معرفی سایت تحلیل چارت رایگان

در حال حاضر، تریدرهای زیادی در بازارهای مالی حضور دارند و با استفاده از مهارت و تجربه خود، در این بازارها اقدام به درآمدزایی می‌کنند. این دسته از تریدرها ابتدا به علم و دانش تکنیکال مجهز می‌شوند و سپس با کسب تجربه و یافتن یک بستر مناسب، اقدام به فعالیت می‌کنند. استفاده از تحلیل تکنیکال به خودی خود کاربردی ندارد و تحلیل‌گر باید به خوبی یک بستر مناسب برای آن پیدا کند. امروزه سایت‌ها و مجموعه‌های زیادی وجود دارند که چارت و نمودارها را به تحلیل‌گران ارائه می‌کنند. پیدا کردن انواع سایت تحلیل چارت رایگان که بتوانند بهترین کیفیت را به صورت رایگان ارائه کنند، بسیار حائز اهمیت است.

در واقع این دسته از وب سایت‌ها می‌توانند راه و روش درآمدزایی را به کاربر نشان دهند. تحلیل‌گران می‌توانند با استفاده از ابزارها و استراتژی‌های مناسب، اقدام به معامله کنند. برخی از این وب سایت‌ها در ازای دریافت هزینه‌ای، برخی امکانات بیشتر را به کاربران خود ارائه می‌کنند. در طرف مقابل نیز برخی از سایت‌ها وجود دارند که کاملا رایگان فعالیت می‌کنند و در ازای ارائه خدمات، هیچ مبلغی را از مخاطبین خود دریافت نمی‌کنند.

چرا باید دنبال سایت تحلیل چارت رایگان باشیم؟

فراموش نکنید که پیدا کردن یک بستر مناسب می‌تواند زمینه‌ساز شروع یک منبع درآمد فوق‌العاده برای تریدر باشد؛ زیرا محیط معامله‌گری می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد و در صورت استفاده از یک مجموعه نامناسب، قطعا تریدر با شکست مواجه می‌شود و راه موفقیتی را پیدا نمی‌کند. در ادامه می‌خواهیم این سایت‌ها را باهم بررسی کنیم و یک مقایسه کامل بین آن‌ها داشته باشیم تا متوجه شویم کدام یک از این مجموعه‌ها، امکانات بهتر و مفیدتری را به کاربران خود ارائه می‌کنند.

وقتی می‌خواهیم از یک وب سایت تحلیل‌گری برای بررسی دارایی‌های مالی استفاده کنیم، قطعا انجام تحلیل و بررسی بسیار آسان تر خواهد بود. در واقع یک معامله‌گر باتجربه، قطعا به دنبال یافتن بهترین بستر برای انجام معاملات خود می‌باشد. در این زمینه تعدادی از وب سایت‌های تحلیل‌گری وجود دارند که هر کدام به نوبه‌ی خود، می‌توانند کمک‌های فراوانی را به یک تریدر ارائه کنند.

مهترین فاکتور برای انتخاب سایت تحلیل چارت

مهمترین فاکتوری که برای بررسی یک سایت تحلیل چارت لازم است، ویژگی‌های موجود در آن است. در واقع هر مجموعه‌ای که بتواند فرآیند کمک رسانی و ارائه ویژگی‌های بهتر را به کاربران خود فراهم کند، در مبارزه با رقبای خود، موفق‌تر خواهد بود. طراحی و ارائه ابزار‌ها می‌تواند در نسخه‌ی رایگان بسیار مهم باشد؛ زیرا بسیاری از وب سایت‌ها ویژگی‌های زیادی را درون نسخه غیر رایگان خود قرار می‌دهند و اغلب کاربران قصد استفاده از آن‌ها را ندارند.

بنابراین بسیار مهم است که بررسی کنیم در وب سایت‌هایی که خدمات خود را به صورت رایگان و غیر رایگان ارائه می‌کنند، چه مقدار از ویژگی‌ها در نسخه‌ی رایگان وجود دارد و کاربر می‌تواند بدون پرداخت هزینه‌ای، از آن‌ها استفاده کند. اگر قصد دریافت اطلاعات در زمینه نرم افزار تحلیل چارت ارز دیجیتال، فارکس و بورسی را دارید یا می‌خواهید ترید را شروع کنید اما هیچ بستر مناسبی را در نظر ندارید، توصیه می‌کنیم تا پایان این محتوا همراه ما باشید تا بتوانید به این اطلاعات ارزشمند، دست پیدا کنید.

بررسی وب سایت تریدینگ ویو ( Trading View )

به طور قطع معتبرترین و معروف‌ترین وب سایتی که در زمینه تحلیل تکنیکال در جهان وجود دارد و اغلب تریدرها از آن برای انجام تحلیل های خود استفاده می‌کنند، تریدینگ ویو ( Trading View ) می‌باشد. در این سایت، می‌توانیم نمودارهای مالی متفاوت و گوناگونی را مشاهده کنیم. این نمودارها اغلب مربوط به سهام کشورهای مختلف، فلزات موجود، ارزهای دیجیتالی، جفت ارزها، اوراق قرضه و… می‌باشند.

به طور خلاصه باید عنوان کنیم تریدینگ ویو دارای تعداد زیادی نمودار از دارایی‌های مختلف است که یک تحلیل‌گر می‌تواند به راحتی آن‌ها را بررسی و اقدام به معامله کند. در سایت تریدینگ ویو، امکانات و ابزارهای زیادی را مشاهده می‌کنیم. در واقع این وب سایت سعی کرده است با ارائه این خدمات، کاربران زیادی را در سراسر جهان به خود جذب کند که در این زمینه نیز موفق شده است.

گروه مالی اینوستپ ( investep ) برای آشنایی هرچه بهتر شما با این پلتفرم، ویدئویی تحت عنوان آموزش کار با تریدینگ ویو به صورت رایگان ارائه کرده است.

امکانات سایت تریدینگ ویو

امکاناتی که سایت تحلیل چارت رایگان تریدینگ ویو در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، شامل: خروجی از داده‌های موجود در نمودار، ترسیم و بررسی نمودار و چارت دارایی مالی، ارائه فرمول‌های خاص و سفارشی، مقایسه چندین نمودار از دارایی‌های مالی، ارائه ابزارهای مختلف در زمینه تحلیل تکنیکال، امکان به اشتراک‌گذاری تحلیل، دریافت داده‌های مالی در تاریخ معین و مورد نیاز، نمایش الگوریتم‌ها، استراتژی‌ها و تشخیص الگوهای نموداری برای سهولت کار، فراهم سازی و تطبیق ابزارهای مختلف جهت ارائه نتیجه‌ای بهتر، سرعت بالای تحلیل‌گری و گزارش‌دهی، بروزرسانی لحظه‌ای و سریع، ارائه تقویم و اخبار اقتصادی و… از جمله ویژگی‌هایی است که در این ابر سایت، وجود دارند. بسیار بعید است که تحلیل تکنیکال را آموزش دیده باشید و وارد بازارهای مالی شده باشید اما با تریدینگ ویو سر و کار نداشته باشید و تا به حال اسم آن را نشنیده باشید.

در سایت تریدینگ ویو، 4 حساب کاربری وجود دارد. نخستین حساب کاربری آن که تنها حساب رایگان این وب سایت نیز هست، Basic نام دارد. سه حساب دیگر این مجموعه نیز Pro, Pro Plus, Premium هستند. در نسخه‌های مختلف این وب سایت، شاهد این دسته از ویژگی‌ها خواهیم بود:

نسخه رایگان تریدینگ ویو

در نسخه Basic یا رایگان، می‌توانیم به تمام نمودارها و چارت‌هایی که در بازارهای مالی وجود دارند و تریدینگ ویو از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، دسترسی داشته باشیم. بنابراین از نظر دارایی‌های مالی و سهام، هیچ مشکلی نداریم و به تمام آن‌ها دسترسی خواهیم داشت. دومین ویژگی این حساب، استفاده از 50 ابزار هوشمند برای بررسی نمودار می‌باشد که تریدینگ ویو به صورت رایگان آن‌ها را برای کاربران خود، قرار داده است. سومین ویژگی، ارائه 100 هزار شاخص فنی به صورت رایگان است که در حساب Basic قابل دسترسی است.

چهارمین ویژگی، استفاده از 12 نمودار تنظیم شده، می‌باشد. سرانجام آخرین ویژگی موجود در این حساب، قابلیت استفاده آزمایشی از استراتژی‌های معاملاتی است. در این حساب معاملاتی، می‌توانید حداکثر از 3 اندیکاتور به صورت همزمان استفاده نمایید. به طور کلی می‌توان از حساب پایه این وب سایت برای انجام معاملات استفاده کرد. در صورتی که نیاز به امکانات بیشتری دارید و می‌خواهید یک مجموعه مناسب و باکیفیت را انتخاب کنید، می‌توانید از اکانت‌های دیگر موجود در تریدینگ ویو استفاده نمایید. به دلیل اینکه این محتوا در رابطه با سایت‌های تحلیلی رایگان می‌باشد، از توضیح درباره سایر اکانت‌های تریدینگ ویو که غیر رایگان می‌باشند، اجتناب خواهیم کرد.

بررسی وب سایت دوکاسکپی ( Dukascopy )

نمونه‌ای از سایت تحلیل چارت رایگان که بسیار مشابه تریدینگ ویو است، سایت دوکاسکپی ( Dukascopy ) می‌باشد. در این وب سایت، می‌توان ابزارهای تحلیل‌گری و بررسی نمودار و چارت را مشاهده کرد. اندیکاتورها و ابزار پایه برای تحلیل در این سایت موجود است و تریدر می‌تواند متناسب با نیازمندی خود، از هر یک از آن‌ها استفاده کند. جالب است بدانید اسم این سایت برگرفته از یک بانک آنلاین در ژنو سوئیس است. به طور کلی می‌توان این وب سایت را یک بستر و مجموعه مناسب برای ترید و بررسی چارت و نمودار دارایی‌های مالی دانست. در وب سایت دوکاسکپی، شما می‌توانید از مزیت داشتن یک حساب معاملاتی آزمایشی بهره‌مند شوید. در این حساب معاملاتی آزمایشی، می‌توانید از ابزار و اندیکاتور‌ها استفاده کنید و به طور کلی با محیط معامله‌گری موجود در این وب سایت آشنا شوید.

بررسی سایت فین ویز ( Finviz )

یکی دیگر از سایت‌هایی که می‌توان آن را برای تحلیل چارت و نمودار استفاده کرد، فین ویز می‌باشد. این وب سایت، دارای چارت و نمودارهای رمزارز و جفت ارزهای دیجیتالی می‌باشد. در این وب سایت، می‌توانید به انواع ابزارها برای تحلیل نمودار دسترسی داشته باشید. این ابزارها در دسته‌بندی تحلیل تکنیکال و بنیادی برای تحلیل‌گر، قابل دسترس هستند. البته نکته‌ی مهمی که باید درباره فین ویز بدانید، این است که این وب سایت نیز مانند سایر مجموعه‌ها، دارای یک بخش رایگان و یک بخش اشتراکی است. در بخش رایگان شاید امکانات زیادی به چشم نخورد. البته ذکر این موضوع نیز می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد که برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند به یک مجموعه سبک و در عین حال کارا و مفید دسترسی داشته باشند و نمودار و چارت دارایی‌ها را با آن تحلیل کنند، فین ویز می‌تواند یک مجموعه مناسب و ایده‌آل برای آن‌ها باشد.

در فین ویز، می‌توانید ویژگی‌هایی نظیر رابط کاربری سریع و بروز رسانی‌های کامل، دریافت اطلاعات از خروجی این سایت که می‌تواند بسیار ارزشمند و حاوی فیلدهای گوناگونی باشد، تحلیل کامل و ترکیبی از دو حالت تکنیکالی و بنیادی و… را بیابید و با استفاده از آن‌ها، اقدام به تحلیل‌گری نمایید. شما می‌توانید از طریق http://finviz.com وارد این مجموعه شوید و از امکانات و خدماتی که برای کاربران خود قرار داده اند، استفاده لازم را ببرید.

سایت تحلیلی اینوستینگ ( Investing.com )

یکی از بهترین و شاید کامل‌ترین وب سایت‌ها در زمینه تحلیل، اینوستینگ دات کام می‌باشد. این سایت که به شکل اجتماعی تحلیلگران نیز معروف است، دارای نمادهای مختلفی از دارایی‌های مالی مانند بازار سهام، بازار فارکس و ارزهای دیجیتال می‌باشد. یک تحلیل‌گر می‌تواند با ورود به این سایت، از مزیت‌هایی نظیر ارائه سیگنال خرید و فروش یا دریافت آن، ارائه تحلیل‌های مختلف و بررسی های آن، مشاهده اخبار روز، مشاهده نظرات کاربران و… بهره‌مند شوید. بسیاری از افرادی که از این وب سایت بازدید می‌کنند، یکی از اصلی‌ترین دلایل بررسی آن را ساده بودن آن می‌دانند. در واقع رابط کاربری ساده‌ای در این وب سایت پیاده شده است و کاربران می‌توانند بدون هر نوع پیچیدگی خاصی، از امکانات و ویژگی‌های آن استفاده کنند.

در یک بخش بخصوصی از این وب سایت، می‌توانید با دیگر معامله‌گران و تریدرها به تبادل نظر بپردازید و ایده‌های مفیدی را از آن‌ها دریافت کنید. چنین موضوعی باعث شده است اینوستینگ دات کام به عنوان یک شبکه اجتماعی جذاب و مناسب برای تریدرها  معامله‌گران، شناخته شده باشد.

یکی از قابلیت‌های بخصوص اینوستینگ دات کام که نظیر آن در تریدینگ ویو نیز قابل مشاهده نمی‌باشد، این است که می‌توان به صورت همزمان، چارت قیمتی یک دارایی را در چندین تایم فریم مشاهده کرد. چنین قابلیتی در حالت رایگان تریدینگ ویو وجود ندارد و از این بابت، می‌توان اینوستینگ دات کام را بسیار جذاب دانست. برای استفاده از این قابلیت، کافیست دارایی مورد نظر را انتخاب نمایید و چارت مورد نظر را روی تایم فریم‌های مناسب ست کنید. پس از آن می‌توانید از این قابلیت لذت ببرید و آن را در معاملات خود، سهیم کنید.

یاهو فایننس ( Yahoo Finance )؛ سایت تحلیل چارت رایگان

یکی دیگر از سایت‌های تحلیلی که در زمینه ارز دیجیتال برای کاربران وجود دارد، یاهو فایننس است. در این وب سایت، می‌توانید از امکانات و ابزارهای زیادی استفاده نمایید تا تحلیل و بررسی در زمینه ارز دیجیتال را به نحوی مناسب پیش ببرید. در این بستر، امکانات، ابزارها و اندیکاتورهای زیادی وجود دارد که به کاربر در تحلیل هر چه بهتر چارت، کمک می‌کنند.

نکته‌ی مهم، این است که در این وب سایت نیز 2 حالت رایگان و اشتراکی وجود دارد که در حالت اشتراکی، ابزارها و مزایای زیادی مانند حذف تبلیغات در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. با این حال، یاهو فایننس برخلاف فین ویز، در نسخه‌ی رایگان خود نیز امکانات بسیار زیاد و مناسبی را برای کاربر قرار داده است. در واقع کاربر می‌تواند قید پرداخت اشتراک 35 دلاری این مجموعه را بزند و به صورت رایگان و با کوهی از امکانات، چارت مورد نظر را بررسی و به معامله‌گری بپردازد.

یاهو فایننس بسیار شبیه تریدینگ ویو است و از این بابت، بسیاری از افراد آن را جایگزین مناسبی برای تریدینگ ویو می‌دانند. به طور کلی می‌تواند در این وب سایت، چارت و نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال، اخبار گوناگون و مفید، نظرات سایر تحلیل‌گران، بحث در رابطه با ارزها و تحلیل و… را مشاهده نمایید.

سایت تحلیلی Dailyfx

دیگر سایتی که می‌توان از آن به عنوان سایت تحلیل چارت رایگان استفاده کنیم، Dailyfx است. این سایت که می‌تواند به عنوان یکی از جایگزین‌های تریدینگ ویو از آن استفاده شود، امکانات و ابزارهای مختلف و مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته یکی از بزرگترین تفاوت‌هایی که این وب سایت با سایر مجموعه‌های هم رده خود دارد، این است که این وب سایت، دارای یک ابزار به نام outlook است. در این ابزار، شما می‌توانید احساسات موجود در بازار را بررسی کنید و بر اساس آن، اقدام به اخذ یک تصمیم مناسب در رابطه با احساسات موجود در بازار بگیرید.

جالب است بدانید این ابزار در بسیاری از وب سایت‌های تحلیلگری وجود ندارد و از این رو، می‌تواند Dailyfx را در این زمینه، جذاب و البته مفید دانست. شما می‌توانید با استفاده از outlook، به خرسی یا گاوی بودن یک پوزیشن و موقعیت معامله‌گری پی ببرید و متناسب با آن، معامله خود را مدیریت کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم در صورت علاقه‌مندی به استفاده از یک وب سایت که بر اساس احساس موجود در معامله، به شما قدرت انتخاب دهد، از سایت Dailyfx بازدید نمایید و از آن در معاملات خود بهره ببرید.

بررسی Google Finance

یکی از بهترین منابع موجود در زمینه تحلیل‌گری که در نسخه رایگان، تمام امکانات گنجانده شده است، گوگل فایننس است. در واقع این وب سایت دارای اکانت پریمیوم یا ویژه نمی‌باشد و تمام امکانات درون نسخه رایگان سایت وجود دارد. در این وب سایت، شما می‌توانید درباره بازارهای مالی بحث کنید و نظرات خود را به صورت مکتوب درون این وب سایت، ارائه نمایید. همچنین می‌توانید با بررسی نمودارها و چارت های مالی، اقدام به دریافت موقعیت‌های مناسب معامله‌گری نمایید. به طور کلی زیر مجموعه‌های گوگل، قطعا دارای کیفیت زیادی هستند و بخش فایننس این مجموعه نیز از این مورد مستثنی نیست. بنابراین می‌توان این‌طور عنوان کرد که با بررسی این وب سایت، می‌توانید به اطلاعات کم‌نظیری دسترسی داشته باشید تا بتوانید در بررسی چارت و نمودارها، موفق باشید.

به طور کلی با ورود به وب سایت گوگل فایننس، می‌توانید از اطلاعاتی نظیر قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتالی، اخبار کامل مربوط به ارزهای دیجیتال، اطلاعات کامل درباره روند بازار و چارت، بررسی چارت و نمودار دارایی و… بهره‌مند شوید. شما می‌توانید با ورود به آدرس http://google.com/finance به بخش فایننس از سایت گوگل دسترسی داشته باشید و به بررسی نمودارها و چارت بپردازید.

سایت تحلیل چارت رایگان گوچارتینگ ( Gocharting.com )

دیگر مجموعه‌ای که می‌توان از آن به عنوان یک بستر مناسب برای تحلیل‌گری به صورت رایگان نام برد، گوچارتینگ ( Gocharting.com ) است. این وب سایت، از هوشمندترین مجموعه‌های موجود در زمینه تحلیل‌گری است. علاوه بر این، می‌توانید در این وب سایت از امکانات پیشرفته‌ای بهره‌مند شوید. گوچارتینگ دارای نمودار و چارت بیش از 2000 ارز دیجیتال است که از این نوع می‌تواند در نوع خود بی‌نظیر باشد.

افراد زیادی وجود دارند که از این بستر برای تحلیل‌گری خود استفاده می‌کند. در این وب سایت، می‌توانید نمودارها و چارت‌های مالی را به دقت بررسی کنید و آن را با دقیق‌ترین ابزار‌ها، بسنجید. به طور کلی می‌توانید با ورود به این وب سایت، از ویژگی‌هایی نظیر طراحی جذاب و هیجان انگیز، بررسی خودکار الگوهای تکنیکالی، دریافت هشدارها و تنظیم آن، بررسی اخبار و مشاهده آن‌ها و… بهره‌مند شوید.

بررسی سایت ترند اسپایدر ( Trendspider )

یکی دیگر از منابع معتبری که می‌توان از آن به عنوان بستری برای بررسی نمودار و چارت استفاده کرد، ترند اسپایدر می‌باشد. این وب سایت هوشمند، می‌تواند به تریدرهای بازار ارز دیجیتال، کمک‌های فراوانی کند. قطعا داده‌ها و اطلاعاتی که این وب سایت به تریدرها می‌دهد، در زمینه کسب موفقیت در معاملات تریدرها، نقش بسزایی دارد. در این وب سایت می‌توانید به انواع اندیکاتورها دسترسی داشته باشید و نمودارهای مالی مربوط به دارایی‌ها را بررسی نمایید. از دیگر ویژگی‌هایی که در این وب سایت قابل مشاهده است، می‌توان به نمودارهای خطی، شمعی و میله‌ای، نمودار raindrop، نرم افزارهای اختصاصی اندروید و iOS، ابزارهای تخصصی در زمینه تحلیل، وجود بیش از 6500 جفت ارز معاملاتی که در بیش از 150 بروکر وجود دارد و… اشاره کرد.

وب سایت تحلیلی Webull

یکی دیگر از سایت های تحلیلی رایگان که تحلیل‌گران می‌توانند با ورود به آن از اطلاعات مفیدی که در آن قرار دارد استفاده کنند، Webull می‌باشد. در این وب سایت، این امکان گنجانده شده است که با کاربران بازارهای مالی مختلف ارتباط برقرار کنید و بتوانید از تحلیل‌های یکدیگر جهت افزایش بازدهی، بهره‌مند شوید. امکان تجزیه تحلیل و بررسی نمودارهای مالی، در این وب سایت قرار دارد. جالب است بدانید این وب سایت با شرکت‌های خارجی زیادی همکاری می‌کند. در این رابطه، شما می‌توانید با استفاده از داده‌ها و اطلاعاتی که در این قرارداد رد و بدل می‌شود، بازدهی مناسب را کسب کنید. در این وب سایت چارت تحلیلی با ابزارهای گوناگون و مختلف قرار دارد و برای انجام تحلیل و بررسی نمودارها، به راحتی می‌توانید از این وب سایت استفاده نمایید.

بررسی Tradelize

یکی دیگر از وب سایت‌های مشابه تریدینگ ویو که امکانات فوق العاده‌ای دارد، Tradelize می‌باشد. این وب سایت دارای معاملات و به طور کلی پلتفرم هوشمند بوده و بستری مناسب و ایده‌آل را برای تریدرها فراهم می‌کند. این وب سایت همچنین می‌تواند برای افرادی که به تازگی وارد دنیای کریپتو یا ارز دیجیتال شده اند، نیز مناسب و معقول باشد.

در این پلتفرم، امکان ارتباط با تحلیل،گران و تریدرهای مختلف و قدرتمند وجود دارد و شما می‌توانید با استفاده از استراتژی‌های مفیدی که این دسته از تریدرها از آن‌ها برای کسب موفقیت در معاملات خود استفاده می‌کنند، بهره ببرید و بازدهی جذابی را به دست آورید. اطلاعات لحظه‌ای و اخبار کامل ارزهای دیجیتال درون این سامانه قرار دارد. همچنین امکان ارزیابی و بررسی صرافی‌ها و بروکرها نیز در این وب سایت موجود است. همچنین ابزارها و استراتژی‌های مختلفی که می‌خواهید در چارت و نمودار آن‌ها را قرار دهید نیز درون وب سایت Tradelize وجود دارد.

بررسی سایت استاک چارتس (StockCharts.com)

استاک چارت نیز یکی از سایت‌های تحلیل تکنیکال کاربردی است که برای معامله‌گران ساده، بیشترین خدمات را ارائه کرده است. این سایت با کمک تریدینگ ویو مسیر فعالیت خود را طی می‌کند. از این سایت برای تحلیل تکنیکال بورس نیز استفاده می‌شود. استاک سایتی برای ارائه اطلاعات در مورد سهام رایگان است.

همچنین این سایت همچنین انواع ابزارها و روش‌های رایگان را برای ارزیابی و تحلیل نمودارهای سهام حاضر در بازار بورس در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ‌های مشخصی هستید و یا تجزیه و تحلیل گسترده‌تری را در نظر دارید، می‌توانید حساب کاربری خود را ارتقا دهید. البته برای ارتقا حساب کاربری سایت استاک نیاز به پرداخت هزینه می‌باشد و به صورت رایگان امکان‌پذیر نیست. از مزایای مهم این سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از اصلی‌ترین وب‌سایت‌های سهام رایگان
  • خوانایی نمودارهای حاضر در سایت
  • قابلیت اشتراک گذاری و ثبت سفارش

بررسی سایت ره آورد 365

در ادامه بررسی سایت تحلیل چارت رایگان، می‌خواهیم به نمونه ایرانی و داخلی ساز شده موجود در کشور نگاهی بیندازیم. قطعا اصلی‌ترین و شاخص‌ترین سایتی که در داخل کشور در زمینه تحلیل تکنیکال و بررسی چارت وجود دارد، ره آورد 365 است. این سایت قدرتمند که امکانات بسیار زیادی را برای کاربران ایرانی قرار داده است، مورد توجه بسیاری از تریدرهای ایرانی است. این وب سایت دارای ابزارهای پیشرفته‌ای است که برای هر تریدر و تحلیل‌گر، بسیار حیاتی می‌باشد. این سایت برگرفته از تریدینگ ویو است و به زبان فارسی و داخلی، تعدیل شده است. در بخش‌های مختلف سایت، می‌توانید نقشه بازار، دیده‌بان، گفتگو، تقویم، فیلتر، هشدار و… را مشاهده نمایید.

گروه مالی اینوستپ برای علاقه‌مندان بازار بورس ایران دوره بورسی (تابلو خوانی و فیلتر نویسی) را ارائه کرده است تا با آموزش‌های این دوره به راختی بتوانید این بازار را تحلیل کنید

امکانات سایت ره آورد

به تازگی سایت ره آورد، یک حساب اشتراکی را به مجموعه خود اضافه کرده است. با استفاده از این حساب، کاربران می‌توانند به امکانات بسیار زیادی دسترسی داشته باشند که در نسخه‌ی رایگان، این امکان وجود نداشته است. در ره آورد 365، شما می‌توانید سهام بورس ایران، ارزهای دیجیتال، سکه، دلار، کالا، بازار آتی، سلف موازی و… را بررسی کنید و از طریق آن، اقدام به معامله‌گری نمایید. جالب است بدانید در این سایت، امکان تعدیل نمودار وجود دارد. به عنوان مثال در بازار بورس ایران هنگام افزایش سرمایه، قیمت کاهش پیدا می‌کند و این موضوع ممکن است در تحلیل یک تریدر، بسیار تاثیرگذار باشد. از این رو ره آورد این امکان را قرار داده است تا کاربران بتوانند به راحتی نمودار را تعدیل کنند تا در زمینه تحلیل چارت، هیچ مشکلی پیش نیاید.

در این وب سایت، می‌توانید اندیکاتورهای فراوان و با کیفیتی را مشاهده نمایید. اندیکاتور‌ها می‌توانند در تحلیل و بررسی نمودار، بسیار حائز اهمیت باشند و مبنایی برای خرید و فروش به حساب بیایند. به طور کلی بسیاری از امتیازات و ویژگی‌هایی که درون سایت تریدینگ ویو وجود دارد در ره آورد 365 نیز قرار دارد. بنابراین می‌توانیم این منبع را بسیار معتبر بدانیم و از آن در معاملات خود استفاده کنیم. البته باید این موضوع را نیز لحاظ کنید که در نسخه رایگان، امکان استفاده از تمامی امکانات وجود ندارد اما تا حد زیادی می‌تواند نیازمندی‌های یک تریدر را برطرف کند.

بررسی وب سایت تحلیلی نهایت‌نگر

یکی دیگر از سایت تحلیل چارت رایگان که در داخل کشور وجود دارد و مخصوص سهام بورسی ایران است، نهایت‌نگر می‌باشد. این وب سایت یکی از پراستفاده ترین وب سایت‌های تحلیلی ایرانی است که تمام امکانات آن به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد. شما می‌توانید در این وب سایت، سهام بورسی موجود در بورس تهران را بررسی کنید و چارت لحظه‌ای آن‌ها را مشاهده نمایید. در این سایت، اندیکاتور‌ها و استراتژی‌های معامله‌گری نیز گنجانده شده است و تریدر می‌تواند به راحتی از آن‌ها در جهت کسب درآمد، استفاده کند. نمودار موجود در این وب سایت و به طور کلی پلتفرم آن، برگرفته از تریدینگ ویو می‌باشد. از این رو سهولت استفاده و رابطه کاربری در این وب سایت، از ویژگی‌هایی است که به خوبی می‌توان آن را در نهایت‌نگر مشاهده کرد.

نکته‌ی بسیار مهمی که این وب سایت را از سایر منابع متمایز کرده است، همین رایگان بودن آن است. در واقع این وب‌سایت هیچ حساب اشتراکی ندارد و کاربر می‌تواند به راحتی از تمام امکانات و ابزارهای آن به صورت رایگان استفاده کند. همچنین می‌توانید در این وب سایت، تحلیل‌های خود را منتشر کنید و با سایر تریدرها در این زمینه گفتگو نمایید. برای سهولت کار، امکان ذخیره‌سازی نمودار نیز وجود دارد و کاربر می‌تواند با هر بار بررسی، دوباره نمودار و چارت مورد نظر را با تنظیمات شخصی خود، فراخوان نماید. همچنین شما می‌توانید شرایط شخصی و مناسب خود را در این وب سایت تنظیم کنید و با هر بار استفاده از آن، به راحتی وارد چارت سهام شوید. به عنوان مثال می‌توانید تنظیمات را روی حالت 3 اندیکاتور X و Y و Z تنظیم نمایید تا پس از هر بار بارگذاری نمودار، این تنظیمات وارد چارت قیمتی سهام شود.

ارائه مقایسه‌ای بین انواع سایت تحلیل چارت رایگان

در این بخش از مطلب سایت تحلیل چارت رایگان، می‌خواهیم بررسی کنیم که این وب سایت‌ها از چه نظر با کیفیت هستند و چگونه می‌توانند تریدر را در جهت کسب اهداف خود، یاری کنند. لازم به ذکر است که هر کدام از این وب سایت‌های تحلیلی، ویژگی‌های خاص و متمایز خود را دارند. همچنین برخی از آن‌ها دارای حساب اشتراکی هستند. با این تفاسیر، در ادامه به بررسی این مشخصات می‌پردازیم.

نام وب سایت تاریخ ایجاد نوع نمودار رابطه کاربری با تریدینگ ویو
تریدینگ ویو 1 جولای 2010 به صورت شخصی بیشترین تعداد ابزار
گوچارتینگ آگوست 2011 به صورت شخصی ابزارهای تحلیلی مشابه با تریدینگ ویو و امکان استفاده از ابزارهای تحلیلی رایگان بیشتر
اینوستینگ 1 جولای 2010 نسخه قدیمی تریدینگ ویو ابزارهای موجود در این وب سایت به صورت غیر لگاریتمی قرار دارد.
کوین مارکت کپ 1 آوریل 2013 به صورت شخصی دارای ابزارهای مشابه با تریدینگ ویو
گوگل فایننس 1 دسامبر 2016 به صورت شخصی دارای ابزارهای گوناگون و زیاد که رایگان هستند.
ره آورد 365 1 جولای 2017 به صورت نمودار تریدینگ ویو دارای ابزارها و امکاناتی فراوانی می‌باشد که تعدادی از آن‌ها در نسخه رایگان وجود دارند.

چگونه می‌توانیم یک سایت تحلیل چارت رایگان را شناسایی کنیم؟

برای اینکه بتوانیم یک سایت تحلیل چارت رایگان را شناسایی و از آن در فعالیت‌های خود استفاده کنیم، نیاز است برخی از پارامترها را بررسی و آن‌ها را بیازماییم. در واقع سایت‌های تحلیلی بسیاری وجود دارند که دارای امکانات زیادی هستند اما از کیفیت مناسب برخوردار نیستند. بنابراین یک تریدر باید باتوجه به این دسته از موضوعات، سایت مناسب را شناسایی و درون آن فعالیت کند. در ادامه باهم به بررسی این دسته از موارد می‌پردازیم.

تاریخچه قیمت

نخستین موردی که باید یک شخص در هنگام بررسی سایت تحلیل چارت رایگان شناسایی کند، تاریخچه قیمت است. در واقع معمولا هنگامی که وب سایت های تحلیلی راه‌اندازی می‌شوند، از آن تاریخ به بعد تاریخچه قیمت دارایی‌ها عنوان می‌شود. به عنوان مثال اگر یک وب سایت تحلیلی در سال 2020 راه‌اندازی شده باشد، تاریخچه قیمتی دارایی‌های آن نیز از این تاریخ به بعد است. البته برخی از وب سایت‌ها نیز در این زمینه وجود دارند که تاریخچه قیمتی خود را به صورت مناسبی ارائه می‌کنند. از این رو، برای حصول بهترین نتیجه برای دستیابی به موفقیت در تحلیل یک چارت، نیاز است تاریخچه قیمتی به شکلی درست و مناسب در اختیار کاربر باشد. بنابراین نخستین موضوعی که باید در هنگام شناسایی یک سایت تحلیلی بررسی شود، تاریخچه قیمت دارایی‌ها است.

برای شناسایی الگوها بر روی تاریخچه قیمت و پیش‌بینی آینده‌ی قیمت‌ها، باید مهارت کافی در تحلیل تکنیکال را به دست آورید. مجموعه اینوستپ برای تسلط هرچه بهتر شما بر روی بازار و شناسایی الگوها، پک مثال های تحلیل تکنیکال را ارائه کرده است تا شما با نمونه‌های بسیاری از انواع الگوها و شرایط مختلف بازار آشنا شده و دید خوبی نسبت به بازار پیدا کنید.

نوع نمودار

دومین موضوع قابل بررسی، نوع نمودار است. در واقع نمودار قیمتی باید به شکل‌های مختلفی مانند میله‌ای، کندلی، خطی و… وجود داشته باشد تا تریدر بتواند متناسب با نیازمندی‌های شخصی، بهترین حالت را انتخاب و اقدام به معامله‌گری کند. البته تنها این موضوع مربوط به نوع نمودار نیست. به طور کلی محیط معامله‌گری و بررسی چارت، باید به شکل مناسبی ایجاد شده باشد تا تریدر بتواند فعالیت‌های خود را انجام دهد. رابط کاربری بسیار مهم است و در صورتی که یک سایت، تمام امکانات و ابزار مناسب برای تحلیل را ارائه کند اما نتواند یک محیط کاربری مناسب ایجاد کند، در این زمینه شکست خورده است.

دارایی‌های قابل بررسی

سومین موضوع قابل بررسی، دارایی‌های قابل بررسی سایت است. یک تریدر باید بررسی کند که سایت مورد نظر، از چه دارایی‌های پشتیبانی می‌کند. برخی از وب سایت‌ها دارایی‌هایی که درون ارز دیجیتال وجود دارند را ارائه می‌کنند. برخی دیگر دارایی‌هایی نظیر جفت ارزها که داخل بازار فارکس وجود دارند را به تصویر می‌کشند. همچنین برخی دیگر نیز سهام بورس ایران و سکه و دلار را به نمایش می‌گذارند. همچنین برخی از وب سایت‌ها چندین مورد را به صورت ترکیبی درون خود دارند. بنابراین بسیار مهم است که قبل از انتخاب یک سایت تحلیل چارت رایگان، به خوبی از اینکه چه دارایی‌هایی درون این سایت‌ها مبادله می‌شود، اطلاعات کسب کنیم.

حساب رایگان یا اشتراکی

آخرین مورد نیز بررسی حساب رایگان یا اشتراکی است. برخی از وب سایت‌ها، امکانات بسیار مناسب و زیادی را درون خود قرار می‌دهند اما بخش زیادی از آن‌ها درون یک حساب اشتراکی قرار دارد. به همین دلیل، کاربر برای استفاده از آن‌ها، باید حساب خود را به حساب اشتراکی ارتقاء دهد. از این رو، توصیه می‌شود قبل از اینکه وارد یک سایت تحلیل چارت رایگان شوید، ابتدا از انواع حساب آن آگاهی کسب کنید و ویژگی‌های حساب رایگان را به دقت مورد بررسی قرار دهید. سپس وارد این سایت‌ها شده و از امکانات آن استفاده نمایید.

جمع بندی نهایی درباره سایت تحلیل چارت رایگان

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب، به بررسی سایت تحلیل چارت رایگان پرداختیم. امروزه پیدا کردن یک بستر و منبع مناسب برای تحلیل چارت و نمودار قیمتی یک دارایی مالی، بسیار حائز اهمیت است و یک تریدر زمانی موفق می‌شود که تمام ابزار و امکانات را در اختیار داشته باشد. از این رو، در این مطلب، به بررسی این موضوع پرداختیم و بسیاری از وب سایت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند را به شما مخاطبین گرامی، معرفی کردیم. فراموش نکنید که قبل از ورود به هر کدام از وب سایت‌های فوق، به خوبی از ویژگی‌های و امکانات آن اطلاعات کسب کنید و سپس اقدام به استفاده از آن‌ها نمایید. مجموعه اینوستپ با مدیریت آقای لطیف آهی برای یاری رساندن به شما در راستای تحلیل بازار و نحوه معامله کردن در آن، دوره تریدر حرفه‌ای و همچنین ویدئو دوره تریدر حرفه‌ای را ارائه کرده است.

در پایان، امیدواریم از مطالعه این مطالب لذت برده باشید و این مقاله توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزشمندی را در اختیار شما مخاطبین گرامی قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید سایر مطالب موجود در زمینه بازارهای مالی را در وب سایت ما بررسی و از داده‌های موجود در آن، نهایت استفاده را ببرید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید