چه ارزی هولد کنیم؟

اگر به 10 سال گذشته برگردیم، کمتر کسی باور می‌کرد که ارز دیجیتال روزی به چنین جایگاهی برسد و بیت‌کوین قیمتی باور نکردنی به خود بگیرد. قیمت ارزهای دیجیتالی از یک طرف و جایگاه چنین تکنولوژی در بین مردم در طرف دیگر، شرایطی بسیار جالب و البته هیجان‌انگیز برای خرید و فروش این دسته از دارایی‌ها به وجود آورده است. چنین موضوعی باعث شده است دست به کار شویم و محتوایی را تولید کنیم که در آن، اشاره‌ای به این موضوع داشته باشیم که چه ارزی را هولد کنیم؟

هولد کردن، حائز شرایط خاص خود است و هر شخصی باید مطابق با ویژگی‌ها و خصوصیاتی که در نظر دارد در این مسیر گام بردارد. اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی را دارید و می‌خواهید در این مسیر، درآمدزایی کنید و سرمایه خود را افزایش دهید اما نمی‌دانید چه ارزی را باید خریداری کنید و در این بازار از اطلاعات لازم برخوردار نیستید، توصیه می‌کنیم تا پایان این محتوا همراه ما باشید تا به اطلاعات مفید و ارزشمندی در این زمینه دست پیدا کنید و سبد سرمایه‌گذاری خود را تکمیل نمایید.

جا نماندن از پیشرفت تکنولوژی

در حال حاضر، بسیاری از بانک‌های بزرگ در کشورهای توسعه یافته اقدام به خرید بیت‌کوین می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود این شرکت‌ها و بانک‌ها از سرمایه خود در برابر تهدیدهای مختلف حفاظت کنند. حتی شرکت‌های بزرگ که از آن‌ها به تعبیر غول یاد می‌شود، مانند: ویزا و پی پال نیز اقدام به خرید چنین دارایی‌هایی می‌کنند. حتی افراد معروف در دنیا نیز پایشان به این دنیا باز شده است و دائما در حال بررسی موقعیت ایده‌آل برای ورود به آن هستند.

نمونه معروف این دسته از افراد، ایلان ماسک، خالق تسلا و اسپیس ایکس است که تبلیغات آن و بازار گرمی برای دوج‌کوین به احتمال زیاد در خاطرتان می‌باشد. امروزه دنیای تکنولوژی و فناوری مسیر شگرفی را در پیش گرفته است و در این مسیر افراد خواهان سوار شدن در اتوبوس پیشرفت هستند و نمی‌خواهند از این قافله جا بمانند. نمونه دیگری که حول محور این تکنولوژی جذاب حرکت می‌کند، توکن‌های غیرمثلی یا NFT هستند. این دارایی‌های بسیار جذاب، متمایز از دیگری بوده و همین ویژگی باعث می‌شود بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.

در این رابطه، فرقی نمی‌کند که شما یک شخص عادی در منزل باشید و اخبار را چک می‌کنید یا یک سرمایه‌گذار در زمینه ارزهای دیجیتال، که دائما اخبار و چارت‌ها را بررسی می‌کند. روزانه اخبار زیادی تحت عنوان ارزدیجیتال را خواهید شنید. بیت‌کوین سقف تاریخی خود را شکسته یا بازار ارز دیجیتال کاهش سنگینی را تجربه کرده است. تمام این موضوعات گواه یک موضوع کلی هستند و آن نیز این می‌باشد: ارز دیجیتال فراگیر شده است. این موضوع حقیقت محض است و از یک نوجوان 10 ساله گرفته تا یک شخص پا به سن گذاشته 70 ساله ممکن است با بیت‌کوین و ارزهای دیجیتالی سر و کار داشته باشند. این موضوع شرایطی را بیان می‌کند که نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

سرمایه‌گذاری در دنیای جذاب ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتالی بسیار جذاب است و ممکن است در صورت انتخاب درست، سوددهی هیجان‌انگیزی را نیز به همراه داشته باشد. البته که لازمه این کار، انتخاب صحیح و اصولی است. برای اینکار کافیست استراتژی‌های مناسب خود را اعمال کنید. تبلیغات بسیار گسترده‌ای هم اکنون حول محور ارزهای دیجیتالی صورت گرفته است و افراد زیادی آن را بی‌رویه تبلیغ می‌کنند. کافیست صفحه اینستاگرام خود را باز کنید تا تبلیغات این افراد را در صفحه شخصی یا بخش اکسپلور مشاهده کنید. جالب است بدانید برخی از آن‌ها با تبلیغ پولدار شدن یک شبه کاربران را وسوسه می‌کنند تا در دوره آن‌ها حضور پیدا کنند و ارزهای دیجیتالی بی‌نام و نشون را خریداری کنند.

چنین تبلیغات گسترده و اخبار دائمی درباره ارزهای دیجیتالی، باعث شده است افراد زیادی این حس را پیدا کنند که از این بازار پرپتانسیل عقب افتاده‌اند و فرصت‌های طلایی را یکی پس از دیگری از دست داده‌اند. در نتیجه سراسیمه و بدون بررسی و تامل، وارد این بازار می‌شوند و هر ارزی که به نظر خوب و ارزان باشد را خریداری می‌کنند. این افراد به ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار را به هیچ وجه آگاه نیستند و همین موضوع آن‌ها را وارد منجلاب ضرر و زیان می‌کند. البته که این افراد دارای خوش‌بینی و تعصب بیش از اندازه هستند که همین موضوع کار را برای آن‌ها یکسره می‌کند و ناکامی پایانی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

میزان ریسک سرمایه‌گذاری

نخستین نکته‌ای که باید برای پاسخ به سوال چه ارزی هولد کنیم بدانید، این است که ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار از سایر بازارهای دیگر بیشتر است. در واقع در این بازار تنها چیزی که معیار کسب سود یا زیان می‌باشد، نوسان است و این نوسان تضمین شده نیست. همانطور که بیت‌کوین در جهشی از 24 هزار به 65 هزار دلار رسید، حال شاهد این هستیم که روند برعکس شده و قیمت بیت‌کوین از 65 هزار دلار به 24 هزار دلار رسیده است. چنین موضوعی روایتگر این است که هیچ قانون مشخصی در دنیای ارزهای دیجیتالی وجود ندارد و ریسک این بازار بالقوه از سایر بازارهای دیگر بیشتر است.

علاوه بر این، هیچ تضمینی مبنی بر فروش این ارزهای دیجیتالی وجود ندارد و ممکن است تنها خریدار این ارزها شما باشید. البته که این موضوع برای ارزهای کم نام و نشان صدق می‌کند و سایر ارزهای معتبر در کمتر از 5 ثانیه به قیمت مناسب و در صرافی‌های معتبر به فروش می‌رسند. بازارهای مالی سرشار از نوسان بوده و گاهی روند صعودی و گاهی روند نزولی در پیش می‌گیرند. در واقع گاهی بازارها در فاز اصلاحی بوده و روند نزولی را در پیش می‌گیرند اما در طرف مقابل ممکن است این روند صعودی بوده و قیمت‌ها دائما رشد کنند. نکته‌ی مهم در این زمینه این است که باید در موقعیت مناسب وارد بازار شد و در موقعیت مناسب نیز از آن خارج شد.

امکان نابودی ارزهای دیجیتال

بیان این موضوع، بدین معنی است که ممکن است ارزهای دیجیتالی یک شبه نابود شوند. البته این موضوع ارزهای کم سابقه، جدید و بی نام و نشان را هدف می‌گیرد. در چنین حالتی بسیاری از ارزها وجود داشته‌اند که قیمت آن‌ها به صفر رسیده است و به طور کامل نابود شده‌اند. این موضوع برای ارزهایی که ثبات دارند متفاوت بوده و برای مدت زیادی در بازار قرار دارند.

بیت‌کوین بالغ بر 10 سال است که در بازار ارزهای دیجیتالی حضور داشته و عنوان پادشاه را در این بازارها دریافت کرده است. از این رو خطر از بین رفتن به مقدار بسیار کمی این ارز را تهدید می‌کند. در این حالت، توصیه می‌کنیم مقداری از سرمایه خود را وارد این بازارها کنید که تحمل از دست دادن آن را داشته باشید. به عبارتی تمام سرمایه و پول حاصل از وام و قرض خود را وارد این بازار نکنید.

تحقیق؛ رکن همیشه موثر در انتخاب ارز دیجیتال

قطعا تحقیق قبل از خرید ارز دیجیتال بسیار موثر و مفید است. تحقیق درمورد تاریخچه تشکیل ارز مورد نظر، شخصی که آن را ایجاد کرده است، بازار و میزان عرضه و تقاضا، منابع مالی و سرمایه‌گذاران موجود در آن و… تماما مواردی هستند که می‌توانند به نحوی روی روند حرکتی ارز دیجیتال مورد نظر تاثیر بگذارند. در این زمینه و برای تحقیق، می‌توانید به راحتی به منابع داخلی و خارجی بسیار زیادی دسترسی داشته باشید و از آن‌ها در جهت دریافت اطلاعات، کمک بگیرید. امروزه به دلیل ترند شدن اخبار بازار ارزهای دیجیتالی، به راحتی و از طریق منابع مختلف، می‌توانید اطلاعات لازم و حیاتی را کسب کنید و با چشمانی باز در این مسیر گام بردارید.

سوال کردن، همواره می‌تواند در این زمینه و تمام زمینه‌هایی که فقدان اطلاعات داریم، ارزشمند باشد. یک سرمایه‌گذار می‌تواند کنکاش کند و سوالات زیادی پیرامون این موضوع بپرسد تا بتواند اطلاعات خود را در رابطه با یک ارزی که قصد هولد کردن آن را دارد، توسعه دهد. البته در این زمینه باید این موضوع را در نظر بگیرید که ممکن است با اطلاعات عجیب و غریبی رو به رو شوید. مفاهیم و اصطلاحات زیادی در دنیای ارزهای دیجیتالی وجود دارد که هر کدام معنای خاص خود را می‌دهند. بنابراین اگر واژه‌ای به گوشتان خورد و متوجه معنی آن نشده‌اید، به خود سخت نگیرید. زیرا افراد زیادی در این زمینه وجود دارند که مانند شما هستند و از اصطلاحات سخت و پیچیده موجود در این زمینه اطلاعاتی ندارند.

کسب اطلاعات کافی برای سرمایه‌گذاری

البته یک نکته‌ی بسیار مهم و حیاتی در این زمینه را هیچگاه فراموش نکنید. برخی از افراد برای منافع خود سهامی را پیشنهاد می‌کنند و پشتوانه آن را بسیار ایده‌آل و هیجان‌انگیز عنوان می‌کنند. در این زمینه بهتر است اطلاعات خود را گسترش دهید و تمام جوانب را بررسی کنید که مبادا اطلاعات غلط این افراد تنها به این علت باشد که بخواهند ارز دیجیتال مورد نظر خود را به شما قالب کنند. بنابراین رویکرد بدبینانه در این زمینه باعث می‌شود این اطلاعات را از اطلاعات خوب تفکیک کنید و بتوانید یک سرمایه‌گذار توام با استراتژی مفید را تجربه کنید. در آخر توصیه می‌کنیم تحقیقات خود را منوط به دریافت برخی از اطلاعات نکنید و هنگامی به تحقیق خود پایان دهید که متوجه شوید تمام اطلاعات ضروری و مورد نیاز را دریافت کرده‌اید و حال اطلاعاتی باقی نمانده است که شما برای دریافت آن تلاش کنید.

به پروژه‌های رویایی و بیش از اندازه خوب مشکوک شوید

مانند هر بازاری، بازار ارزهای دیجیتالی نیز مستعد کلاهبرداری و پولشویی است. در واقع در این بازار نیز افراد حقه‌باز و کلاهبردار زیادی حضور دارند که منتظر یک زمان مناسب برای بالا کشیدن پول افراد هستند. در این زمینه، در بازار ارزهای دیجیتالی، پروژه‌های مختلفی وارد می‌شود که پیشنهاداتی وسوسه‌برانگیز و هیجان‌انگیز را به افراد می‌دهند. تحقق 500 درصد سود در یک ماه شما را وسوسه نمی‌کند که روی این ارز دیجیتالی سرمایه‌گذاری کنید؟ در واقع چندین برابر شدن سرمایه بسیار جذاب است و هر شخصی را به این ورطه می‌کشاند. از این رو یک سرمایه‌گذار باید به شدت مراقب باشد و از این پروژه‌های خطرناک و البته کلاهبرداری، اجتناب کند.

البته این موضوع یک طرف سکه است و شما باید سمت دیگر سکه را نیز تماشا کنید. به عنوان مثال برخی از تبلیغات وجود دارند که تبلیغ پروژه‌های کلاهبرداری نمی‌باشند اما تنها جنبه‌های مثبت یک پروژه را به شما نشان می‌دهند و این شما هستید که برای کسب اطلاعات بیشتر، باید جنبه‌های منفی این پروژه را نیز بررسی کنید و پس از رسیدن به یک جمع‌بندی کامل، سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال را انتخاب نمایید.

نحوه شناسایی ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری

برای این کار، کافیست وارد یک سایت معتبر مانند، کوین مارکت کپ شوید و تعداد ارزهای دیجیتالی را که هم اکنون لیست شده‌اند و درون صرافی‌ها قرار دارند را مشاهده کنید. این بازار پرپتانسیل برای هر شرکت و پروژه‌ای ایده‌آل بوده و آن‌ها پس از بررسی پتانسیل این مجموعه، اقدام ورود به آن می‌کنند. بنابراین در این بازار، هرگونه ارزی یافت می‌شود که برخی از آن‌ها پشتوانه‌های قوی داشته و می‌توان از استراتژی‌های مفید آن‌ها، آینده‌ای جذاب و سودمند را متصور شد. در برخی دیگر نیز زمینه‌های کلاهبرداری به شکل قابل توجهی مشاهده می‌شود و افراد باید با بررسی آن‌ها، به شدت از آن‌ها دوری کنند تا ضرر و زیان‌هایی که این ارزها به افراد تحمیل می‌کنند، دامن گیر آن‌ها نشود.

بررسی اخبار ارزهای دیجیتالی

شاید مهمترین خطری که یک سرمایه‌گذار را تهدید می‌کند، این است که پروژه‌ای که او بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده، کلاهبرداری باشد. در این زمینه، با افزایش اطلاعات و به روی کار آمدن مجموعه‌های مختلفی، شما می‌توانید با بررسی اخبار ارزهای دیجیتالی، درباره این پروژه‌ها اطلاعات مفیدی را کسب کنید. به عنوان مثال می‌توانید با مشاهده اخبار موجود در سایت، متوجه شوید که پروژه ارز دیجیتال X قرار است در بسیاری از کسب و کار‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. بدین صورت آینده این ارز را مناسب تصور می‌کنید.

فرض کنید ارز دیجیتال Y به صورت بازی بلاک‌چینی ارائه شده است. از این رو افراد زیادی به قصد درآمدزایی وارد این بازی می‌شوند و با ترویج استفاده این بازی، ارز دیجیتال اختصاصی این بازی نیز با معاملات زیادی رو به رو می‌شود و همین موضوع می‌تواند هدفی مناسب برای خرید و نگهداری ارز دیجیتال Y باشد.

چه ارزی هولد کنیم؟

برای اینکه پاسخی مناسبی به سوال چه ارزی هولد کنیم دهیم، باید اخبار و اطلاعات خود را در زمینه ارزهای دیجیتالی گسترش دهیم. اینکه چه پروژه‌هایی اسکم بوده، چه ارزهایی بی‌ارزش هستند، چه طرح‌هایی پانزی یا هرمی بوده، چه پروژه‌هایی دارای استخراج ابری بوده، سرقت اطلاعات از چه پروژه‌هایی رایج است، چه ارزهایی صرافی و کیف پول جعلی دارند، چه پروژه‌هایی پیشنهادهای وسوسه‌انگیزی می‌دهند و… می‌تواند چشمان یک سرمایه‌گذار را به روی ماهیت ارزهای دیجیتالی، باز کند. به دلیل گسترش بازار این دارایی‌ها، دریافت چنین اطلاعاتی می‌تواند بسیار ساده باشد. بنابراین به خوبی این موارد را بررسی کنید و با مشاهده نقطه تاریکی در این پروژه‌ها، از ورود به آن‌ها اجتناب کنید.

تنها قیمت، نشان‌دهنده ارزش یک دارایی نیست

در ادامه بررسی این سوال که چه ارزی هولد کنیم، نوبت آن رسیده است که متوجه شوید قیمت یک ارز دیجیتال، روایتگر تمام موضوعات و ارزش خرید آن نیست. به عبارتی علاوه بر قیمت، حجم عرضه شده از این ارز دیجیتال نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال تعداد محدودی از بیت‌کوین وجود دارد که پس از استخراج آن، تعداد بیت‌کوین‌ها به اتمام می‌رسد. با این حال این ارز دیجیتال با قیمت زیادی که دارد، ممکن است افراد زیادی را از خرید منصرف کند. در طرف مقابل، ارزی به نام ترون وجود دارد که قیمت بسیار کمی دارد اما حجم عرضه آن زیاد است و افراد می‌توانند با سرمایه‌ای یکسان، مقدار بیشتری از این ارز دیجیتال را خریداری کنند.

به طور کلی هدف از ارائه این موضوع پیرامون سوال چه ارزی هولد کنیم، این است که بیان کنیم یک ارز با قیمت 5 دلار، به صورت قطعی از یک ارز با قیمت 1 دلار مناسب‌تر نمی‌باشد. به عبارتی قیمت بیانگر ارزش نیست و نباید تنها با استناد به این موضوع اقدام به انتخاب ارز دیجیتال کرد. بسیاری از پروژه‌ها بر مبنای این موضوع که افراد ارزهای دیجیتالی را با قیمت کمتری بهتر از ارزهای دیجیتالی با قیمت بیشتر را خریداری می‌کنند، اقدام به عرضه با حجم زیاد ولی قیمت کم می‌کنند. برای اینکه بتوانید بیشتر با این موضوع آشنا شوید، توصیه می‌کنیم اهداف پروژه‌ها در نظر بگیرید. اینکه به چه دلیل این ارز دیجیتال پدید آمد و توسعه‌دهندگان آن از چه طریق می‌توانند آینده‌ای روشن را برای سرمایه‌گذاران تداعی کنند.

بررسی ثبات ارز دیجیتال

دیگر ویژگی ممتازی که در پاسخ به سوال چه ارزی هولد کنیم، می‌توانیم آن را بیان کنیم، ثبات یا Stability است. ثبات همواره در هر مسئله و موضوعی می‌تواند مناسب و ارزشمند باشد و تنها محدود به ارزهای دیجیتالی نمی‌باشد. به عنوان مثال ثبات در رفتار مناسب، ثبات در کسب موفقیت، ثبات در کارهای خیرخواهانه و… باعث می‌شود روند رو به جلوی مناسبی در افراد شکل بگیرد. در رابطه با ارزهای دیجیتالی نیز ثبات، بسیار رکن مهمی قلمداد می‌شود.

به عنوان مثال چندی پیش بود که یک سریال کره‌ای تحت عنوان Squid game راهی بازار شد و طرفداران زیاد و پرپاقرص نیز پیدا کرد. پس از اینکه این سریال محبوبیت زیادی دریافت کرد، به سرعت ارز دیجیتالی با این عنوان نیز تولید و راهی بازار شد. افرادی که علاقه‌مند به این سریال بوده‌اند با این هدف که ارز دیجیتال این عنوان نیز مانند سریالش بسیار غوغا به پا می‌کند، وارد آن شدند و اقدام به سرمایه‌گذاری بر روی آن کردند. حال این سوال پیش می‌آید که آیا به نظر شما، این ارز مستعد و ارزشمند برای نگهداری هست؟ آیا اثری از ثبات در این ارز دیجیتالی تازه وارد، مشاهده می‌شود؟

رشد ارز دیجیتال‌های باثبات

البته شاید اصلی‌ترین دلیلی که افراد زیادی بر روی این ارزهای تازه وارد سرمایه‌گذاری می‌کنند، این است که بازدهی جذابی در کوتاه مدت عاید آن‌ها می‌شود. این اصل شاید در نگاه اول بسیار جذاب باشد اما می‌تواند پیامدهای نامناسبی از خود به جای بگذارد. اگر همانطور که رشد این ارزها جذاب و به سرعت بوده است، افت آن‌ها نیز به همین حالت باشد، بازهم قصد سرمایه‌گذاری در چنین پروژه‌هایی را خواهید داشت؟ یک ارزدیجیتال باثبات توسط توسعه‌دهندگان خود دائما در حال بهبود و رشد هستند.

در واقع هر توسعه‌ای از این ارز دیجیتال که روند رو به رشدی را نمایش دهد، باعث می‌شود افراد و شرکت‌های زیادی به این پروژه علاقه‌مند شوند. حامیان یک ارز دیجیتال باعث می‌شوند یک بازاریابی بسیار گسترده‌ای برای ارز مورد نظر به وجود بیاید. البته که این حامیان قدرتمند تمام جوانب را بررسی می‌کنند و سپس وارد پروژه می‌شوند. از این رو می‌توانیم دنبال‌کننده این شرکت‌ها و افراد قدرتمند باشیم و با ثبات بیشتری به سمت موفقیت گام برداریم.

امنیت؛ یکی از مهمترین ملاک‌ها برای خرید ارز دیجیتال

قبل از اینکه وارد دریافت اطلاعات از یک ارز دیجیتال شوید، ابتدا بررسی کنید که امنیت ارز دیجیتال مورد نظر در چه حدودی است. در واقع یکی از بهترین پاسخ‌ها به سوال چه ارزی هولد کنیم، این است ارزی که دارای امنیت باشد. در بازار ارزهای دیجیتالی، سرمایه‌گذاران نمی‌توانند یقه هیچ موسسه، شرکت یا سازمانی را بگیرند. چون در این زمینه هیچکدام از این موارد پاسخگو نیستند. ساخت یک ارز دیجیتال در یک شبکه بلاک‌چین بسیار آسان است و کافیست این شخص نام توکن خود را ثبت کرده و در پلتفرم‌های مختلف آن را عرضه کند. به همین راحتی یک ارز دیجیتال تشکیل می‌شود و این موضوع باعث می‌شود افراد، سرمایه‌های کلانی را برای سرمایه‌گذاری وارد حساب موسسان این توکن‌ها کند. ویژگی امنیت، باعث می‌شود خیال سرمایه‌گذار از این فرآیند آسان شود و با اعتماد بیشتری سرمایه خود را در اختیار این پروژه قرار دهد.

هر چه یک پروژه ضعیف‌تر باشد و حفره‌های امنیتی بیشتری درون آن مشاهده شود، امکان هک و حملات مختلف به آن وجود دارد. از این رو اعتبار این پروژه‌ها کاهش یافته و افرادی کمی مایل به سرمایه‌گذاری درون آن‌ها هستند. بنابراین بررسی میزان امنیت و استفاده از دستورالعمل‌هایی که به اعتبار توکن و شبکه کمک می‌کند، می‌تواند موثر واقع شود. در این زمینه حتما میزان امنیتی که این دسته از ارزها ارائه می‌کنند را بررسی کنید و سپس اقدام به انتخاب آن‌ها نمایید.

بررسی مقیاس پذیری و تاثیر آن بر روی سوال چه ارزی هولد کنیم؟

یکی دیگر از موضوعاتی که باید پیرامون سوال چه ارزی هولد کنیم، عنوان کنیم، این است که مقیاس‌پذیری چیست و چگونه روی خرید و نگهداری یک ارز دیجیتال می‌تواند مفید واقع شود؟ مقیاس پذیری در واقع یک ویژگی و مزیت مناسب برای ارز دیجیتال محسوب می‌شود. این موضوع بدین معنی است که چه تعداد تراکنش‌هایی درون شبکه این ارز دیجیتال در مدت زمان یک ثانیه انجام می‌شود. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که شبکه‌های بلاک‌چینی دیگر مانند اتریوم یا سولانا به وجود آمده است، این است که مقیاس‌پذیری شبکه بیت‌کوین بسیار کند است و سرعت تراکنش پایین آن، باعث می‌شود شبکه‌هایی با مقیاس‌پذیری بیشتری به وجود بیاید و شرایط بهتری را برای کاربران خود ایجاد کند.

بررسی وضعیت عرضه ( Supply ) و تقاضا ( Demand )

دیگر موضوعی که تاثیر مستقیمی روی سوال چه ارزی هولد کنیم می‌گذارد، وضعیت عرضه ( Supply ) است. در گذشته و هنگامی که یک کشور با کمبود نقدینگی رو به رو می‌شد، از فرآیند چاپ اسکناس جدید برای خروج از این بحران استفاده می‌کردند. البته مطابق با نظریه اقتصاددانان بزرگ، این موضوع تنها یک راه حل کوتاه مدت است و در بلند مدت تورم بیشتر از مقدار نیز می‌شود. حال می‌خواهیم این موضوع را به ارزهای دیجیتالی بسط دهیم.

عرضه ارزهای دیجیتال با توکن‌های فراوان دارای هیچ محدودیتی نیست. البته که این موضوع باعث می‌شود تورم در آن‌ها زیاد شده و همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود. البته در این زمینه بسیاری از ارزهای دیجیتالی، ترفندهایی را به کار می‌برند. به عنوان مثال تعداد بیت‌کوین قابل استخراج 21 میلیون است و برای رفع چنین مشکلی، توسعه‌دهندگان اقدام به توکن‌سوزی می‌کنند. در واقع در این فرآیند، مقداری از توکن‌ها برای رفع تورم، از رده خارج می‌شوند و دیگر قابلیت استفاده ندارند. برای اینکه بتوانید روی ارز دیجیتال مناسبی سرمایه‌گذاری کنید، فرآیند عرضه و توکن‌سوزی آن را بررسی کنید.

در طرف دیگر، تقاضا ( Demand ) وجود دارد که این موضوع نیز روی سوال چه ارزی هولد کنیم، موثر است. در واقع اینکه یک ارز دیجیتال تا چه مقدار می‌تواند در بازار موفق شود و سرمایه‌گذاران را به خود جذب کند، بسیار مهم و بااهمیت است.

اهمیت تقاضا در انتخاب ارز دیجیتال

یک ارز دیجیتالی خوب از نظر تقاضا، باید حجم معاملاتی مناسبی در 24 ساعت اخیر داشته باشد، باید تعداد تراکنش‌های آن به اندازه مناسبی باشد، باید مارکت کپ یا ارزش بازار آن روی رنج مناسبی قرار داشته باشد، باید شبکه‌های اجتماعی این ارز دیجیتال فعال و در دسترس باشد، باید اخبار مربوط به این ارز دیجیتالی در سراسر اینترنت وجود داشته باشد و… اگر بخواهیم در یک کلام بگوییم ربط عرضه و تقاضا روی سوال چه ارزی هولد کنیم، چیست؟ باید بگوییم که بازار فعال این ارز بسیار مورد توجه است. در واقع اگر این ارز دیجیتال بتواند در بازار به خوبی رد و بدل شود و عرضه و تقاضا آن به شکلی باشد که در آن واحد قادر به خرید و فروش آن باشیم، آنگاه می‌توانیم از این ارز دیجیتال به عنوان یک ارز با داشتن بازار خوب در زمینه عرضه و تقاضا، یاد کنیم.

جمع بندی نهایی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی سوال اساسی چه ارزی هولد کنیم، پرداختیم. در واقع سعی کردیم در این محتوا، به این موضوع اساسی وارد شویم و معیارها و پارامترهای مهمی که برای خرید یک ارز دیجیتال و هولد کردن آن لازم است، عنوان کنیم. البته که موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند روی سوال چه ارزی هولد کنیم، تاثیر بگذارد. به عنوان مثال تحلیل تکنیکال یک ارز دیجیتالی، باعث می‌شود روند رو به رشد و مثبتش به شکل مناسبی ارزیابی شود. بنابراین هولدر می‌تواند به راحتی ارز دیجیتال خود را در کیف پول شخصی خود نگه دارد و اقدام به فروش آن نکند. تحلیل بنیادی یک ارز دیجیتال و پشتوانه‌ای که دارد نیز بسیار مهم است و می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها، نقش بسزایی از خود نشان دهد.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید