معرفی بهترین کیف پول سخت افزاری امن

کیف پول سخت افزاری امن، از جمله مباحث و موضوعاتی است که در دنیای ارز‌های دیجیتالی ارائه می‌شود. در واقع اگر در این زمینه فعالیت دارید، حتما با این موضوع برخورد کرده‌اید. ذخیره‌سازی دارایی‌های مالی و نگهداری از آن‌ها، بسیار مهم و حائز اهمیت است. بررسی و خرید در قیمت مناسب از یک طرف و نگهداری از آن‌ها، از طرف دیگر مورد توجه یک سرمایه‌گذار قرار داد.

حتما شنیده‌اید که دنیای کریپتو و ارز دیجیتال بسیار خطرناک است و کوچکترین غفلتی، باعث می‌شود دارایی‌های خود را از دست بدهید. در واقع به دلیل وجود دارایی‌های مالی فراوان، همواره سارقانی حضور دارند که منتظر کوچکترین فرصتی بوده تا بتوانند دارایی‌های شخص دیگر را از چنگ وی، در بیاورند. البته تمام این موضوع به این مورد ختم نمی‌شود و از بین رفتن آن با روش‌های مختلف نیز وجود دارد.

تمامی موارد فوق، حاکی از یک موضوع بسیار مهم است و آن، نگهداری ارزهای دیجیتالی به بهترین شکل است. سرمایه‌گذاران این بازار مالی، می‌توانند دارایی‌های خود را درون کیف پول ذخیره کنند. این کیف پول‌ها برای چنین موضوعی ایجاد شده‌اند و می‌توانند ارزهای دیجیتالی اشخاص را درون خود ذخیره کنند. نکته‌ی مهم در رابطه با این کیف پول‌ها، این است که این دسته از محصولات دارای انواع مختلفی هستند. کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری، از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌باشند که هم اکنون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ادامه بیشتر راجع به این مباحث گفتگو خواهیم نمود و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کیف پول سخت افزاری چیست؟

همانطور که احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید، کیف پول‌ها محصولاتی هستند که از آن می‌توانیم برای ذخیره دارایی‌های مالی که درون بازار ارز دیجیتال خریداری کردیم، استفاده نماییم. به عنوان مثال اگر مقداری بیت‌کوین، اتریوم و بایننس کوین را از یک صرافی خریداری کردیم، می‌توان آن را درون ولت ذخیره کنیم و از آن در برابر حملات یا هرگونه سرقتی، حفاظت کنیم.

کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet نوعی از کیف پول‌ها است که ماهیتی فیزیکی داشته و از آن برای ذخیره‌سازی امن از دارایی‌های مالی استفاده می‌شود. در واقع این محصول را باید خریداری و از آن نگهداری کنید. اصلی‌ترین مزیتی که دارد، این است که دارای کلید‌های خصوصی بوده و می‌تواند به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت، ارزهای دیجیتالی خریداری شده را در خود ذخیره می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود امنیت این دسته از کیف پول‌ها تا چندین برابر بیشتر از نمونه‌های دیگر باشد.

ویژگی‌هایی که درون این کیف پول قرار داده شده است، بسیار بهتر و متمایز‌تر از نمونه‌های دیگر است. امنیت بالای این محصولات باعث می‌شود امکان هک و از بین رفتن دارایی‌ها تا مقدار زیادی کاهش پیدا کند. البته نکته‌ی مهمی که باید در رابطه با این دسته از ولت‌ها بررسی شود، این است که باید دارای کلید خصوصی بوده و این کلید هیچگاه از محصول خارج نشود. در واقع دسترسی سایر اشخاص به آن از بین برود. چنین موضوعی امنیت محصول را تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

کلید خصوصی چیست و چه فایده ای در کیف پول سخت افزاری دارد؟

همانطور که مطالعه کردید، در عنوان بالا اشاره به کلمه‌ای به نام کلید خصوصی کردیم. کلید خصوصی در واقع یک رمز عبور برای ورود به اکو سیستم ارزهای دیجیتالی است و در این حوزه افراد می‌توانند تنها با داشتن چنین کلیدهایی اثبات کنند که مالک دارایی هستند. در واقع می‌توانید این دسته از کلید‌ها را به کلیدهای منزل، اتومبیل یا حتی رمز عبور لپ‌تاپ تشبیه کنید. بنابراین بسیار مهم است که در نگهداری آن کوشا باشیم و به خوبی بتوانیم از آن در برابر سایر افراد، مراقبت کنیم.

چنین موضوعی باعث اهمیت بسیار بالای کلید خصوصی می‌شود. برای اینکه بتوانید از دارایی خود در برابر سایر اشخاص محافظت کنید، باید در نگهداری این کلید‌ها نهایت دقت را کنید و آن را در اختیار سایر افراد، نگذارید. همچنین نباید این کلید‌ها را گم کنید؛ زیرا هیچ مجموعه‌ای وجود ندارد که در صورت گم شدن، به آن‌ها رجوع کنید و درخواست کلیدی دیگر را دهید. بنابراین در صورت گم کردن چنین کلیدهایی، عملا دارایی‌های شما از بین می‌رود و دیگر نمی توانید آن‌ها را در اختیار داشته باشید.

علاوه بر کلید خصوصی، یک عبارت 12 الی 24 حرفی نیز وجود دارد که از آن به عنوان عبارت بازیابی استفاده می‌شود. در واقع برای اینکه بتوانید این کلیدهای خصوصی را بازیابی کنید، باید این فرمت را نیز ذخیره کرده و از آن در زمان مناسب استفاده نمایید. توصیه می‌شود کلید خصوصی و عبارت بازیابی را در جایی مطمئن مانند روی کاغذ و درون گاوصندوق نگهداری نمایید تا در زمان مناسب مانند فرآیندهای انتقال، از آن‌ها بهره‌مند شوید.

کیف پول سخت افزاری امن چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

با اینکه فرآیند تولید و ساخت کیف پول سخت افزاری امن بسیار پیچیده است اما استفاده از آن بسیار ساده و دلنشین خواهد بود. در واقع هر شخصی که اطلاعات متوسطی از دنیای فناوری و تکنولوژی داشته باشد، به راحتی می‌تواند این دارایی‌ها را ذخیره یا آن را انتقال دهد. به این دلیل که این کیف پول‌ها دارای ماهیتی آفلاین هستند، برای استفاده از آن و انجام فرآیند، نیاز است به یک سیستم که دارای اینترنت است، متصل شویم. البته موضوعاتی نظیر درز کردن اطلاعات ممکن است در این روش وجود داشته باشد اما به دلیل فناوری پیچیده‌ای که این محصولات دارند، امکان انجام این موضوع به صفر درصد می‌رسد.

پس از آنکه کیف پول سخت افزاری خود را به یک دستگاه دارای اینترنت متصل کردیم، حال نوبت آن است از سایت یا شرکتی که این محصول را تولید کرده است، برنامه‌ی مخصوص آن را تهیه کنیم. در واقع این برنامه به عنوان یک پل ارتباطی میان دارایی‌های دیجیتالی و شبکه‌های انتقال ارز هستند. بنابراین باید این نرم افزارهای مخصوص را روی سیستم مورد نظر نصب نمایید تا بتوانید ادامه فرآیند را پیش ببرید.

پس از نصب برنامه و اتصال کیف پول به سیستم، می‌توانید میزان دارایی خود را مشاهده و آن را تایید نمایید. همچنین اگر قصد انتقال یا دریافت دارایی را دارید، باید میزان و حجم دارایی و نوع دارایی را مشخص و ولت مبدا یا مقصد را ارائه نمایید. پس از این مورد تراکنش انجام می‌شود. سپس از شما درخواست می‌شود که کلید خصوصی را وارد نمایید. پس از وارد نمودن این کلید، تراکنش دیگری انجام می‌شود و فرآیند نهایی می‌شود.

علت استفاده از کیف پول سخت افزاری امن چیست؟

به یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مقاله رسیده‌ایم. در این بخش می‌خواهیم این موضوع را تشریح کنیم که علت استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری چیست و چه لزومی دارد از این محصولات استفاده کنیم؟ برای پاسخ به این سوال، 2 دلیل و مزیت اصلی عنوان می‌شود. نخستین و اصلی‌ترین مزیت آن، امنیت بسیار بالاست. در واقع این دسته از ولت‌ها برخلاف نسخه‌های نرم افزاری که روی بستر اینترنت قرار دارند و احتمال هک و برداشت دارایی از آن‌ها وجود دارد، دارای چنین مواردی نبوده و به خوبی در برابر حملات، مقاومت می‌کنند. در واقع این دسته از کیف پول‌ها، حکم گاو صندوقی را ایفا می‌کنند که بسیار مستحکم بوده و هیچ خطری آن را تهدید نمی‌کند.

کیف پول سخت افزاری، دارای روزنه و حفره‌های بسیار ریزی می‌باشد که ورود به آن عملا توسط شخصی غیر از مالک، غیر ممکن است. حتی اگر کیف پول سخت افزاری مورد سرقت قرار بگیرد، به دلیل اینکه سارق به کد مخصوص دسترسی ندارد، نمی‌تواند از دارایی‌های موجود استفاده کند. همچنین اگر رمز عبور توسط سارق چندین بار اشتباه وارد شود، کیف پول سخت افزاری به حالت ابتدایی خود بر‌می‌گردد و راه‌های سرقت به طور کامل بسته می‌شود.

تکنولوژیهای زیاد و پیشرفتهای در این کیف پول ها گنجانده شدهاست.

دومین ویژگی متمایزکننده این دسته از کیف پول‌ها، پشتیبانی از ارزهای دیجیتالی بسیاری است. این ولت‌ها می‌توانند ارزهای مختلفی را درون خود ذخیره کرده و از آن‌ها برای افزایش سرمایه، استفاده کرد. البته برخی از کیف پول‌ها از چنین قابلیتی برخوردار نیستند که باید در هنگام خرید محصول، به آن دقت شود.

در صورت سرقت کیف پول، آیا می‌توان دارایی‌های موجود در آن را دریافت کرد؟

یکی دیگر از سوالات مهمی که در رابطه با کیف پول سخت افزاری عنوان می‌شود و پاسخ آن می‌تواند بسیار مهم قلمداد شود، این است که آیا در صورت سرقت این ولت‌ها، می‌توان دارایی‌های موجود در آن را بدست آورد و آن را به یک محیط ایمن انتقال داد؟ بله، امکان انجام چنین کاری وجود دارد. در واقع کد پشتیبان همان کدی می‌باشد که برای چنین مواقعی قرار داده شده است. شخص مالک می‌تواند در زمان سرقت این کیف پول، کد مورد نظر 12 یا 24 رقمی را در یک کیف پول نرم افزاری وارد کند. با انجام چنین کاری، دارایی‌های شخص به کیف پول مورد نظر منتقل می‌شود.

بنابراین می‌توان کیف پول سخت افزاری را بسیار هوشمند و در عین حال جذاب دانست؛ زیرا در صورت سرقت نیز امکان استفاده از دارایی‌ها برای سارق وجود ندارد و مالک می‌تواند با استفاده از کد مخصوص، دارایی‌های خود را به یک محیط امن انتقال دهد. بنابراین از این نظر اصلا جای نگرانی وجود ندارد و کیف پول‌های سخت افزاری این امکان را نیز برای کاربران، مهیا کرده اند.

کیف پول‌های سخت افزاری برای چه افرادی مناسب است؟

برای اینکه متوجه شویم کیف پول سخت افزاری برای چه دسته از افراد مناسب است، این بخش از مقاله را به دقت مطالعه نمایید. اگر جزء افرادی هستید که به تازگی قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتالی را دارید، توصیه می‌کنیم از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده نکنید. همچنین اگر میزان سرمایه شما کم است، لازم به خریداری کیف پول سخت افزاری نیست. در حال حاضر کیف پول‌های نرم افزاری بسیاری وجود دارد که با وجود امنیت بالا، رایگان نیز هستند. اغلب صرافی‌ها و بروکرهای موجود برای ارز دیجیتال نیز بر روی بستر خود چنین کیف پولی را دارند و سرمایه‌گذاران تازه‌کار می‌توانند از این بستر‌ها برای شروع کار استفاده کنند.

همچنین اگر تریدر می‌باشید و می‌خواهید از طریق نوسانات و کاهش یا افزایش قیمت یک دارایی، درآمدزایی کنید، در چنین حالتی نیز کیف پول سخت افزاری بدرد شما نمی خورد و باید از طریق سامانه و بسترهای موجود در صرافی،  اقدام نمایید. بنابراین 3 دسته از افراد نباید به سمت چنین ولت‌هایی بروند.

  1. افرادی که تازه‌کار می‌باشند.
  2. افرادی که دارای سرمایه‌ی کمی هستند.
  3. افرادی که قصد ترید و نوسان‌گیری در بازار را دارند.

حال برویم به سراغ افرادی که باید اقدام به خرید چنین کیف پول‌هایی نمایند. اگر مدت زمان زیادی است که وارد دنیای ارزهای دیجیتالی شده‌اید و قصد سرمایه‌گذاری به مقدار زیاد را دارید. همچنین می‌خواهید یک بستر مناسب برای حفظ دارایی‌های خود داشته باشید، توصیه ما به شما خریداری کیف پول سخت افزاری است. بنابراین این افراد باید اقدام به خرید چنین کیف پول‌هایی، کنند.

آیا کیف پول‌های سخت افزاری دارای محدودیت و معایب هستند؟

کیف پول‌های سخت افزاری در کنار مزایای فوق‌العاده و امنیت بسیار بالایی که دارند، دارای محدودیت‌ها و معایبی نیز هستند. نخستین محدودیتی که این دسته از کیف پول‌ها به کاربر تحمیل می‌کند، این است که محیط کاربری و استفاده از آن نسبت به ولت‌های نرم افزاری، کمتر کاربر‌پسند است. در واقع کیف پول‌های نرم افزاری به دلیل محیطی که ارائه می‌کنند و قابلیت‌های فوق‌العاده، بیشتر مورد پسند کاربران قرار می‌گیرند. از طرفی دیگر، یک کیف پول سخت افزاری امن، با اینکه از متد‌ها و پارامترهای قدرتمندی در زمینه ایمنی برخوردار است اما تضمین صد در صدی برای حفظ دارایی‌ها را ارائه نمی‌کند. در واقع حتی با داشتن کیف پول سخت افزاری احتمال از دست دادن دارایی‌ها وجود دارد اما این میزان به مقدار حداقلی وجود دارد.

به دلیل فیزیکی بودن محصول، امکان تهدید و دریافت رمز توسط سارقان وجود دارد. بنابراین یکی از حفره‌های امنیتی در این رابطه، همین موضوع است. دیگر موضوعی که از آن به عنوان یکی از معایب این دسته از کیف پول‌ها اشاره می‌شود، این است که امکان استفاده از این ولت‌ها در هنگامی که اینترنت وجود ندارد، امکان‌پذیر نیست. در واقع باید برای استفاده از این محصول، به یک سیستم که دارای اینترنت می‌باشد متصل شوید تا بتوانید از طریق شبکه‌های انتقال، اقدام به دریافت یا انتقال دارایی دیجیتالی کنید. بنابراین دو عیب بزرگی که در این محصول مشاهده می‌شود، نخست محیط کاربری و سپس عدم کارکرد آن در هر لحظه‌ای می‌باشد. البته که کیف پول نرم افزاری نیز برای کارکرد صحیح، نیاز به شبکه جهانی اینترنت دارد.

معرفی بهترین کیف پول‌های سخت افزاری موجود

در این بخش از مقاله، می‌خواهیم نگاهی به معتبرترین و پرطرفدارترین کیف پول‌های سخت افزاری موجود در بازار بیندازیم و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

کیف پول سخت افزاری لجر بلو ( Ledger Blue )

کیف پول سخت افزاری لجر بلو که توسط شرکت لجر ساخته شده است، جزء برترین و محبوب‌ترین کیف پول‌هایی است که به صورت سخت افزاری تولید شده و هم اکنون درون بازار وجود دارد. این محصول به دلیل رابطه کاربری مناسبی که دارد، بسیار مورد استقبال افراد در این حوزه قرار گرفته و سرمایه‌گذاران فراوانی از آن برای نگهداری دارایی‌های خود، استفاده می‌کنند. جالب است بدانید این کیف پول دارای یک صفحه نمایشگر لمسی است و از طریق آن می‌توان تراکنش‌ها را مدیریت کرد. البته اصلی‌ترین مشکل و عیبی که این ولت دارد، این است که از تعداد نه چندان زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و این موضوع برای بسیاری از سرمایه‌گذاران، نامناسب است.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس ( Ledger Nano S )

دومین کیف پول سخت افزاری امن قابل معرفی در این بخش نیز از شرکت لجر و این بار با نام نانو اس ( Nano S ) می‌باشد. این کیف پول از جمله بهترین و امن‌ترین محصولاتی می‌باشد که در این زمینه تولید و راهی بازار شده است. این ولت دارای یک قاب یا محافظ فلزی بوده و می‌توان از آن برای پوشش صفحه نمایش جهت ایمنی یا مقاومت در برابر ضربه استفاده کرد. این کیف پول به وسیله یک درگاه USB به کامپیوتر متصل می‌شود و می‌توان از آن برای بررسی یا نقل و انتقال دارایی استفاده کرد. این محصول دارای دکمه فیزیکی نیز است.

گروه مالی اینوستپ برای راهنمایی هرچه بهتر شما در استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری، فیلم آموزشی نحوه کارکرد کیف پول لجر نانو اس را در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس ( Ledger Nano X )

سومین مورد از کیف پول‌های سخت افزاری نیز از شرکت لجر و این بار با نام نانو ایکس ( Nano X ) است. این محصول به گفته‌ی شرکت تولیدکننده، یک محصول بروزتر و پیشرفته‌تر از نانو اس است. به نوعی در طراحی و ساخت آن، مشکلات یا معایبی که در نانو اس وجود داشت، برطرف شده است. این محصول از بدنه فولاد ضد زنگ ساخته شده و در بخش‌هایی از آن نیز پلاستیک به کار رفته است. این ولت نیز به وسیله یک کابل USB به کامپیوتر متصل می‌شود و می‌توان از آن برای مدیریت دارایی‌های دیجیتالی، استفاده کرد. جالب است بدانید این ولت از 1300 ارز دیجیتالی پشتیبانی می‌کند و این موضوع می‌توان بسیار مهم و جذاب باشد. همچنین می‌تواند با بلوتوث نیز به کامپیوتر یا موبایل متصل شود.

کیف پول سخت افزاری کیپ کی ( KeepKey )

این کیف پول سخت افزاری امن، مربوط به مدل کیپ کی ( KeepKey ) است. این شرکت در سال 2015 تاسیس شد و در سال 2017 محصول خود را راهی بازار کرد. این محصول دارای طراحی بسیار زیبا و شیکی است. بدنه این محصول از آلومینیوم ساخته شده و در برابر هرگونه ضربه‌ای، مقاومت مناسبی را از خود نشان می‌دهد. همچنین این ولت، دارای یک صفحه نمایش بزرگ OLED بوده و از این بابت می‌توان به طراحی آن نمره‌ی بسیار مناسبی داد. کیف پول کیپ کی می‌تواند بیش از 40 ارز دیجیتالی را در خود نگه دارد و از آن‌ها پشتیبانی کند. این محصول دارای کلید‌های آفلاینی است که جهت نگهداری و ذخیره این دارایی‌ها، به کار می‌رود. جالب است بدانید این محصول با توجه به ویژگی هایی که دارد، از قیمت کمتری نیز نسبت به سایر رقبا برخوردار است.

کیف پول سخت افزاری کلد کارد ام کی تری ( Coldcard MK3 )

آخرین عنوان از کیف پول های سخت افزاری، مربوط به مدل کلد کارد ام کی تری ( Coldcard MK3 ) است. این محصول از لحاظ ظاهر، با سایر مدل‌های موجود در این بخش تفاوت دارد. این ولت بسیار قدرتمند بوده و می‌تواند لایه‌های امنیتی فوق‌العاده‌ای را برای کاربر ارائه کند. این محصول دارای هزینه‌ای مناسب بوده و می‌توان از آن برای نگهداری دارایی خود، استفاده کرد. البته نکته‌ی بسیار مهم در رابطه با این محصول، این است که این کیف پول سخت افزاری تنها قادر به نگهداری یک ارز دیجیتالی و آن هم بیت کوین است. بنابراین اگر قصد نگهداری چنین ارزی را دارید، می‌توانید اقدام به خریداری این محصول نمایید.

کیف پول سخت افزاری ترزور وان ( Trezor One )

مورد چهارم از کیف پول‌های سخت افزاری، مربوط به برند ترزور و مدل وان ( Trezor One ) است. این محصول در سال 2014 وارد بازار شد و از جمله نخستین کیف پول‌های سخت افزاری در این زمینه است. این ولت سخت افزاری به وسیله یک Micro USB به کامپیوتر متصل می‌شود و می‌توانیم از آن برای دریافت، انتقال یا بررسی دارایی‌های خود استفاده کنیم. این محصول از رمز عبور و رمز بازیابی نیز برخوردار است. بر روی این کیف پول، 2 دکمه فیزیکی قرار دارد که بتوان با آن‌ها، فرآیندهای موجود در این کیف پول را کنترل کرد. در این کیف پول، می‌توان ارزهای دیجیتالی زیادی را نگهداری کرد و از این بابت می‌توان به آن امتیاز مناسبی داد.

عکس ولت سخت افزاری
کیف پول سخت افزاری ترزور

آیا کیف پول سخت افزاری باید دارای نمایشگر باشد؟

یکی از سوالات پیش رو که باید پاسخی مناسب به آن داشته باشیم، این است که آیا داشتن نمایشگر برای یک کیف پول سخت افزار امن، ضروری است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال، باید عنوان کنیم که داشتن نمایشگر برای یک کیف پول سخت افزاری، الزامی نیست؛ زیرا بدون نمایشگر هم می‌توان فرآیند‌ها و تراکنش‌های لازم را انجام داد. با این حال، داشتن چنین خصوصیتی، می‌تواند به دارنده کمک کند تراکنش‌ها را با اطمینان بیشتر و فضای امن کافی، انجام دهد. در واقع این نمایشگر تمام تراکنش‌هایی را که مالک انجام می‌دهد را به نمایش می‌گذارد و همین موضوع باعث می‌شود کیفیت و کمیت کار گسترش یابد. علاوه بر این داشتن نمایشگر به دلیل افزایش امنیت، باعث کاهش از بین رفتن دارایی یا هک آن می‌شود.

چگونه باید کیف پول سخت افزاری مناسب خود را انتخاب کنیم؟

بسیاری از سرمایه‌گذاران برای اینکه بتوانند سرمایه‌ی خود را به راه درستی هدایت کنند، نیاز دارند که یک ولت مناسب را انتخاب و آن را خریداری نمایند. پاسخ دادن به یک سوال اساسی به نام چگونگی انتخاب کیف پول مناسب، می‌تواند بسیار حائز اهمیت و مهم قلمداد شود؛ زیرا به خوبی درباره عدم انتخاب مناسب این کیف پول‌ها آگاهی داریم و می‌دانیم در صورت عدم انتخاب مناسب، سرمایه‌مان در خطر نابودی است.

برای اینکه بتوانید یک انتخاب مناسب و ایده‌آل داشته باشید، باید ابتدا روی هدفی که قصد انجام آن را دارید، تمرکز کنید. در واقع همانطور که پیشتر نیز عنوان کردیم، تنها در صورتی که تجربه کافی از بازار ارز دیجیتال را دارید و سرمایه مناسبی هم در نظر دارید به این بازار اختصاص دهید، اقدام به خرید کیف پول سخت افزاری امن نمایید. زیرا در صورت تریدر بودن، داشتن سرمایه کم، تازه‌کار بودن و… به هیچ وجه استفاده از کیف پول سخت افزاری برای شما مناسب نیست. بنابراین اگر سرمایه مناسبی دارید، اقدام به دریافت این ولت نمایید. همچنین بررسی این موضوع که کیف پول سخت افزاری، چه ارزهای دیجیتالی را پشتیبانی می‌کند، بسیار مهم است؛ زیرا در آینده و در صورت خرید کردن یک ارز که در کیف پول سخت افزاری پشتیبانی نمی شود، به مشکل برخواهید خورد.

سطح امنیت، چگونه دسترسی، قیمت مناسب، پشتیبانی از ارزهای دیجیتالی، کیفیت تولید و … از جمله پارامترهای مهم در انتخاب یک کیف پول سخت افزاری مناسب هستند.

چگونه کیف پول مناسب برای ذخیره رمز ارزها را تهیه کنیم؟

انتخاب و خرید کیف پول مناسب یکی از نکات مهمی است که هر معامله‌گر و سرمایه‌گذار بازارهای مالی باید به آن توجه کند و دارایی‌های دیجیتالی در جای امنی نگهداری کند. از بین کیف پول‌های موجود ولت‌های سخت افزاری و سرد از امنیت بیشتری برخوردار هستند. با استفاده از این ولت‌ها از سرقت و هک شدن ارزهای دیجیتال خود جلوگیری و نسبت به کیف پول‌های آنلاین امنیت بیشتری را برقرار خواهید کرد. گروه مالی اینوستپ با مدیریت آقای لطیف آهی، این امکان را برای شما سرمایه‌گذاران بازارهای مالی فراهم کرده است که بتوانید انواع کیف پول های لجر را به صورت آنلاین تهیه کنید. کیف پول لجر نانو اس، کیف پول لجر نانو ایکس و همچنین محصول جدید لجر به نام کیف پول لجر نانو اس پلاس که نسخه پیشرفته نانو اس می‌باشد را می‌توانید از طریق این مجموعه تهیه کنید و ارزهای دیجیتال خود را در آن ذخیره نمایید.

آیا در صورت خراب شدن کیف پول سخت افزاری، می‌توانیم دارایی‌های خود را برداشت کنیم؟

بله؛ این موضوع مشابه حالت سرقت می‌باشد. در حالتی که کیف پول به سرقت برود، می‌توانیم با یک کد پشتیبان که در ابتدای امر به مالک داده می‌شود، دارایی‌های خود را بازپس بگیریم. این موضوع برای حالت ضربه خوردن محصول نیز صدق می‌کند و در صورتی که ولت ما به هر دلیلی دچار ضربه شد، می‌توانیم از طریق ارسال کد بازیابی به یکی از کیف پول‌های نرم افزاری، اقدام به دریافت تمام دارایی‌های خود کنیم. بنابراین نیاز نیست در چنین حالتی، استرس از دست دادن دارایی‌های خود را داشته باشیم.

آیا یک سیستم مخرب و ویروسی، می‌تواند باعث خراب شدن و از بین رفتن دارایی‌ها شود؟

همانطور که در ابتدای این مقاله نیز عنوان کردیم، امکان نفوذ بدافزار، هکر یا ویروس به کیف پول سخت افزاری بسیار سخت است و گاهی این موضوع به حالتی غیر ممکن بدل می‌شود. این موضوع برای ویروس‌های کامپیوتری نیز صدق می‌کند. اگر سیستمی دارای ویروس باشد و کیف پول سخت افزاری را به آن متصل کنیم، هیچگونه اتفاقی برای ولت و دارایی‌ها رخ نمی دهد؛ زیرا پروتکل‌های امنیتی فوق العاده‌ای درون این کیف پول‌ها تعبیه شده است و چنین موضوعی عملا نفوذ و از بین بردن دارایی‌ها را به کل رد می‌کند.

کد بازیابی دارایی‌ها را چگونه بدست بیاوریم؟

پس از آنکه اقدام به خرید کیف پول سخت افزاری امن کردید، نوبت آن می‌رسد که این ولت را فعال کنید. برای فعال کردن این محصول، ابتدا لازم است پین کد مناسب خود را وارد دستگاه نمایید. در مرحله‌ی بعدی، یک عبارت 12 یا 24 کلمه‌ای به شما نمایش داده می‌شود. این کد همان کد بازیابی شما است. بنابراین باید به دقت در نگهداری و ذخیره‌ی آن کوشا باشید. در واقع توصیه می‌شود این کد را در جایی نوشته و در زمان نیاز، از آن استفاده نمایید. فراموش نکنید که این کد به اندازه کلید دسترسی مهم قلمداد می‌شود؛ زیرا در صورت نفوذ شخصی و بدست آوردن آن، باید با دارایی‌های خود خداحافظی کنید.

در این رابطه توصیه می‌شود از این کد همانند کد دسترسی محافظت نمایید و آن را در جایی مناسب، امن و غیرقابل دسترس برای سایر اشخاص قرار دهید.

نام ولت نوع ولت تعداد توکن‌های پشتیبانی
لجر سخت افزاری بیشتر از هزار
ترزور سخت افزاری بیشتر از هزار
تراست ولت نرم افزاری بیشتر از هزار
کوینومی نرم افزاری بیشتر از هزار
الکتروم نرم افزاری فقط بیت کوین
اکسودوس نرم افزاری بیشتر از صد
بیت کوین ولت نرم افزاری فقط بیت کوین

آیا امنیت کیف پول سخت افزاری از کیف پول نرم افزاری بیشتر است؟

بله؛ کیف پول‌های سخت افزاری به چند دلیل، امنیت بیشتری را در مقایسه با کیف پول‌های نرم افزاری دارند. نخستین وجه امنیت این دسته از ولت‌ها، عدم قرار داشتن بر روی محیط اینترنت است. در واقع دسترسی هکر‌ها به محیط اینترنت و کیف پول‌های نرم افزاری، بسیار آسان‌تر از کیف پول سخت افزاری است. در طرف مقابل، معمولا پروتکل‌های مناسبی بر روی کیف پول سخت افزاری قرار داده می‌شود تا استفاده کننده به خوبی بتواند از دارایی خود در برابر سارقان، محافظت کند.

بنابراین با اطمینان می‌توان به این موضوع اشاره کرد که کیف پول‌های سخت افزاری، امنیت بیشتری را برای کاربران خود به وجود می‌آورند. همچنین این ولت‌ها از 2 کد ورود و بازیابی نیز برخوردار هستند. همین موضوع باعث افزایش امنیت شده و امکان نفوذ به چنین محصولاتی را عملا غیر ممکن می‌کنند. اگر بنابر شرایط خود تمایل به استفاده از کیف پول‌های نرم افزاری را دارید؛ مشاهده فیلم آموزش استفاده از تراست ولت برای ذخیره ارزهای دیجیتال می‌تواند برای راهنمایی شما مفید باشد.

جمع بندی نهایی

همانطور که مطالعه کردید، در این مقاله به بررسی کیف پول سخت افزاری امن پرداختیم. امروزه حضور در بازار ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در آن، نیازمند داشتن اطلاعات مفید و مهم در این زمینه است. یکی از این مفاهیم، کیف پول‌ها هستند. در واقع به دلیل حجم بالای دارایی‌ها در این بازار، امکان سرقت و از دست دادن دارایی‌ها به شدت احساس می‌شود. همین موضوع باعث ایجاد محصولاتی به نام کیف پول شده است. این ولت‌ها در انواع مختلفی وجود دارند. معروف‌ترین آن‌ها نرم افزاری و سخت افزاری است. کیف پول‌های نرم افزاری همانطور که از اسم آن‌ها پیداست، بر روی سیستم‌هایی همچون کامپیوتر و موبایل نصب می‌شوند و می‌توان با اینترنت، تراکنش‌هایی را در بستر آن‌ها انجام داد.

در طرف مقابل، کیف پول سخت افزاری امن، یک محصول فیزیکی بوده که می‌توان از آن برای ذخیره و نگهداری دارایی‌ها استفاده کرد. اصلی‌ترین مزیتی که این دسته از کیف پول‌ها دارند، این است که امنیت بالایی را برای کاربر ارائه می‌دهد و می‌توان از آن‌ها برای نگهداری هرچه بهتر این دارایی‌ها، بهره برد. گروه مالی اینوستپ در خصوص آموزش کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری فیلم آموزشی تهیه کرده و در سایت اینوستپ در دسترس شما عزیزان قرار دارد. سعی کردیم درباره کیف پول‌های سخت افزاری به صورت کامل و جامع صحبت کنیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده و اطلاعات ارزشمند و مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشد.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید