کیل زون فارکس چیست؟ چگونه باید شناسایی کنیم؟

یک تریدر باید به مفاهیم و مباحث مختلفی در زمینه معامله‌گری اشراف داشته باشد. در واقع ترید، یک مسیر پر پیچ و خم است که دست‌اندازهای فراوانی بر سر راه آن قرار دارد و تنها ابزار تریدر برای گذر از این مسیر، تجهیز به مهارت و دانش می‌باشد. یکی از مباحثی که باید یک تریدر بازار فارکس به خوبی به آن اشراف داشته باشد، کیل زون است. در این مقاله می‌خواهیم به یک سوال اساسی پاسخ دهیم. کیل زون فارکس چیست؟ کلیت این محتوا به بررسی این موضوع اختصاص دارد. می‌خواهیم ابتدا با این مفهوم آشنا شویم و در ادامه به ویژگی‌های آن بپردازیم و بگوییم یک تریدر از این مفهوم چه استفاده ای می‌برد؟

اگر علاقه‌مند به دریافت اطلاعات پیرامون این موضوع هستید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید به این اطلاعات مفید و ارزشمند، دست پیدا کنید. تریدرها می‌توانند از این مبحث به عنوان یک دانش مناسب استفاده کنند و از این اندوخته برای پیشبرد معاملات خود بهره ببرند. همچنین شما مخاطبین گرامی می‌توانید سایر مقالات مرتبط در این زمینه را مطالعه نمایید و اطلاعات خود را از بازارهای مالی و مهارت‌های موجود در این زمینه، گسترش دهید.

کیل زون (Kill Zone) در فارکس چیست؟ 

در نخستین عنوان، می‌خواهیم بررسی کنیم که کیل زون فارکس چیست؟ اگر بخواهیم ساده و بدون پرداختن به حاشیه، این موضوع را توضیح دهیم، باید عنوان کنیم که کیل زون فارکس، به مناطقی از نمودارهای قیمتی اطلاق می‌شود که بر اساس آن‌ها، دریافت سود از یک روند خاص محتمل است و تریدرها برای شکار این مناطق، مدت‌ها منتظر می‌مانند. بنابراین کیل زون، به منطقه‌ای گفته می‌شود که در آن باید منتظر حرکت قیمتی به سمت و سویی باشیم که انتظار آن را داریم. اگر بخواهیم به شکلی دیگر این مفهوم را توضیح دهیم، باید عنوان کنیم مناطقی که مستعد تحرکات قیمتی در نمودار می‌باشند و تریدرها بر این عقیده هستند که در این نقاط، حجم زیادی از معامله‌گران وارد بازار شده و حرکت قیمتی به سمت هدف، آغاز می‌شود.

استفاده از کیل زون، یکی از روش‌های متداول و رایج برای تریدرهاست و این افراد سعی می‌کنند از این استراتژی در معاملات خود استفاده کنند. استفاده از این روش، می‌تواند سود مناسب و معقولی را عاید تریدر نماید. البته باید این موضوع نیز در نظر گرفته شود که از کیل زون به شکل صحیح و مطلوبی استفاده شود و عدم پایبندی به استراتژی‌ها و قوانین موجود در این روش، می‌تواند نتیجه‌ای عکس را برای تریدر حاصل نماید.

بررسی یک مثال از کیل زون و ویژگی های آن

یک نمونه بسیار شفاف و واضح که اغلب تریدرهای حرفه‌ای بازار به آن آگاه می‌باشند، حمایت و مقاومت و شکست آن‌ها و تبدیل آن‌ها به یکدیگر است. در واقع موقعیت‌های معامله‌گری زیادی از این طریق حاصل می‌شود. به عنوان مثال فرض کنید قیمت سطح مقاومتی X را پس از چندین حمله و شکست، با قدرت شکسته باشد. حال قیمت از این سطح دور شده و پس از مدتی و برای پولبک، به این منطقه باز می‌گردد. در چنین حالتی منطقه X یک منطقه مطلوب و حائز اهمیت برای تریدر بوده که نام آن کیل زون است. این منطقه از این جهت حائز اهمیت است که در صورت شکست و نفوذ به آن، می‌توان از پوزیشن لانگ استفاده کرد. همچنین در صورت عدم قدرت کافی برای شکست سطح، تریدر می‌تواند از پوزیشن شورت برای ورود به معامله استفاده کند.

 حمایت و مقاومت از اصلی‌ترین مناطق موجود در کیل زون هستند و بسیاری از تریدرهای باسابقه و باتجربه از آن برای کسب سود بهره می‌برند. البته که یک تریدر باید بداند یک منطقه در صورتی نام کیل زون به خود می‌گیرد که مستعد و دارای 3 ویژگی منحصر به فرد باشد. نخست این که باید این منطقه در تایم فریم روزانه مشخص و روی نمودار ترسیم شود. دومین ویژگی، این است که روند حرکتی نمودار قیمتی کاملا مشخص باشد و هیچ تردیدی در آن نباشد. سومین ویژگی این مناطق نیز این می‌باشد که معمولا پس از برگشت از منطقه‌ای مشخص می‌شوند.

برگشت از منطقه و بازگشت قیمت در کیل زون چیست؟

برگشت از منطقه و بازگشت قیمت در کیل زون، از جمله مواردی می‌باشد که یک تریدر حرفه‌ای باید به صورت کامل به آن آگاهی داشته باشد. بازگشت قیمت، به حالتی اطلاق می‌شود که قیمت یک سطح مقاومتی را شکسته و به یک مقاومت جدید می‌رسد. در چنین حالتی انتظار می‌رود سطح مقاومت جدید، قیمت را به سمت منطقه مقاومتی قبل که در حال حاضر به منطقه حمایتی تبدیل شده است، حرکت دهد. این موضوع چنین مفهومی را روایت می‌کند که قیمت دائما در حال حرکت بین دو منطقه مقاومتی و حمایتی است و این منطقه، پتانسیل دریافت بیشترین سود را دارد و اغلب تریدرها در این منطقه در پی کسب سود می‌باشند.

البته که این موضوع در جهت عکس نیز صدق می‌کند. به عنوان مثال فرض کنید قیمت یک سطح حمایتی را به سمت پایین بشکند. حال قیمت به سطح حمایتی پایین‌تر می‌رسد و انتظار داریم قیمت با برخورد به این سطح، به سمت بالا حرکت کند. در این حالت نیز قیمت بین دو منطقه مقاومتی و حمایتی در حال حرکت است و این منطقه پتانسیل زیادی برای کسب سود به همراه دارد. معمولا تریدرهای زیادی از این منطقه برای کسب حداکثر بازدهی استفاده می‌کنند. بنابراین می‌توان این منطقه را مهم‌ترین منطقه در مفهوم کیل زون دانست. در این مناطق، تریدرها به محض مشاهده سیگنال اولیه، اقدام به ورود به معامله می‌کنند و سعی می‌کنند از مناطق حمایتی و مقاومتی به شکلی مطلوب بهره ببرند.

چگونه باید کیل زون را در فارکس شناسایی کنیم؟

پس از آنکه متوجه شدیم کیل زون فارکس چیست، نوبت آن رسیده است چگونگی شناسایی این مناطق را در بازار و نمودارهای قیمتی تشخیص دهیم. در گام نخست برای اینکه بتوانیم این مناطق را به درستی تشخیص دهیم، باید نمودار خود را روی تایم فریم روزانه، ست کنیم. در واقع نکته کلیدی شناسایی کیل زون همین تایم فریم روزانه است. باید تریدر در این بازه زمانی، اقدام به شناسایی حمایت و مقاومت‌های موجود نماید. البته در این حالت، تریدر می‌تواند از تایم فریم‌های کوتاه تر نیز بهره ببرد اما شرط انجام این کار، این است که تریدر مناطق حمایتی و مقاومتی را در تایم فریم روزانه مشخص کند. سپس سایر موارد را در تایم فریم های کوچکتر مورد بررسی قرار دهد.

پس از تنظیم تایم فریم روزانه، نوبت آن می‌رسد که روند موجود در بازار را شناسایی کنیم. نکته‌ی مهمی که در این حالت وجود دارد، این است که باید بدانیم هنگامی که روندی در بازار وجود ندارد و حرکات قیمتی به صورت خنثی عمل می‌کنند، تشخیص منطقه کیل زون بسیار سخت و حتی غیرممکن است. بنابراین برای تشخیص این مناطق، نیاز داریم که روندی مشخص در بازار وجود داشته باشد. پس از اینکه روند را شناسایی کردیم، باید حرکت قیمتی را به دقت بررسی کنیم و متوجه سمت و سوی حرکت قیمت شویم.

پس از اینکه موارد بالا را انجام دادیم، نوبت آن رسیده است که کیل زون‌های موجود در نمودار قیمتی را مشخص نماییم. کندل‌ها در این بررسی بسیار مهم هستند و می‌توانند تعیین‌کننده معاملات تریدرها باشند. بنابراین تشخیص روند موجود در کیل زون به همراه تعیین دقیق حمایت و مقاومت، می‌تواند کلید مهم در شناسایی کیل زون فارکس باشد.

چگونه می‌توانیم از ویژگی های کیل زون، سود کسب کنیم؟

برای اینکه بتوانیم از مناطقی که تحت عنوان کیل زون می‌باشند، نهایت سودآوری را بدست بیاوریم، نیاز است برخی از پیش نیازهای این موضوع را رعایت کنیم. نخستین گام، این است که نمودار قیمتی را روی تایم فریم یک روزه بگذاریم و سپس مشغول ترسیم محدوده‌های حمایتی و مقاومتی می‌شویم. در این مرحله باید به دقت این مناطق را شناسایی کنیم. زیرا در صورت ترسیم اشتباه، معاملات با خطا باز می‌شوند و این موضوع نیز باعث می‌شود ضررهای به نسبت زیادی عاید تریدر شود. پس از برداشتن گام نخست، در دومین گام، نیاز است تریدر در این تایم فریم (یا تایم فریم‌های کوتاه مدت‌تر) معاملات را دنبال کند و حرکات قیمتی مهمی که در محدوده‌های حمایتی و مقاومتی در جریان است را شناسایی کند.

یک تریدر مانند یک شکارچی است. همین‌طور نام اسنایپر یا تک تیرانداز نیز برای تریدر عنوان می‌شود. علت این موضوع نیز این است که تریدر باید به دقت روندهای قیمتی را بررسی کند و در موقعیت مناسب، قیمت را شکار کند و وارد معامله شود. یک تریدر باتجربه، اقدام به معاملات زیاد نمی‌کند؛ زیرا او بر این باور است که روند قیمتی به نحوی حرکت می‌کند که منطقه ایده‌آل برای حرکت قیمتی کشف و هدف و حد سود نیز نقطه‌ای پایانی برای به اتمام رساندن یک معامله است. بنابراین یک تریدر باتجربه منتظر می‌ماند تا قیمت به نقطه ایده‌آل برسد و سپس وارد موقعیت معامله می‌شود. در چنین حالتی، باید استراتژی مدون پیاده‌سازی شود و تریدر مطابق با برنامه ریزی از پیش تعیین‌شده معامله را هدایت کند. عدم پایبندی به استراتژی، باعث عدم کسب سود می‌شود.

آیا تنها از حمایت و مقاومت باید برای شناسایی کیل زون‌ها استفاده کرد؟

در ادامه محتوای کیل زون فارکس چیست، می‌خواهیم وارد موضوع بسیار مهمی شویم. تا بدین جای کار حتما متوجه شدید که کیل زون فارکس چیست. می‌خواهیم این موضوع مهم را روایت کنیم که آیا تنها کیل زون مربوط به منطقه حمایتی و مقاومتی است؟ پاسخ خیر است. همانطور که در تعریف کیل زون نیز عنوان کردیم، هر منطقه‌ای که مستعد رشد و پتانسیل کسب سود را داشته باشد، در زمره منطقه کیل زون قرار می‌گیرد. حمایت و مقاومت، از شناخته‌شده‌ترین مناطقی است که در دسته‌بندی کیل زون قرار دارد. از این رو سایر شرایط تشخیص این محیط‌ها نیز در بازارها و نمودارهای مالی وجود دارد. به عنوان مثال الگوها، نمونه‌هایی از این مناطق کیل زون هستند که می‌توانند در نمودارها تشخیص داده شوند.

به عنوان مثال الگوی سر و شانه، از جمله الگوهایی می‌باشند که پس از پولبک قیمت به خط گردن، تریدرها انتظار دارند قیمت به سمت مقادیر کمتر، نزول پیدا کند. بنابراین می‌توان این الگو را در مناطق کیل زون قرار داد. به طور کلی باید برای شناسایی این مناطق، از استراتژی‌ها و الگوهایی استفاده نماییم که پتانسیل بسیار بالایی دارند. این موضوع از مقدار حجم وارد شده و ورود تریدرها به موقعیت‌های معامله‌گری، مشخص می‌شود. بنابراین تشخیص این دسته از مناطق به عهده تریدرهاست و ممکن است هر منطقه کیل زون یک تریدر با منطقه کیل زون تریدر دیگر متفاوت باشد.

برای شناسایی محدوده‌های مقاومت و حمایت نیاز به تمرین و تجربه است. گروه مالی اینوستپ در جهت یاری شما در این زمینه پک مثال های حمایت و مقاومت استاتیک و داینامیک را در اختیار شما قرار داده است تا با نمونه‌های بیشتری از این سطوح در بازارهای مالی آشنا شوید.

ویژگی‌های کیل زون فارکس

1– ناحیه کیل زون سطحی است که معمولاً با استفاده از نمودار روزانه مشخص می شود. بهتر است این سطح را در جلسات معاملاتی بازار نیویورک که حجم معاملات بالاتری دارد، انتخاب کنید. سپس می‌توانید درمحدوده‌های زمانی پایین‌تری مانند 12، 8، 4، 2 و 1 ساعت معامله نمایید.

2- منطقه‌ای است که روند آن شیب بسیار و واضحی دارد و اغلب با کندل های پوششی همراه است.

3- سطحی است که در آن شکست قوی روی می‌دهد و حرکت قیمت سرعت بیشتری دارد. بنابراین، در یک روند صعودی، سطح مقاومتی شکسته شده و به سرعت به سطح حمایتی تبدیل می‌شود. همچنین در یک روند نزولی، سطح حمایت شکسته شده و به سرعت به سطح مقاومت تبدیل می‌شود.

تحلیل‌گران برای کسب موفقیت در معاملات بازارهای مالی، باید مهارت‌هاو تکنیک‌هایی را یاد بگیرند. یک معامله‌گر موفق فردی است که تمام سعی خود را در جهت آموزش این تکنیک‌های کاربردی برای افزایش نرخ برد معاملات خود به کار می‌برد. 

جمع بندی نهایی

همانطور که مطالعه کردید در این مقاله به بررسی کیل زون فارکس چیست، پرداختیم و مباحث پیرامون آن را نیز باهم بررسی کردیم. بازارهای مالی دارای پتانسیل‌های بسیار زیادی هستند. به همین علت، تریدرهای زیادی در این بازارها حضور دارند و سعی می‌کنند با تجربه، مهارت و دانش خود، سودهای مناسبی را کسب کنند. در این رابطه بسیار مهم است که تریدر از نهایت تجربه و دانش خود بهره ببرد،تا بتواند استراتژی‌های مناسب و سودساز خود را در بازار پیاده کند. در بازارهای مالی بدون داشتن مهارت، علم و تجربه، نمی‌توان هیچ بازدهی مناسبی را کسب کرد. البته ممکن است کمی بازدهی کسب شود اما برآیند کار قطعا منفی خواهد بود. از این رو توصیه می‌شود حتما دانش خود را در زمینه بازارهای مالی و ترید افزایش دهید.

یکی از مهم‌ترین موارد و نکاتی که در زمینه بازارهای مالی وجود دارد، کیل زون است. در واقع این منطقه برای تریدرها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و آن‌ها به دنبال کشف آن در نمودارهای قیمتی هستند. اهمیت بسیار بالای این موضوع، باعث شده است در این محتوا به بررسی کیل زون فارکس چیست بپردازیم. درباره ویژگی‌ها و چگونه تشخیص این منطقه، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما مخاطبین گرامی قرار دهیم.

شما می‌توانید با مطالعه این محتوا، به خوبی به این منطقه آشنایی پیدا نمایید و از آن در معاملات خود بهره ببرید. در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات مناسب، ارزشمند و مفیدی را از آن برداشت کرده باشید. همچنین توصیه می‌کنیم اگر علاقه‌مند به دریافت اطلاعات درباره بازارهای مالی هستید، یا می‌خواهید دانش خود را در این زمینه توسعه دهید؛ سایر مقالات ما مانند حساب اسلامی در فارکس را مطالعه نمایید و نهایت بازدهی را از آن‌ها کسب نمایید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید