحوه معامله آن را بررسی کنید تا از اعتبار رمز ارز مورد نظر مطمئن شوید. شما می‌توانید این اطلاعات را در سایت کوین مارکت کپ پیدا کنید. 

ارزیابی میزان محبوبیت رمزارز در شبکه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی مانند یوتیوب و اینستاگرام را بررسی کنید. تعداد دنبال‌کنندگان یک رمز ارز می‌تواند قدرت و محبوبیت آن را نشان دهد. میزان فعالیت این ارز در شبکه‌های اجتماعی را بررسی و با دیگر رمزارزهای با ارزش بازار مقایسه کنید. این بررسی به شما نشان می‌دهد که ارز مورد نظر در چه جایگاهی قرار دارد. 

بررسی عرضه در گردش رمز ارز

عرضه در گردش یک رمز ارز به معنای مقدار ارزی است که استخراج شده و در دست سرمایه‌گذاران قرار دارد. این میزان با آزاد شدن و یا سوزانده شدن، افزایش یا کاهش می‌یابد. قبل از انتخاب ارزی که پتانسیل رشد شارپی داشته باشد، نحوه تخصیص و توزیع آن را مورد بررسی قرار دهید. چراکه ارزهایی که عرضه در گردش بالایی دارند، می‌توانند یک رشد شارپی در آینده داشته باشند. 

ارزیابی حجم معاملات

حجم معاملات یکی دیگر از عوامل مهم در تشخیص ارزهای دیجیتال پامپی است. شما می‌توانید با بررسی نمودار قیمت و حجم معاملات به نتایج شگفت انگیزی دست یابید. زیرا ارزهایی که حجم و قیمت آنها افزایش می‌یابد، احتمالا در آینده روند صعودی شارپی خواهد داشت. البته تضمینی وجود ندارد که این صعود حفظ شود، اما یکی از عوامل شناسایی ارزهای موفق، بررسی حجم معاملات آنها است. 

اطلاع از آینده رمز ارز یا توکن

شما می‌توانید با مطالعه رویدادها و اخبار مهم در مورد رمز ارز از چگونگی پیشرفت آن در آینده با خبر شوید. برای دستیابی به این اخبار می‌توانید به سایت کوین مارکت کپ و کوین مارکت کل مراجعه کنید. بروز رسانی‌های توکن‌ها و تقویم اقتصادی موجود در این سایت‌ها می‌تواند اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار دهد. 

تشخیص میزان دوام پامپ

با بررسی ارزش یک توکن می‌توانید بفهمید که یک پامپ چقدر دوام می‌آورد تا به موقع سرمایه خود را از بازار خارج کنید. معمولا رمز ارزهایی که توسط سرمایه‌گذاران بزرگ حمایت می‌شوند، پامپ حساب شده‌تری دارند و ممکن است رشد شارپی آنها حتی تا هفته‌ها ادامه داشته باشد. اما رمز ارزهایی که توسط سرمایه‌گذاران خرد حمایت می‌شوند، صعود کوتاه مدت دارند که بیش از یک یا دو روز دوام نخواهد داشت.

بررسی میزان رشد رمز ارز

از عوامل دیگری که در تشخیص ارز قبل پامپ شدن موثر است، میزان رشد آن در آینده است. هرچه ارزش بازار ارز کمتر باشد، پتانسیل رشد بیشتری دارد. برای تشخیص ارزش بازار یک ارز می‌توانید از دو عامل روانشناسی قیمت و تحلیل تکنیکال کمک بگیرید. شما می‌توانید با کمک سطوح مقاومتی و حمایتی، اندیکاتورها و روند قیمتی ارزش بازار یک رمز ارز را بسنجید. گروه مالی اینوستپ ( investep ) در دوره تریدر حرفه‌ای و همچنین در ویدئو دوره تریدر حرفه‌ای راهکارها و آموزش‌های جامعی در جهت تشخیص ارزش بازار ارزها ارائه می‌دهد.

تصویر ارزیابی ارزهای پامپی
راهکار تشخیص ارزهای دیجیتال قبل از پامپ شدن

انتخاب رمز ارزی با کارایی و نوآوری

با بررسی اهداف بلند مدت رمز ارزها، شما می‌توانید پتانسیل رشد آن را در آینده بسنجید. ارزهایی که کارایی ویژه‌ای دارند و یا همیشه در حال نوآوری و توسعه هستند، می‌توانند پتانسیل رشد بالایی داشته باشند. این امر از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا شما می‌توانید با تشخیص درست ارزها قبل از پامپ شدن به سود چندین برابری در مدت کوتاهی دست یابید. 

مشاهده رتبه ارز در سایت کوین مارکت کپ

رتبه ارز در این سایت بر اساس اندازه بازار سنجیده می‌شود. بهتر است ارزهایی را جهت سرمایه‌گذاری انتخاب کنید که رتبه بالاتر از 5000 ندارند. زیرا رتبه‌های بالاتر ریسک بالایی دارند و ممکن است هرگز سود مورد نظر شما را به همراه نداشته باشند. از طرف دیگر ارزهای با رتبه زیر 1000 رشد منظم تری دارند و نمی‌توانند صعود انفجاری داشته باشند. 

ارزیابی اصلاح قیمت‌های پی در پی

بعد از اینکه قیمت یک ارز دیجیتال به صورت ناگهانی افزایش یافت و سپس کاهش یافت و این نوسان بارها تکرار شد. این انتظار می‌رود که یک رشد شارپی در راه باشد. البته باید مراقب باشید، زیرا بعد از یک رشد شارپی، یک ریزش بزرگ نیز در انتظار شماست. در این زمینه باید دوام رشد ارز را بسنجید تا بدانید چه زمانی سرمایه خود را خارج کنید. 

آشنایی با سایت CryptocurrencyAlerting

یکی از سایت‌هایی که می‌تواند تمام اطلاعات مفید برای تشخیص ارز قبل پامپ شدن را در اختیار شما بگذارد، پلتفرم CryptocurrencyAlerting است. این سایت با فیلتر‌ها و هشدارهایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، می‌تواند کمک بزرگی در جهت کسب سود شارپی داشته باشد. در ادامه شما را با گزینه‌های مختلف این سایت آشنا خواهیم کرد.

Price Alert

شما می‌توانید با ورود به سایت CryptocurrencyAlerting ارزهای پامپی را شناسایی کنید. در قسمت چپ بالای این سایت گزینه PriceAlert وجود دارد که می‌توانید با اعمال تنظیماتی در آن، اطلاعات مفیدی در مورد قیمت ارزها به دست آورید. برای مثال، این سایت قابلیت این را دارد که اگر یک ارز در یک بازه زمانی مشخص بیشتر از 5 درصد رشد داشته باشد، از طریق ایمیل اطلاع رسانی کند. 

Percentage Price Alert

این گزینه با تغییرات درصدی برای شما اعلان ارسال می‌کند. برای مثال شما می‌توانید تنظیماتی انجام دهید که اگر قیمتی به میزان 2 درصد افزایش داشت، از طریق ایمیل، پیامک و یا نوتیفیکشن به شما اطلاع رسانی کند. این گزینه به راحتی می‌تواند در پیدا کردن ارزها قبل از رشد شارپی به شما کمک کند. 

Volume Alert

یکی دیگر از امکانات سایت CryptocurrencyAlerting اطلاع رسانی در مورد حجم معاملات است. همانطور که می‌دانید، حجم معاملات یکی از روش‌های تشخیص ارز قبل پامپ شدن است؛ چراکه هر زمانی که حجم معاملات افزایش پیدا کند، یعنی اتفاقاتی در حال رخ دادن است. شما می‌توانید تنظیماتی در این سایت انجام دهید تا هر زمانی که حجم ارزی 2 برابر شد، برای شما ایمیلی جهت اطلاع رسانی ارسال کند.

Marketcap Alert

گزینه Marketcap Alert یکی از فاکتورهای مهم تحلیلی است که بسیاری از معامله‌گران از آن استفاده می‌کنند. این بخش اطلاعات مهمی‌ از تغییرات مارکت کپ‌ها یا ارزش کل بازار ارز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما می‌توانید این تغییرات را از طریق نوتیفیکیشن دریافت کنید و با کمک این اطلاعات، ارزهای مستعد رشد شارپی را شکار کنید. 

BTC Dominance Alert

این گزینه نیز اطلاعات مفیدی در مورد تغییرات دامیننس بیت کوین برای کاربران ارسال می‌کند. دامیننس بیت‌کوین یکی از معیارهای بررسی جهت و روند بازار می‌باشد. دامیننس به معنای غلبه است و اگر می‌گوییم دامیننس بیت‌کوین 50 درصد است، به این معناست که 50 درصد از ارزش بازار تحت غلبه بیت‌کوین است. معمولا از این گزینه برای پیش بینی روند آلت کوین‌ها و یا آلت سیزن‌ها استفاده می‌شود.

عکس سایت ارزهای مستعد رشد
بهترین سایت برای تشخیص ارزهای پامپی

Coin Listing Alert

همانطور که قبلا گفتیم، کوین‌هایی که به تازگی در صرافی‌ها لیست می‌شوند پتانسیل بالایی برای پامپ شدن دارند. برای مشاهده لیست این کوین‌های جدید می‌توانید در نوار بالای سایت روی گزینه Listing کلیک کنید و سپس گزینه Coin Listing Alert را انتخاب کنید. شما با اعمال تنظیماتی می‌توانید درخواست کنید تا لیست ارزهای جدید به شما از طریق ایمیل، پیامک و یا نوتیفیکیشن اعلان داده شود. برای مثال لیست شدن یک ارز در سه صرافی کوین بیس، کوکوین و بایننس به صورت همزمان می‌تواند باعث پامپ شدن آن شود. 

On-Chain

‘گزینه On-Chain نیز دارای 4 زیر مجموعه است که مهم ترین آن Wallet Watch می‌باشد. شما در این زیر مجموعه می‌توانید آدرس نهنگ‌ها را وارد کنید تا اگر این نهنگ اقدام به خرید و فروش کرد، اعلان دریافت کنید. همانطور که می‌دانید، رفتار نهنگ‌ها می‌تواند روی روند قیمت یک ارز تاثیر گذار باشد. 

Blockchain metric Alert

گزینه مهم بعدی  که در لیست On-Chain قرار دارد، Blockchain Metric Alert است. این بخش سختی شبکه‌ها را نشان می‌دهد. سختی شبکه با قیمت بیت کوین و دیگر ارزها رابطه مستقیمی دارد و هر زمان که سختی شبکه بالا رود، استخراج بیت کوین کم‌ترمی‌شود و روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد. این گزینه نیز می‌تواند با پیش‌بینی آینده بازار شما را در تشخیص ارز قبل پامپ شدن یاری دهد.

ریسک معاملات ارزهای پامپ شده

با توجه به افزایش محبوبیت رمز ارزها در بین افراد و عدم وجود قانون شفاف برای این بازار، طرحی به نام پامپ و دامپ شکل گرفته است. در این طرح یک سری افراد به صورت جمعی وارد یک بازار می‌شوند و حجم بالایی از یک ارز را خریداری می‌کنند. با افزایش تقاضا، قیمت ارز بالا می‌رود و پس از بالا رفتن قیمت آنها به یکباره سرمایه خود را خارج می‌کنند و باعث سقوط ارز می‌شوند.

برای اینکه در دام اینگونه کلاهبرداری‌ها نیفتید، بهتر است از مشاوره افراد ناشناس در صفحات اجتماعی پیروی نکنید. همچنین روش‌هایی که در این مقاله آمده است، به شما کمک می‌کنند تا سهم‌های کم ریسک را برای خرید انتخاب کنید. اگرچه جستجوی ارزهای پامپی راحت است، اما بررسی و انجام تحقیقات برای هر کدام زمان بر و بسیار دشوار است. 

سخن آخر ( شکار بهترین ارزهای پامپی در بازار کریپتوکارنسی )

پامپ شدن به معنای رشد شارپی و انفجاری یک ارز است. معمولا ارزهایی که به تازگی در صرافی‌ها لیست می‌شوند، پتانسیل رشد بالایی دارند و شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در آنها به سود قابل توجهی دست یابید. البته باید در نظر داشت که ریسک معامله این ارزها بالاست و باید قبل از انتخاب ارز مورد نظر، تمام موارد را در نظر بگیرید.

برای پیش بینی پامپ ارز دیجیتال بهتر است تمام اخبار و رویدادهای آن را مورد بررسی قرار دهید. نمودار قیمتی و حجم معاملات آن را مشاهده کنید و از خرید ارزهایی با افزایش حجم مشکوک خودداری کنید. در این مطلب راهکارهایی برای شما آورده شده، تا بتوانید به راحتی این گونه ارزها را شکار کنید و به سود قابل توجهی دست یابید. 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید