معرفی بهترین نرم افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال همراه با آموزش

در دنیای امروزی، به دست آوردن سودهای کلان و یک شبه چیزی غیرعادی نیست. یکی از راه‌ها برای رسیدن به این هدف، سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال، بازار فارکس و حتی بورس داخلی است. برای سرمایه‌گذاری در این حوزه باید از تجربیات افراد موفق استفاده کنید تا سریع‌تر و بهتر به سوددهی برسید. یکی از رموز موفقیت افراد موفق، آنالیزهای متعدد پیش از هر سرمایه‌گذاری و تحلیل وضعیت سرمایه‌شان در تمام مدت می‌باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با مهم‌ترین عنصر موفقیت این افراد یعنی نرم افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری به معنای بررسی الگوی داده‌های بازار مدنظر است. این بازار می‌تواند ارزهای دیجیتال، فارکس، بورس ایران و… باشد. به طور کلی نمودارهای این بازارها امواجی دارند که با الگوهای مشخصی تکرار می‌شوند. سرمایه‌گذاری موفق در این بازارها نیازمند پیش‌بینی آینده است. تحلیل تکنیکال یعنی بررسی نمودار تغییرات و پیدا کردن امواج شاخص برای پیش‌بینی آینده و رسیدن به سود. معمولا تحلیل‌کنندگان با سابقه و موفق، تنها به این تحلیل‌ها بسنده نمی‌کنند و از ابزارهای دیگر نیز استفاده می‌کنند.

ابزارهای تحلیل ارز دیجیتال چه هستند؟

نرم افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال، ابزاری کمکی است که به شما کمک می‌کنند با بررسی داده‌های مورد نیازتان یک سرمایه‌گذاری مطمئن‌تر انجام دهید. شاید از خودتان بپرسید که چرا به این ابزارها نیاز دارید؟ در ادامه به بررسی موردی دلایل استفاده از این وبسایت‌ها و برنامه‌ها اشاره می‌کنیم.

  • شاخص‌های تکنیکال:
  • شما می‌توانید از شاخص‌های تکنیکال پشتیبانی‌شده‌ی بیشماری که در این ابزارها وجود دارند، برای کسب داده‌های مدنظرتان استفاده کنید.

  • داده‌های زنجیره‌ای (on-chain)

شما به نمودارهای دقیق داده‌های زنجیره‌ای، مانند تعداد تراکنش‌های روزانه، ارزش رمز ارزهای مبادله شده و موارد دیگر دسترسی خواهید داشت. 

  • تجزیه و تحلیل

داده‌های ثبت شده در این نرم افزارها بسیار با ارزش هستند و حتی اگر بخواهید می‌توانید از داده‌هایی قدیمی تر تا بیش از ده سال گذشته را آنالیز کنید. علاوه بر این، داشتن تعداد زیادی از معیارهای استاندارد در یک صفحه، به شما یک دید کلی از وضعیت بازار خواهد داد. 

  • تحلیل رسانه‌های اجتماعی

وضعیت بازار تا حدی به اخبار رسانه‌های اجتماعی نیز وابسته است. با استفاده از این قابلیت از اخبار مرتبط به بازار مطلع می‌شوید. از جمله معیارهای مربوط به تحلیل رسانه‌ی اجتماعی، ترندها هستند که به شما کمک بزرگی خواهند کرد.

ویژگی‌های یک نرم افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال چیست؟

در ابتدا در نظر داشته باشید که نرم افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال به صورت خود به خود باعث افزایش سرمایه شما نمی‌شود. بلکه  شما باید بر اساس نیاز و استراتژی که از ابزارهای مختلف آن استفاده کنید. اما سوال مهمی که برای افراد تازه‌کار یا کسانی که می‌خواهند استراتژی محتوایی خود را عوض کنند پیش می‌آید این است که چه فاکتورها و ویژگی‌هایی را باید برای یک نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال نرمال در گرفت؟ 

پاسخ بسیار ساده است: اولین و مهم‌ترین عامل در استفاده از یک نرم‌ افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال، نوع استراتژی است که شما اتخاذ می‌کنید و بر اساس آن نیازهایی پیدا می‌کنید. در واقع همه‌ی این نرم افزارها ویژگی‌هایی دارند که می‌توانند به شما کمک کند. اما برخی ویژگی‌ها هم وجود دارند که به شما و استراتژی‌‌تان کمکی نمی‌کنند. شما باید بتوانید این ویژگی‌ها را تشخیص دهید تا با کمترین هزینه بیشترین عملکرد مفید را به دست آورید.

مهم‌‌ترین نکته در انتخاب نرم افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال چیست؟

اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، میزان سرمایه‌گذاری و بودجه‌ی شما برای تحلیل است. برای مثال منطقی نیست کسی که 1000 دلار در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری می‌کند،برای تحلیل تکنیکال ماهانه 800 دلار هزینه بدهد. یا حتی بالعکس؛ منطقی نیست کسی که میلیون‌ها دلار سرمایه‌ی فعال در حوزه‌ی بازار فارکس دارد تنها به نرم افزارهای رایگان برای تحلیل تکنیکال بسنده کند. بنابراین بهتر است اگر قصد استفاده از یک نرم افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال یا فارکس یا بورس را دارید، بودجه مناسبی را تعیین کنید.

مورد بعدی که مهم‌ترین مسئله در انتخاب نرم افزار شما می‌باشد،پاسخگویی آن به نیازهای شما می‌باشد. ممکن است یک نرم افزار پولی به شما اطلاعاتی را نشان بدهد که با کمی بررسی در یک نرم افزار رایگان می‌توانستید به راحتی مشاهده کنید. یا حتی ممکن است یک نرم افزار امکاناتی را به شما ارائه بدهد که شما نیازی به آنها ندارید اما نرم افزاری دیگر فقط اطلاعات مورد نیازتان را به شما ارائه بدهد.

چگونه یک نمودار تحلیل چارت ارز دیجیتال به شما کمک می‌کند؟

نمودار، ابزاری است که به شما امکان می‌دهد شاخص های معاملاتی مختلف را بررسی کنید و نحوه تغییر آنها را مشاهده نمایید. تمرین با خطوط روند پیشروی ارز دیجیتال مهارت‌های شما را در تحلیل تکنیکال افزایش می‌دهد. این همان چیزی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران برتر برای پیش بینی وضعیت آینده‌ی ارز از آن استفاده می‌کنند. اگر در تحلیل تکنیکال حرفه‌ای شوید، می‌توانید سودهای کلانی به دست آورید.

گروه مالی اینوستپ در جهت یاری شما در کسب مهارت در تحلیل تکنیکال ویدئوهای آموزشی تهیه کرده و در دسترس عموم قرار داده است. همچنین اگر علاقه‌مند هستید تا به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شوید، می‌توانید در دوره‌ تریدر حرفه‌ای و بنا بر شرایط در ویدئو دوره تریدر حرفه‌ای شرکت کنید و تمام تکنیک‌های لازم جهت موفقیت در بازار را بیاموزید.

فهرست چند مورد از بهترین ابزار تحلیل رمزارزها، بورس داخلی و بازار فارکس

  1. coinigy
  2. CoinMarketCal
  3. coin metrics
  4. TradingView
  5. CryptoWat.ch
  6. Glassnode
  7. Coinmarketcap
  8. OnchainFX
  9. Cryptocompare
  10. Coindar
  11. BitcoinVisuals
  12. Messari
  13. Santiment
  14. CoinGecko
  15. Cointree
  16. Into The Block
  17. HaasOnline
  18. Zignaly
  19. lunar crush
  20. ره آورد 365
  21. Metatrader
  22. Coincodec
  23. Dynamic trader
  24. Amibroker
  25. Motivewave
  26. Advanced Get
  27. e-signal
  28. Profit source
  29. Ninja trader
  30. Meta stock trader
  31. Stock rover
  32. Tc2000
  33. Trend spider
  34. Finviz.com
  35. Bloomberg

بهترین ابزار تحلیل رمز ارزها

1.نرم افزار تحلیلی Coinigy

Coinigy یک ابزار فوق‌العاده برای تجزیه و تحلیل رمز ارزها است که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از کلیدهای API در صرافی‌های معتبر، تمام والت‌ها و حساب های خود را با یک رابط واحد به یکدیگر متصل کنید. شما می‌توانید رمز ارزهای بیشماری را مبادله کنید و به عنوان رسید پیامک دریافت کنید. این ابزار همچنین داده‌های بلند مدت دارد که می‌تواند کمک بسیار بزرگی به شما برای انتخاب استراتژی مبادلاتی کند. شما می‌توانید به شکل رایگان حساب خود را در coinigy راه‌اندازی نمایید. با این حال برای دسترسی به داده‌های بیشتر 18.66 دلار در ماه و برای دسترسی به تمامی امکانات باید 99.99 دلار در ماه به عنوان حق اشتراک بپردازید.

2.نرم افزار تحلیلی CoinMarketCal

CoinMarketCal به شما امکان می‌دهد تا از به روزترین اخبار و رویدادهای مرتبط با رمز ارزها مطلع شوید. کوین مارکت کل، پر‌استفاده‌ترین و معتبرترین تقویم اقتصادی در جهان به شمار می‌رود. این پلتفرم چارچوب‌های مبتنی بر شواهد و جامعه محور را در بر می‌گیرد و به افراد اجازه می‌دهد شایعات و اخبار درباره‌ی رمز ارزها به گوش بقیه برسانند. این ابزار یک جامعه دارد که اخبار آن توسط اعضای آن ثبت می‌شوند. پس از ثبت شدن، این خبر توسط افراد دیگر تایید یا تکذیب می‌شود که بر اساس آن یک امتیاز دریافت می‌کند. هرچه امتیاز یک خبر بالاتر برود، رتبه‌ی آن نیز بالاتر رفته و در نتیجه به افراد بیشتری نشان داده می‌شود. کاربران جامعه کوین مارکت کلندر می‌توانند با یک کلیک ساده روی لینک‌های خبری، اطلاعات مورد نیاز خود برای سرمایه‌گذاری روی یک رمز ارز خاص را دریافت کنند.

3.نرم افزار تحلیلی Coin metrics

Coin Metrics یکی از بهترین نرم‌ افزارهای تحلیل چارت ارز دیجیتال است. این ابزار به درک رفتار بازار کریپتو در تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند. Coin Metrics معیارها، جریان.های داده، شاخص‌ها و ابزارهایی را برای تحلیل وضعیت بازار ارائه می‌کند. همچنین در این ابزار شما این امکان را دارید تا فیدهای توییتر را تحلیل کنید. یعنی امکان آنالیز رسانه‌های اجتماعی هم دارا هستید. در این برنامه بیش از 100رمز ارز پشتیبانی شده است و دامنه تبادلات گسترده ای دارد. همچنین این ابزار یک خبرنامه هفتگی هم دارد که عضویت در آن می‌تواند اطلاعات زیادی به شما بدهد.

4.نرم افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال  TradingView

Tradingview یک شرکت بزرگ است که نمودارهای معاملاتی زنده را برای ارزهای دیجیتال و سهام ارائه می‌کند. این ابزار یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان نمودار تحلیل تکنیکال است که شاخص‌های تکنیکال بسیار زیادی دارد. این نمودار علاوه بر عملکرد بسیار خوبی که دارد، رایگان نیز است. این ابزار پرطرفدارترین نرم افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال در سراسر دنیا است. امکان دارد سرمایه‌گذاران با استفاده از TradingView از صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند Bitfinex ،Binance، Bittrex و Coinbase اطلاعات مفیدی دریافت کنند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به صرافی‌های معتبر تحت پوشش این نرم افزار دسترسی پیدا کنید و نمودار قیمت واقعی آنها را با هم مقایسه کنید. 

TradingView نیز مانند coinmarketcal یک شبکه مبتنی بر جامعه است که این ویژگی یکی از مهمترین مزایای آن است. شما می‌توانید شایعات خود را در این شبکه اجتماعی فعال پست کنید و از سایر اخبار و شایعات پست شده در آن استفاده نمایید. این نرم افزار از پرطرفدارترین نرم افزارهای تحلیل چارت به ویژه تحلیل چارت بازار ارز دیجیتال و بازار فارکس است که مجموعه ( investep ) فیلم آموزش کار با تریدینگ ویو را برای یادگیری بهتر شما ارائه کرده است.

 4. نرم افزار CryptoWatch

Cryptowatch ارزان‌ترین نرم افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال در حال حاضر است. این ابزار به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران امکان دسترسی آنی و به صورت زنده به قیمت، حجم و کلیه‌ی اطلاعات تبادلات بیش از 800 صرافی را می‌دهد. شاید در برخورد اول با این وب‌سایت کمی گیج شوید و داشبورد  Cryptowatch  را کمی دشوار ارزیابی کنید. اما به شما اطمینان می‌دهیم که این ابزار قطعا به شما کمک‌های فراوانی خواهد کرد. این ابزار برای کمک به شما در انتخاب قدم بعدی‌تان، تعدادی شاخص تحلیل را ارائه می‌دهد که دیتای مورد نیاز شما را جلوی چشمتان می‌گذارد. یعنی درست است که این نمودار به اندازه سایر رقبایش متغیرهای تکنیکال ندارد اما داده‌های مورد نیازتان را فراهم می‌کند.

 توسعه‌دهنده این وب‌سایت یعنی کراکن، همواره در حال آپدیت این وب‌سایت است و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه می‌کند. هزینه اشتراک این ابزار 15 دلار در هر ماه برای نسخه‌ی پریمیوم می‌باشد. البته یک بازه‌ی امتحان کردن رایگان دو هفته ای وجود دارد؛ پس اگر نتوانستید در دوره‌ی رایگان با این وبسایت ارتباط مناسب بگیرید می‌توانید اشتراکی را خریداری نکنید.

5. نرم افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال Glassnode

Glassnode، یکی از بزرگترین منابع داده‌های زنجیره‌ای است. شما می‌توانید اطلاعات مربوط به بازار ارزهای دیجیتال را از طریق این نرم افزار  که بر اساس API ها ساخته شده است، دریافت کنید. گلسنود آمار و ارقام مربوط به داده‌های به دست آمده از مبادلات ارزهای دیجیتال، داده‌های مربوط به استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال، افت و خیز قیمتی ارزها و… را ارائه می‌کند. شما می‌توانید از این ابزار برای بررسی اطلاعات بازار، تراکنش‌های تکمیل شده، اطلاعات قیمت رمز ارز و… استفاده نمایید.

این نرم افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا اطلاعات مربوط به بازار را به راحتی دریافت کنند. برای استفاده از سرویس‌های این رمز ارز باید حداقل 29 دلار بپردازید. در واقع میزان اشتراکی که باید پرداخت کنید بستگی به ویژگی‌هایی که انتخاب می‌کنید دارد و ممکن است تا 799 دلار در ماه نیز هزینه اشتراک بپردازید. البته لازم به ذکر است که با آپدیت شدن سایت ممکن است هزینه‌ها نسبت به ماه‌های گذشته تغییر کنند.

6.نرم افزار تحلیل تکنیکال Coinmarketcap

Coinmarketcap پراستفاده ترین سایت در بازار برای بررسی قیمت، حجم و میزان ارزهای عرضه شده در بازار است. این وب‌سایت یک API نسبتا قوی دارد که از آن می‌توانید برای استفاده از داده‌ها در رابط کاربری خودتان استفاده نمایید. OnchainFX نیز مانند Coinmarketcap عمل می‌کند اما آمار منحصر به فرد بیشتری را نیز ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند سکه ها را در دسته‌بندی‌های اسکم، بیشترین ارزش اضافه شده، بیشترین ارزش از دست رفته و… مشاهده کنند.

داشبورد این وب‌سایت قابل سفارشی شدن است؛ یعنی شما می‌توانید آیتم‌ها و قابلیت‌هایی که کمتر به آنها نیاز پیدا می‌کنید را از داشبورد شخصی خود حذف کنید. پیش‌بینی می‌شود این ابزار به زودی به یک نرم افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال برتر در سطح جهانی تبدیل شود.

7.نرم افزار تحلیل تکنیکال Cryptocompare

CryptoCompare وب‌سایتی است که برای مدت طولانی در صنعت ارزهای دیجیتال وجود داشته است. این ابزار داده‌های قابل اعتماد بازار و همچنین ابزارهایی برای ردیابی نمونه کارها و مقالات آموزنده شما برای آموزش تحلیل چارت و یادگیری درباره‌ی آپدیت‌ها را ارائه می‌کند. با توجه به جامعه دنبال‌کنندگان بزرگ این وب‌سایت، بهتر است از خدمات آنها نیز استفاده کنید.

8.نرم افزار تحلیلی Coindar

Coindar یکی دیگر از ابزارهای مشابه با CoinMarketCal است که دارای یک رابط کاربری ساده است و به شما امکان می‌دهد رویدادهای مهمی که به زودی اتفاق می‌افتد را به راحتی بررسی کنید. رویدادهای مهم مانند یک اعلامیه عمومی کلیدی، می توانند آغازکننده جهش‌های قیمتی چه به بالا و چه به پایین باشند. با Coindar، می‌توانید رویدادها را بر اساس چارچوب زمانی، اهمیت، قابلیت اطمینان و یک ارز دیجیتال خاص فیلتر کنید. رویدادهای مهمی که شما باید آنها را بررسی کنید شامل اعلامیه‌های عمومی خصوصا اعلامیه‌های حکومتی، هاردفورک‌ها و سایر اعلامیه‌های افراد مهم باشد.

9. نرم افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال  BitcoinVisuals

این سایت یک نرم افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال نسبتا کم‌طرفدار است. BitcoinVisuals برای همگام شدن با بیت‌کوین، عملکرد فوق العاده‌ای دارد. با کمک این ابزار می‌توانید به سرعت هزینه‌های متوسط ​​کارمزد هر تراکنش را مشاهده و بررسی کنید. برای مثال، اگر کارمزدها کاهش یافته و تعداد ماینرها در حال افزایش باشد، ممکن است بهترین زمان برای خرید مقداری ارز دیجیتال را بدست آورده باشید.

10.مساری(Messari)

Messari یک وب‌سایت با هدف جمع‌آوری داده‌های مفید در حوزه‌ی رمز ارزها است. این نرم افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال دارای ابزارها و شاخص‌هایی برای آنالیز بهینه نمودارهای تکنیکال است که به شما کمک میکند تا استراتژی معاملاتی بهتری را اتخاذ کنید. این برنامه دارای یک صفحه نمایش با انواع فیلترها است که می‌توانید از آن برای سفارشی کردن استراتژی خود در رابطه با رمز ارزهای گوناگون استفاده کنید. استفاده از این ابزار رایگان است اما اگر می‌خواهید از این ابزار تحقیقاتی کریپتو بیشترین بهره را ببرید، می‌توانید با پرداخت 24.99 دلار در ماه، یا 29.00 دلار در ماه بدون حداقل اشتراک، اکانت خود را به Messari Pro ارتقا دهید. اشتراک پرو شامل اطلاعات روزانه و تحقیقات طولانی مدت، ویژگی‌های غربالگری، نمودار و واچ لیست شخصی‌سازی شده است. 

Messari یک وب‌سایت با هدف جمع‌آوری داده‌های مفید در حوزه‌ی رمز ارزها است. این نرم افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال دارای ابزارها و شاخص‌هایی برای آنالیز بهینه نمودارهای تکنیکال است که به شما کمک میکند تا استراتژی معاملاتی بهتری را اتخاذ کنید. این برنامه دارای یک صفحه نمایش با انواع فیلترها است که می‌توانید از آن برای سفارشی کردن استراتژی خود در رابطه با رمز ارزهای گوناگون استفاده کنید. استفاده از این ابزار رایگان است اما اگر می‌خواهید از این ابزار تحقیقاتی کریپتو بیشترین بهره را ببرید، می‌توانید با پرداخت 24.99 دلار در ماه، یا 29.00 دلار در ماه بدون حداقل اشتراک، اکانت خود را به Messari Pro ارتقا دهید. اشتراک پرو شامل اطلاعات روزانه و تحقیقات طولانی مدت، ویژگی‌های غربالگری، نمودار و واچ لیست شخصی‌سازی شده است. 

11.نرم افزار Santiment 

این وب‌سایت یکی دیگر از ابزارهای تحقیقاتی رمز ارزها است که کمتر به آن توجه می‌شود. مانند Glassnode، Santiment داده‌های زنجیره‌ای، رسانه‌های اجتماعی و مالی حدود 2000 ارز دیجیتال را به شما ارائه می‌کند. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید نحوه حرکت قیمت هر ارز دیجیتال را پیش‌بینی کنید. این پلتفرم همچنین بینش‌های اساسی و گزارش‌هایی را ارائه می‌کند تا بتوانید از پیشرفت‌های قریب الوقوع جلوتر باشید. علاوه بر این، می‌توانید هشدارهایی را در Santiment تنظیم کنید تا هر زمان که سکه‌ای که آن را بررسی می‌‎کنید دچار تغییری شد به شما هشدار داده شود. شما می‌توانید با پرداخت 44 دلار در ماه، که سالانه صورت‌حساب می‌شود از خدمات این وب‌سایت استفاده کنید. 

 12.نرم افزار CoinGecko

اگر در بازار کریپتو فعالیت کرده باشید، احتمالاً نام CoinMarketCap را شنیده اید، اما ممکن است CoinGecko را کمتر بشناسید. CoinGecko یکی از بزرگترین گردآورنده‌های داده است که قیمت ارزهای دیجیتال را بر اساس ارزش بازاری آنها ردیابی می‌کند. شما می‌توانید تغییرات قیمت را در بیش از 12000 سکه و بیش از 500 صرافی ارز دیجیتال بررسی کنید. این پلتفرم همچنین تجزیه و تحلیل عمیقی از بازار رمز ارزها ارائه می‌کند. CoinGecko همچنین داده‌هایی از فیس بوک، توییتر، ردیت و موارد دیگر را به شما ارائه می‌کند. شما می‌توانید از بسیاری از ویژگی‌های این وب‌سایت به شکل رایگان استفاده کنید. حساب‌های پریمیوم 41.66 دلار در ماه هزینه دارند که به صورت سالانه صورت‌حساب می‌شوند و دارای تبلیغات نیز نیستند.

13.نرم افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال Cointree

با نمودارهای واضح و روان معادلات کندل استیک و شاخص‌های تکنیکال داخلی، شما می‌توانید نگاهی دقیق به بازار داشته باشید و یک قدم جلوتر از بقیه‌ی رقبایتان باشید. علاوه بر این، می توانید نمودارها را در حین انجام تجزیه و تحلیل فنی خود تفسیر کنید. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید تنها با چند کلیک ساده مواردی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI)، میانگین متحرک، واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD) و… را بررسی کنید.

14. نرم افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال Into The Block

IntoTheBlock سیگنال‌های صعودی و نزولی به صورت لایو را برای رمز ارزهای برتر ارائه می‌کند. شما می‌توانید نمودارهای اولیه را به صورت رایگان مشاهده کنید اما برای دریافت دقیق‌ترین نمودارها باید ثبت نام کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید پیش‌بینی قیمت خودکار آنها را برای بیت کوین مشاهده کنید.

15. نرم افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال HaasOnline

این برنامه یک نرم افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال است که توسط مجموعه‌ی گرداننده‌ی یک صرافی با همین نام کدنویسی شده است. این نرم افزار دارای دیتا بیس زمانی نسبتا طولانی می‌باشد. این ابزار آمار و ارقام مربوط به داده های به دست آمده از مبادلات ارزهای دیجیتال، داده‌های مربوط به استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال، افت و خیز قیمتی ارزها و… را نیز ارائه می‌کند.

16. نرم افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال Zignaly

این نرم افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال رایگان یکی از پرطرفدارترین نرم‌افزارهای تحلیلی در میان سرمایه‌گذاران است. این نرم افزار با داشتن ویژگی‌های تکنیکال مورد نیاز شما در واقع کار شما را بسیار ساده‌تر کرده و آنالیز نسبتا ساده و روانی به شما ارائه خواهد کرد. توصیه می‌‎کنیم اگر به تازگی به حوزه‌ی ارز دیجیتال ورود کرده‌اید حتما استفاده از این نرم افزار را در برنامه‌‎های خود قرار دهید.

17. لونار کراش ( Lunar crush )

 این نرم افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال یک نرم‌افزار فوق‌العاده کارآمد برای ارزیابی و تحلیل بنیادی است. این عبارت به این معناست که این نرم افزار هر آنچه که شما در رابطه با یک ارز دیجیتال نیاز داشته باشید را به راحتی در دسترس شما قرار می‌‎دهد. اطلاعات بارگذاری شده در این نرم افزار همواره در حال به روزرسانی می‌باشد. به زبان دیگر این برنامه نیز به صورت لایو آپدیت می‌شود.

بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال بورس داخلی و بازار فارکس

1.وب‌سایت ره آورد 365

این وب‌سایت، یک وب‌سایت ایرانی است که می‌تواند به افراد مبتدی در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال کمک کند تا آنالیزهای ساده ای داشته باشند و کم کم با اصطلاحات مختلف آشنا شوند. البته این به آن معنا نیست که این وب‌سایت پاسخگوی نیاز افراد حرفه‌ای نمی‌باشد! با این وجود اگر به زبان انگلیسی به حد کافی تسلط ندارید این نرم افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال راه حل بسیار مناسبی برای شما است. این وب‌سایت همچنین برای تحلیل وضعیت بورس داخلی نیز استفاده‌های فراوان دارد.

2.نرم افزار تحلیل تکنیکال متا تریدر

یکی از پرکاربردترین و قدیمی‌ترین نرم افزار‌های تحلیلی-معاملاتی در حوزه‌ی بورس داخلی نرم افزار متاتریدر است. حقوق این نرم افزار مربوط به شرکت متاکوتس می‌باشد. در این نرم افزار می‌توانید داده‌های مهمی که برای بورس نیاز دارید مشاهده و تحلیل کنید. رابط کاربری این نرم افزار به قدری ساده طراحی شده که پس از چند بار کار کردن با آن می‌توانید تا حد زیادی روی آن مسلط شوید. مهم‌ترین ویژگی این نرم افزار آپدیت لحظه‌ای است که شما را از رقبایتان یک قدم جلوتر می‌اندازد. مهمترین مشکل در این نرم افزار، چه در نسخه 4 و چه در نسخه 5، تحلیل نموداری ضعیف این نرم افزار است که هنوز جا برای پیشرفت دارد. از این نرم افزار همچنین می‌توانید برای تحلیل بازار فارکس استفاده کنید.

3.نرم افزار تحلیلی Coincodec

این نرم افزار، نرم افزاری مناسب برای تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال میباشد. این ابزار به درک رفتار بازار کریپتو در تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران کمک می کند. داشبورد این نرم افزار قابل سفارشی شدن است و شما می‌توانید آیتم‌هایی که نیازی به آنها ندارید را به راحتی از داشبورد حذف کنید. این نرم افزار هواداران و منتقدان خود را داراست.

4.نرم افزار تحلیل تکنیکال Dynamic trader

این نرم افزار، یک نرم افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و بورس برتر در سطح بین‌المللی است که تحلیل‌های قدرتمند و دقیقی را به شما تحویل می‌دهد. مهم ترین ویژگی این نرم افزار، در دسترس بودن آن به صورت رایگان و کرک شده می‌باشد. این نرم افزار قدرتمند ترین نرم افزار در رابطه با تحلیل‌های فیبوناچی است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمودار امکان تنظیم هشدار روی نمودار و خطوط است. شما همچنین می‌توانید از تحلیل خودکار این برنامه لذت ببرید.

5. نرم افزار تحلیل تکنیکال Amibroker

این نرم افزار هم در بازار فارکس و هم در بورس ایران کاربرد دارد. نرم افزار آمی بروکر برای معاملات طولانی مدت بسیار توصیه می‌شود. چرا که تایم فریم طولانی دارد.  این نرم افزار ابزاری به نام Bar Replay دارد که از تکنولوژی واقعیت مجازی بهره می‌برد. با کمک این ابزار شما می‌توانید گذشته‌ی یک چارت را مشاهده نمایید. مهم ترین عیب این نرم افزار، نیاز به وارد کردن دستی دیتا برای تحلیل بورس داخلی می‌باشد. برای این کار باید از طریق نرم افزاری دیگر اطلاعات را وارد این نرم افزار کنید.

 6.نرم افزار تحلیل تکنیکال موتیو ویو

موتیو ویو، یکی از برترین نرم افزارهای تحلیل ارز دیجیتال است. از این نرم افزار در بیشتر مواقع برای تحلیل امواج الیوت در نمودارها استفاده می‌گردد. هزینه اشتراک این نرم افزار تا حدودی زیاد است و به همین علت تریدرهای بزرگ از آن برای تحلیل استفاده می‌کنند. این نرم افزار نیز هم در بورس داخلی و هم در بازار فارکس کاربرد دارد. 

7. نرم افزار تحلیل تکنیکال Advanced Get

این نرم افزار رابط کاربری سخت و پیچیده‌ای دارد اما یکی از دقیق ترین نرم‌افزارهای حال حاضر برای شمارش امواج الیوت در تحلیل بازار فارکس و بورس داخلی است. همانند نرم افزار آمی بروکر این نرم افزار نیز اطلاعات مربوط به بورس ایران را ندارد و باید این دیتا را از طریق یک نرم افزار دیگر به آن وارد کرد.

8. نرم افزار e-signal

معامله‌گران از این برنامه می‌توانند برای ساختن اندیکاتورهای سفارشی استفاده کنند. زبان مورد استفاده‌ی این نرم افزار جاوا اسکریپت می‌باشد. اخبار، دیتا و آنالیزهای این برنامه به صورت لایو آپدیت می‌شوند.

9.نرم افزار تحلیلی Profit source

این اپلیکیشن بیشتر توسط معامله‌گران فعال استفاده می‌شود. این پلتفرم بیش از 40 اندیکاتور دارد که به شما در تحلیل تکنیکال کمک فراوانی می‌کند.این نرم افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال یکی از بهترین‌ها برای سرمایه‌گذاران کوتاه مدت است. این افراد با کمک این برنامه می‌توانند بهترین نقطه‌ی ورود و خروج از بازار را پیدا کرده و از آنها برای حداکثر سود دهی در بازه‌های زمانی کوتاه استفاده کنند. با این حال هزینه‌ی اشتراک این برنامه گران است و اگر تازه کار هستید استفاده از آن به شما توصیه نمی‌شود.

10.Ninja trader

این نرم افزار از محبوب‌ترین نرم افزارها برای تریدرهای تازه کار است.مهم‌ترین ویژگی این برنامه امکان انضمام داده‌های سوم شخص به داده‌های دیگر است. استفاده از نمودار این نرم افزار رایگان است اما اگر شاخص‌های دیگری نیاز داشته باشید باید هزینه‌ی اشتراک را پرداخت کنید.

11.نرم افزار تحلیل تکنیکال Meta stock trader

این برنامه یکی از بهترین ابزارهای مدرن برای تحلیل تکنیکال است. این نرم افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال بیش از 300 اندیکاتور را به شما ارائه می‌کند. سیگنال‌های خرید و فروش این برنامه تا حد زیادی قابل اعتماد هستند. این نرم افزار آپشن‌های زیادی برای انواع تریدرها در بازار ارز دیجیتال و فارکس دارد.

 12.Stock rover

تقریباً هر کارگزاری بزرگ خارجی، از جمله Fidelity و Firstrade، با StockRover یکپارچه شده است. اگرچه نمی‌توانید از طریق این برنامه به مبادله‌ی مستقیم بپردازید ، اما این برنامه گزارش سود و زیان و همچنین پیشنهادات ریبالانس سبد شما را مدیریت می‌کند. سرمایه‌گذاران بلند مدت و کسانی که سعی در به حداکثر رساندن درآمد خود در بازار سرمایه‌گذاری خارجی را دارند از این برنامه بیشترین بهره را خواهند برد. این برنامه در دو نسخه‌ی عادی و پریمیوم عرضه می‌شود که نسخه پریمیوم آن 27.99 دلار قیمت دارد که بسیار مناسب است.

13.نرم افزار تحلیل تکنیکال Tc2000

این نرم افزار در صندوق‌های سرمایه‌داری کانادا و آمریکا بیشترین استفاده را دارد. واچ‌لیست ها، نمودارها، اعلان‌ها، اخبار و پیام‌رسانی فوری در این برنامه گنجانده شده است. با این حال، هیچ ابزار معاملاتی خودکاری در آن وجود ندارد و دارایی‌ها و کلاس‌های موجود محدود به ETF، صندوق‌های سرمایه داری و سهام است. این برنامه سه نوع اشتراک دارد:اشتراک نقره ای با 9.99 دلار در ماه، اشتراک طلایی با 29.99 دلار در ماه و اشتراک پلاتینیوم با 89.98 دلار در ماه.

14.نرم افزار تحلیل تکنیکال Trend spider

این نرم افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال برای هر کسی که در حوزه‌ی تحلیل بازار جدی است و می‌خواهد کار را از همان لحظه‌ی اول به درستی انجام دهد، ایده‌آل است. خطوط روند خودکار TrendSpider کسانی را که بک تست را یک اولویت می‌دانند راضی می‌کنند. شما می‌توانید از این نرم افزار برای تحلیل بازار فارکس نیز استفاده کنید. برای استفاده از قابلیت‌های این برنامه باید 27 دلار در هر ماه پرداخت کنید.

15.Finviz.com 

Finviz یک برنامه تجسم مالی است که شامل یک نمایشگر سهام و ابزارهای معاملاتی می‌باشد. Finviz به معامله گران و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا به سرعت سهام را بر اساس معیارهای از پیش تعریف شده فیلتر کنند. این ویژگی باعث صرفه‌جویی در وقت معامله‌گران حرفه‌ای می‌شود. از مزایای این وب‌سایت می‌توان به رایگان بودن بیشتر امکانات آن اشاره کرد. اما برای آنلاک شدن تمام قابلیت‌های این وب‌سایت باید 299.5 دلار به شکل سالانه یا 39.5 دلار به شکل ماهانه پرداخت کنید.

16.Bloomberg

بلومبرگ یک سرویس مالی جامع است که جامعه هدف آن معامله‌گران و سرمایه‌گذاران و همچنین بانک‌های بزرگ چند ملیتی و شرکت‌های کارگزاری است. شما می‌توانید از این سرویس برای بررسی تکنیکال ارز دیجیتال یا بازار فارکس استفاده کنید. مهم‌ترین نقطه ضعف این سرویس، قیمت آن است. هزینه‌ای که باید برای اشتراک این سرویس پرداخت کنید ماهانه 2000 دلار است. پس به سرمایه‌گذاران و مبادله‌گران کوچک توصیه می‌کنیم تا حد امکان از این سرویس استفاده نکنند.

نتیجه گیری

اگر یک معامله‌گر هستید، نرم افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال برای شما بسیار سودمند خواهد بود. استفاده کردن از امکانات این نرم افزارها به شما کمک می‌کند تا استراتژی بهتری بچینید و در نتیجه معاملاتی بهتر را تجربه کنید و در زمان کمتر سود بیشتری کسب کنید. شما برای رسیدن به اهداف خود به بهترین ابزار ممکن با کمترین هزینه ممکن نیاز دارید. درک بهترین نرم افزار تجزیه و تحلیل سهام، برنامه‌های آنالیز رمز ارزها و سایر نرم افزارهای معاملاتی موجود و همچنین درک ویژگی‌ها، مزایا و معایب هرکدام بسیار مهم است.

دانلود و تبدیل داده‌های بازار مالی و همچنین نمایش تغییرات قیمت قبلی همگی با نرم افزار تحلیل تکنیکال انجام می‌شود.. به طور کلی، هنگام انتخاب ابزار تحلیل تکنیکال مناسب برای خود علاوه بر قیمت اشتراک، سرعت، دسترسی، تجزیه و تحلیل و شاخص‌های موجود را نیز در نظر بگیرید. 

شما با مشاهده ویدئوهای آموزشی رایگانی که داخل وب‌سایت اینوستپ  برای شما قرار داده شده است، می‌توانید نحوه‌ی کار با هریک از این پلتفرم‌های تحلیلی نظیر نحوه‌ی کارکرد کیف پول لجر نانو اس، نحوه انجام ترید در صرافی والکس، نحوه انجام کار معامله‌گران در کارگزاری مفید، آموزش کامل سایت کوین مارکت کپ، آموزش ترید در صرافی Okex و آموزش استفاده از تراست ولت و… را آموزش ببینید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید