سایت برای خرید و فروش NFT در ایران

با گسترش سرمایه‌گذاری‌های دیجیتال و علاقه به معاملات توکن‌های مختلف، ممکن است شما هم حتی یک بار نام توکن‌های غیرمثلی و یا NFT را شنیده باشید. NFT یک دارایی دیجیتالی توکن شده در قالب آثار هنری، اقلام کلکسیونی، بازی‌های ویدیویی، تصویر و غیره است که مالکیت آن به یک شخص تعلق دارد. شما هم می‌توانید با کمک سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف این آثار را عرضه و یا خریداری کنید. اما بهترین سایت برای خرید و فروش NFT کدام است؟

سایت‌های زیادی با رتبه‌بندی‌های مختلف در زمینه معاملات NFT فعالیت می‌کنند که با ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند، کاربران را به خود جذب می‌کنند. در این مقاله سعی شده تا بهترین بازارهای معاملاتی دیجیتال را به شما معرفی کنیم تا شما نیز بتوانید توکن‌های مورد علاقه خود را خریداری کنید و یا آثار منحصر به فرد خود را به فروش برسانید.

در این سایت ابتدا به تعریف دقیق NFT و ویژگی‌های آن پرداخته شده است. سپس 20 سایت برتر در زمینه خرید و فروش NFT به شما معرفی شده تا بتوانید بهترین پلتفرم را برای معاملات خود انتخاب کنید. همچنین در مقاله قبلی به این موضوع که سود خرید و فروش NFT چقدر است؟ پرداختیم؛ مطالعه‌ی آن می‌تواند برای شما مفید باشد. با ما همراه باشید. 

NFT چیست؟

NFT یا توکن غیرمثلی که مخفف عبارت Non-fingible token  است، یکی دارایی دیجیتال است که اشیای دنیای واقعی مانند آثار هنری، بازی، ویدیو و یا موسیقی را نشان می‌دهد. این توکن‌ها معمولا در نوع خود منحصر به فرد و محدود هستند و  مانند یک کلکسیون فیزیکی در دنیای دیجیتال با کد شناسایی خرید و فروش می‌شوند. بنابراین به جای اینکه شما یک تابلوی نقاشی رنگ روغن بخرید، فایل دیجیتال آن را دریافت می‌کنید.

در واقع ان اف تی به‌عنوان یک گواهی مالکیت غیرتکراری برای انواع دارایی‌های دیجیتالی صادر می‌شود، به این معنا که ان اف تی یک قرارداد هوشمند است که از طریق پلتفرم‌های اپن سورس تنظیم و برای ایمن‌سازی و مالکیت دارایی استفاده می‌شود. پس از نوشتن این قرارداد، می‌توان آن را ذخیره کرد و یا به‌شکل دائمی در قالب یک رمز (غالباً با نام توکن) در یک شبکه‌ی بلاک‌چین نظیر اتریوم منتشر کرد. این توکن‌ها در آغاز بر پایه‌ی استاندارد پلتفرم ERC721 که استانداردی مشابه ERC20  به‌شمار می‌رود، توسعه یافتند و با ‌عنوان یک توکن خاص در شبکه اتریوم در نظر گرفته می‌شدند. اما این توکن‌ها در حال حاضر بر بستر چند بلاک‌چین ‌ دیگر نیز توسعه یافته‌اند.

چرا خریداران NFT حاضرند هزینه‌ی گزافی را بپردازند؟

یک NFT شامل یک سری دارایی‌های دیجیتالی مانند گیفت، هنر گرافیک، ویدیو‌ها، کلکسیون آثار هنری، پوسته‌های بازی‌های ویدیویی، موسیقی، کفش‌های کتانی، آواتارهای مجازی و حتی توییت است. اما سوال پیش می‌آید که هر کسی می‌تواند این تصاویر را به صورت رایگان و آنلاین مشاهده کند، پس چرا مردم حاضرند میلیون‌ها دلار برای آن پرداخت کنند؟ 

در پاسخ باید گفت که NFT به خریدار اجازه می‌دهد تا مالکیت کالای اصلی را داشته باشند. گردآورنده‌های آثار دیجیتال گاهی برای این توکن‌ها ارزشی بالاتر از کالای واقعی پرداخت می‌کنند. این افراد می‌توانند با خرید یک توکن غیرمثلی از آثار هنری، کلکسیون متاورسی خود تکمیل کنند. برای درک بهتر NFT‌ها بهتر است با ویژگی‌های آنها آشنا شوید و بعد از آن به معرفی سایت برای خرید و فروش NFT می‌پردازیم. 

ویژگی NFT

توکن‌های غیرمثلی NFT ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که آنها را از رمز ارزهای دیگر متمایز می‌کند. در ادامه به معرفی هر یک می‌پردازیم.

غیرقابل تعویض 

NFT‌ها یک دارایی دیجیتال منحصر به فرد هستند و هرکدام ارزش خاصی دارند. برای مثال یک کلیپ EVERYDAYS از نظر ارزش با کلیپ NBA Top Shot برابر نیست و نمی‌توان این دو را با یکدیگر مبادله کرد. تفاوت این توکن‌ها با ارزهای دیجیتال نیز در همین زمینه است که یک ارز را می‌توان با ارز دیگر با ارزش یکسان مبادله کرد اما NFT منحصر به فرد است و مشابه آن وجود ندارد.

تقسیم ناپذیر

یکی دیگر از ویژگی‌های  یک سایت برای خرید و فروش NFT این است که نمی‌توان آن را به اجزای کوچک تقسیم کرد. برای مثال، یک بلیط هواپیما یا یک اثر هنری را نمی‌توان به اجزای کوچکتر تقسیم کرد اما به راحتی می‌توانیم یک بیت‌کوین را 100 قسمت کنیم. بنابراین در خرید NFT فرد نمی‌تواند قسمتی از آن را خریداری کند و باید مبلغ کل این دارایی را بپردازد و مالکیت آن را به دست آورد. 

کمیاب و منحصر به فرد

یکی از عواملی که ارزش توکن‌های NFT را مشخص می‌کند، کمیاب و منحصر به فرد بودن آنهاست. تولید‌کننده‌های توکن توانایی تولید این دارایی‌ها را به تعداد بالا دارند، اما ترجیح می‌دهند که تعداد آنها کم و محدود باشد. همچنین، این توکن‌ها دارای یک تب اطلاعات هستند که ویژگی‌های منحصر به فرد آنها را ثبت می‌کند. 

نحوه خرید و فروش NFT

حال که با ارزش توکن‌های NFT  آشنا شدیم، این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان این دارایی‌های دیجیتال را خرید و فروش کرد. درواقع NFT‌ها در یک شبکه بلاک چین ساخته می‌شوند که یک دفتر توزیع شده عمومی است و معاملات در آنجا ثبت می‌شود. فرایند ساخت این توکن‌ها مانند ارزهای دیجیتال است و بیشتر آنها در بلاک‌چین اتریوم طراحی می‌شوند.

برخلاف ارزهای دیجیتال، NFTها در صرافی‌ها عرضه نمی‌شوند،  بلکه در پلتفرم‌های خاصی خرید و فروش می‌شوند. شما می‌توانید در این سایت‌ها ثبت نام کنید و کیف پول خود را به آنها متصل کنید. حال با پرداخت ارز دیجیتالی که آن سایت پشتیبانی می‌کند می‌توانید اقدام به خرید توکن مورد نظر خود کنید. همچنین اگر شما هم یک توکن منحصر به فردی را تولید کرده‌اید می‌توانید در این سایت‌ها به فروش بگذارید. 

معرفی 20 سایت برای خرید و فروش NFT

اگر شما هم به جمع آوری توکن‌های غیرمثلی علاقه‌مندید، با ما همراه باشید تا بهترین و معتبرترین سایت برای خرید و فروش NFT را به شما معرفی کنیم.

سایت OpenSea

OpenSea یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین سایت خرید و فروش NFT است که بیش از 4 میلیون دارایی دیجیتال در آن به فروش می‌رسد. همچنین این بازار از 150 ارزدیجیتال برای پرداخت پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. کیف پول‌هایی که می‌توانید با آن در سایت اپن سی خرید کنید، شامل متامسک، کوین بیس، تراست ولت و بیتسکی است. تنها کافیست کیف پول خود را در هنگام ثبت نام به این سایت متصل کنید. فیلم آموزش استفاده از تراست ولت برای ذخیره ارزهای دیجیتال را می‌توانید از سایت اینوستپ مشاهده کنید.

جهت ثبت نام در اپن سی شما نیاز به معرف ندارید و به صورت کاملا رایگان و در عرض چند ثانیه می‌توانید در آن ثبت نام کنید. همچنین، این پلتفرم از هنرمندان تازه کار حمایت می‌کند و آنها می‌توانند با کارمزد بسیار پایین در این سایت توکن‌های خود را به فروش برسانند. کارمزد این سایت برای هر تراکنش تنها 2.5 درصد است که مبلغ قابل قبولی است. 

سایت Rarible

Rarible یک سایت برای خرید و فروش NFT است که همانند سایت OpenSea انواع توکن‌های هنری، موسیقی، کلکسیون و ویدیویی را ارائه می‌دهد. از ویژگی‌های این سایت می‌توان امکان ساخت مجموعه ای شخصی از توکن‌های NFT اشاره کرد. اما متاسفانه برای خرید و فروش در این سایت برخلاف OpenSea باید از رمز ارز اختصاصی خود این سایت استفاده کرد. همچنین شما می‌توانید کارت اعتباری خریداری NFT را تهیه کنید که به شما امکان تراکنش با ارزهای فیات را نیز می‌دهد. 

فروشگاه راریبل بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است و جالب اینجاست که OpenSea حتی از توکن Rarible نیز پشتیبانی می‌کند. این سایت با برخی برندهای معروف مانند Taco Bell همکاری می‌کند و کمپانی Adobe نیز به افزایش امنیت آثار هنرمندان در این پلتفرم کمک می‌کند. راریبل برای هر تراکنش یک کارمزد 2.5 درصد ثابت و یک کارمزد Gas دریافت می‌کند. 

سایت SuperRare 

سایت SuperRare یک سایت برای خرید و فروش NFT است که بر روی بازار آثار هنری دیجیتالی تک نسخه و منحصر به فرد تمرکز دارد. شما می‌توانید هریک از آثار هنری کمیابی که در این سایت رمزنگاری شده است را با ارز اتر خریداری کنید. این سایت یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام ایجاد کرده تا فرصتی برای تعامل هنرمندان در این پلتفرم ارائه دهد. 

SuperRare هر کاربر را یک کلکسیونر می‌نامد و توکن‌های شما را مانند که مجموعه به نمایش می‌گذارد. درحال حاضر، این سایت با تعداد کمی‌ از هنرمندان کار می‌کند. اما شما نیز می‌توانید پروفایل هنرمندانه خود را جهت بررسی به این سایت ارائه دهید تا در توسعه‌های آینده ارائه شوند. این بازار برای ارائه خدمات خود از فروش اولیه توکن 15 درصد و در هر تراکنش یک کارمزد 3 درصدی دریافت می‌کند. 

سایت Foundation

 پلتفرم  Foundation یک سایت تخصصی است که جهت پیشبرد فرهنگ و حمایت از مجموعه داران آثار هنری دیجیتالی و سازندگان آن‌ها طراحی شده است. این سایت یکی از بهترین بازارهای NFT است که حجم معاملات بالایی دارد. Foundation در سال 2010 تاسیس شده و از آن زمان تاکنون 39,956 اتریوم در آن معامله شده است. 

روال کاری در این سایت به گونه ای است که افراد پس از ثبت نام باید کیف پول متاماسک خود را به آن متصل و شروع به خرید و فروش کنند. رمز ارزی که برای تمام تراکنش‌ها در فاندیشن استفاده می‌شود، اتریوم است. معمولا این سایت برای هنرمندان فعال عرصه دیجیتال دعوتنامه می‌فرستد و آنها می‌توانند آثار خود را در این پلتفرم به فروش و حتی حراج بگذارند. همچنین، این سایت یک ویژگی را در اختیار هنرمندان اصلی قرار می‌دهد که هر زمانی که اثر به فروش می‌رسد، 10 درصد از ارزش فروش به آنها تعلق می‌گیرد.  

سایت TofuN

پلتفرم TufoNFT یک بازار غیرمتمرکز ویژه برای خرید و فروش NFT است که در چندین بلاک‌چین فعالیت می‌کند. این سایت توسط SCV.Finance طراحی شده و از کیف پول‌های بایننس، اتریوم، آوالانچ، پلی‌گان، آربیتروم و فانتوم پشتیبانی می‌کند. در این پلتفرم حجم بالایی از معاملات انجام می‌شود و به دلیل سرعت بالا و کاربری آسانی که دارد، افراد زیادی را به خود جذب کرده است. 

TufuNFT امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا تمام NFT‌های موجود در پروفایل خود را به راحتی مشاهده کنید و فیلترهایی را در جستجوهای خود اعمال کنید. همچنین، فروشنده توکن‌های دیجیتالی می‌توانند 2 قیمت ثابت و حراج را برای آثار خود تعیین کنند و آنها را به راحتی به فروش برسانند. 

سایت NBA Top Shot

اگر به لیگ‌های NBA و بازی بسکتبال علاقه دارید، می‌توانید ویدیوهای به یادماندنی این لیگ را در سایت NBA Top Shot خریداری کنید. شما می‌توانید با عضویت در این سایت، در هر لحظه کارت مربوط به صحنه مورد علاقه‌تان در بازی بسکتبال را خریداری کنید. این کارت‌ها مانند کارت‌های معاملاتی هستند، اما به جای اینکه روی کاغذ چاپ شده باشند، بر روی بلاک‌چین نگهداری و ثبت می‌شوند. 

هر کارت شماره سریال خاص خود را دارد و هرچقدر کوچکتر باشد، کمیاب‌تر و با ارزش‌تر است. هر کدام از این کارت‌ها از چند دلار تا چند هزار دلار قیمت‌گذاری می‌شوند. شما می‌توانید با خرید هر یک از این کارت‌ها، آنها را در کیف پول خود نگهداری کنید و یک کلکسیون از لحظات مورد علاقه خود بسازید. بنابراین اگر به دنبال یک سایت برای خرید و فروش NFT ورزشی هستید، ما به شما NBA Top Shot را پیشنهاد می‌کنیم. 

بایننس Binance

بایننس یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است، که در سال 2021 خرید و فروش در بازار NFT را نیز به لیست خدمات خود اضافه کرد. این صرافی دارایی‌های دیجیتالی معمول دیگر پلتفرم‌های اصلی NFT را مانند آثار هنری، اقلام بازی و کلکسیون را ارائه می‌دهد. بنابراین اگر به دنبال بزرگ‌ترین صرافی برای خرید و فروش NFT می‌گردید، ما به شما صرافی بایننس را پیشنهاد می‌کنیم. 

یکی از مزیت‌های اصلی Binance NFT این است که هزینه‌های بسیار پایینی دریافت می‌کند. این پلتفرم، تنها یک درصد کارمزد معامله را کسر می‌کند. این صرافی همچنین با استفاده از طرح‌بندی خاص، به یک پلتفرم کاربر پسند در بین مشتریان تبدیل شده است. بایننس به عنوان یک صرافی بزرگ در فضای رمزنگاری، تمام فعالیت‌هایش را روی بلاک‌چین خود نیز اجرا می‌کند که این یک مزیت مهم محسوب می‌شود. 

سایت  Nifti Gateway

سایت Nifti Gateway یکی دیگر از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های فعال در حوزه NFT است. شما در این بازار می‌توانید آثار هنری معروف افرادی چون بیپل، استیو آئوکی و غیره را خریداری کنید. همچنین این سایت رکورددار گران‌ترین NFT فروخته شده به قیمت 69 میلیون دلار است. نیفتی گیت وی یک بازار متمرکز بر پایه دلار است که به شما این امکان را می‌دهد تا Nifties خود را به نمایش بگذارید، آنها را به کیف پول خارجی خود منتقل کنید.

هر مجموعه در این سایت برای مدت محدودی در دسترس قرار می‌گیرد و هر 3 هفته آثار جدیدی به بازار عرضه می‌شود. جهت فعالیت در این سایت کافی است تا ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کنید و کیف پول خود را به آن متصل کنید. بعد از اتصال کیف پول، با اتریوم موجود در کیف خود می‌توانید اقدام به خرید کنید. 

سایت Mintable

سایت Mintable یک پلتفرم ساخت و ایجاد رایگان NFT  است که به هر کسی این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به کد گذاری، NFT مبتنی بر اتریوم خود را ایجاد کند. همچنین این سایت یک بازار آنلاین برای سازندگان فراهم می‌کند تا NFT‌های خود را پس از ایجاد بلافاصله بفروشند. سپس با اتصال کیف پول می‌توان مبلغ حاصل از فروش را به کیف خود منتقل کرد. 

سایت مینتیبل توسط میلیارد معروف به نام مارک کوبان حمایت می‌شود و  قصد دارد به یک پلتفرم همه جانبه مانند Open Sea تبدیل شود. افراد مشهور، برندهای بزرگ و ورزشکاران در Mintable در حال ایجاد NFT‌های خود هستند تا بتوانند از این طریق میلیون‌ها دلار کسب درآمد کنند. دسته‌بندی‌های این بازار شامل دامنه‌ها، آیتم‌های بازی، آثار هنری، کلکسیونی، قالب‌ها و ویدیوها هستند. 

سایت Theta Drop

سایت Theta Drop یک پلتفرم در بستر بلاک‌چین است که جهت توزیع غیر متمرکز برنامه‌های تلویزیونی و ویدیویی ساخته شده است. این سایت اولین بار در سال 2021 با عنوان تور جهانی پوکر شروع به کار کرد. این تور اولین پذیرنده سایت Theta Drop بوده که از آن برای پخش ویدیوهای خود استفاده کرده است. 

جهت شرکت در بازار Theta Drop باید ارز تتا را از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری کنید و در کیف پول خود ذخیره کنید. این سایت از معدود بازارهایی است که از بلاک چین مخصوص به خود استفاده می‌کند. Theta Drop دارای دسته بندی‌هایی به نام Drop است که شما می‌توانید با کمک این دسته‌بندی‌ها به NFT مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. 

سایت Crypto.com

Crypto.com یک نام آشنا در دنیای رمزنگاری با ویژگی‌های فراوان برای تجارت ارزهای دیجیتال است. بعدها این سایت با ورود به دنیای NFT به کارایی خود را وسعت بخشید و در حال حاضر به یکی از سایت‌های معتبر برای خرید و فروش NFT  تبدیل شده است. 

در حال حاضر شما می‌توانید با ثبت نام در این سایت، NFT‌های مختلف را در دسته‌بندی‌های متنوع مشاهده کنید و آنها را خریداری کنید. همچنین با عضویت در خبرنامه این سایت، هیچ تخفیفی را در حراجی‌های NFT از دست نخواهید داد. از مزیت‌های این سایت می‌توان به کارمزد پایین اشاره کرد. جهت خرید این توکن های غیرمثلی، کافیست کیف پول خود را به آن متصل و با پرداخت رمزارز، توکن مورد علاقه خود را خریداری کنید. 

سایت  Larva Labs/Crypto Punks 

Crypto Punks توسط استودیو معروف Larva Labs منتشر شده است. در این پروژه مجموعه ای از 10 هزار تصویر NFT در بلاک چین اتریوم ایجاد شده است. این تصاویر درواقع آواتارهایی هستند که از کنار هم قرارگرفتن تعدادی پیکسل ایجاد شده اند. کریپتو پانکس‌ها اولین نمونه‌های توکن غیرمثلی در بلاک‌چین اتریوم هستند که پای هنر دیجیتال را به بلاک چین باز کردند. اوایل این دارایی‌ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گذاشته می‌شد، اما در حال حاضر، هر کدام به قیمت‌های گذافی معامله می‌شوند. 

جهت خرید این آواتارها صرفا باید به سایت larva Labs مراجعه کنید و با نصب کیف پول متاماسک خود، آنها را خرید کنید. لازم به ذکر است که برای خرید این کیوپتوپانکس‌ها، به غیر از هزینه گس تراکنش بلاک‌چین اتریوم، نیاز به پرداخت هیچ کارمزد دیگری نیستید. 

سایت KnownOrigin

سایت KnownOrigin یکی از سایت‌های خاص در زمینه آثار هنری است که تنها آثار خاص و استثنایی را برای فروش می‌گذارد. این پلتفرم تنها در زمینه هنر دیجیتال فعالیت می‌کند و حجم معاملات پایینی دارد. این حجم معاملات پایین به دلیل حوزه کاری محدود این پلتفرم است.

پذیرش در این سایت برای خرید و فروش NFT کار آسانی نیست و تنها آثار هنری عالی و منحصر به فرد توانایی ورود به آن را دارند. مجموعه آثار KnownOrigin به دو گروه تقسیم می‌شوند، مجموعه اصلی که شامل نادرترین آثار و ثانویه که شامل آثار هنری دوباره جمع آوری شده توسط مجموعه داران است. شما می‌توانید با کیف پول متاماسک و یا تراست والت خود وارد این دنیای دیجیتال شوید و آثار خاص و مورد علاقه خود را خریداری کنید.

سایت MakersPlace

MakersPlace یک سایت برای خرید و فروش NFT است که به عنوان یک گالری هنری دیجیتال، دارایی‌های مختلفی چون تصاویر، فیلم‌های کوتاه، موشن گرافیک‌های شگفت‌انگیز و غیره را به نمایش می‌گذارد. سازنده آثار در این پلتفرم، به صورت دیجیتالی هر اثر را امضا می‌کند و کل رکورد آن در شبکه بلاک چین تایید می‌شود. 

این سایت حجم معاملاتی بالایی ندارد، اما می‌توان آثار خاص و منحصر به فرد را به آسانی در آن پیدا کرد. تاکنون هنرمندانی چون شکیرا، بیپل، تام مورلو و دیگر شخصیت‌های بنام، آثار NFT خود را در این سایت به فروش گذاشته‌اند. ثبت نام در این سایت بسیار آسان است و برای سریع‌تر شدن فرایند ثبت نام، می‌توانید از حساب گوگل و یا فیسبوک خود استفاده کنید.

سایت Zora

Zora یک گالری حراج غیرمتمرکز NFT است که در آن هر نوع کالای دیجیتالی مانند موسیقی، تصاویر، ویدیو، GIF و حتی متن معامله می‌شود. سازندگان آثار در این پلتفرم می‌توانند برای خود حق امتیاز فروش ثانویه در نظر بگیرند و هر باری که آثارشان در این پلتفرم خرید و فروش شد، امتیاز دریافت کنند. 

این سایت در گذشته به صورت دعوتنامه ای عضو می‌پذیرفت، اما درحال حاضر ثبت نام آن به صورت عمومی ‌درآمده است. از ویژگی‌های جالب این سایت، انعطاف بالای آن در زمینه قبول رمز ارز است، شما می‌توانید با هر نوع رمز ارزی اقدام به خرید و فروش در این سایت کنید. 

سایت Async Art

Async Art یکی دیگر از پلتفرم‌های فروش آثار هنری دیجیتال NFT است که در سال 2020 فعالیت خود را آغاز کرد. این سایت یک نوع جدیدی از NFT به نام “آثار هنری قابل برنامه ریزی” زا وارد بازار کرده است. تولید این آثار به گونه ای است که هنرمند کارهای خود را به صورت لایه لایه ارائه می‌دهد و کسی که آن را خریداری می‌کند، نه تنها صاحب کل اثر، بلکه صاحب تمام لایه‌های آن می‌شود. البته تحت شرایط خاصی می‌توان لایه‌ها را به افراد دیگری نیز واگذار کرد.

این ویژگی باعث می‌شود که هر فردی که صاحب لایه‌های یک اثر هنری است، بتواند به مرور زمان تغییراتی در آن ایجاد کند. این تغییرات می‌تواند در زمینه تغییر رنگ، پس زمینه و یا تغییر موقعیت شخصیت باشد. این پلتفرم بیش از 4.3 میلیون دلار در حجم فروش داشته و 10 درصد حق امتیاز به سازندگان NFT ارائه داده است. 

سایت BakerySwap

BakerySwap را می‌توان اولین صرافی غیرمتمرکز رمز ارزها دانست که در سال 2020 تجارت NFT را به لیست خدمات خود اضافه کرد. تمام فعالیت‌های این سایت مانند ساخت NFT و خرید و فروش آن بر روی شبکه اسمارت چین بایننس انجام می‌شود. دارایی‌های دیجیتالی که در این صرافی به فروش می‌رسد، شامل بازی‌های ویدیویی، کلکسیونی و آثار هنری است. 

کاربران می‌توانند در این بازار، NFT‌های ساخته خود را به فروش برسانند و یا آثار هنری دیجیتالی مورد علاقه خود را خریداری کنند. تمامی ‌تراکنش‌ها در این بازار با استفاده از توکن Bake و یا بایننس کوین انجام می‌شود که شما باید قبل از ساخت اکانت BakerySwap از وجود آنها در کیف پول خود اطمینان حاصل کنید. 

سایت Art Blocks

سایت Art Blocks بهترین سایت برای خرید و فروش NFT است که گستره وسیعی از هنرمندان را شامل می‌شود. این سایت یک پلتفرم مبتنی بر اتریوم است که آثار منحصر به فردی را برای مجموعه داران ارائه می‌دهد. سایت آرت بلاکس این اجازه را به هنرمندان می‌دهد تا الگوریتم‌هایی که باعث تولید آثار هنری با سبک‌های مختلف می‌شوند را آپلود کرده و قیمت و تعداد آنها را مشخص کنند.

آثار هنری منتشر شده در این سایت، اغلب از سوی هنرمندان مشهوری که نوآوری بیشتری در کارهای خود دارند، ایجاد می‌شوند. Art Blocks به معنای هنر گلچین شده است که بالاترین سطح پلتفرم برای NFT‌های مولد را ارائه می‌دهد. بنابراین تفاوتی نمی‌کند که هنرمند هستید و یا تنها قصد خرید و فروش آثار هنری را دارید، این پلتفرم مزایا و کاربردهای بی‌نظیری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سایت Gala

Gala یک سایت برای خرید و فروش NFT در زمینه بازی و موسیقی است که در ابتدا کار خود را با عنوان Gala Games آغاز کرد. هدف این شرکت ایجاد بازی‌های بلاک چینی با محوریت سرگرمی‌ است. طراحی این بازی‌ها به گونه‌ای است که بازیکن می‌تواند صاحب واقعی هر آنچه که در بازی برنده می‌شود، باشد. شرکت گالا بعد از آن، بخش Gala Music را ایجاد کرد که در آن، طرفداران موسیقی می‌توانند NFT‌های موسیقی مورد علاقه خود را آپلود و یا خریداری کنند.

Gala Games و Gala Music بهترین سایت‌های خرید و فروش NFT محسوب می‌شوند که بر روی پلتفرم غیرمتمرکز Node کار می‌کنند. بنابراین اگر به NFT‌های موزیک و بازی علاقمندید، می‌توانید با ثبت نام و اتصال کیف پول خود به این پلتفرم، اقدام به خرید کنید. 

سایت Treasureland

Treasureland اولین و بزرگ‌ترین پلتفرم چند زنجیره‌ای NFT است که امکان معامله توکن‌های BSC NFT را در زنجیره هوشمند بایننس فراهم می‌کند.  این بازار به هنرمندان این امکان را می‌دهد تا آثار هنری خود را برش دهند و آنها را داخل زنجیره هوشمند به نمایش بگذارند. معامله NFT‌ها در این سایت بسیار ساده است و از چندین رمز ارز مختلف پشتیبانی می‌کند. 

یکی از ویژگی‌های این سایت کارمزد بسیار پایین در هر تراکنش است. شما می‌توانید با ثبت نام و اتصال کیف پول خود به این پلتفرم، وارد صفحه خرید این سایت شوید و در نوار جستجو، NFT مورد نظر خود را بیابید. همچنین شما جهت فروش آثار خود نیز می‌توانید وارد بخش “Sale” شوید و پس از تعیین قیمت، اثر خود را به فروش برسانید. 

نکات مهم جهت انتخاب بهترین بازار NFT

در این مقاله به بررسی بهترین سایت برای خرید و فروش NFT پرداختیم. حال سوال پیش می‌آید که کدام سایت جهت انجام معاملات مناسب‌تر است؟ در ادامه به بررسی نکاتی می‌پردازیم که شما را در جهت انتخاب بهترین بازار یاری می‌دهد. 

حوزه فعالیت

بعضی پلتفرم‌ها به صورت اختصاصی روی یک نوع NFT کار می‌کنند. برای مثال حوزه موسیقی، بازی و یا آثار هنری که شما بر حسب علاقه خود می‌توانید یکی از این بازارها را برای معاملات خود انتخاب کنید.

کارمزد

یکی دیگر از نکاتی که قبل از انتخاب یک بازار NFT باید در نظر بگیرید، میزان کارمزد است. برخی از سایت‌ها در هر تراکنش تنها یک کارمزد کم می‌کنند. برخی در هر فروش برای خود حق امتیاز در نظر میگیرند و بعضی از سایت‌ها از کاربر کارمزد گس نیز دریافت می‌کنند. 

امنیت

یک بازار تجاری باید امنیت بالایی داشته باشد. این امنیت شامل سیستم رمزنگاری پیشرفته برای احراز هویت، ورود اطلاعات فردی و همچنین ارائه بیمه به کاربران برای جلوگیری از کاهبرداری است. 

دسترسی آسان به اطلاعات

در یک بازار، باید تمام داده‌های مربوط به NFT به کاربر نمایش داده شود تا افراد به درک روشنی از آنچه که در بازار اتفاق می‌افتد، برسند. 

کیف پول مناسب

سعی کنید پلتفرمی را برای معاملات خود انتخاب کنید که چند کیف پول و رمز ارز مختلف را پشتیبانی کند. این ویژگی باعث می‌شود تا افراد گزینه‌های بیشتری برای پرداخت‌ها در اختیار داشته باشند.

رتبه‌بندی بازار NFT

قبل از انتخاب یک سایت برای خرید و فروش NFT، سعی کنید از نظر دیگر کاربران نیز مطلع شوید و تحلیل‌ها و رتبه‌بندی‌های سایت مورد نظر را بررسی کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. 

جمع‌بندی بازارهای معاملاتی NFT

NFT در واقع یک دارایی دیجیتال است که با ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، می‌تواند به عنوان یک دارایی با ارزش در نظر گرفته شود. مشتری این دارایی‌ها، مجموعه‌دارانی هستند که حاضرند هزینه‌های گزافی برای خرید این توکن‌ها پرداخت کنند. بنابراین ارزش این آثار غیرقابل سنجش است و می‌تواند از چند دلار تا چندین میلیون دلار تخمین زده شود.  گروه مالی اینوستپ در این مقاله به معرفی تعدادی سایت برای خرید و فروش NFT پرداخته است. از آنجایی که روزانه تعداد زیادی جذب این آثار هنری، ویدیویی، کلکسیونی و غیره می‌شوند، می‌توان آینده‌ی روشنی را برای این توکن‌های غیرمثلی تصور کرد.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید