سیگنال خرید و فروش فارکس رایگان

اگر تاکنون در بازارهای مالی فعالیت داشته‌اید، مشخصا با اصطلاحی به نام سیگنال خرید و فروش نیز آشنا هستید. در واقع این اصطلاح در بین تریدرها و فعالان این حوزه بسیار رد و بدل می‌شود. بنابراین بسیار مهم است که با مفهوم آن آشنایی داشته باشیم و بتوانیم به خوبی معنای آن را متوجه شویم. سیگنال همان‌طور که از اسمش پیداست، یک راهنمایی یا روشن کردن راه است که توسط تریدرهای قدرتمند و ماهر در بازار فارکس و ارز دیجیتال به تریدرهای کم‌تجربه و تازه‌کار، ارائه می‌شود. در ادامه می‌خواهیم بیشتر با مفهوم سیگنال خرید و فروش فارکس آشنا شویم و درباره‌ی آن مفاهیم بیشتری را بدانیم.

اگر علاقه‌مند به دریافت اطلاعات در این زمینه هستید و می‌خواهید مفهوم این اصطلاح را بدانید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به مطالب مفید، ارزشمند و سودمندی دست پیدا کنید.

سیگنال خرید و فروش فارکس به چه معنایی می‌باشد؟

در ابتدای مقاله، می‌خواهیم تعریفی کامل و دقیق از اصطلاح سیگنال خرید و فروش فارکس ارائه کنیم. به طور کلی هر نماد یا دارایی که یک شخص معتبر آن را معرفی می‌کند، در صورت پیشنهاد خرید، به آن سیگنال خرید و در صورت پیشنهاد فروش، به آن سیگنال فروش گفته می‌شود. در واقع تریدرها عنوان می‌کنند که در یک قیمت، خرید یک دارایی جهت افزایش قیمت مناسب است. همچنین در خلاف جهت، اگر یک دارایی در یک روند نزولی قرار داشته باشد، با ارائه سیگنال فروش، توصیه می‌کنند که دارایی مورد نظر را بفروشید تا بتوانید سود کسب کنید. البته در این زمینه، اعتبار سیگنال ارائه شده می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. در صورت استفاده از یک سیگنال نامعتبر، سرمایه‌ی خود را از دست می‌دهید و این موضوع بسیار مهمی است که باید در این رابطه به آن توجه زیادی شود.

بسیاری از معامله‌گران و تریدرهای حاضر در بازارهای مالی، اگر در ابتدای کار باشند، قطعا ضرر و زیان‌های زیادی را تحمل می‌کنند. این دسته از تریدرها قصد دارند با دریافت سیگنالی مناسب، سودآوری را به معاملات خود بیاورند. از طرفی برخی دیگر از معامله‌گران با اینکه دارای تجربه کافی هستند، اما نمی‌توانند در بازار فارکس به سوددهی مناسبی برسند. این دسته از تریدرها نیز تمایل به دریافت سیگنال برای معاملات خود دارند. در واقع دریافت سیگنال برای کسب سود، برای هر شخصی مفید و موثر است. بنابراین می‌توان گفت هیچ شخصی از دریافت سیگنال جهت معامله در بازارهای مالی، بی‌علاقه نیست. اعلام زمان دقیق تغییر روند و حرکت دارایی در جهت سودآوری، می‌تواند بسیار جذاب و در عین حال رضایت‌بخش باشد.

چه مواردی در سیگنال خرید و فروش عنوان می‌شود؟

برای اینکه بتوانید از سیگنال خرید و فروش فارکس به نحو مطلوبی استفاده ببرید، باید بدانید که چه مواردی در این سیگنال‌ها ارائه می‌شود. در واقع یک تریدر حرفه‌ای و باتجربه، ابتدا نمودار و چارت دارایی را بررسی می‌کند. با بررسی وی، مشخص می‌شود که در برخی از نقاط، احتمال برگشت روند یا تشدید قدرت روند وجود دارد. این مناطق شناسایی و به صورت سیگنال به تریدرها گفته می‌شود. در واقع یک تریدر باتجربه، با بررسی چارت، ابتدا قیمت ورود به معامله را بیان می‌کند. سپس قیمت و هدف نهایی دارایی را ذکر می‌کند. در انتها نیز حد ضرر معامله را برای معامله‌گر بیان می‌کند.

مثالی از سیگنال خرید و فروش

اجازه دهید این موضوع را با ذکر مثالی پیگیری کنیم. فرض کنید دارایی X پس از طی یک روند نزولی، در محدوده حمایتی قرار دارد. در چنین حالتی، این محدوده شامل قیمت 20 الی 22 است. تریدر باتجربه در چنین زمانی، اقدام به ارائه سیگنال خرید می‌کند. او عنوان می‌کند که در قیمت 20 الی 22 اقدام به خرید دارایی مورد نظر کنید. محدوده مقاومتی اول، 24 و محدوده مقاومتی دوم 26 می‌باشد. بنابراین این نقاط می‌تواند به عنوان اهداف معامله و به اصطلاح تارگت‌های معاملاتی بیان شوند. در انتها تریدر عنوان می‌کند که اگر قیمت دارایی از قیمت 19 پایینتر برود، باید اقدام به فروش نمایید. بنابراین به طور خلاصه یک سیگنال خرید در این مثال، بدین صورت عنوان می‌شود:

·   قیمت خرید: محدوده 20 الی 22

·   اهداف احتمالی: هدف نخست 24، هدف دوم 26

·   حد ضرر: قیمت 19

این موضوع برای سیگنال فروش نیز عملی است. فرض کنید دارایی Y پس از برخورد به یک منطقه مقاومتی، در حال ریزش است. تریدر با بررسی قدرت منطقه و تشکیل کندل نزولی ( مانند مرد به دار آویخته یا شوتینگ استار ) به این نتیجه می‌رسد که از چنین موقعیت تشکیل شده، می‌توان یک سیگنال نزولی دریافت کرد. تریدر پیشنهاد می‌کند که در قیمت و محدوده مقاومتی 20 الی 22، اقدام به ورود به معامله نمایید ( پوزیشن شورت ). او عنوان می‌کند که اهداف احتمالی 18 و 16 می‌باشند. همچنین تریدر این موضوع را نیز گوشزد می‌کند که در صورت شکست منطقه مقاومتی در قیمت 23، روند صعودی بوده و باید از سیگنال خارج شد. این سیگنال به صورت خلاصه به شرح زیر است:

· قیمت فروش: محدوده 20 الی 22.

· اهداف احتمالی: هدف نخست 18، هدف دوم 16.

· حد ضرر: قیمت 23.

چه افرادی باید از سیگنال‌های خرید و فروش استفاده کنند؟

قبل از اینکه پاسخی به این سوال دهیم، باید این موضوع را عنوان کنیم که معامله‌گران موجود در بازار، به 2 دسته تقسیم می‌شوند. نخست دسته‌ای که از بازارهای مالی اطلاعات فراوانی دارند و به چم و خم کار به صورت کامل اشراف دارند. دسته‌ی دوم افرادی هستند که اطلاعات کمی از بازار داشته و به صورت آماتور در این بازارهای مالی حضور دارند.

ابتدا با دسته‌ی نخست آغاز می‌کنیم. سیگنال خرید و فروش فارکس برای این دسته از تریدرهای باتجربه مفید و موثر است؛ زیرا این دسته از تریدرها به خوبی به بازار آشنایی دارند و می‌توانند با دریافت سیگنال، ابتدا منطقه‌ی معرفی شده را بررسی و سپس کیفیت سیگنال ارائه شده را آزمون کنند. در این حالت می‌توان یک سیگنال معتبر دریافت کرد؛ زیرا پس از تایید یک تریدر باتجربه، خود شخص معامله‌گر نیز سیگنال را بررسی می‌کند و در صورت تایید، به آن وارد می‌شود.

دسته‌ی دوم، معامله‌گرانی هستند که از تجربه کافی برای معامله برخوردار نبوده و بیشتر با بررسی اخبار و دریافت سیگنال، اقدام به ترید می‌کنند. برای این دسته از تریدرها نیز دریافت سیگنال مناسب است؛ زیرا این دسته از معامله‌گران به خوبی با زیر و بم بازار آشنا نیستند و با ورود به معامله، ممکن است کل سرمایه خود را از دست بدهند. البته این دسته از تریدرها به دلیل آشنایی کمتر با بازار، نمی‌توانند مانند دسته‌ی اول، کلیت بازار را بررسی کنند و کیفیت سیگنال را آزمون کنند. در چنین حالتی توصیه می‌شود به خوبی به تریدر ارائه کننده سیگنال اعتماد کنید و از کیفیت کار او، نهایت اطمینان را کسب نمایید.

چه عواملی در بازار فارکس باعث تاثیر گذاری روی سیگنال های خرید و فروش می‌شود؟

در بازار فارکس، عوامل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود سیگنال‌های ارائه شده توسط تریدرها گوناگون باشد. جفت ارزهای متفاوت و زیادی در فارکس وجود دارند که هرکدام نوسان مخصوص خود را دارند. در واقع این نوسانات می‌تواند سرمایه یک شخص را افزایش یا کاهش دهد. اخبار در بازار فارکس بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال با ارائه یک خبر در رابطه با میزان بیکاری یا تورم، ممکن است یک ارز نوسان بسیار زیادی انجام دهد. گاها این نوسان تنها در یک کندل انجام می‌شود و ممکن است حد سود یا حد زیان تریدر را بزند. بنابراین توصیه می‌شود به دقت در این بازار مالی فعالیت نمایید و هرگونه فعالیت توام با خطر را کنار بگذارید.

ردیف نام جفت‌ارز کلمه اختصاری نام مستعار در فارکس
1 یورو – دلار امریکا EUR/USD Fiber
2 پوند انگلیس – دلار امریکا GBP/USD cable
3 دلار استرالیا – دلار امریکا AUD/USD Aussie
4 دلار نیوزیلند – دلار امریکا NZD/USD Kiwi
5 دلار امریکا – دلار کانادا USD/CAD Loonie
6 دلار امریکا – ین ژاپن USD/JPY Gopher
7 دلار امریکا – فرانک سوئیس USD/CHF Swissy
نام برخی از جفت ارزهای بازار فارکس.

تاثیر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بر روی سیگنال‌ها

از نظر تکنیکالی، شکست یک منطقه حمایتی یا مقاومتی، تشکیل یک الگوی تعیین شده، ایجاد یک کندل در منطقه‌ای ایده آل، حجم بالا و فشار فروش یا خرید و… می‌تواند باعث ارائه سیگنال خرید و فروش شود. در واقع یک تریدر تکنیکال، چنین مواردی را بررسی و در صورت مشاهده‌ی هریک از آن‌ها، اقدام به ارائه سیگنال می‌کند.

از نظر فاندامنتال هم، بازار فارکس دستخوش تغییرات زیادی از نظر اخبار می‌شود. اخبار مربوط به فدرال رزرو یا نهادهای قانونی، می‌تواند روی جفت ارز مورد نظر تاثیر بسزایی بگذارد. کاربران و تریدرها می‌توانند اخبار مربوط به بازار فارکس را مشاهده نمایند. بسیاری از تریدرها توصیه می‌کنند که در هنگام ارائه اخبار، در بازارهای مالی ترید نکنید؛ زیرا نوسان گسترده در لحظه انتشار، ممکن است باعث آسیب فراوانی به سرمایه شما شود.

شما می‌توانید با عضویت در کانال سیگنال اینوستپ، نتایج موفقیت‌آمیز از سیگنال‌های درون کانال کسب کنید. این کانال شما را در مسیر انجام معاملات موفق هدایت می‌کند.

پربازده‌ترین ارزهای بازار فارکس

در رابطه با سیگنال خرید و فروش فارکس، می‌خواهیم در این بخش نگاهی به انواع جفت ارزهای موجود در بازار فارکس بیندازیم و پربازده‌ترین آن‌ها را برای شما عنوان کنیم. بازار فارکس، از جفت ارزهای بسیاری تشکیل شده است. در ادامه با این جفت ارزها آشنا می‌شویم.

جفت‌ارزهای اصلی

دسته نخست از جفت ارزهای بازار فارکس، مربوط به جفت ارزهای اصلی هستند. این دسته از جفت ارزها دارای حجم معاملاتی زیاد و سوددهی جذابی می‌باشند. آموزش محاسبه حجم معامله در فارکس هم از نکات مهمی است که هر معامله‌گر باید رعایت کند. نوسانات و حرکات اصولی و منطقی، از جمله ویژگی‌های موجود در جفت ارزهای اصلی است. این جفت ارزها شامل موارد زیر هستند:

  •  دلار آمریکا به دلار کانادا USD/CAD
  • یورو به دلار آمریکا EUR/USD
  • پوند به دلار آمریکا GBP/USD
  • دلار استرالیا به دلار آمریکا AUD/USD
  • دلار نیوزلند به دلار آمریکا NZD/USD
  • دلار آمریکا به ین ژاپن USD/JPY
  • دلار آمریکا به فرانک سوئیس USD/CHF

همانطور که مشاهده می‌کنید پایه ثابت تمام جفت ارزهای اصلی، دلار آمریکا می‌باشد. بنابراین اهمیت و تاثیرگذاری بالای اقتصاد آمریکا روی بازار فارکس غیرقابل اجتناب است.

جفت‌ارزهای فرعی

دسته‌ی دوم، جفت ارزهای فرعی هستند. این دسته از جفت ارزها حجم و سوددهی متوسطی دارند. این جفت ارزها عبارتند از:

  • دلار نیوزلند به ین ژاپن NZD/JPY
  • فرانک سوئیس به ین ژاپن CHF/JPY
  • پوند به ین ژاپن GBP/JPY
  • دلار استرالیا به ین ژاپن AUD/JPY
  • یورو به دلار کانادا EUR/CAD
  • یورو به دلار استرالیا EUR/AUD
  • پوند به دلار استرالیا GBP/AUD
  • دلار استرالیا به دلار نیوزلند AUD/NZD
  • دلار کانادا به ین ژاپن CAD/JPY
  • یورو به دلار نیوزلند EUR/NZD
  • یورو به فرانک سوئیس EUR/CHF
  • یورو به ین ژاپن EUR/JPY
  • یورو به پوند EUR/GBP
  • پوند به فرانک سوئیس GBP/CHF
  • دلار استرالیا به دلار کانادا AUD/CAD
  • لیست جفت ارزهای فارکس، ارزهای عجیب یا همان Exotic
  • دلار نیوزیلند به دلار سنگاپور NZD/SGD
  • پوند انگلستان به رند آفریقای جنوبی GBP/ZAR
  • یورو به لیر ترکیه EUR/TRY
  • دلار آمریکا به دلار هنگ کنگ USD/HKD
  • ین ژاپن به کرون نروژ JPY/NOK
  • دلار استرالیا به پزو مکزیک AUD/MXN

جدول جفت ارزهای فرعی

ردیف نام ارز کلمه اختصاری ردیف نام ارز کلمه اختصاری
1 یورو EUR 12 کرون سوئد SEK
2 دلار امریکا USD 13 وون کره جنوبی KRW
3 پوند انگلیس GBP 14 دلار سنگاپور SGD
4 دلار استرالیا AUD 15 ریال عربستان SAR
5 دلار نیوزلند NZD 16 روبل روسیه RUB
6 دلار کانادا CAD 17 ریال قطر QAR
7 فرانک سوئیس CHF 18 روپیه پاکستان PKR
8 ین ژاپن JPY 19 دینار کویت KWD
9 یوان چین CNY 20 دینار عراق IQD
10 درهم امارات AED 21 دلار هنگ‌کنگ HKD
11 لیر ترکیه TRY 22 کرون دانمارک DKK
کلمات اختصاری ارزهای موجود در بازار فارکس

جمع بندی نهایی

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله به سیگنال خرید و فروش فارکس اشاره‌ای داشتیم و درباره‌ی آن اطلاعات مفید و کاملی را به شما مخاطبین گرامی ارائه کردیم. فراموش نکنید که اعتبار و اطمینان حاصل کردن از شخص تریدر بسیار مهم است و در صورت اعتماد به یک شخص نادرست، باعث نابودی سرمایه خود می‌شوید. در این زمینه توصیه می‌کنیم داخل کانال سیگنال رایگان اینوستپ که سیگنال‌هایی از بازار ارز دیجیتال و فارکس ارائه می‌شود، عضو شوید و از این سیگنال‌ها به بهترین شکل ممکن در جهت کسب سود، استفاده نمایید.

امیدواریم این مطالب مفید و ارزشمند بوده باشد و اطلاعات شما را در این زمینه، افزایش داده باشد. شما می‌توانید سایر مقالات ما را در حیطه بازارهای مالی و بازار فارکس مانند، نحوه محاسبه پیپ در فارکس را مطالعه نمایید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. مجموعه اینوستپ آرزوی موفقیت تک تک شما عزیزان را دارد.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید