حساب MAM چیست؟ چگونه کار می‌کند؟

اگر شما هم به عنوان یک تریدر به دنبال افزایش سودآوری و بهینه‌سازی معاملات خود هستید، اما هنوز تجربه کافی را در این زمینه ندارید. ما به شما کپی تریدینگ در حساب MAM را پیشنهاد می‌کنیم. اما حساب MAM چیست؟ حساب MAM یک حساب معاملاتی با مدیریت چندگانه است که به معامله‌گر حرفه‌ای این اجازه را می‌دهد تا چندین حساب زیر مجموعه را به صورت همزمان مدیریت کند. تمام سفارشات مدیر در حساب دیگر تریدرها نیز کپی می‌شود و می‌تواند آنها را به سودآوری خوبی برساند.

در این مقاله سعی شده تا شما را ابتدا با مفهوم کپی تریدینگ، حساب MAM ، تمام ویژگی‌های آن و نحوه افتتاح حساب آشنا کنیم. در نهایت نیز تعدادی از بروکرهای معتبر که خدمات این نوع حساب معاملاتی را ارائه می‌دهند معرفی خواهد شد. با ما همراه باشید.

کپی تریدینگ چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به سوال حساب MAM چیست؟ پاسخ دهیم، باید با مفهوم کپی تریدینگ آشنا شویم. این اصطلاح همانطور که از نام آن پیداست، به معنای کپی کردن معاملات و استراتژی سرمایه‌گذاران حرفه‌ای است که به دو صورت دستی و یا اتوماتیک انجام می‌شود. 

کپی تریدینگ معمولا توسط تریدرهای مبتدی و به هدف افزایش بازدهی در سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. این روش می‌تواند در کم‌ترین زمان و بدون آموزش شما را به موفقیت و سود خوبی برساند. در این راه تریدرهای حرفه‌ای نیز با مدیریت حساب معاملاتی شما به کسب درآمد می‌پردازند و با مدیریت چندگانه چندین حساب، کسب درآمد می‌کنند. 

حساب MAM چیست؟

حال زمان آن رسیده که بفهمیم حساب MAM چیست؟ حساب MAM که مخفف عبارت Multi-Account Manager است، در واقع سیستم معاملاتی با مدیریت چندگانه است که به تریدرهای حرفه‌ای این امکان را می‌دهد تا حساب معاملاتی دیگر سرمایه‌گذاران که قصد کپی تریدینگ دارند را مدیریت کنند. در این روش، هر معامله‌ای که توسط مدیر انجام می‌شود، با مشخصه‌های بالانس، حجم معاملات و میزان ریسک در حساب‌های دیگر کاربران نیز اجرا می‌شود. به مجموع حساب‌های مالی که توسط تریدر حرفه‌ای مدیریت می‌شود، “استخر وجوه” گفته می‌شود. 

اقداماتی که در حساب MAM صورت می‌گیرد، شامل بازکردن یک پوزیشن معاملاتی، تعیین حد ضرر، دریافت سود و بستن پوزیشن است. در این سیستم معاملاتی، به کاربران اجازه داده می‌شود تا سرمایه خود را در اختیار افراد حرفه‌ای قرار دهند تا از طرف آنها معامله کنند. در این نوع حساب، بخشی از سود به عنوان کارمزد به مدیر پیشرو تعلق می‌گیرد. کارگزاری‌های زیادی این نوع سیستم معاملاتی را ارائه می‌دهند که هرکدام شرایط و قوانین منحصر به فرد خود را دارند. 

بازار فارکس سبک‌های مختلفی برای ترید دارد که گروه مالی اینوستپ برای آشنایی شما با آنها مقاله‌ای تحت عنوان انواع سبک های معاملاتی در فارکس را ارائه کرده است.

مزایای حساب MAM چیست؟

حساب MAM مزایای زیادی دارد که در ادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت.

تجزیه و تحلیل تخصصی

با توجه به اینکه حساب MAM در پلتفرم معاملاتی متاتریدر قابل اجراست، بنابراین تجزیه و تحلیل سریع داده‌های قیمت بسیار سریع صورت می‌گیرد . همچنین، معامله‌گر می‌تواند به راحتی فعالیت‌های معاملاتی را بر اساس سیگنال خرید و فروش فارکس مدیریت کند.

استراتژی‌های معاملاتی متعدد

حساب MAM به معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا چند حساب را با استراتژی‌های مختلف به صورت همزمان اجرا کنند. MAM همچنین اطلاعات هر حساب را بر روی صفحه نمایش نشان می‌دهد تا سرمایه‌گذاران بتوانند با کمک ابزارهای تحلیلی تمام اطلاعات را ارزیابی و استراتژی‌ها را برای خود بهینه‌سازی کنند. 

تطبیق پذیری

حساب MAM این امکان را به معامله‌گران می‌دهد تا عملیات سریع و مطمئنی داشته باشند. تمام دستورات از حساب اصلی به صورت یکپارچه اعمال می‌شود و معامله‌گران می‌توانند مدیریت ریسک را بر اساس توقف ضرر و انتخاب لات معاملات اعمال کنند.

شفافیت

از مزایای مهم حساب MAM، شفافیت این نوع سرمایه‌گذاری است. کاربران می‌توانند همه جزئیات را در حساب معاملاتی خود ببینند و بر اساس شرایط خود، شخصی سازی کنند. این شخصی سازی می‌تواند شامل مقدار سرمایه ورودی و تعیین حد ضرر باشد.

بدون محدودیت

در این نوع حساب‌های تجاری، کاربران می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در زمینه مقدار سرمایه اولیه و تعداد حساب‌های معاملاتی فعالیت داشته باشند.

صرفه جویی در زمان

با توجه به اینکه موفقیت در بازارهای مالی نیازمند مطالعه اخبار، رویدادها و صرف زمان زیاد برای آموزش است، این روش معامله می‌تواند در کم‌ترین زمان افراد را به هدفشان برساند. 

معامله با حداقل سرمایه

با کمک حساب‌های معاملاتی MAM افراد می‌توانند با حداقل سرمایه به معامله بپردازند. این روش برای سرمایه‌گذاران مبتدی با سرمایه کم ایده آل است.

معایب حساب MAM چیست؟

اگرچه ممکن است این نوع حساب ایده آل به نظر برسد، اما ضعف‌هایی نیز دارد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

امکان شکست

در هنگام انتخاب سیستم معاملاتی MAM دقت لازم را به خرج دهید. چراکه تفسیر سوابق یک معامله‌گر حرفه‌ای در یک سیستم معاملاتی ضعیف غیر ممکن به نظر می‌رسد. بنابراین با انتخاب پلتفرم‌های مدرن و سطح بالا از ضرر جلوگیری کنید.

سرقت اعتباری

گاهی کاربران این حساب معاملاتی با کپی کردن معاملات در حساب‌های شخصی خود و یا اشتراک گذاری آنها، کسب درآمد می‌کنند. به این عمل سرقت اعتباری گفته می‌شود که ممکن است باعث ضرر کاربران زیر مجموعه خود شوند. 

ویژگی‌های حساب MAM

در ادامه با ویژگی‌های حساب مدیریتی MAM آشنا خواهیم شد.

  • حساب MAM به مدیران حساب این اجازه را می‌دهد تا چندین حساب از یک حساب واحد را بدون نیاز به ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری مدیریت کنند.
  • در حساب مدیریتی MAM، تمام معاملات انجام شده مدیر به طور متناسب در حساب مشتریان منعکس می‌شود.
  • عملکرد سود و زیان یک مدیر حساب MAM بین حساب‌های فرعی توزیع می‌شود. 
  • موجودی حساب MAM نشان دهنده مبلغ کل سرمایه‌گذاران است و برای اطمینان از امنیت حساب، تمام معاملات در پروفایل مشتریان قابل مشاهده است.
  • مدیر به موجودی این حساب‌ها دسترسی ندارد و نمی‌تواند واریز و یا برداشتی انجام دهد.
  • هزینه‌های عملکردی و کارمزد مدیران حساب طبق قرارداد به صورت خودکار از حساب برداشت می‌شود.

امنیت حساب MAM

با وجود تمام مزایا و ویژگی‌های حساب MAM، اما هنوز عده‌ای نمی‌توانند به آن اعتماد کنند. این حساب از شفافیت بالایی برخوردار است و حتی عده‌ای از آن به عنوان یک شکل امن سرمایه‌گذاری، استفاده می‌کنند. مطمئن باشید که حساب‌های مدیریت شده از هرگونه سوء استفاده دلالان در امان است. 

اما مسئله ای که در این حساب‌ها باعث از بین رفتن سرمایه شما می‌شود، نوسانات بازار است. این شکل از سرمایه‌گذاری نیز ممکن است با ضررهایی همراه باشد که موجب از دست رفتن بخشی از دارایی شما می‌شود. اما انتخاب معامله‌گر حرفه‌ای و با سابقه، تعیین حد ضرر و مدیریت سرمایه می‌تواند شما را از این خطرات مصون بدارد. به طور کلی شما می‌توانید بخشی از سرمایه خود را در این حساب‌ها سرمایه‌گذاری کنید و به خاطر داشته باشید که تنوع سبد سرمایه‌گذاری می‌تواند ضامن موفقیت شما در بازارهای مالی باشد. 

تفاوت حساب PAMM با MAM

حساب‌های PAMM و MAM هر دو حساب‌های مدیریتی هستند که توسط کارگزاری‌های مختلف جهت کپی تریدینگ به کاربران ارائه می‌شوند. در این بخش به معرفی حساب‌های معاملاتی PAM و MAM می‌پردازیم تا با تفاوت‌های اصلی این دو نوع حساب آشنا شویم.

حساب PAMM

حساب PAMM یک حساب مدیریتی است که اندازه معاملات را بر اساس درصد مالکیت افراد توزیع می‌کند. این راه حل بسیاری از کارگزاری‌هاست که به سرمایه‌گذاران خرد و مدیریان حساب‌ها ارائه می‌شود. همچنین در حساب پم در فارکس، یک سرمایه‌گذار می‌تواند درصدی از حساب خود را به یک یا چند مدیر اختصاص دهد تا کپی تریدینگ بر روی آن اجرا شود.

حساب PAMM درواقع مدیریت یک حساب اصلی بزرگ است که سرمایه آن از مجموع حساب‌های فرعی تشکیل شده است. در این نوع حساب، معاملات مدیر به صورت خودکار بر اساس درصد سرمایه تکرار می‌شود. به عنوان مثال، اگر معامله‌گر یک معامله 100 لاتی را در جفت ارز EURO/USD باز کند. این معامله بین حساب‌های فرعی به بخش‌های کوچکتر بر اساس درصد مالکیت حساب تقسیم می‌شود. به این معنا که اگر اندازه یک حساب فرعی 1 درصد از حقوق صاحبان اصلی باشد، اندازه معامله در این حساب برابر با 1 لات است.

حساب MAM

حساب MAM را نباید با یک سیستمی که دارای محدودیت است، اشتباه گرفت. این نوع حساب به شما این امکان را می‌دهد تا از روش تخصیص درصدی مانند حساب PAMM استفاده کنید. با این تفاوت که انعطاف‌پذیری بیشتری برای تخصیص معاملات و تنظیم ریسک هر حساب فرعی بر اساس پروفایل ریسک مشتریان به کاربران داده می‌شود. 

برای مثال، در حساب MAM، مدیر می‌تواند معاملات را به صورت ثابت تخصص دهد، به این معنا که تعداد لات‌ها را در هر معامله به صورت جداگانه تعریف کند. مدیر همچنین می‌تواند میزان اهرم اعمال شده در حساب‌های فرعی را بر اساس سطح ریسک مشتری تغییر دهد.  

نحوه افتتاح حساب MAM

بعد از درک این موضوع که حساب MAM چیست؟ نوبت به بازکردن حساب می‌رسد. افتتاح حساب MAM در یک کارگزاری کار ساده ای است اگر مراحل زیر را دنبال کنید.

انتخاب بروکر

اولین قدم انتخاب یک کارگزاری معتبر می‌باشد که ابزارهای پیشرفته معامله را در اختیار کاربران قرار دهد. این کارگزاری باید بتواند محیط معاملاتی امن و شرایط خوبی را متناسب با نیازهای تجاری سرمایه‌گذاران ارائه دهد. البته انتخاب‌های برتر زیادی وجود دارد، اما قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که بروکر مورد نظر حساب MAM ارائه می‌دهد یا خیر.

افتتاح حساب

بعد از انتخاب کارگزاری، حال می‌توانید در آن ثبت نام کنید. معمولا در صفحه ابتدایی هر کارگزاری می‌توانید اطلاعات خود را برای ثبت نام وارد کنید تا مراحل ثبت نام تکمیل شود. همچنین احتمالا باید یک مدرک شناسایی معتبر را بارگذاری کنید تا احراز هویت شما مورد تایید کارگزاری قرار گیرد. معمولا تمام این فرایند در طول یک روز و به صورت آنلاین قابل انجام است.

انتخاب مدیر حساب

بعد از افتتاح حساب، می‌توانید وارد صفحه حساب MAM شوید و لیستی از مدیران حساب را مشاهده نمایید. در انتخاب یک مدیر موفق باید شرایط زیادی را در نظر بگیرید که شامل سوابق معاملاتی و میزان موفقیت آنها در یک دوره طولانی است. معمولا بررسی عملکرد یک دوره 3 ساله برای اینکار مناسب است. 

تعیین معیارهای معاملاتی

حتی بعد از انتخاب بهترین معامله‌گر برای مدیریت حساب، هنوز فرصتی برای شما وجود دارد تا پارامترهای خود را برای تجارت تنظیم کنید. شما می‌توانید این را از طریق حساب MAM خود سفارشی کنید تا نیازهای معاملاتی و میزان ریسک پذیری شما را منعکس کند. با اینکه تمام معاملات مدیر پیشرو در حساب شما کپی می‌شود، اما تعداد لات معامله، حد ضرر و میزان اهرم به شما بستگی دارد.

بهترین بروکرهای حساب MAM 

بروکرهای مختلف با ارائه حساب MAM، کار را برای سرمایه‌گذاران فارکس راحت‌تر کرده اند و مشتری را قادر می‌سازند تا چند حساب را همزمان مدیریت کنند. در ادامه به معرفی تعدادی از این بروکرها خواهیم پرداخت.

بروکر آلپاری

بروکر آلپاری یکی از بهترین کارگزاری‌های معتبر در بین ایرانیان است که حساب MAM را به کاربران ارائه می‌دهد. از مزیت‌های این بروکر می‌توان به پشتیبانی قوی در بین کاربران ایرانی اشاره کرد. آلپاری در کنار خدمات کپی تریدینگ به معامله‌گران حرفه‌ای این امکان را می‌دهد تا از طریق مدیریت سرمایه دیگران، کسب درآمد کنند.

بروکر مولتی بانک

بروکر مولتی بانک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کارگزاری در سرتاسر جهان است که بالغ بر 322 میلیون دلار سرمایه دارد. این بروکر نیز خدماتی چون کپی تریدینگ، حساب PAMM و MAMM را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. 

بروکر فیبو گروپ

بروکر فیبو گروپ نیز یکی دیگر از کارگزاری‌های حساب MAM است که علاوه بر جفت ارزهای فارکس از ارزهای دیجیتال، فلزات گرانبها، شاخص‌های کالا و اوراق بهادار نیز پشتیبانی می‌کند. این بروکر با افزایش امنیت حساب‌های خود، سعی در جذب سرمایه‌گذاران بیشتر دارد.

بروکر آواترید

آواترید بک کارگزاری فعال در معاملات فارکس، ارزهای دیجیتال و معاملات CFD است که خدمات کپی تریدینگ و سوشال تریدینگ را به معامله‌گران ارائه می‌دهد. در این بروکر، مشتریان می‌توانند حساب‌های خود را به پروفایل خاصی پیوند بدهند و استراتژی‌های خود را خودکار کنند. 

جمع بندی

حساب MAM چیست؟ MAM یک حساب معاملاتی با مدیریت چندگانه است که به معامله‌گران حرفه‌ای اجازه مدیریت حساب تریدرهای دیگر را می‌دهد. در اینگونه حساب که از امنیت و شفافیت بالایی برخوردار است، معامله‌گران بی‌تجربه، مدیریت حساب خود را به افراد حرفه‌ای می‌سپارند تا سود خود را از این معاملات افزایش دهند. این حساب توسط بروکرهای مختلفی اداره می‌شود و می‌تواند یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری برای افراد مبتدی باشد.

در این مقاله سعی شد تا شما را با حساب MAM، مزایا، معایب، ویژگی‌ها، میزان امنیت و نحوه افتتاح حساب آن آشنا کنیم. در نهایت نیز چندین کارگزاری معتبر که خدمات این حساب را ارائه می‌دهد را معرفی کردیم. مجموعه مالی اینوستپ در جهت آشنایی شما با حساب اسلامی مقاله‌ای تحت عنوان حساب اسلامی در فارکس ارائه کرده است که می‌تواند برای شما مفید باشد.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید