کپی تریدینگ چیست؟ کپی ترید در فارکس، کپی ترید ارزدیجیتال

در دنیای گسترده تجارت، معامله‌گران از روشی برای تنوع بخشیدن به سبد سهام خود و کسب سود بیشتر استفاده می‌کنند به نام کپی تریدینگ، کپی ترید همانطور که از نام آن پیداست، به معامله‌گران تازه‌کار و بی‌تجربه اجازه می‌دهد تا رفتار و استراتژی‌های معاملاتی تریدرهای حرفه‌ای را کپی کنند. هدف از انجام این روش معاملاتی، دستیابی به سود بیشتر و آموزش استراتژی‌های افراد موفق است. 

درواقع افراد با کمک این روش می‌توانند با هر میزان دانش معاملاتی، به سود برسند. اما قبل از انجام آن افراد باید درک صحیحی از فرآیند آن و اهداف خود داشته باشند. معامله‌گران می‌توانند به صورت مستقیم از طریق خود بروکر یا صرافی و یا با کمک واسطه‌هایی مانند پلتفرم‌های کپی ترید، به این روش معامله کنند.

در این مقاله ابتدا به معرفی کامل کپی ترید، انواع، کاربردها، مزایا و معایب آن می‌پردازیم. سپس نحوه انجام آن را در چندین بروکر و صرافی مورد بررسی قرار می‌دهیم. در نهایت نیز به معرفی پلتفرم‌هایی که به عنوان واسطه و غیرمستقیم کپی ترید را انجام می‌دهند، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. 

کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ Copy Trading یکی از اصطلاحات رایج در تجارت ارزهای دیجیتال و فارکس است که به معنای کپی کردن معاملات تریدرهای حرفه‌ای و اجرای مو به موی رفتار و استراتژی‌های او می‌باشد. این آپشن توسط برخی پلتفرم‌ها در اختیار کاربران قرار داده می‌شود تا تریدرها بتوانند با بررسی پلتفرم متخصصان با تجربه، یکی را انتخاب و کپی ترید را انجام دهند. 

با توجه به اینکه تریدرهای با تجربه با مدیریت ریسک بالا می‌توانند معاملات پرسودی داشته باشند، بنابراین افراد تازه کار تمایل دارند تا از کپی از روی معاملات آنها به موفقیت برسند. اگرچه امکان تجسس در مورد استراتژی‌های معامله‌گران حرفه‌ای وجود ندارد، اما این روش معاملاتی برای افراد کم‌تجربه بسیار مناسب است.

جهت انتخاب یک تریدر حرفه‌ای باید به این نکته توجه داشته باشید که اهداف معاملاتی وی با شما همسو باشد. برای مثال، برخی افراد علاقه به معاملات پرریسک دارند و برخی تمایل دارند تا در معاملات کم‌ریسک‌تری شرکت کنند. بنابراین با بررسی نتایج معاملاتی این افراد، بهترین را انتخاب و تمام قدم‌هایی را که در ترید انجام می‌دهد مو به مو تقلید کنید. 

اهداف کپی تریدینگ

بازارهای تجارت آنلاین چون فارکس و ارز دیجیتال، یکی از پرریسک‌ترین و پرنوسان‌ترین بازارهای جهانی هستند. به همین جهت، افراد تازه‌کار با تجربه کمی که دارند، ممکن است در گرداب این ریسک‌ها گرفتار شوند و سرمایه خود را از دست بدهند.  بنابراین کپی ترید می‌تواند موانع دستیابی به موفقیت را از سر راه تازه‌کاران بردارد و راه را برای آنها هموارتر کند. 

از طرف دیگر، معامله‌گران کم تجربه با بررسی فعالیت تریدرهای موفق می‌توانند کم کم مهارت خود را بالا ببرند و به تنهایی شروع به معامله کنند. به همین جهت برخی از پلتفرم‌های معاملاتی مانند صرافی‌های ارزدیجیتال و بروکرهای فارکس امکان دسترسی به معاملات کاربران موفق را برای دیگران فراهم کرده تا معامله‌گران بتوانند ضمن آموزش، با کم‌ترین ریسک، بیشترین سود را داشته باشند. 

گروه مالی اینوستپ یکی از روش‌های کپی تریدینگ را در مقاله‌ای تحت عنوان حساب پم در فارکس ارائه کرده و شما را با روش سرمایه‌گذاری آشنا می‌کند.

مزایا و معایب کپی تریدینگ

کپی ترید افراد موفق در کنار فواید زیاد، جنبه‌های منفی نیز دارند که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

مزایای کپی تریدینگ

  • در زمان صرفه‌جویی می‌کند. به این معنا که دیگر نیازی نیست تا تریدر زمان زیادی را جهت بررسی و تحلیل پوزیشن‌های معاملاتی صرف کند.
  • بهترین روش برای تازه کارهاست. در این روش معاملاتی دیگر نیازی به یادگیری مفاهیم پیچیده چون مدیریت ریسک و پیش‌بینی بازار وجود ندارد.
  • باعث کنترل احساسات می‌شود. همه ما می‌دانیم که یکی از عوامل زیان در معاملات، احساسات تریدر است که مانع اتخاذ تصمیم صحیح می‌شود. در این روش افراد بدون درگیری احساسات معامله می‌کنند.
  • روشی مناسب برای یادگیری استراتژی‌های معاملاتی است. با کپی کردن ترید، افراد می‌توانند کم کم مهارت خود را در انجام معاملات بالا ببرند.
  • باعث تنوع در سبد و استراتژی‌های معاملاتی می‌شود. با کمک این روش، معامله‌گران به جای استفاده مکرر از استراتژی‌های شخصی، می‌توانند تکنیک‌های جدید را امتحان کنند.
  • باعث صرفه‌جویی در پرداخت هزینه‌ها می‌شود. شما به جای پرداخت هزینه‌های گزاف برای آموزش می‌توانید تنها با پرداخت کارمزد در معاملات از این روش استفاده کنید.

معایب کپی تریدینگ

  • روی معاملات خود کنترلی نخواهید داشت.
  • انتخاب معامله‌گر اشتباه باعث از بین رفتن سرمایه شما می‌شود.
  • در بازارهای پرنوسان نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.
  • گاهی باید درصدی از سود خود را برای جبران در اختیار معامله‌گر اصلی بگذارید.

کاربرد کپی تریدینگ

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کپی ترید این است که به همه افراد با هر میزان دانش معاملاتی، امکان کسب سود را می‌دهد. در ادامه به بررسی کاربردهای این روش معاملاتی می‌پردازیم.

  • از کاربردهای مهم کپی ترید، ایجاد تعامل میان معامله‌گران و دسترسی سریع به داده‌های قابل اعتماد بازار است.
  • با کمک کپی ترید، سرمایه‌گذاران خیلی سریع می‌توانند به بازار نفوذ کنند و به یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای تبدیل شوند.
  • کاربرد دیگر این روش معاملاتی، یادگیری نحوه کسب درآمد است. افراد تازه‌کار با کپی معاملات افراد حرفه‌ای می‌توانند کم کم حرفه‌ای شوند.
  • معامله‌گران حرفه‌ای در سیستم کپی ترید می‌توانند به راحتی کسب درآمد کنند. 
  • در نهایت کاربرد دیگر کپی ترید، گسترش تجارت اجتماعی و عضویت در جامعه سرمایه‌گذاری با اشتراک ایده‌ها و اطلاعات است. 

انواع کپی تریدینگ

کپی ترید به دو روش دستی و خودکار انجام می‌شود که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

کپی ترید دستی

در این روش شما باید به صورت دستی سیگنال‌ها را وارد صفحه معاملاتی خود کنید که کمی زمان‌بر است و در برخی اوقات به‌دلیل عدم اقدام به موقع یا بی‌دقتی ممکن است نتیجه مطلوبی در پی نداشته باشد. ولی طبق سیگنال‌ها همه چیز تحت کنترل شماست.

کپی ترید خودکار

در این حالت، شما با کمک پلتفرم‌هایی، تمام عملیات را به صورت خودکار و سیستمی انجام می‌دهید که سرعت کار مطمئنا بیشتر خواهد بود.

نحوه انجام کپی تریدینگ

کپی ترید یک روش معاملاتی برای کسب سود افراد بی‌تجربه و تازه‌کار است. این روش معاملاتی شامل مراحلی است که در ادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت.

1. انتخاب پلتفرم معاملاتی

برای کپی کردن ترید افراد حرفه‌ای، ابتدا باید در صرافی یا بروکری که امکان معامله با این روش را به کاربران می‌دهد، ثبت‌نام کنید. سپس گزینه Copy Trading را انتخاب و از کیف پول، وجه مورد نظر را به حساب کاربری ارسال کنید. سپس می‌توانید به راحتی و به صورت خودکار با این روش کسب درآمد کنید. در ادامه به معرفی این کارگزاری‌ها و نحوه معامله به این روش خواهیم پرداخت. 

2. تعیین هدف و میزان سرمایه 

در ابتدا هدف خود را از سرمایه‌گذاری مشخص کنید. اگر هدف بلندمدت یا کوتاه‌مدت دارید، معامله‌گر انتخابی نیز باید همسو با اهداف شما باشد. سپس میزان سرمایه خود را مشخص کنید. هرگز کل سرمایه خود را برای کپی تریدینگ یک شخص اختصاص ندهید. اگر از چندین تریدر کپی می‌کنید، مبلغی را که برای هر معامله اختصاص می‌دهید را عاقلانه انتخاب کنید.

3. انتخاب معامله‌گر حرفه‌ای

برای انتخاب یک معامله‌گر حرفه‌ای، ابتدا باید سوابق فعالیت وی را بررسی کنیم. هرچه معامله‌گر قدیمی‌تر باشد و تجربه بیشتری داشته باشد، قابل اتکاتر است. سپس شما باید میزان سود دریافتی این تریدر را بررسی کنید، که در این شرایط باید درصد سود از زیان بیشتر باشد. میزان موجودی تریدر یکی دیگر از عوامل انتخاب معامله‌گر حرفه‌ای است، چراکه افرادی که موجودی زیادی را سرمایه‌گذاری کرده‌اند، با دقت بیشتری معامله می‌کنند. تعداد فالوورها نیز اهمیت بالایی در انتخاب تریدر حرفه ای دارد. در نهایت نیز تریدری را انتخاب کنید که با اهداف شما همسو باشد. 

4. شروع معامله

پس از انتخاب معامله‌گر و واریز وجه، زمان آن رسیده تا معاملات خود را آغاز کنید. برای این کار، بر اساس پوزیشن‌های معاملاتی تریدر حرفه‌ای به معامله بپردازید تا با حداقل ریسک، به سود خوبی دست یابید. البته توجه داشته باشید که به دلیل تاخیر میان انتخاب‌های تریدر اصلی و شما، امکان خطا وجود دارد و باید با سرعت بالا در این بازار پرنوسان معاملات خود را انجام دهید. 

کپی تریدینگ از روش‌های سرمایه‌گذاری است که در بازارهای مالی طرفدران بسیاری دارد. برای آشنایی با یکی از روش‌های دیگر کپی تریدینگ، مجموعه اینوستپ مطلبی با عنوان حساب MAM چیست؟ را در اختیار شما عزیزان قرا داده است.

آموزش کپی تریدینگ در بازار رمز ارزها

کپی ترید با وجود ریسک‌ها و مزایایی که دارند، یک روش مناسب برای تریدرهای تازه‌کار محسوب می‌شود. این روش تنها در برخی صرافی‌ها قابل انجام است که در ادامه به آموزش و معرفی صرافی‌های بای بیت و بینگ ایکس می‌پردازیم که بدون احراز هویت به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهد، خواهیم پرداخت. نحوه کار با دیگر صرافی‌ها نیز با تفاوت‌های جزئی مشابه این دو است.

بای بیت ByBit

بای بیت یک صرافی ارز دیجیتال است که از بیش از 220 کوین پشتیبانی می‌کند و کارمزد بسیار پایینی دارد. این پلتفرم امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که یکی از آنها کپی ترید است. برای کپی ترید در این صرافی مراحل زیر را انجام دهید.

1. ایجاد API KEY 

بعد از ثبت نام و فعال کردن Google two-factor Authenticator در صرافی بای بیت، باید برای خود یک API KEY ایجاد کنید تا امکان کپی تریدینگ برای شما فعال شود. با ایجاد API شما به سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها اجازه دسترسی به اطلاعات معاملاتی خود را می‌دهید. برای اینکار با کلیک بر روی پروفایل گزینه API را انتخاب نمایید. در صفحه‌ای که باز می‌شود گزینه Create new key را انتخاب و در کادر اول نام مورد نظر و در کادر دوم نوع API خود را وارد کنید. سپس روی گزینه Submit کلیک کنید و رمز Google Authenticator درخواستی را وارد تا API شما ساخته شود.

2. کپی ترید به صورت مستقیم

در روش کپی ترید به صورت مستقیم، ابتدا وارد حساب کاربری خود در صرافی شوید و در منوی بالای صفحه روی Derivatives کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه لیستی از تریدرهای فعال به شما نشان داده می‌شود. روی نام هر کدام کلیک کنید تا بتوانید سابقه معاملاتی آنها را مشاهده و بررسی نمایید. 

برای کپی کردن ترید این افراد، تعدادی از تریدرهایی که بهترین مدیریت معامله را دارند، انتخاب کنید و در بالای صفحه روی گزینه My copy Trade کلیک نمایید تا حساب کاربری خود و تمام تریدرهای منتخب نمایش داده شود. در این حالت شما می‌توانید ترید این افراد را کپی کنید. بعد از معامله درصدی از سود شما به معامله‌گر اصلی اختصاص داده می‌شود. به یاد داشته باشید که حتما در معاملات خود حد ضرر و سود مشخص کنید تا متحمل ضررهای بزرگ نشوید.

3. کپی ترید با ربات

یکی دیگر از روش‌های کپی ترید، استفاده از ربات است. این ربات‌ها به شما امکان کپی معاملات را در صرافی‌های مختلف می‌دهد. در بین صرافی‌های نمایش داده شده در ربات، بای بیت را انتخاب نمایید. سپس از بین معاملات اسپات، فیوچرز و مارجین یکی را انتخاب کرده و اطلاعات خود را وارد کنید. در صورت صحت اطلاعات، صرافی شما به ربات متصل می‌شود و به راحتی می‌توانید کپی ترید را انجام دهید. 

بینگ ایکس BingX

صرافی بینگ ایکس نیز یکی دیگر از پلتفرم‌های کپی ترید است که بدون نیاز به احراز هویت به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کپی ترید افراد حرفه‌ای در این صرافی مراحل زیر را دنبال کنید.

1. ثبت نام در صرافی بینگ ایکس

ابتدا وارد وب سایت BingX شوید و روی گزینه Register کلیک کنید. در کادر اول ایمیل و در کادر دوم کلمه عبور خود را وارد نمایید. سپس کدی که به ایمیل شما ارسال می‌شود را در کادر مورد نظر تایپ کنید تا ثبت نام شما تکمیل گردد. سپس جهت افزایش امنیت حساب خود روی گزینه Security کلیک کنید. پس از آن کد QR که در Google Authenticator را اسکن و یا کد شش رقمی را کپی و در صرافی وارد کنید تا حساب کاربری شما با امنیت بیشتری فعالیت داشته باشد.

2. کپی ترید معاملات فیوچرز در صرافی بینگ ایکس

ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و در منوی صفحه اصلی سایت روی گزینه Copy Trading کلیک کنید. به این ترتیب لیستی از بهترین تریدرها را مشاهده خواهید کرد. فهرست معامله‌گران به صورت پیش فرض به ترتیب میزان سود از زیاد به کم نمایش داده شده است. با بررسی اطلاعات تریدرها، بهترین آنها را انتخاب و برای کپی ترید آماده شوید. در بخش Trading Data عملکرد معامله‌گران به صورت نمودار قابل مشاهده است، آنها را با دقت مطالعه کنید تا از کیفیت کار آنها اطمینان حاصل کنید.

با انتخاب گزینه Current Positions شما می‌توانید پوزیشن‌های باز تریدر را مشاهده کنید. همچنین گزینه Trade History فهرستی از معاملات گذشته معامله‌گر به همراه مقدار سود و زیان نشان داده می‌شود. سپس از منوی بالای صفحه، روی گزینه Copy Trading کلیک کنید. بعد از آن پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که باید در قسمت Margin Type نوع ارز مورد نظر و در قسمت Margin مقدار ارز را وارد کنید. در بخش TP/SL نیز می‌توانید برای خود حد سود و ضرر معین کنید.

3. کپی ترید معاملات اسپات صرافی بینگ ایکس

در بخش Share Trading Accounts گزینه Spot Grid را انتخاب نمایید. با انتخاب این گزینه، فهرستی از جفت ارزها به شما نشان داده خواهد شد. در مقابل هر جفت ارز یک گزینه Copy Trading وجود دارد که با انتخاب آنها به صفحه دیگری منتقل می‌شوید. در بخش Copy Trade Fund مقدار سرمایه خود را انتخاب و در نهایت روی Copy Now کلیک کنید. با فعال کردن گزینه Copy Trader to close Grid position هر زمانی که تریدر از معامله خارج می‌شود، برای شما نیز به صورت خودکار ثبت می‌شود. 

آموزش کپی تریدینگ در بازار فارکس

بروکرهای زیادی هستند که خدمات کپی ترید را به معامله‌گران ارائه می‌دهند که تعدادی از آنها شامل آلپاری، لایت فارکس، ول ترید، اینستا فارکس، آمارکتس و غیره می‌باشند. در این مقاله نحوه کار با بروکرهای آلپاری و لایت فارکس را به شما آموزش خواهیم داد. کار با بروکرهای دیگر نیز کم و بیش مشابه این دو هستند اما تفاوت‌های جزئی در آنها مشاهده می‌شود.

آلپاری

آلپاری یکی از بروکرهای شناخته شده در بازار فارکس است که از پشتیبانی خوبی در ایران برخوردار می‌باشد. قدم اول در انجام معاملات کپی ترید ثبت نام در این بروکر است. بعد از ثبت نام وارد حساب کاربری خود شوید و در منوی سمت راست روی گزینه “در حساب‌های PAMM” کلیک کنید. به این ترتیب، لیستی از بهترین سرمایه‌گذاران بروکر در اختیار شما قرار می‌گیرد که با کلیک بر روی نام هر یک می‌توانید سوابق و میزان سودآوری آنها را مشاهده کنید.

 کنار ویژگی‌های هر معامله‌گر، یک گزینه سرمایه‌گذاری وجود دارد که با کلیک بر روی آن می‌توانید اطلاعاتی مانند میزان کارمزد و رتبه‌بندی را مشاهده کنید.در قسمت مبلغ سرمایه‌گذاری، مقدار سرمایه خود را وارد کنید و در قسمت انتقال وجه نیز کیف پول خود را انتخاب نمایید. در نهایت با کلیک بر روی سرمایه‌گذاری کپی، ترید برای شما انجام می‌شود. 

لایت فارکس

یکی از محبوب‌ترین بروکرها برای فعالیت در فارکس، بروکر لایت فارکس است. جهت استفاده از خدمات لایت فارکس باید ابتدا در این بروکر ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خود شوید. سپس روی گزینه Copy در منوی سمت چپ کلیک کنید تا لیست سرمایه‎‌گذارانی که به دیگران اجازه اتصال به حساب خود را داده اند به شما نمایش داده شود. با انتخاب نام هر یک از این افراد می‌توانید به سوابق مالیشان دسترسی پیدا کنید. 

اگر روی گزینه Profitability Chart کلیک کنید می‌توانید نمودار سود فرد را مشاهده نمایید. گزینه Trading History سوابق معاملاتی تریدر و Info about trader نیز اطلاعات کاملی در مورد مقدار سود، میزان ریسک‌پذیری و تعداد فالوورها به کاربران می‌دهد. با بررسی کامل این موارد، تریدری را انتخاب کنید که با اهداف شما سازگاری دارند. پنل شما برای کپی ترید در قسمت چپ نمودار سودآوری معامله‌گر اصلی قرار دارد. در این پنل شما باید مقدار سرمایه خود را وارد و روی دکمه Copy کلیک کنید تا تمام پوزیش‌های معاملاتی تریدر اصلی برای شما نیز کپی شود.

معرفی بهترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ

همانطور که می‌دانیم، کپی ترید به معامله‌گران این اجازه را می‌دهد تا معامله تریدرهای بزرگ را کپی و از آن سود ببرند. پلتفرم‌هایی وجود دارند که با اتصال به صرافی یا بروکر، کپی ترید را برای شما به صورت خودکار انجام می‌دهند. در ادامه به معرفی این پلتفرم‌ها خواهیم پرداخت. 

پلتفرم Dealerify

Dealerify یک وب‌سایت تجاری ارزهای دیجیتال است که به شما این امکان را می‌دهد تا حساب کاربری خود را در صرافی‌های مختلف به آن متصل و به صورت یک جا ترید کنید. همچنین شما می‌توانید در قالب این وب‌سایت از سیگنال خرید و فروش دیگران استفاده کنید و یا سیگنال بفروشید. ترید خودکار و کپی ترید دیگر معامله‌گران نیز از دیگر خدمات این پلتفرم است. 

از ویژگی‌های این سایت می‌توان به مدیریت همزمان 20 حساب کاربری، امنیت بالا، استفاده از API و مدیریت پرتفوی اشاره کرد. این سایت در هر معامله کارمزدی دریافت نمی‌کند و تنها در زمان ثبت‌نام باید هزینه‌ای به عنوان حق اشتراک پرداخت کنید. این پلتفرم در حال حاضر تنها از صرافی‌های بایننس، کوکوین و بای بیت پشتیبانی می‌کند.

پلتفرم ZuluTrade

ZuluTrade یک پلتفرم اجتماعی در تجارت فارکس است که به کاربران امکان اشتراک‌گذاری استراتژی معاملاتی را در قبال دریافت کارمزد می‌دهد. این پلتفرم مانند یک واسطه تمام معاملات تریدر حرفه‌ای را در حساب شما کپی می‌کند. زولوترید از بیش از 50 بروکر فارکس پشتیبانی می‌کند و طیف وسیعی از معاملات و معامله‌گران را برای کپی ترید ارائه می‌دهند.

پلتفرم زولوترید در سایت خود ادعا کرده که از معاملات رمزارزها نیز پشتیبانی می‌کند، اما هنوز جای خود را در میان سرمایه‌گذاران این حوزه باز نکرده است. این سایت برای انجام معاملات، واریز و یا برداشت، کارمزدی دریافت نمی‌کند و تنها کارمزد دریافتی آن در زمان انتخاب کارگزاری یا بروکر است.

پلتفرم Coinmatics

کوین متیکس یکی از پلتفرم‌های کپی ترید در بازار ارزهای دیجیتال است که امکان کسب درآمد تریدرهای حرفه‌ای از طریق فروش سیگنال را فراهم کرده است. این افراد با افزایش دنبال‌کنندگان می‌توانند به سود خوبی دست یابند. درحال حاضر حدود 100 تریدر در این پلتفرم مشغول فعالیت هستند و کاربران دیگر می‌توانند از حساب آنها کپی برداری کنند.

پلتفرم کوین متیکس درحال حاضر تنها از صرافی بایننس پشتیبانی می‌کند و به زودی صرافی بای بیت نیز به لیست خدمات آن اضافه خواهد شد. در این پلتفرم افراد به ازای کپی از هر تریدر باید 30 دلار بپردازد، به این معنا که اگر شخصی از دو تریدر کپی کند باید 60 دلار بپردازد.

پلتفرم AvaTrade

آواترید یکی دیگر از پلتفرم‌های کپی ترید است که تحت نظارت بانک مرکزی ایرلند فعالیت می‌کند. این پلتفرم برای بازار‌های تجاری فارکس طراحی شده و امکان کپی برداری از ترید معامله‌گران حرفه‌ای را به صورت خودکار و در لحظه فراهم نموده است. آواترید طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کپی ترید را فراهم کرده و مقدار اسپرد فارکس در این پلتفرم ثابت است.

آواترید مستقیما از سیستم عامل متاتریدر 5 معاملات را انجام می‌دهد و دسترسی عمومی به معاملات انجام شده را فراهم می‌کند. افراد مختلف می‌توانند از طریق فروش سیگنال‌های خود در این پلتفرم کسب درآمد کنند.

جمع‌بندی: کپی ترید، راهی برای کسب سود افراد تازه کار

کپی تریدینگ روشی برای کسب سود از طریق کپی معاملات تریدرهای حرفه‌ای است. این روش معمولا توسط افراد تازه‌کار جهت سیگنال‌گیری و یادگیری استراتژی‌های معاملاتی افراد حرفه‌ای انجام می‌شود. کپی ترید در بازار فارکس تحت نظر بروکرهای مختلف و در بازار رمزارزها با ثبت نام در صرافی‌ها قابل انجام است. در این روش، افراد ابتدا با بررسی میزان سود و سوابق معامله‌گران حرفه‌ای، بهترین آنها را انتخاب و معاملات آنها را کپی می‌کنند.

کپی ترید به دو صورت دستی و اتوماتیک قابل انجام است. همچنین افراد می‌توانند به صورت مستقیم از طریق خود بروکر یا صرافی و یا با کمک واسطه‌هایی مانند پلتفرم‌های کپی ترید، به این روش معامله کنند. پلتفرم‌های کپی ترید به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هم افراد حرفه‌ای و هم تازه‌کار می‌توانند به سود خوبی دست یابند. در واقع این استراتژی یک راه‌حل ساده به خصوص برای افراد مبتدی که دانش چندانی نسبت به تقسیم سرمایه، تحلیل تکنیکال و نقاط ورود ندارند، است.

در این مقاله به بررسی تمام ابعاد کپی ترید، مزایا، معایب، اهداف و کاربردهای آن پرداخته شده است. سپس به آموزش این روش معاملاتی در انواع صرافی‌ها، بروکرها و با کمک پلتفرم‌های مختص کپی ترید پرداختیم. امید به این که افراد با مطالعه این مقاله بتوانند با هر میزان دانشی معاملاتی که دارند، موفق شوند.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید