پراپ تریدینگ (prop trading)چیست؟! صفر تا صد این موضوع پولساز

پراپ تریدینگ (prop trading)چیست؟! صفر تا صد این موضوع پولساز

 پراپ تریدینگ یا پراپ فرم چیست؟

پراپ تریدینگ یکی از محبوب‌ترین و پولسازترین روش‌های سرمایه‌گذاری است که استفاده از آن از گذشته‌های دور تا به امروز متداول بوده است. این روش که در میان مردمان کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار شناخته شده است، به تازگی موفق شده گام در دنیای سرمایه‌گذاری جامعه ایرانی بگذارد. اگر بگوییم تریدرهای ایرانی برای چنین موقعیت نابی سر و دست می‌شکنند و برای موفقیت در این مسیر از جان مایه می‌گذارند، گزاف نگفته‌ایم!    

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید با پاسخگویی به سوال پراپ تریدینگ چیست، پول روی پول بگذارید و یک شبه زندگیتان را از این رو به آن رو کنید، جای خوبی آمده‌اید. این‌جا بهشت شماست و ما در این مطلب سیر تا پیاز پراپ تریدینگ را به شما آموزش می‌دهیم. لطفا از این صفحه خارج نشوید که حسابی متضرر می‌شوید!

می‌پرسید پراپ تریدینگ چیست؟

پراپ تریدینگ یا Proprietary Trading یا پراپ فرم یکی از جدیدترین تکنیک‌های سرمایه‌گذاری است که در آن شرکت‌های شناخته شده فعال در این زمینه مقداری از سرمایه خود را در اختیار تریدرها قرار می‌دهند. می‌پرسید چرا این کار را می‌کنند و سرمایه گرانبهایشان را در اختیار معامله‌گرانی که با دست خالی وارد دنیای سرمایه‌گذاری شده‌اند، قرار می‌دهند؟!

تا تریدرها وارد بازارهای مالی شده و با استفاده از سرمایه‌ای که در اختیار دارند، به ترید و کسب سود بپردازند. خُب حالا تکلیف سودی که از سرمایه شرکت‌های پراپ فرم و زحمت تریدرها به دست آمده، چه می‌شود؟!

سود حاصل از این کار با نسبت‌هایی که در قرارداد اولیه عقد شده میان شرکت پراپ فرم و تریدر علاقه‌مند به پراپ تریدینگ ذکر شده، بین شرکت و تریدر تقسیم می‌شود. با این کار هم شرکت پراپ فرم به صورت یک‌جا به سرمایه و سودش می‌رسد و هم تریدر به نان و نوا!

بگذارید با یک مثال ساده قضیه را برایتان شفاف سازی کنیم!

تصور کنید که ما یک شرکت پراپ فرم هستیم و تریدرهای کاربلد را استخدام می‌کنیم. شما هم یک تریدر حرفه‌ای هستید و به دنبال یک سرمایه توپ برای شروع یک سرمایه‌گذاری پرسود می‌گردید. خُب سرمایه از ما کار از شما. فقط بگذارید همین ابتدای کار تکلیف سود به دست آمده از این قضیه را روشن کنیم. چطور است یک قرارداد ببندیم و در نهایت سود حاصل را بر اساس همین قرارداد بین خودمان تقسیم کنیم؟!

به نظر ما که عالی است. برای مثال 50 درصد از سود به دست آمده از این سرمایه تقدیم شما که متخصص ترید کردن هستید. مابقی سود به علاوه اصل پول هم برای ما که در این میان نقش یک سرمایه‌گذار را ایفا کرده‌ایم. به همین سادگی!

یک لحظه دست نگه دارید!

این که ما سرمایه بدهیم، شما ترید کنیم و سود به دست آمده را با نسبتی توافقی که از پیش تعیین نموده‌ایم، تقسیم کنیم؛ روی خوش ماجراست. آمدیم و ما سرمایه را دادیم، شما هم ترید کردید، اما بخت یار نبود و نه تنها سود نکردیم، بلکه متحمل ضرر شدیم. چاره چیست؟! چه باید کرد؟! آیا باید دست در جیب مبارکتان کنید و سهم خودتان را از ضرر و زیان وارده بپردازید؟!

شاید عجیب و غیر قابل باور به نظر برسد، اما حقیقت این است که شما تنها شریک سود مایید، نه زیانمان. هنگامی که شانس به شما پشت می‌کند و به هر دلیلی از پسِ انجامِ یک تریدِ موفقیت‌آمیز بر نمی‌آیید، ما به عنوان شرکت سرمایه‌گذار اکانت شما را غیرفعال می‌کنیم. در چنین شرایطی عملا هیچ ضرری به شما تحمیل نمی‌شود! فوق‌العاده است. نه؟!    

اگر به دنبال یک راه ساده، بی‌دردسر و کم ریسک برای کسب درآمدهای آنچنانی از بازارهای مالی می‌گردید، حقیقتا پیشنهادی بهتر و پولسازتر از پراپ تریدینگ برایتان سراغ نداریم. نمی‌گوییم پراپ تریدینگ قِلِق‌ و مفاهیم خاصی ندارد و هرکس از راه برسد می‌تواند از این طریق پول در بیاورد. فقط می‌گوییم هر فردی که از دانش و مهارت کافی در زمینه سرمایه‌گذاری برخوردار است و می‌تواند بازار را ماهرانه تجزیه و تحلیل کند، کیس خوبی برای ورود به این عرصه محسوب می‌شود. با این اوصاف به نظر شما یک فرد تازه‌کار می‌تواند گام در دنیای پراپ تریدینگ بگذارد و به کسب سودهای هنگفت فکر کند؟!

به شرط داشتن مهارت و دانش کافی؛ بله! پس راز موفقیت در پراپ تریدینگ چیست؟!

بهره‌مندی از مهارت و دانش کافی برای تجزیه و تحلیل بازار!

استخدام شوید، پولدار شدنتان حتمی است!

اگر فکر می‌کنید همین که برای فعالیت در شرکت‌های پراپ فرم درخواست بدهید، پذیرشتان می‌کنند، سخت در اشتباهید! انتظار نداشته باشید که هنوز از راه نرسیده‌اید، دار و ندارشان را در اختیارتان بگذارند تا با آن ترید کنید. لازم است در چالش‌های برگزار شده از سوی این شرکت‌ها شرکت کرده، خودتان را به آن‌ها ثابت نموده و نظرشان را جلب کنید تا استخدامتان کنند! برای شرکت در این پراپ چالش‌ها می‌بایست یک هزینه مشخص که اغلب بین 200 الی 300 دلار است، پرداخت نمایید. اگر بتوانید در چالش موفق شوید، این هزینه به شما عودت داده خواهد شد. اما اگر موفق نشوید، 200 الی 300 دلار را از دست می‌دهید. از ما به شما نصیحت؛ زمانی برای شرکت در این چالش‌ها اقدام نمایید که آمادگی کامل را دارید!

چگونه می‌شود از پراپ تریدینگ کسب درامد کرد؟

کسب درآمد از طریق پراپ تریدینگ به دو روش قابل انجام است. روش اول دریافت حقوق ثابت و روش دوم دریافت بخشی از سود معاملات انجام شده می‌باشد. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که نمی‌توانید بر سر درآمدتان ریسک کنید و ترجیح می‌دهید یک حقوق ثابت ماهیانه دستتان را بگیرد، روش اول مختص شماست. کار کنید و فارغ از این که چه مقدار سود به شرکت پراپ فرم تزریق نموده‌اید یا چه مقدار ضرر کرده‌اید، حقوق ثابتتان را دریافت نمایید. اما اگر دل و دماغ ریسک کردن دارید و به یک حقوق ثابت قانع نمی‌شوید، بهتر است گزینه دوم را برگزینید. شاید عجیب و غیر قابل باور به نظر برسد، اما حقیقت این است که شرکت‌های پراپ فرم بین 50 الی 80 درصد از سود خود را به معامله‌گران اختصاص می‌دهند و این رقم بسیار شگفت انگیز است!

فرض کنید که در یک شرکت پراپ فرم استخدام شده‌اید و سرمایه‌ای به ارزش 30 هزار دلار در اختیارتان قرار داده‌اند تا در بازار فارکس معامله نمایید. در پایان ماه پس از حساب و کتاب متوجه می‌شوید که ده درصد کل سرمایه یعنی حدود 3 هزار دلار سود عایدتان شده است. بر اساس قرارداد عقد شده بین شما و شرکت 50 الی 80 درصد سود به دست آمده متعلق به شماست. یعنی چیزی حدود 1500 تا 2400 دلار. اگر بخواهیم این مبلغ را با دلار 50 هزار تومانی حساب کنیم، درآمد ماهیانه شما 75 الی 120 میلیون تومان ‌خواهد بود!

فارغ از این که کدام یک از روش‌های کسب درآمد از طریق پراپ تریدینگ را انتخاب می‌کنید، پولدار شدنتان حتمی است. با این روشِ کم ریسکِ سرمایه گذاری دستی به اوضاع و احوال زندگیتان بکشید و تا می‌توانید پول روی پول بگذارید!

مقدار سود پراپ تریدینگ چقدر است؟

بالاخره چند درصد از سود پراپ تریدینگ به جیب تریدر می رود؟! قضیه تقسیم سود معامله بین تریدر و شرکت پراپ تریدینگ چیست؟!

50 درصد؟!

60 درصد؟!

80 درصد؟!

حقیقت این است که نحوه تقسیم سود حاصل از معاملات در روش کم ریسک و پرطرفدار پراپ تریدینگ به عوامل متعدد و متنوعی بستگی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیاست‌های شرکت یا سایت‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد. پس این که چند درصد سود دستتان را می‌گیرد، به شرکتی که قصد همکاری با آن را دارید، بستگی دارد!

نحوه کار پراپ تریدینگ؛ با سرمایه دیگران ترید کنید و ثروتمند شوید!

سرمایه‌گذاری از طریق پراپ تریدینگ یک روش منطقی و کم ریسک برای شروع فعالیت در بازارهای مالی است. تصور کنید که یک تریدر کارکُشته در بازار فارکس یا ارز دیجیتال هستید و تنها دارایی زندگی‌تان 100 دلار است. می‌توانید به ترید در این بازارها پرداخته و خیلی ساده و سریع 100 دلارتان را به 200 دلار تبدیل نمایید. اما خُب ممکن است بخت با شما یار نباشد و ورق برگردد. آن وقت همین 100 دلار را نیز از دست می‌دهید. بالاخره ریسک است دیگر؛ یا می‌شود و پولدار می‌شوید، یا نمی‌شود که در این صورت فدای یک تار مویتان!

یک سوال مهم!

اگر به جای 100 دلار صاحب یک سرمایه 100 هزار دلاری باشید، باز هم با همین قدرت و فراغ بال سرمایه‌تان را وسط می‌گذارید تا آن را دو برابر کنید؟!

مسلما خیر! چون مبلغ اولیه سرمایه بسیار بالا است و همین موضوع ریسک کار را چندین برابر می‌کند. وقتی می‌دانید قرار است بر سر همه دارایی‌تان که مبلغ کمی هم نیست، معامله کنید؛ ترس و احساسات بر شما غلبه می‌کند. پس چندان دور از انتظار نیست که با یک تصمیم اشتباه همه چیز را به فنا داده و پولی را که تمام عمر برای پس انداز آن تلاش کرده‌اید، از دست بدهید!

جالب است بدانید که دارایی شرکت‌های سرمایه‌گذاری بسیار بیشتر از 100 دلار و 100 هزار دلار و این ارقام ناچیز است. چیزی حدود چند میلیون دلار و حتی بیشتر! این موسسات مالی از آن جهت که سرمایه‌های هنگفتی را مدیریت می‌کنند، ریسک سرمایه‌گذاری بیشتری را متحمل می‌شوند. فکرش را بکنید میلیون‌ها دلار سرمایه را به یک تریدر بسپارید و از وی بخواهید که آن را برایتان چندین برابر کند. اگر اشتباه کرد، چه؟! اگر از پسِ انجام این ماموریت خطیر برنیامد، چه؟!

شرکت‌های سرمایه‌گذاری هم به خاطر رهایی از چنگال هزار و یک اما و اگری که پیش رو دارند، پراپ تریدینگ را به عنوان بهترین روش برای تقسیم سرمایه خود به بخش‌های کوچک‌تر انتخاب می‌نمایند. سپس سرمایه‌های خُردتر را در اختیار معامله‌گرانی از سراسر دنیا قرار می‌دهند تا از طریق ترید آن‌ها را چندین برابر کنند. معامله‌گران نیز که دیگر درگیر سود و زیان سرمایه‌شان نیستند، با خیال راحت به تحلیل بازار و انجام معامله می‌پردازند. بدین‌ترتیب ریسک سرمایه‌گذاری تا حد قابل توجهی کاهش یافته و سود به دست آمده نیز بیشتر و بیشتر می‌شود.

مزایای پراپ تریدینگ چیست؟! یک تیر و چند نشان طلایی!

با سرمایه‌های هنگفت ترید کنید!

یکی از مهم‌ترین مزایای پراپ تریدینگ که موجبات محبوبیت آن در میان علاقه‌مندان به فعالیت در بازارهای مالی را فراهم ساخته، دسترسی به پول بیشتر است. شاید خودتان نتوانید سرمایه لازم برای ترید در بازار ارزهای دیجیتال یا فارکس را تامین کنید. شاید هم سرمایه کافی دارید، اما از ترس ضرر و زیان دلتان نمی‌آید آن را وسط بگذارید. شرکت‌های پراپ تریدینگ فارغ از این که ممکن است متحمل ضرر شوند، سرمایه هنگفتی را در اختیار تریدرها قرار می‌دهند تا با آن معامله و آن را چند برابر کنند. این شرکت‌ها به خوبی واقفند که هر معامله دو سر دارد؛ یک سر بُرد و یک سر باخت. اما با این وجود دل به دریا می‌زنند و به توانایی و مهارت پراپ تریدرهای استخدام شده، اعتماد می‌کنند.  

ریسک کمتری را تجربه کنید!

یکی دیگر از اصلی‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری به روش پراپ تریدینگ تجربه ریسک کمتر است. در این روش اگر اشتباه کنید و یا به هر دلیلی از پس انجام یک معامله موفقیت‌آمیز برنیایید، حتی یک ریال هم متضرر نمی‌شوید. آنچه از دست می‌دهید، دسترسی به اکانتتان است!

با پلتفرم‌های همه چیز تمام به سودهای هنگفت دست پیدا کنید!

ناگفته پیداست که شرکت‌های پراپ فرم از جان و جیب مایه می‌گذارند تا شما سود کنید. چرا؟

زیرا سود شما، سود این شرکت‌هاست. از همین‌رو آن‌ها تمام تلاششان را می‌کنند تا بهترین و جامع‌ترین پلتفرم‌ها را در اختیارتان قرار بدهند. کار کردن با پلتفرم‌های به روز و کاربردی به شما این امکان را می‌دهد که به سودهای آنچنانی دست پیدا کرده و زندگیتان را متحول کنید!

شاید برایتان جالب باشد بدانید که حضور پراپ تریدرها در بازار سرمایه مزیتی مهم برای فعالان این بازار محسوب می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، پشت این تریدرها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ گرم است. پس خیلی ساده و بی‌دردسر می‌توانند معاملات بزرگی انجام داده و بدین ترتیب حجم قابل توجهی از نقدینگی را به بازار تزریق نمایند. این مسئله نقش به‌ سزایی در ساده‌سازی خرید و فروش در بازارهای مالی ایفا می‌کند. علاوه بر این‌ها، معاملات پراپ تریدینگ زمینه‌ای را فراهم می‌سازند که شرکت‌های تجاری به بازارسازهایی قوی با درجه نفوذ بالا تبدیل شوند. 

ممکن است بگویید پراپ تریدرها برای بهره‌مندی از این مزایای شگفت‌انگیز وارد عرصه پراپ تریدینگ می‌شوند. شرکت‌های پراپ فرم با چه هدفی گام در این مسیر گذاشته و سرمایه‌های هنگفت‌شان را روانه این بازار پُرهیاهو می‌کنند؟!

سوال خوب و به‌جایی است. پاسخش را در ادامه خواهید خواند!

چرا موسسات مالی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری گام در مسیر پراپ تریدینگ می‌گذارند؟!

به نظر شما هدف موسسات مالی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری از ورود به دنیای پراپ تریدینگ چیست؟

مسلما تنها هدف شرکت‌های پراپ فرم از فعالیت در عرصه پراپ تریدینگ این نیست که پراپ تریدرها را به نان و نوا برسانند! آنچه عیان است، این است که موسسات مالی صرفا به منظور تحقق منافع شرکت به انجام معاملات تجاری روی می‌آورند. همان‌طور که شما بهتر از ما می‌دانید، امروزه رقابت سختی میان شرکت‌های مالی و کارگزاری‌های سهام در جریان است. این موضوع موجب شده که موسسات مالی مذکور بهترین و مجرب‌ترین تریدرها را استخدام نمایند. سپس مقادیر قابل توجهی سرمایه به آن‌ها اعطا نموده و بدین‌ترتیب سهم زیادی از بازار رقابت را از آنِ خود کنند. بی شک هرچه پراپ تریدرها مسلط‌تر و کاربلدتر باشند، درآمد شرکت‌ها و موسسات مالی بیشتر و بیشتر خواهد شد!

گفتنی است که اکثر قریب به اتفاق شرکت‌های حوزه مالی علاقه فراوانی به برخورداری از مزایای رقابتی بهتر در مقایسه با بخش سرمایه‌گذاران خُرده‌فروش دارند. این شرکت‌ها و موسسات ضمن بهره‌مندی از مقادیر قابل توجهی سرمایه، قادر به دسترسی بهتر و سریع‌تر به اطلاعات سطح بالا و حساس به قیمت بوده و از همین‌رو می‌توانند از این اطلاعات به نفع خود استفاده نمایند. معاملات پراپ تریدینگ همچنین زمینه افزایش نرخ بازدهی موسسات مالی در مقایسه با سرمایه‌گذاری در گزینه‌هایی همچون اوراق قرضه و سپرده‌های مدت دار را مهیا می‌کنند.

یک سوال مهم!  

آیا تا به حال از خودتان پرسیده‌اید؛ شرکت‌هایی که در حوزه پراپ تریدینگ فعالیت می‌کنند، بیشتر روی چه بخش‌هایی متمرکز می‌شوند؟!

شاید برایتان جالب باشد بدانید که معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های پراپ تریدینگ بخش عمده تمرکز خود را صرف استخدام و جذب یک تریدر متخصص و کاردان می‌نمایند. می‌دانید چرا؟!

تا بدین طریق بتوانند در فارکس؛ امن‌ترین بازار سود‌ده جهانی که عالم و آدم از مزایای شگفت انگیزش تعریف می‌کنند، فعالیت نمایند. تجربه نشان می‌دهد شرکت‌هایی که بر معامله‌گران متخصص و کاربلد سرمایه‌گذاری می‌کنند، بیش از سایر رقبایشان سود به جیب می‌زنند. این دسته از شرکت‌ها با به کارگیری نرم افزارهای معاملاتی پیشرفته و استفاده از اکسپرت‌های الگوریتمی خودکار به منظور کنترل حساب‌های معامله‌گران گامی بلند در راستای تحقق اهداف خود برمی‌دارند.

مواظب کلاهبردارها باشید!

قضیه کلاهبرداری در پراپ تریدینگ چیست؟! آیا چنین موضوعی صحت دارد؟!

اگرچه تلخ، اما حقیقت این است که برخی از شرکت‌های پراپ تریدینگ به گونه‌ای کلاه تریدرها را بر می‌دارند که خودشان هم متوجه نمی‌شوند از کجا خورده‌اند! نگاهی به تعریفی که همان ابتدای کار از پراپ تریدینگ برایتان ارائه داده‌ایم، بیندازید. به ظاهر همه چیز به نفع پراپ تریدر است. اما این فقط تا زمانی است که طرف مقابل شما یک شرکت شناخته شده باشد، نه یک کلاهبردار حرفه‌ای که قصدش تنها فریفتن شماست! حتما می‌پرسید یک شرکت پراپ تریدینگ چگونه کلاهمان را برمی‌دارد؟! اصلا چطور بفهمیم نیت یک شرکت خیر است یا قصدش کلاهبرداری است؟!

اگر دقت کنید، متوجه می‌شوید که اکثر تبلیغات پراپ تریدینگ یک خبر مسرت‌بخش برای شما دارند و آن این است که:

“در چالش شرکت کنید، استخدام شوید و با رشد سرمایه 50 الی 80 درصد سود حاصل از معاملات را از آنِ خودتان کنید”.

یک لحظه خودتان را جای افرادی که این تبلیغات را می‌بینند، بگذارید. شما باشید با دیدن این اعداد و ارقام نجومی وسوسه نمی‌شوید که هزینه چالش را پرداخته و در دوره تست شرکت نمایید؟! معلوم است که می‌شوید. خُب برای یک شرکت پراپ تریدینگ قلابی چه درآمدی از دریافت هزینه تست از هزاران علاقه‌مند بهتر است؟!

کلاهبرداری در پراپ تریدینگ

این دسته از شرکت‌ها نه تنها برای شما آرزوی موفقیت نمی‌کنند، بلکه هر بار قیمت ها را دستکاری نموده و بدین‌ترتیب تمام تلاششان را می‌کنند که شما را شکست بدهند. شما هم از همه جا بی‌خبر یک بار دیگر هزینه تست را پرداخت می‌کنید تا به خودتان و آن‌ها ثابت کنید که استاد ترید هستید و این یعنی سود خالص برای یک شرکت پراپ فرم قلابی، بدون آن که یک ریال هزینه صرف کند!

معلوم است که می‌شوید. خُب برای یک شرکت پراپ تریدینگ قلابی چه درآمدی از دریافت هزینه تست از هزاران علاقه‌مند بهتر است؟! این دسته از شرکت‌ها نه تنها برای شما آرزوی موفقیت نمی‌کنند، بلکه هر بار قیمت ها را دستکاری نموده و بدین‌ترتیب تمام تلاششان را می‌کنند که شما را شکست بدهند. شما هم از همه جا بی‌خبر یک بار دیگر هزینه تست را پرداخت می‌کنید تا به خودتان و آن‌ها ثابت کنید که استاد ترید هستید و این یعنی سود خالص برای یک شرکت پراپ فرم قلابی، بدون آن که یک ریال هزینه صرف کند!

خبری از سرمایه‌های آنچنانی نیست!

بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه پراپ تریدینگ به شما وعده وعید می‌دهند که در صورت موفقیت در چالش، سرمایه‌های هنگفتی را در اختیارتان قرار می‌دهند. اگر شرکتی که برای آن کار می‌کنید، یک شرکت معتبر و شناخته شده است، می‌توانید روی قول و قرارهایش حساب کرده و خودتان را برای ترید با مبالغ بالا و کسب سودهای دهان پُرکُن آماده نمایید. اما امان از شرکت‌های کلاهبرداری که هزار و یک حیله رنگارنگ را از بَرَند. حیله‌هایی که ما و شما روحمان هم از آن‌ها خبر ندارد!

شرکت‌های کلاهبرداری

شرکت‌های پراپ تریدینگی که قصدشان برداشتن کلاه تریدرهاست، نه موفقیت و کسب سود؛ ابتدا ادعا می‌کنند که سرمایه‌ای قابل توجه مثلا ده هزار دلار را در اختیار پراپ تریدرها قرار می‌دهند تا برای دو یا چند برابر کردن آن تلاش کنند. شما خوشحال از این که کلی سرمایه برای ترید دارید، از جان و دل مایه می‌گذارید و تلاش می‌کنید تا هم خودتان به نان و نوا برسید و هم شرکت را به سود برسانید. غافل از این که شرکت مذکور قانونی اعمال نموده که مثلا به هیچ عنوان بیش از پانصد دلار از حساب ده هزار دلاری وارد منفی نشود. به عبارت ساده‌تر این شرکت نُه هزار و پانصد دلار از سرمایه را قفل نموده و اجازه ترید با آن را صادر نمی‌کند. می‌دانید فلسفه این کار چیست؟!

این شرکت‌ها این‌گونه با خودشان حساب و کتاب می‌کنند که اگر تریدر کاربلد باشد و تریدی موفق را تجربه کند، فبها. درصدی از سود حاصل را برداشته و مابقی را به تریدر می‌دهند. اما اگر تریدر به هر دلیلی نتواند از پس انجام وظیفه محوله برآید، شرکت تنها 500 دلار ضرر می‌کند، نه ده هزار دلار. بگذارید ساده و صریح خدمتتان عرض کنیم؛ در چنین شرایطی سرمایه‌ای که شرکت برای ترید در اختیار شما قرار داده، 500 دلار است و خبری از سرمایه ده هزار دلاری نبوده و نیست!

یک سوال تامل برانگیز!

چقدر برای شرکت در چالش پراپ شرکت هزینه کرده‌اید؟!

حدود 200 تا 300 دلار. شما قبول شدید و خیلی از افرادی که این هزینه را پرداخت نمودند، به دلایل گوناگون کنار گذاشته شدند. به نظر شما 500 دلاری که شرکت ضرر کرده، در مقابل هزینه تستی که از شما و سایر علاقه‌مندان به پراپ تریدینگ گرفته، رقم قابل توجهی است؟!

مسلما خیر! اگر بخواهیم منطقی به قضیه نگاه کنیم، این شرکت نه تنها ضرر نکرده، بلکه کلی هم سود به جیب زده است. حالا متوجه حیله و نیرنگ شرکت‌های کلاهبردار فعال در حوزه پراپ تریدینگ شدید؟!

حتما می‌گویید چاره چیست؟! آیا باید از ترس افتادن در دام شرکت‌های پراپ فرم نه چندان معتبر، قید پراپ تریدینگ را بزنیم و برای همیشه رویای ثروتمند شدن را از سرمان بیرون کنیم؟!

معلوم است که نه. کافیست معتبرترین شرکت‌های فعال در این حوزه را شناسایی نموده و بنای همکاری با آن‌ها را بگذارید. آن وقت خواهید دید که پول درآوردن از طریق پراپ تریدینگ از آب خوردن هم ساده‌تر است!

آشنایی با معتبرترین سایت‌های داخلی پراپ تریدینگ فارکس

متاسفانه سایه شوم تحریم‌ها بر سر تریدرهای ایرانی افتاده و معامله‌گری در بازارهای جهانی را برای آنان غیرممکن ساخته است. این مسئله بسیاری از شرکت‌های داخلی را بر آن داشته که به شرکت‌های خارجی وصل شده و زمینه کسب درآمد از طریق ترید را برای علاقه‌مندان ایرانی فراهم سازند. با این اوصاف سرمایه‌گذاری پراپ تریدینگ و بهره‌مندی از مزایای شگفت‌انگیز آن در داخل ایران دیگر یک رویا نیست!

اگر با سایت‌های پراپ تریدینگ ایرانی همکاری نمایید، لازم نیست به فکر خرید VPN و VPS برای تغییر IP باشید. درگیر دردسرهای تبدیل ریال به دلار و دلار به ریال نیز نخواهید شد. سایت‌های ایرانی زحمت انجام این امور را برایتان می‌کِشند تا شما با خیال راحت و در آرامش کامل ترید کرده و سود به جیب بزنید!

مزایای متعدد و متنوعی که سایت‌های پراپ تریدینگ ایرانی برای تریدرها به ارمغان می‌آورند، دست به دست هم داده و زمینه محبوبیت آن‌ها را در میان کاربران ایرانی فراهم ساخته‌‎اند. در ادامه بررسی موضوع پراپ تریدینگ چیست؟ اگر دوست دارید همکاری با حرفه‌ای‌ترین و معتبرترین سایت‌های پراپ تریدینگ ایرانی را تجربه کنید، نگاهی به لیست زیر بیندازید!

سایت پراپ تریدینگ Fidel crest

این سایت یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین سایت‌های پراپ تریدینگ ایرانی است که استفاده از خدمات گوناگون را برای کاربران خود امکان‌پذیر می‌سازد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که سایت مذکور یک پلتفرم آموزشی شامل سرویس‌های پشتیبانی برای تریدرهاست که با برگزاری مسابقات تریدینگ به اوج محبوبیت و معروفیت رسیده است. می‌توانید با استفاده از حساب مجازیتان در مسابقات تریدینگ برگزار شده از سوی این سایت شرکت نمایید و جایزه ارزشمند “سرمایه واقعی برای ترید” را از آنِ خودتان کنید!

سایت پراپ تریدینگ FXFinancer

سایت پراپ تریدینگِ نام برده که بیش از سه سال است در این عرصه فعالیت می‌نماید، یکی از برترین سایت‌هایی است که کار ترید را برای کاربران ایرانی تسهیل نموده است. در صورت تمایل به همکاری با این سایت می‌توانید با سرمایه‌ای ناچیز حساب معاملاتی خود را راه‌اندازی نموده و به فعالیت در بازارهای مالی بپردازید.

از دیگر سایت‌های معتبر فعال در حوزه پراپ تریدینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایت LUX Trading
  • سایت City Traders Imperium
  • سایت Funded Next
  • سایت My FX Fund

 جمع بندی

اصلی ترین هدفی که پراپ تریدینگ برای تحقق آن تلاش می‌کند، کاهش ریسک معامله و افزایش سود به دست آمده از ترید در بازارهای مالی می‌باشد. در صورتی که تریدر بیش از حد معینی وارد ضرر شود، دسترسی وی به حساب قطع خواهد شد. ضمنا شما به عنوان تریدر هیچ درصدی از ضرر وارده را پرداخت نخواهید کرد! برای همکاری با شرکت‌های پراپ تریدینگ کافیست در چالش‌ پراپ برگزار شده از سوی آن‌ها شرکت نموده و در صورت موفقیت، به عنوان تریدر استخدام شوید. گفتنی است که پرداخت هزینه برای شرکت در چالش پراپ الزامی است. در صورتی که چالش را با موفقیت پشت سر بگذارید، هزینه ثبت‌نام به شما بازگردانده می‌شود. در غیر این صورت می‌توانید مجددا هزینه پرداخت نموده و بار دیگر توانایی‌هایتان را محک بزنید!

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید