مزایای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی جهانی

سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی جهانی به دلیل رشد نرخ تورم، امروزه مورد توجه بیشتر جوامع قرار گرفته است؛ همان‌طور که می‌دانید تورم در بسیاری از کشورهای جهان رشد افزایشی داشته و آسیب‌های فراوانی به اقتصاد مردم جهان وارد کرده؛ در کشور ما هم، این چند سال اخیر رشد بالای تورم خیلی محسوس بوده و افزایش قیمتی زیادی را در تمامی اقلام شاهد بودیم. در چنین جوامعی که قیمت‌ها همواره در حال افزایش است، پس‌انداز کردن کار بیهوده‌ای به حساب می‌آید، به این دلیل که سرمایه شما روز به روز بیشتر ارزش خود را از دست می‌دهد و برای اینکه ما بتوانیم از بی‌ارزش شدن سرمایه‌هامون، که ماحصل سالها تلاشمون هستند، جلوگیری کنیم، باید دارایی‌هامون را به بهترین شکل سرمایه‌گذاری کنیم. ما در این مقاله می‌خواهیم بیشتر در خصوص سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی جهانی صحبت کنیم. 

چرا باید سرمایه‌گذاری کنیم؟

مهمترین دلیل برای سرمایه‌گذاری، جلوگیری از بی‌ارزش شدن سرمایه‌هامون است‌. با رشد روزافزون قیمت‌ها و درآمد کمی که اغلب افراد جامعه دارند، بالطبع با پس‌انداز کردن نمی‌توانند به اهدافی که دارند، برسند؛ مثلا شما در نظر بگیرید، در سال ۹۹ قیمت پراید حدودا ۵۰ میلیون تومان بود و الان با گذشت حدود دو سال بالای ۲۰۰ میلیون تومان هزینه خرید یک پراید است و اگر شخصی در سال ۹۹ می‌توانست با پس‌انداز یک سال خود، یک پراید بخرد، الان با همون سرمایه قدرت خرید یک موتورسیکلت ساده را دارد؛ پس این تفکر که با پس‌انداز کردن می‌شود ثروتمند شد، را باید کنار بگذاریم.

بنابراین اگر بخواهیم در آینده پشتوانه مالی و زندگی سرشار از آسایش داشته باشیم، از همین امروز باید به فکر سرمایه‌گذاری باشیم. 

در حال حاضر افراد به چه صورت سرمایه‌گذاری می‌کنند؟


در گذشته بسیاری از افراد برای اینکه ارزش داراییهایشان حفظ بشود، زمین یا ملکی را خریداری می‌کردند و یا کسانی که سرمایه کمتری داشتند، طلا و جواهرات و… می‌خریدند و به این صورت برای آینده سرمایه‌گذاری می‌کردند.
همچنین گروه دیگری، سرمایه‌گذاری در بانک‌ها را مناسب می‌‌دانستند و به ازای مبلغی که در حساب بانکی خود قرار می‌دادند، سودی به صورت ماهیانه دریافت می‌کردند.
این نوع سرمایه‌گذاری‌ها امروزه با توجه با افزایش سریع قیمت‌ها مناسب نیست؛ مثلا شما در نظر بگیرید، یک کارمند با درآمد متوسط، برای خرید هر متر از ملکی که در مرکز شهر قرار دارد، باید پس انداز چندین ماه خود رو در نظر بگیرد و یا خرید طلا و سکه هم درآمد بالایی می‌خواهد و برای قشر کم درآمد جامعه امکان‌پذیر نیست. همچنین برای سرمایه‌گذاری در بانک‌ها، اگر تورم سالیانه را در نظر بگیریم که حدودا بالای ۵۰ درصد است و با سودی که سالیانه بانک‌ها به شما می‌دهند، مقایسه کنید؛ می‌بینید در انتهای سال شما نه ‌تنها سودی نکردید، حتی ارزش واقعی پولتون هم حفظ نشده، پس بانک‌ هم گزینه‌ی چندان مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست.
امروزه بیشتر مردم به دنبال روش‌هایی از سرمایه‌گذاری هستند، که نیاز به سرمایه زیادی نداشته باشد و با سرمایه کم، مثلا با پس‌انداز ماهیانه، بتوانند سرمایه‌گذاری کنند و سود خوبی هم کسب کنند. به نظر شما چگونه می‌‌توانیم، با سرمایه کم سرمایه‌گذاری کرده و سود خوبی هم به دست آوریم؟ 

چرا همه‌ی ما نیاز به سرمایه‌گذاری داریم؟

سبک زندگی و اهداف هر فردی متفاوت است ، بنابراین نیاز هر فرد به سرمایه‌گذاری هم می‌تواند، فرق داشته باشد؛ مثلا هدف یک فرد مستاجر از سرمایه‌گذاری می‌تواند خرید ملک باشد و یا یک جوان کم درآمد، قصد تشکیل خانواده در آینده را دارد و یا فرد دیگری می‌خواهد از سود ماهیانه‌ای که به دست می‌آورد، هزینه زندگی روزمره‌اش را تامین کند؛ در واقع هدف هر شخصی متفاوت است ولی همه یک نیاز مشترک دارند، آنها برای رسیدن به اهدافشون، نیاز به سرمایه‌گذاری دارند.
تا اینجا اهمیت سرمایه‌گذاری در زندگی افراد جامعه رو بیان کردیم. به نظر شما چه نوع سرمایه‌گذاری، ایده‌آل است؟

اهمیت سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی جهانی

بازارهای مالی نوعی از سرمایه‌گذاری مدرن است، که در این بازار شما بر روی اجناس و اموال قابل لمس، معامله نمی‌کنید، بلکه بر روی مالکیت زمانی و ارزش آینده‌ی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنید. در بازارهای مالی مواردی مثل، ارزهای دیجیتال، سهام بورسی، اوراق بهادر، ارز و…. را می‌توانید به عنوان دارایی اختیار کنید.
در این بازار شما زمانی که مالک هستید، نمی‌توانید هیچکدوم از دارایی‌هاتون رو لمس کنید و فقط از تغییرات قیمت آن بهره می‌برید؛ بازارهای مالی گزینه‌ی جذابی برای درآمدزایی، کسب سود و ثروت است. 

مزایای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی جهانی

بازارهای مالی یکی از بسترهای سرمایه‌گذاری‌ پرسود و ایده‌آل به شمار می‌آید و از اهمیت بسیاری برخوردار است.
یکی از دلایل سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی جهانی، درآمدزایی دلاری است. با توجه به کم ارزش شدن پول رایج کشورمون، داشتن درآمد دلاری می‌تواند از جذابیت‌های این نوع سرمایه‌گذاری باشد، که باعث می‌شود دارایی شما با افزایش قیمت دلار رشد کند و از بی‌ارزش شدن آن با گذر زمان جلوگیری بشود. 

شما می‌توانید به فعالیت در بازارهای مالی به عنوان یک شغل ایده‌آل نگاه کنید، به طوری که نه نیاز به کار فیزیکی و نه نیاز به استخدام دارد. هر فرد می‌تواند در داخل منزل بدون داشتن هیچ تعهد کاری به دیگران و فقط با یک سیستم و به صورت اینترنتی در این بازار  درآمد دلاری کسب کند و هزینه روزمره زندگی خود را به دست بیاورد.
همچنین افرادی که به دنبال یک شغل دوم برای کمک هزینه معاش زندگیشون هستند، می‌توانند در این بازار فعالیت کنند و نسبت به مدت زمانی که در اختیار دارند، وارد این بازار شده و ترید کنند. شما به عنوان یک تریدر، می‌توانید هم کوتاه مدت و هم به صورت بلند مدتی فعالیت داشته باشید و این به میزان زمانی که تریدر در اختیار دارد، بستگی دارد. در واقع این امکان را دارید که سرمایه مازادتان را در این بازار به دید بلندمدت سرمایه‌گذاری کنید و از رشد قیمت‌ها در آینده سود خوبی کسب کنید.

بازارهای مالی دوطرفه

 بازارهای مالی جهانی، از بازارهای دوطرفه هستند و شما از کاهش قیمت‌ها ( به اصطلاح از ریزش بازار ) هم می‌توانید سود کسب کنید، که تمام اینها مستلزم داشتن دانش و تجربه کافی در خصوص بازارهای مالی است و گروه مالی اینوستپ، آموزش حرفه‌ای بازارهای مالی را در جلسات غیرحضوری برای شما ارائه کرده است؛ دوره تریدر حرفه‌ای برای دانشجویان این دوره نقش بسزایی در شناخت و کسب مهارت در بازارهای مالی داشته است.

ما تا اینجا از سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی جهانی با شما صحبت کردیم و حالا بهتره، بازارهای مالی رو بیشتر بشناسیم و دلیل فعالیت در هریک از آنها را بدانیم. با ما همراه باشید.

سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی

بازارهای جهانی به چند دسته تقسیم می‌شوند، که شما بنابر علاقه و توانایی خودتان می‌توانید، در هر کدام از این بازارها فعالیت داشته باشید. 

Stoke Market بازار سهام

در این بازار مالی مانند بازار بورس ایران معامله‌گر به قصد سرمایه‌گذاری، مقداری از سهام یک و یا چند شرکت را خریداری کرده و از نوسان قیمتی سهام، در سود و یا زیان آن مشارکت می‌کند. 

بازار اوراق بهادر

اکثرا دولت‌ها برای شراکت مردم و جذب سرمایه‌ی آنها، طرح‌های جذاب و سوددهی را ارائه می‌دهند و اوراق مشارکت رو بین مردم به فروش می‌رسانند و مردم را در این سود شریک می‌کنند‌. 

بازار کالا

بخشی از بازارهای مالی جهانی است، که مبادله کالاها به صورت جهانی نسبت به میزان عرضه و تقاضا ارزش‌گذاری می‌شود. در این بازار اقلامی مثل، طلا، نقره، سیمان، فلزات، قهوه، نفت، گاز، برق و…. تبادل می‌کنند. 

بازار جهانی فارکس

در این بازار ارزش‌گذاری پول ملی کشورها بر پایه‌ی عرضه و تقاضا، در مقابل بقیه‌ی ارزها انجام می‌شه. مثل نرخ برابری دلار به پوند.

سرمایه‌گذاری در بازار جهانی فارکس

قبل‌تر به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی جهانی پرداخته بودیم و حالا درباره‌ی ویژگی‌ها و مزایای سرمایه‌گذاری در بازار فارکس صحبت می‌کنیم. این بازار بزرگترین و مهم‌ترین بازار مالی جهان است و افراد بسیاری در سراسر دنیا علاقه‌مند به فعالیت در این بازار هستند.

حجم نقدشوندگی بالا

بازار فارکس حجم معاملات بسیار بالایی دارد، بطوریکه  تقریبا روزانه به ارزش بیش از هفت هزار دلار در معاملات مبادله می‌شود. در این بازار علاوه‌ بر معامله‌گران عادی، بانک‌ها، شرکت‌ها و موسسات تجاری بزرگ هم فعالیت دارند و شما در هر لحظه‌ای که تصمیم به خرید و یا فروش داشته باشید، در مقابل معامله‌گرانی هستند که سفارش شما را سریعا انجام دهند و امکان نقدشوندگی خیلی خوبی وجود دارد.

دو طرفه بودن معاملات

یکی از مزیت‌های بازار فارکس، دوطرفه بودن این بازار است. شما در این بازار هم از افزایش قیمت، در روند صعودی و هم از ریزش آن، در روند نزولی می‌توانید سودهای فوق‌العاده‌ای کسب کنید.

۲۴ ساعته بودن معاملات

معامله‌گران در هر گوشه از این دنیا و در هر لحظه از شبانه روز می‌توانند، در این بازار جهانی فعالیت کنند؛ این بازار به غیر روزهای تعطیل ( شنبه و یکشنبه ) در تمامی لحظات شبانه‌روز در دسترس همگان قرار دارد.

استفاده از اهرم در معاملات

بازار فارکس این امکان را به شما می‌دهد که از لوریج ( اهرم ) در معاملات استفاده کنید و سود معاملات خود را چندین برابر کنید. هر معامله‌گری که تو این بازار فعالیت می‌کند، باید قوانین بودجه‌بندی را به صورت حرفه‌ای بلد باشد و اینکه بداند از چه میزان لوریجی ( اهرم ) باید برای معاملات استفاده کند، این بسیار مهم است! 

در واقع به این صورت نیست که شما هر معامله‌ای را با هر اهرم دلخواه، وارد شوید؛ این موارد باید خیلی اصولی محاسبه شود؛ در غیر اینصورت احتمال لیکویید شدن و از دست رفتن سرمایه شما خیلی زیاد است. 

رعایت این موارد نیاز به کسب مهارت دارد و  گروه مالی اینوستپ، به دلیل اهمیت سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و همراهی شما در راه رسیدن به موفقیت، دوره تریدر حرفه‌ای و دوره مدیریت سرمایه و بودجه‌بندی رو برگزار کرده، تا این مشکلات معامله‌گران را برطرف کند و در این خصوص راهکارهای کاربردی و اصولی را آموزش دهد، تا شما بدون ترس از لیکویید شدن و با استفاده‌ از اهرم‌های بالا، سودهای چند صد درصدی کسب کنید و موقعیت های مناسب بازار برای سرمایه‌گذاری رو از دست ندید.

نوسان کم بازار فارکس

سرمایه‌گذاری در بازار فارکس به دلیل تعداد بسیار معامله‌گران و حجم بالای معاملات، معمولا نوسان قیمتی پایینی دارد و در بازار فارکس احتمال اینکه حجم جابجایی بین جفت ارزها زیاد باشه، کمتر است. 

سرمایه‌گذاری در بازار فارکس همان‌طور که اشاره کردیم، جذابیت‌های بسیاری برای معامله‌گران دارد و علاقه‌مندان این بازار بی‌شمار هستند. فعالیت در این بازار به صورت فیزیکی انجام نمی‌شود و شما به صورت مجازی می‌توانید در این بازار فعالیت کنید و برای این کار، باید در یکی از بروکرهای معتبر احراز هویت کنید، تا بتوانید وارد این دنیای بی‌نظیر شوید. 

سرمایه‌گذاری در بورس ایران

اگر شما علاقه‌مند هستید، در بستری سرمایه‌گذاری کنید که باعث رونق تولید ملی شود و به چرخه‌ی اقتصاد کشور کمک کند، بازار بورس می‌تواند گزینه خیلی مناسبی برای شما باشد؛ این بازار مالی مزیت‌هایی دارد که در این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم.

سرمایه‌گذاری در بورس ایران، حجم نقدشوندگی خوبی دارد و شما هر وقت که بخواهید می‌توانید سرمایه خود را وارد این بازار کرده و یا در صورت نیاز، دارایی‌هایتان را خارج کنید. البته در بازار بورس ایران به دلیل یک طرفه بودن بازار و نداشتن تسلط و دانش کافی معامله‌گران به بازار، احتمال اینکه در صف خرید و یا صف فروش قرار بگیرید، وجود دارد و شما برای ورود به هر بازار مالی باید تکنیک‌های اصولی آن بازار را آموزش ببینید و با آگاهی کامل وارد بشید.
برای ورود به بورس ایران نیاز به سرمایه بالایی نیست و حداقل سرمایه لازم برای خرید هر سهم بورسی مبلغ پانصد هزار تومان نیاز است؛ بنابراین هر فردی از جامعه امکان سرمایه‌گذاری در بورس رو دارد.
پیشنهاد می‌کنم اگه تازه وارد بازارهای مالی شدید و در هر یک از این بازارها فعالیت دارید، اگه علم و تجربه کافی نسبت به این بازارها را ندارید، میزان حجم بالایی را بی‌مهابا وارد سرمایه‌گذاری نکنید.
و در نهایت اینکه، یکی از سرمایه‌گذاری‌هایی که می‌تواند از بی‌ارزش شدن داراییتون در مقابل تورم جلوگیری کند، بازار بورس است. شما با خریدن سهام شرکت‌های بورسی، از بالا رفتن ارزش دارایی شرکت‌ها بهره می‌برید، ارزش سرمایه شما هم بالا رفته و به سود خوبی می‌رسید.
برای ورود به بازار بورس ایران، در ابتدا باید در سامانه سجام احراز هویت کنید، سپس کد بورسی در اختیارتون قرار می‌گیرد و شما با داشتن کد بورسی در یکی از بروکرهای معتبر کشور ثبت نام کرده و سرمایه‌گذاری در بازار بورس رو به صورت اینترنتی، شروع می‌کنید. 

سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

بازار کریپتو کارنسی هم یکی از بازارهای مالی پرسود و جذابی هست که در سال‌های اخیر با توجه به‌ سودهای فراوانی که به افراد داده، معامله‌گران بسیاری را به سمت خودش جذب کرده است. البته نوسان در این بازار بسیار بالاست.
ارزهای متعددی برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی وجود دارد؛ شما برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باید آگاهی لازم رو داشته باشید، تا ارزهای معتبری که از لحاظ بنیادی قوی و ایده‌آل هستند و Market cap ( ارزش بازار )  بالایی دارند، را انتخاب کنید و در قیمت‌ مناسب خریداری کنید. این بازار چون از نوسان قیمتی بالایی برخوردار است، به شدت استفاده از حد ضرر را به شما توصیه می‌کنیم.
شما با سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، مثل بازار فارکس، درآمدزایی دلاری خواهید داشت و این باعث می‌شود، تا حدود زیادی ارزش دارایی‌هاتون حفظ بشود. همچنین دوطرفه بودن این بازار و فعالیت در معاملات فیوچرز، امکان سود گرفتن هم در جهت رشد و هم در جهت ریزش، را به شما می‌دهد و استفاده از اهرم در معاملات هم از مزیت‌های دیگر این بازار مالی است.

سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال در صرافی داخلی

برای سرمایه‌گذاری در داخل کشور، باید در یکی از صرافی‌های داخلی احراز هویت کنیم و پس از آن میزان سرمایه‌ای که می‌خواهیم وارد معاملات کنیم، را به حساب کاربری خود واریز کرده و رمز ارز انتخابی را در قیمت مناسب ثبت سفارش کرده و خریداری می‌کنیم.

معاملات در صرافی‌ها از مبادله دو جفت ارز صورت می‌گیرد و بیشتر معاملات براساس، استیل کوین ( تتر  usdt) است. شما می‌توانید سرمایه خود را به تتر (که معادل تقریبا یک دلار است) تبدیل کرده و با تتر معاملات را انجام دهید؛ همچنین می‌توانید برای انجام معاملات در صرافی‌های خارجی دارایی‌های خود را به صرافی خارجی انتقال دهید.

صرافی‌های داخلی به دلیل محدودیت تعداد رمز ارزها، امکانات کم پلتفرم‌ها و حجم نقدشوندگی کمتر، از علاقه‌مندان کمتری برخوردار هستند ولی به دلیل تحریم کشور و نبودن امکان احراز هویت در صرافی‌های خارجی، بعضی از کاربران به صرافی‌های داخلی بیشتر اعتماد می‌کنند. 

همچنین هر معامله‌گر، برای فعالیت در صرافی‌های خارجی هم حتما باید در صرافی داخلی، حساب کاربری داشته باشد؛ برای تبدیل ریال به تتر و انتقال آن به کیف‌پول‌های دیگر و همچنین بالعکس.

از صرافی‌های داخلی، صرافی نوبیتکس و رمزینکس رو می‌تواتیم نام ببریم.

سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال در صرافی خارجی

صرافی‌های خارجی از امکانات و حجم نقدشوندگی بیشتری برخوردارند و معاملات در این صرافی‌ها جذابیت بیشتری برای معامله‌گران دارد؛ مردم کشور ما به دلیل تحریم‌های موجود، امکان احراز هویت در صرافی‌های بین‌المللی را ندارند و اکثر صرافی‌ها مانند بایننس، احراز هویت اجباری شده و اجازه فعالیت به ایرانیان را نمی‌دهند.

بهتر است، صرافی معتبری که اجبار احراز هویت ندارد را با تحقیق و بررسی انتخاب کنیم و با یک فیلترشکن ( آی‌پی ثابت) لاگین شویم، تا هویت ما مشخص نشود و بتوانیم از امکانات این صرافی‌ها برای معاملات خود استفاده کنیم.

برای شارژ حساب کاربری همان‌طور که قبلا گفتیم از حساب صرافی داخلی‌ خود دارایی ها را انتقال داده و بعد شروع به معاملات می‌کنیم.

از صرافی‌های معتبر خارجی، صرافی بایننس ، کوکوین، بای‌بیت و … را می‌شود، نام برد. برای بررسی بیشتر صرافی‌های داخلی و خارجی می‌توانید به صفحات بهترین بروکرها و معتبرترین صرافی‌ها سایت اینوستپ مراجعه کنید و از طریق لینک ثبت نام خود را انجام دهید.

سخن پایانی

همان‌طور که می‌دانید امروزه به دلیل بالا رفتن نرخ تورم و پایین آمدن ارزش پول، همه به نوعی در تلاش هستند که بتوانند ارزش سرمایه خود را حفظ کنند و به همین دلیل اکثر افراد به سرمایه‌گذاری روی آورده‌اند. از آنجا که قدرت خرید کم شده، سرمایه‌گذاری در املاک، طلا و… برای همه امکان‌پذیر نیست و به دنبال راهکاری هستند که بتوانند با سرمایه‌ کم هم سرمایه‌گذاری کنند. 

بنابراین به اهمیت سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی جهانی پی بردیم و با ورود به بازارهای مالی از قبیل، بازار بورس، ارز دیجیتال و فارکس می‌توانید درآمدزایی کنید. شما در این سرمایه‌گذاری اموال قابل لمس خریداری نمی‌کنید، بلکه نسبت به مالکیت زمانی و ارزش آینده آنها معامله می‌کنید. این بازارها شامل مزایایی مانند: ۲۴ ساعته بودن بازار، حجم نقدشوندگی بالا، استفاده از اهرم در معاملات و دوطرفه بودن و… است. بازارهای مالی موقعیت مناسب و جذابی برای کسب درآمد و افزایش ثروت هستند؛  شما برای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی جهانی، حتما باید در این زمینه، اطلاعات داشته باشید و با مهارت کافی وارد بازار بشید. امیدوارم شما هم از معامله‌گران موفق این بازار پرسود باشید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید