سیگنال رایگان معامله ارز دیجیتال، فارکس و بورس

حتما تا به حال نام سیگنال رایگان معامله را شنیده‌اید. این مفهوم در بازار های مالی توسط تحلیل‌گران و معامله‌گران شنیده می‌شود. در واقع افرادی که از قدرت تحلیل‌گری بیشتری برخوردار هستند و علم شناخت بازار را دارند، اقدام به ارائه چنین مفهومی میکنند. بازار ارز های دیجیتالی و فارکس، از جمله بازارهایی هستند که این دسته از سیگنال‌ها در آنها به وفور صادر می‌شود. بنابراین جای سوال پیش می‌آید که این سیگنال‌ها چه می‌باشند و چه کاربردی دارند؟

در استفاده از سیگنال‌ها این موضوع نیز حائز اهمیت است که باید از مهارت کافی در زمینه‌ی مدیریت سرمایه و بودجه‌بندی در بازارهای مالی برخوردار باشید تا ریسک معاملات خود را پایین بیاورید. بنابراین اگر علاقه‌مند به دریافت اطلاعات در این زمینه هستید، لطفا تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

سیگنال رایگان در بازارهای مالی به چه معنایی است؟

همواره بازارهای مالی مورد توجه افرادی زیادی قرار دارد. این افراد می‌توانند دسته‌ای همچون تحلیل‌گران، سازمان‌ها، اشخاص مهم، صندوق‌ها و… باشند. هدف مشترکی که تمام این افراد به دنبال آن هستند، کسب سود است. در واقع این بازارهای مالی، بستری مناسب برای افراد مهیا کرده است تا بتوانند با علم تحلیل و دانش کافی، درآمدزایی کنند. قطعا اگر در این بازارها فعالیت کرده باشید، احتمالا با مفهوم سیگنال برخورد داشته‌اید.

سیگنال رایگان معامله، به مفهومی اطلاق می‌شود که افراد خبره در بازارهای مالی، اقدام به بررسی بازار و چارت کرده و در صورت مشاهده یک روند مناسب، آن را با نام سیگنال برای افرادی که فاقد چنین دانشی می‌باشند، صادر می‌کنند. به عبارتی این دسته از افراد، می‌خواهند راه کسب سود را به افراد عادی نشان دهند و آنها را در این بازار های مالی، به درآمدزایی برسانند.

از مهم‌ترین بازارهای مالی که در آن سیگنال‌های خرید و فروش رد و بدل می‌شود، بازار ارز دیجیتال و فارکس می‌باشد. به دلیل حجم بالایی که در این بازارها مبادله می‌شود، امکان خطا و زیان بسیار زیاد است. در واقع وجود دارند افراد زیادی که برخلاف جهت بازار معامله می‌کنند و بازار با ضرر و زیان، به آنها آموزش می‌دهد که در جهت بازار و به عبارتی جهت درست، معامله کنند. در این زمینه، افراد خبره، آشنا به بازار، با تجربه و حرفه‌ای حضور دارند که به خوبی به بازار مسلط بوده و می‌توانند جهت حرکتی چارت را مشاهده کنند. به همین علت، این دسته از افراد سعی می‌کنند با ارائه سیگنال‌هایی، سایر معامله‌گران را به جهتی درست، حرکت دهند. چنین موضوعاتی، باعث ایجاد عنصری به نام سیگنال معامله‌گری شده است.

آیا سیگنال‌های ارائه شده توسط تحلیل‌گران را باید مهم قلمداد کنیم؟

در نگاه کلی، می‌توانیم بدین صورت تصور کنیم که ماهیت سیگنال آن‌ هم به صورت رایگان، بسیار مفید و ارزشمند است. در واقع این سیگنال‌ها، راه و روش‌ها را به افراد آموزش می‌دهند و باعث می‌شوند مسیر رسیدن به درآمدزایی مشخص شود. البته در این راه، بررسی برخی از عوامل می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. به عنوان مثال، یک معامله‌گر که می‌خواهد از سیگنال‌های رایگان استفاده کند، در ابتدا باید حداقل مقداری از علم تحلیل تکنیکال را داشته باشد تا بتواند حد ضرر و حد سود خود را تعیین کند. در واقع بهترین و با دانش‌ترین تحلیل‌گر نیز ممکن است خطا داشته باشد. بنابراین در چنین زمانی، تنها خود معامله‌گر می‌تواند به داد خود برسد. بنابراین داشتن حداقل علم تحلیل‌گری، بسیار مهم و با اهمیت به شمار می‌رود.

موضوع دوم در رابطه با سیگنال رایگان معامله، این است که به خوبی با شخصی که این سیگنال‌ها را ارائه می‌کند، آشنا باشیم. در واقع دریافت هر سیگنالی از هر شخص، می‌تواند بسیار خطرناک و منجر به نابودی سرمایه شود. به دلیل اینکه در فضای مجازی، هر شخصی قصد درآمدزایی دارد، ممکن است افرادی سودجو در این زمینه حضور و قصد بالا کشیدن پول افراد را داشته باشند. در چنین حالتی، باید به طور کامل به شخصی که به ما سیگنال می‌دهد، آشنا باشیم و بتوانیم با حداقل علمی که از تحلیل داریم، سیگنال‌های ارائه شده را بررسی و آنها را از نظر کیفیت، مورد سنجش قرار دهیم.

آیا استفاده از شبکه‌های اجتماعی جهت دریافت سیگنال، روشی مناسب برای درآمدزایی است؟

امروزه به دلیل استفاده‌ی زیاد از فضای‌مجازی و موبایل، بازار داغی برای سوداگران وجود داشته و افراد زیادی در این زمینه حضور دارند تا بتوانند پول افراد را بالا بکشند. در واقع گروه‌های زیادی در تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که سیگنال‌های رایگان صادر می‌کنند و پس از مدتی، به بهانه ارائه سیگنال‌های دقیق‌تر، اقدام به ایجاد گروهی VIP کرده و از افراد می‌خواهند برای حضور در این کانال‌ها و دریافت سیگنال‌های معتبرتر، مبلغی را واریز کنند. در این زمان افراد باید به خوبی مراقب باشند تا از کلاهبرداران در امان باشند. به دلیل درآمد مناسبی که هم تحلیل‌گر و هم معامله‌گر در این راه دریافت می‌کنند، کلاهبرداران به خوبی با آنها آشنا بوده و سعی در دریافت این پول‌های بادآورده می‌کنند.

سعی کنید برای دریافت سیگنال رایگان معامله، وارد کانال‌هایی شوید که به خوبی با آنها آشنا می‌باشید. این موضوع باعث می‌شود علاوه بر اینکه از سرمایه‌ی خود محافظت می‌کنید، قادر باشید تا بتوانید درآمدزایی مناسبی از بازارهای مالی نیز کسب کنید.

روش صحیح سیگنال‌ گرفتن چگونه است؟

برای پاسخ به این سوال، باید ابتدا انواع سیگنال‌ها رو بشناسیم و سپس تصمیم بگیریم که سیگنال گرفتن کار درستی است یا خیر؟ و یا کدامیک از کانال‌های سیگنال می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند؟

کانال های سیگنال چند دسته هستند که در این مطلب به معرفی آنها می‌پردازیم.

  • دسته اول از کانال‌های سیگنال به این صورت هستند که هر از چند گاهی یک سیگنال ارائه می‌کنند و هیچ نظم خاصی در صدور سیگنال‌ها ندارند و در واقع دچار بی‌نظمی هستند و برای سیگنال گرفتن، نمی‌شود به این گروه اتکا کرد.
  • گروه دیگر از کانال‌های سیگنال، گروه‌های پامپ و دامپ هستند، این signal provider ها ( تولیدکنندگان سیگنال) عموما  ارزها و یا سهامی که خودشان قبلا خریداری کردند، را معرفی می‌کنند؛ این افراد یک‌سری کانال تقلبی ایجاد می‌کنند و با جو دادن و ترغیب کردن مردم، آنها را مشتاق به خرید آن سهم یا ارز می‌کنند، تا به حجم خرید اضافه کرده و بدین وسیله باعث رشد قیمتی آن شوند و پس از مدتی در قیمت مناسب خارج می‌شوند و در آخر برای دنبال‌کنندگان آنها، فقط ضرر خواهد ماند.
  • گروه دیگر از این کانال‌ها، فقط تحلیل خودشان را از بازار، با اما و اگرهای بسیار ارائه می‌دهند، در واقع هیچ نوع سیگنالی تولید نمی‌کنند و نقطه ورود و خروج ، حد ضرر و… را اصلا مشخص نمی‌کنند.
  • گروه آخر هم آن دسته از کانال‌های سیگنال هستند، که سیگنال‌های خرید و فروش را به صورت منظم داخل کانال ارائه می‌کنند، نقطه ورود و خروج، حد ضرر و تارگت را مشخص می‌کنند و از همه مهم‌تر اینکه فرصت ورود به کاربران را ‌می‌دهند، در واقع سیگنال‌ها نباید طوری باشد که بلافاصله پس از ارائه، بازار حرکت کند و بقیه از روند بازار جا بمانند. 

سیگنال رایگان معامله، چگونه صادر می‌شود؟

برای اینکه متوجه شویم چگونه سیگنال رایگان معامله صادر می‌شود، این بخش را مطالعه نمایید. تحلیل‌گران دائما در حال تحلیل بازار و چارت‌های مالی هستند. این تحلیل‌گران به دنبال نشانه‌ای برای حضور در بازار و درآمدزایی می‌باشند. بنابراین دائما چارت‌ها را بررسی و نقاط جذابی که می‌تواند کسب سود را برای آنها رقم بزند، شناسایی می‌کنند. بنابراین نخستین گام از ارسال سیگنال معامله، این است که چارت شناسایی و نقاط مناسب و قدرتمند موجود در آن، شناسایی شود. در گام دوم، باید ابزار مناسب برای بررسی بازار روی چارت اعمال شود و قیمت دقیق دارایی مالی مورد نظر برای ورود به معامله، شناسایی شود. در چنین حالتی، پس از بررسی‌های فراوان، سرانجام سیگنال مطمئن از جانب تحلیل‌گر صادر می‌شود. حال پس از صادر شدن سیگنال و رسیدن آن به دست معامله‌گر، او می‌تواند 2 مسیر متفاوت را انتخاب کند.

نخستین مسیر، این است که سیگنال رایگان معامله را دریافت و آن را بدون هیچ بررسی، در بستر مورد نظر وارد کند. بدین ترتیب، وی وارد یک معامله شده است. حالت دوم، بدین صورت است که معامله‌گر پس از دریافت سیگنال، ابتدا نسبت به ماهیت و ارزشمندی سیگنال، بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و در صورت مفید بودن آن، وارد معامله می‌شود. تفاوت این دو موضوع، در این حالت است که در صورت عدم تطابق معیارهای تحلیل‌گر و معامله‌گر، هیچ معامله‌ای باز نمی‌شود و سیگنال صادر شده برای این شخص، کارایی نخواهد داشت. البته نکته‌ی مهم در این زمینه، این می‌باشد که ممکن است سیگنال‌های صادر شده توسط یک تحلیل‌گر قدر ارائه شود اما مهم‌ترین نکته، این است که خود معامله‌گر نیز از این علم بهره‌مند باشد و بتواند چارت را بررسی و ارزشمندی سیگنال را ردیابی کند.

چگونه فرق بین تحلیل‌گر کاربلد را با تحلیل‌گر بی‌کیفیت، تشخیص دهیم؟

نخستین عاملی که باید بررسی کنید تا بتوانید از سیگنال رایگان معامله که توسط تحلیل‌گر ارائه می‌شود بهره ببرید، این است که بررسی کنید آیا تحلیل‌گر مورد نظر، از کیفیت مناسبی در تحلیل‌های خود بهره می‌برد یا خیر؟ در واقع اعتماد، نخستین عاملی است که می‌تواند شخص معامله‌گر را به سمت تحلیل‌گر سوق دهد. در چنین حالتی، می‌تواند با استناد به برخی از عوامل، چنین اعتمادی را بوجود یا از بین برد. نخستین عامل، بهره‌مندی از علم تکنیکال به مقدار مناسب است. در ابتدا باید با علم خود بررسی کنید که آیا سیگنال‌های صادر شده، از کیفیت مناسبی برخوردار هستند یا خیر؟ به عنوان مثال می‌توانید بررسی کنید که آیا سیگنال صادر شده، در قیمتی مناسب ارائه شده‌است یا خیر؟

دومین عامل، باید بررسی کنید که آیا سیگنال صادر شده توسط خود شخص ارائه شده‌است یا از کانال و تحلیل‌گر دیگری کپی‌برداری شده است. سوداگران بازارهای مالی برای کسب سود، اقدام به کپی کردن سیگنال‌های دیگران می‌کنند. در چنین حالتی، این دسته از افراد، سیگنال سایر افراد را در کانال‌های خود ارائه می‌کنند. سومین عامل، بررسی سیگنال‌های برنده است. در واقع این افراد تنها روی سیگنال‌های موفق خود مانور می‌دهند و از کنار سیگنال‌های شکست خورده خود، به راحتی رد می‌شوند. همچنین این دسته از افراد تاریخچه سیگنال‌های شکست خورده خود را از کانال حذف می‌کنند تا خدشه‌ای به سابقه‌ی آن‌ها وارد نشود. بنابراین می‌توانید با بررسی این موارد، به راحتی یک تحلیل‌گر کاربلد را با یک تحلیل‌گر کلاهبردار، تشخیص دهید.

آیا کسب سود هزاران درصدی در ماه عملی است؟

ممکن است تاکنون با این موضوع برخورد کرده باشید که یک کانال سیگنال رایگان معامله، عنوان کرده است که در ماه، می‌تواند تا هزاران درصد سود را به کاربران خود ارائه کند. این موضوع گرچه در بازار می‌تواند رخ دهد اما جای تعجب دارد. این موضوع را با ذکر مثالی بیشتر توضیح می‌دهیم. فرض کنید مدیر کانال ارائه سیگنال، سرمایه‌ای 10 میلیون تومانی دارد. اگر او در بازارهای مالی، با اهرم 5 کار کند و در ماه بتواند 1000 درصد سود کسب کند، سرمایه وی 10 برابر خواهد شد و به مقدار 100 میلیون تومان میرسد.

در همین حال، وی برای کانال خصوصی خود که در آن این سیگنال‌ها را اعلام می‌کند، مبلغ 200 هزار تومان را اخذ می‌کند. این مبلغ برای یک ماه است. حال فرض کنیم که در کانال خصوصی این شخص، 50 نفر نیز عضو باشند، در ماه 10 میلیون تومان را کسب می‌کند. از طرفی او برای معامله‌گری، 90 میلیون تومان در ماه بدست آورده است.

در چنین حالتی این سوال پیش می‌آید که آیا او برای کمتر از 15 درصد درآمد ماه خود، چرا باید چنین اقدامی انجام دهد؟ تازه این اعداد و ارقام به حداقل میزان خود ارائه شده است و در صورت ارائه به حالت میانگین، بسیاری از این اعداد نجومی خواهند شد. بنابراین می‌توانیم با یک حساب و کتاب ساده، پرده از چنین کلاهبرداری‌های کلانی، برداریم. وعده سودهای کلان در مدت کوتاه، می‌تواند برای بسیاری از افراد هیجان‌انگیز باشد. به همین علت، این دسته از افراد چنین اعدادی را اعلام می‌کنند تا معامله‌گران وسوسه و وارد این بازی مرگبار شوند. فراموش نکنید که وارد شدن به چنین بازی‌هایی، تنها باعث از دست رفتن سرمایه و تحمیل ضرر و زیان‌های هنگفتی به شخص معامله‌گر می‌شود.

سیگنال رایگان معامله به سبک اینوستپ

حال که با تمام خطرها و ریسک‌هایی که در سیگنال رایگان معامله آشنا شده‌اید، می‌خواهیم شما را با سیگنال‌های معامله‌گری اینوستپ ( investep ) آشنا کنیم. اینوستپ، یک مرجع کامل و جامع برای ارزیابی بازارهای مالی می‌باشد و شما می‌توانید با این مجموعه، از بازارهای مالی، درآمدزایی کنید و اطلاعات خود را در رابطه با این بازارها و تحلیل‌گری، افزایش دهید. یکی از مهم‌ترین خدماتی که اینوستپ به کاربران و مخاطبین خود ارائه می‌کند، سیگنال رایگان معامله است. در واقع کاربران و مخاطبین اینوستپ می‌توانند در کانال سیگنال‌دهی اینوستپ عضو شوند و به صورت رایگان از سیگنال‌هایی که در بازارهای ارز دیجیتال و فارکس ارائه می‌شوند، استفاده کنند.

سیگنال‌های ارائه شده توسط اینوستپ از فیلترهای متعددی عبور کرده و با بررسی دقیق بازار ارائه می‌شوند. بنابراین می‌توانید به راحتی و با اعتماد زیاد، از این سیگنال‌ها استفاده نمایید و درآمدزایی خود را از بازارهای مالی، افزایش دهید.

جمع بندی نهایی

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله سعی کردیم درباره سیگنال رایگان معامله، توضیحاتی را ارائه کنیم. به صورت کامل، از مفید بودن، خطرناک بودن، دستورالعمل و سایر مواردی که پیرامون موضوع سیگنال‌ها وجود دارد، مخاطبین را آگاه کردیم. در انتها نیز به یک مرجع مورد اعتماد که سیگنال‌های کاربردی و سودسازی را ارائه می‌کند، اشاره کردیم. با مجموعه ( investep )، می‌توانید از صفر تا صد بازارهای مالی را آموزش ببینید. از سیگنال‌های صادر شده، حداکثر استفاده را ببرید و سرمایه‌ی خود را در این بازارها، چندین برابر کنید. البته بازهم به این موضوع اشاره می‌کنیم که داشتن حداقل علم تحلیل‌گری در بازارهای مالی، بسیار مهم است و باعث عدم تحقق ضرر و زیان شده و معامله‌گر را در بازارهای مالی، به سمت مسیری مناسب حرکت می‌دهد.

در انتهای این مقاله، امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید. همچنین دریافت اطلاعات مفید در این زمینه، توانسته باشید به منبعی مناسب جهت دریافت سیگنال رایگان معامله، دست پیدا کنید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید