جدیدترین دوره ترید معامله‌گری چیست؟

جدیدترین دوره ترید معامله‌گری موضوعی است که بسیاری از فعالان و علاقه‌مندان بازارهای ملی به دنبال آن هستند. بسیاری از افراد زمانی که می‌‌خواهند در  یک دوره معامله‌گری شرکت کنند تا نحوه ورود به بازارهای مالی را آموزش ببینند، به دنبال جدیدترین دوره ترید معامله‌گری هستند. ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با ویژگی‌هایی که یک دوره ترید می‌تواند داشته باشد و همچنین سبک‌های معاملاتی جدید و قدیمی، شما را آشنا کنیم. 

مفهوم ترید و معامله‌گری در جدیدترین دوره ترید

مفهوم معامله‌‌گری در دنیای کنونی و در جدیدترین دوره ترید معامله‌گری چیست؟ همه ما در زندگی خود با اصطلاح تجارت آشنا هستیم و هر روزه با خرید و فروش از مارکت‌های مختلف، آن را تجربه می‌کنیم. این ساده‌ترین حالتی است که شما می‌توانید از مفهوم تجارت برداشت کنید. اما مقوله معامله گری تنها محدود به خرید و فروش‌های کالا نمی‌شود. همچنین نباید این موضوع را تنها به مواردی که به صورت حضوری و فیزیکی انجام می‌شوند، محدود کرد.

مفهوم ترید و معامله‌گری در دنیای کنونی وسعت بسیار زیادی دارد. وقتی در مورد معامله در بازارهای مالی صحبت می‌کنیم، شما از جابه‌جا شدن ارزش سهام سود می‌برید. ابتدا شما اقدام به خرید سهام، یک ارز یا قسمت کوچکی از یک شرکت می‌کنید. اگر ارزش آنها افزایش یابد، آنگاه با فروش مجدد این آیتم‌ها در قیمت بالاتر، درآمد کسب می‌کنید. این کار مفهوم و تعریف معامله‌ گری می‌باشد. شما چیزی را به یک قیمت می‌خرید و دوباره آن را به قیمت دیگری می‌فروشید. در صورتی که قیمت فروش شما بیشتر از خرید باشد، سود کرده‌اید و در غیر اینصورت ممکن است ضرر کنید.

البته بازار ارز دیجیتال و بازار فارکس از بازارهای دوطرفه هستند و شما علاوه بر اینکه در جهت رشد بازار می‌توانید سود کسب کنید، این امکان را دارید که در جهت فروش و ریزش بازار هم وارد معاملات شوید و از ریزش بازار هم سودهای خوبی را کسب کنید.

در جدیدترین دوره ارز دیجیتال و فارکس تلاش ما آن است که روش‌ها، استراتژی‌ها و مفاهیم این حرفه را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از آنها به خوبی سود کسب کنید.

تریدرها چه کسانی هستند؟

تریدرها افرادی هستند که با آموزش دیدن دوره‌های ترید، در قالب یک کلاس یا دوره آموزشی، اقدام به خرید و فروش سهام شرکت‌ها و ارزها می‌کنند. این افراد عموما در بازار ارز یا بورس یا به صورت بین‌المللی در فارکس معاملات خود را انجام می‌دهند. عملیات خرید و فروش یک معامله‌گر با توجه به میزان اعتباری که در حساب خود دارد (و با در نظر گرفتن دسترسی به اهرم) انجام می‌شود.  یک معامله گر با تغییر قیمت ارزهایی که معامله می‌کند، درآمد کسب خواهد کرد. 

تریدر برحسب نوع معاملات، سبک زندگی و هدفی که دارند، به چند نوع تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  • خرید و نگهداری (Hodl): کسانی هستند که با تجزیه و تحلیل فاندامنتال، روش تجزیه و تحلیل بر اساس فاکتورهای مختلف اقتصادی، دارایی‌هایی را خرید می‌کنند. آنها اعتقادی به تحلیل‌های تکنیکال ندارند و معمولا برای مدت زمان طولانی ارزها و سهام خود را نگهداری می‌کنند.
  • اسکالپر (scalper): خرید و فروش‌های اسکالپرها در تایم فریم‌های کوتاه و به صورت لحظه‌ای انجام می‌شود. به طور معمول، سودی که از این معاملات بدست می‌آید، مقدار کمی است اما از آنجایی که اسکالپرها چندین بار در روز ترید می‌کنند، مجموع آن بیشتر می‌شود. 
  • تریدرهای نوسانی (swing): این مدل از تریدرها بیشتر برای کسانی است که فاندامنتال کار هستند و به همین خاطر ممکن است معامله آنها بیشتر از 1 روز به طول انجامد. آنها 1 روز تا 1 هفته صبر می‌کنند تا اخبار به صورت کامل تاثیرات خود را بر بازار بگذارد. 
  • تریدر روزانه (day): از متداول‌ترین نوع تریدرها است که در طول یک روز معامله خود را انجام می‌دهند.

معرفی کامل بازارهای مالی در جدیدترین دوره ترید معامله‌گری 

یکی از بخش‌های مهم در آموزش جدیدترین دوره ترید، آشنایی با بازارهای مالی مختلف است که در این خصوص می‌توان به 3 مورد اصلی اشاره کرد:

  • فارکس: فارکس یا بازار تبادل ارزهای خارجی که با عنوان Foreign exchange market یا Forex شناخته می‌شود، از بزرگترین و مهم‌ترین مارکت‌هایی است که در این دوره به آن می‌پردازیم. جالب است بدانید حجم معاملات روزانه خرید و فروش در این بازار در حدود 6.6 تریلیون دلار است که نشان از بزرگ بودن آن دارد. در این بازار بزرگ، آیتم‌های مختلفی اعم از جفت ارزها، فلزات ارزشمند از جمله طلا، نقره و غیره، رمز ارزهای شناخته شده، نفت و گاز، کالاهای اساسی، سهام شرکت‌ها معامله می‌شوند.
  • ارزهای دیجیتال: دومین بازار بزرگ، ارزهای دیجیتال هستند که از چند سال گذشته تاکنون نوسانات بسیار زیادی را تجربه کردند. تاکنون صرافی‌های بسیار بزرگی در جهان در این بخش کار می‌کنند. جالب است بدانید تنها گردش یک صرافی به نام بایننس (Binance) توانست رکورد 80 میلیارد دلار در روز را بزند. از جمله صرافی‌های معتبر دیگر می‌توان به کوکوین (kucoin)، با‌ی‌بیت (Bybit) و کوینکس (Coinex) اشاره کرد.
  • دیگر بازارها: از دیگر بازارهای جهان همچنین می‌توان به بازار سهام برای خرید و فروش سهم شرکت‌ها، بازار مشتقات برای خرید و فروش دارایی‌هایی مانند کالا، شاخص، بازار کالاها، بازار OTC غیرمتمرکز و نیز بازار اوراق قرضه اشاره کرد.

آموزش جدیدترین دوره ترید معامله‌گری را از کجا شروع کنیم؟

یکی از متداول‌ترین و بیشترین پرسش‌هایی که کاربران برای شروع جدیدترین دوره فارکس یا رمز ارزها نسبت به آن سوال می‌کنند، چگونگی شروع آموزش این مهارت است. در این خصوص لازم است به چند نکته مهم بپردازیم که می‌تواند به شما در شروع جدیدترین دوره ترید معامله‌گری کمک کند. این موارد عبارتند از:

  • سرمایه اولیه: هرچند کمترین پیش نیازی که برای شروع معامله در دنیای واقعی به آن نیاز خواهید داشت، در حدود 100 دلار است، اما شما می‌توانید از طریق متاتریدر یا تریدینگ ویو، یک اکانت دمو ایجاد کنید. بنابراین برای شروع نیازی به سرمایه اولیه ندارید.
  • موبایل یا کامپیوتر: شما به یک کامپیوتر یا در کمترین حالت یک موبایل هوشمند نیاز دارید تا بتوانید برنامه‌های لازم را نصب کرده و در این بازار وارد شوید.
  • زمان کافی: به این نکته توجه کنید بسته به اینکه چه نوع تریدری هستید، لازم است یک زمان مناسب را اختصاص به آموزش داده و تمرین و تکرار کنید. هرچقدر در این بخش بیشتر وقت در نظر بگیرید، نتیجه و عملکرد شما بهبود خواهد یافت.
  • مرجع مناسب یادگیری: مهم‌ترین نکته در پاسخ به این پرسش که آموزش معامله‌گری را از کجا شروع کنیم، شرکت در یک دوره مناسب است. بهتر است برای انتخاب جدیدترین دوره ترید، حتما نزد اساتیدی مراجعه کنید که علاوه بر داشتن استراتژی معاملاتی سودده و اثبات شده، پشتیبانی لازم را برای آموزش شاگردان و برطرف کردن مشکلات آنها ارائه کنند.
  • علاقه و حوصله: داشتن علاقه و حوصله دو ویژگی بسیار مهم برای تریدرها است. چرا که بدون علاقه، ورود و ماندن در هر حوزه‌ای، چه بسا با ضرر، سخت است. همچنین تریدرها باید حوصله و تسلط بالایی بر احساسات خود داشته باشند تا بتوانند در این بازار و در طولانی مدت موفق شوند.

سبک‌های معاملاتی مهم برای ترید کدامند؟

یادگیری یک سبک معامله گری، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌بایست در طول جدیدترین دوره ترید معامله‌گری، آن را فرا بگیرید. منظور از سبک معاملاتی، یک سری قوانین و تئوری‌ها است که شما از طریق برخی اساتید بزرگ در این حوزه یاد می‌گیرید. در این خصوص می‌توان به معروف‌ترین سبک‌های زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • سبک البروکس: یکی از استراتژی‌ها و سبک‌های معاملاتی از نوع پرایس اکشن است که در آن تایم فریم‌ها، از 5 دقیقه تا ماهانه هستند. در این سبک معمولا از دو اندیکاتور EMA و نیز مووینگ اوریج استفاده می‌شوند. این دو برپایه 20 کندل، یکی در تایم فریم 5 دقیقه و دیگری در تایم فریم 1 ساعته هستند. سپس این دو اندیکاتور به عنوان مقاومت و حمایت داینامیک استفاده می‌شوند. در این روش، معمولا به فاکتورهایی مانند قدرت کانال، خطوط روند، نقاط قله و دره، مومنتوم حرکت، کانال‌ها و فشار خرید و فروش توجه می‌شود.
  • سبک لنس بگز: این مورد نیز یکی دیگر از روش‌های معاملاتی پرایس اکشن محبوب در دوره‌های معامله‌گری است. ستاپ آن براساس خطوط افقی، مووینگ اوریج‌ها، تفسیر کندل استیک‌ها و برخی تحلیل‌های تکنیکال شکل می‌گیرد.

مورد دیگری که می‌توان برای سبک‌های معامله‌گری بیان کرد، دسته‌بندی آنها بر اساس زمان و نوع تریدشان است. این موارد در قسمت قبل‌تر در بخش انواع تریدرها بیان شده است.

آیا الگوهای قدیمی در جدیدترین دوره ترید معامله‌گری منسوخ شده‌اند؟

امروزه برخی از افراد صحبت‌هایی را پیرامون منسوخ شدن برخی الگوها و استراتژی‌ها خصوصا الگوهای هارمونیک و غیره، بیان می‌کنند. در این رابطه لازم است به چند دلیل زیر برای غلط بودن آن اشاره کنیم که عبارتند از:

  • اگر چارت‌ها سهام مختلف چه در داخل و چه در بازارهای بین‌ المللی را دیده باشید، قطعات به این نکته پی می‌برید که الگوهایی مانند هارمونیک، سر و شانه، پرچم و غیره مشاهده می‌شوند.
  • امروزه ترید کردن و یافتن الگوهای معامله گری در بازار، یکی از روش‌ها و استراتژی‌ها برای کسب سود است. البته لازم است بدانید معامله گری تنها از روی این الگوها کار درستی نیست و می‌بایست فاکتورها و جنبه‌های دیگری نیز در نظر گرفته شوند. از جمله میزان حجم ورودی، اخبار فاندامنتال به خصوص در بازارهای بین المللی که دولت‌ها بر آن تاثیر می‌گذارند و غیره.
  • اگر گذشته بازارها و سهامی که در آن ترید می‌کنید را نیز مشاهده کنید، الگوهای بسیار زیادی را مشاهده می‌نمایید که هر چند روز، هفته یا ماه تکرار شده‌اند. برخی از الگوها ممکن است ماه‌ها و هفته‌ها زمان برای تشکیل آن‌ها موردنیاز باشد.
  • بدون شک یکی از ویژگی‌های جدیدترین دوره ترید آن است که این الگوها را به صورت کامل به تریدرها بیاموزد. این کار باعث می‌شود تا شما بتوانید همه جنبه‌های موردنیاز برای پیدا کردن فرصت‌های سودآوری را در بازار تشخیص داده و از آنها استفاده کنید.
  • الگوها و پترن‌ها، بخشی بزرگی از سبک‌های معامله‌گری از جمله سبک پرایس اکشن هستند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

آشنایی با برترین الگوها در جدیدترین دوره ترید معامله‌گری 

مشاهده الگوها در سهام و نماد‌های مختلف در جدیدترین دوره ترید معامله‌گری، فرصت‌هایی را برای کسب سود برای شما فراهم می‌کنند. این پترن‌ها معمولا رفتار قابل پیش بینی دارند و این باعث می‌شود تا معامله‌گر بتواند در راستای حرکت آن، کسب سود نماید. از جمله برخی از مهم‌ترین این الگوها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • حمایت و مقاومت: حمایت‌ها و مقاومت‌ها، خطوط افقی هستند که یک ویژگی بسیار مهم دارند. نمودار سهام به این خطوط بارها واکنش نشان داده و هرکدام در راستای خلاف روند سهم، مانند یک سد عمل می‌کنند. شما می‌توانید از این الگو برای تعیین حد ضرر و حد سود خود استفاده کنید.
  • الگوهای کلاسیک: این الگوها با توجه به جهت حرکت قیمت قبل از الگوها به سه دسته ( بازگشتی، ادامه دهنده و ترکیبی ) تقسیم می‌شوند. الگوهای بازگشتی نشان‌دهنده برگشت روند هستند و الگوهای ادامه‌دهنده بعد از توقف کوتاهی در روند، ادامه روند را نشان می‌دهند، همچنین الگوهای ترکیبی نوع دیگری از الگوهای کلاسیک هستند که در برخی از موارد به صورت ادامه‌دهنده و گاهی اوقات مانند الگوهای بازگشتی عمل می‌کنند. از انواع الگوهای کلاسیک می‌توان به الگوهای: سروشانه، اندینگ، مثلث، پرچم و سقف و کف دوقلو و… اشاره کرد.
  • الگوهای هارمونیک: این الگوها از ترکیب اشکال هندسی و نسبت‌های فیبوناچی به دست آمده‌اند. نسبتهای فیبوناچی در نقاط مهم الگوهای هارمونیک محاسبه شده و بدین طریق رشد و نزول قیمت را می‌توان حدس زد. این الگوها به دو دسته‌: الگوهای هارمونیک پایه‌ای و ترکیبی تقسیم می شوند. برای شناسایی این الگوها در داخل نمودار بازارهای مالی نیاز به دانش بالایی است و شما باید قدرت تحلیلی و دید خوبی نسبت به بازار داشته باشید. از انواع الگوهای هارمونیک می‌توان به الگوهای: باترفلای ( Butterfly )، کرب (Crab)، گارتلی ( Gartley )، بت (Bat) و… اشاره کرد. 
  • گروه مالی اینوستپ در جهت شناخت هرچه بهتر الگوهای موجود در بازار، پک‌های آموزشی تحلیل تکنیکال پیشرفته را در اختیار شما قرار داده است؛ از جمله پک‌های موجود می‌توان به : پک آموزشی الگوهای کلاسیک، پک آموزشی الگوهای هارمونیک ترکیبی با PRZ، پک آموزشی حمایت و مقاومت استاتیک و داینامیک و…. اشاره کرد. شما با مشاهده این الگوهای ایده‌آل در حالات مختلف بازار  دید خیلی خوبی را نسبت به بازار و شناخت الگوها پیدا می‌کنید.

معرفی استراتژی‌های معاملاتی

پس از آنکه توانستید، انتخاب کنید که در کدام دوره‌ی معامله‌گری شرکت کنید، حال نوبت آن است که برای خود استراتژی‌هایی را جهت معامله‌گری و کسب سود بیشتر ایجاد کنید. منظور از استراتژی‌ معاملاتی، یک پروسه است که شما می‌توانید به کمک آن برای ترید در بازارهای مالی مطابق با یک سری شرایط اقدام کنید. در این خصوص می‌توان به برخی موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • سبک حجم در تعادل (OBV): یکی از استراتژی‌های تکنیکال برای ترید است. ابتدا لازم است تا با اندیکاتور OBV، مقدار جریان حجم را در طول زمان اندازه‌گیری کنید. حجم‌های بالا نشانگر افزایش قیمت و حجم‌های کم نشانگر کاهش قیمت هستند. وقتی OBV در حال افزایش است، نشان می‌دهد که خریداران مایلند وارد عمل شوند و قیمت را بالاتر ببرند.  هنگامی که OBV در حال کاهش است، حجم فروش از حجم خرید پیشی می‌گیرد که نشان دهنده قیمت‌های پایین‌تر است.
  • استراتژی الگوی کانال: در این حالت، ممکن است نمودار قیمتی بین دو خط افقی (کانال افقی) گیر کند. در این صورت می‌توانید در هنگام پایین و بالا آمدن به ترتیب در نقاط سقف و کف کانال، اقدام به فروش و خرید (به ترتیب) کنید. 
  • استراتژی سقف دوقلو: این استراتژی، یک حالت W مانند را ایجاد می‌کند که از قسمت باز این حرف، مسیر خود را ادامه می‌دهد. به عنوان مثال، در حالتی که دو قله در پایین باشند، نمودار به سمت بالا خواهد رفت. شما می‌توانید با جستجوی عبارت Double Top، این نوع روند معاملاتی را مشاهده کنید.

البته بهتر است این مطلب را هم عنوان کنم  که شما می‌توانید هر الگو و یا روش تحلیلی که مهارت دارید، را به یک سبک معاملاتی تبدیل کنید و طبق سیستم معاملاتی خودتان عمل کنید؛ در نتیجه هیچ الزامی وجود ندارد که سبک‌های معاملاتی که در اینجا عنوان کردیم را استفاده کنید.  هر فرد معامله‌گر می‌تواند سیستم معاملاتی خاص خودش را داشته باشد و از آن برای مدیریت معاملاتش استفاده کند.

کدام سبک معاملاتی را انتخاب کنیم؟

اگر با مفهوم معامله‌گری آشنا شدید، حال نوبت آن است که یک سبک معاملاتی را انتخاب کنید. در این رابطه چند فاکتور مهم وجود دارند که لازم است با توجه به آنها این کار انجام شود. در کل سبکی که با آن راحت‌تر هستید و از همه مهم‌تر سود می‌کنید، پاسخ این سوال است.

  • زمان: گفتیم که تریدرها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. ممکن است شما دید بلند مدتی داشته باشید و یا آنکه در طول روز یا هفته تایم کافی برای کار در بازار نداشته باشید. در این حالت است بهتر است از سبک هولد کردن برای طولانی مدت استفاده کنید. در غیر اینصورت اگر مدام پشت سیستم هستید و وقت کافی دارید، اسکالپ کردن می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
  • سرمایه: میزان سرمایه‌ای که دارید نیز بسیار مهم است. آیا حاضر هستید روی آن ریسک کنید؟ چقدر می‌توانید روی سرمایه خود ریسک نمایید؟ چقدر انتظار سوددهی دارید؟ به عنوان مثال، می‌توان گفت در صورتی که پول کمتری داشته باشید، تایم فریم‌های پایین چندان برای شما مناسب نیستند. چراکه ممکن است در یک آن چند درصد از سرمایه خود را از دست بدهید.
  • احساسات: جنبه مهم دیگری که در انتخاب سبک معاملاتی بسیار مهم است، کنترل احساسات شما می‌باشد. در این صورت لازم است بدانید انتخاب یک استراتژی معاملاتی تا حد بسیار زیادی به نحوه عملکرد شما از نظر روحی بستگی دارد. اگر فردی عجول هستید، به طور کلی این حرفه جای شما نیست. مدیریت سرمایه و احساسات در ترید کردن مهم‌ترین بخش‌ها در مفهوم ترید و معامله گری هستند.

چرا استراتژی معاملاتی در جدیدترین دوره ترید مهم است؟

اگر نگاهی به بهترین و جدیدترین دوره ترید معامله‌گری بیندازید، پس از آموزش مقدمات و حتی مفاهیم سطح میانی، بخش بزرگی از مطالب دوره‌ها به ساخت و یادگیری استراتژی مرتبط هستند. اکثر این دوره‌های معامله‌گری به آموزش الگوها و مباحث تکنیکالی می‌پردازند و انتخاب و ساخت سیستم معاملاتی  را به عهده خود دانشجو قرار می‌دهند؛ اما ما در دوره تریدر حرفه‌ای گروه مالی اینوستپ، علاوه بر آموزش تمام مباحث تحلیل تکنیکال، دو استراتژی شخصی آقای لطیف آهی که سیستم معاملاتی‌های BED و EAGLE هستند را به طور کامل و جامع آموزش می‌دهیم. 

اما چرا باید هر فردی برای ترید کردن یک استراتژی داشته باشد؟ در این خصوص می‌توان به چند دلیل زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • سوددهی مداوم: دستیابی به یک استراتژی که تست شده است و ضریب سوددهی بالایی دارد، مهم‌ترین هدف هر دوره آموزش معامله گری است. چراکه می‌تواند تضمین کننده سوددهی شما در این بازار مالی و جلوگیری از ضررهای احتمالی باشد. دستیابی به چنین دستاوردی، هرچند مقدار سود آن کم باشد، بسیار با ارزش خواهد بود.
  • جلوگیری از ضرر: یک استراتژی خوب، زمانی کامل است که تمام جنبه‌های یک ترید استاندارد را درنظر بگیرد. یکی از مهم‌ترین این جنبه‌ها، جلوگیری از ضرر است. با داشتن استراتژی، شما از بسیاری فرصت‌هایی که ممکن است منجر به سوختن سرمایه شما شوند، آگاه شده و بگذرید.
  • مدیریت سرمایه و احساسات: بخش دیگری از پروسه ساخت استراتژی ترید آن است که سرمایه و احساسات خود را مدیریت نمایید. در این صورت می‌توان تا حد بسیار خوبی ریسک و ضررهای احتمالی را کمتر کرده و عاقلانه‌تر تصمیم گرفت. 
  • جلوگیری از تریدهای احساسی: برخی از تریدرهای مبتدی که هنوز در ابتدای راه جدیدترین دوره ترید هستند، معاملات خود را براساس مشاهدات بصری انجام می‌دهند. زمانی که شما یک استراتژی معاملاتی داشته باشید، به تدریج معاملات خود را به صورت منظم و تحت یک سری قوانین و چهارچوب‌ها انجام می‌دهید که منجر به افزایش احتمال سوددهی آن می‌شود.

بهترین دوره‌های معامله‌گری چه ویژگی‌هایی دارند؟

پرسش مهمی که غالب کاربران در ابتدای راه، پیش از ورود به جدیدترین دوره ترید از ما می‌پرسند، ویژگی‌ بهترین دوره‌های معامله‌گری است. با گسترش فضای مجازی و محبوبیت چندبرابری پکیج‌های آموزش درآمد دلاری، دوره‌های بسیار زیادی در فضای مجازی تولید شده‌اند. اما آیا همه آنها می‌توانند شما را به نتیجه دلخواه‌تان برسانند؟ قطعا جواب خیر است. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های دوره‌های ترید جذاب را برای شما بیان می‌کنیم که عبارتند از:

  • جامع بودن محتوا: ترید کردن یک مقوله بی‌نهایت پیچیده و وسیع است. اگر به دوره‌های بزرگان این حوزه نگاهی داشته باشید، مشاهده می‌کنید محتوایی بیش از ده‌ها ساعت در ده‌ها فصول مختلف ضبط شده است. چراکه تریدر می‌بایست به بخش‌های مختلفی از معامله‌گری مسلط شود. از تحلیل فاندامنتال و آشنایی با عوامل اقتصادی تاثیرگذار گرفته تا بررسی چارت‌های معاملاتی، ساخت استراتژی و مدیریت سرمایه و … .
  • پشتیبانی: همانطور که در بخش‌های قبل نیز اشاره کردیم، مهم است دوره‌هایی را تهیه کنید که پشتیبانی و همراه داشته باشند. به همین خاطر است که رفته رفته پکیج‌های آموزشی جای خود را به دوره‌های منتورینگ می‌دهند. چراکه پشتیبانی و تسک‌های عملیاتی، آیتم‌هایی هستند که شما را به صورت عمیق با این مفاهیم تئوری آشنا می‌کنند.
  • اساتید حرفه‌ای: بهتر است در انتخاب جدیدترین دوره ترید، به دنبال مواردی باشید که از سوی اساتید حرفه‌ای ارائه شده‌اند. این افراد کسانی هستند که به واسطه تسلط کامل بر مفاهیم آن، توانسته‌اند تا سال‌ها در این بازار فعالیت کرده و سود ده باشند.

اگر قصد شرکت در دوره جامع و کامل دوره تریدر حرفه‌ای گروه مالی اینوستپ را دارید و یا سوالی در خصوص نحوه عملکرد و یا شرایط برگزاری دوره دارید، می‌توانید از بخش مشاوره سایت ما اقدام کنید و با زدن تیکت پرسش و یا درخواست خود را عنوان کنید.

یک دوره ترید خوب چه سرفصل‌هایی باید داشته باشد؟

در ساخت جدیدترین دوره ترید معامله‌گری، چه سرفصل‌هایی می‌بایست برای ساخت یک دوره خوب در نظر گرفته شود؟ پاسخ به این پرسش می‌تواند راهنمای خوبی برای افراد تازه کار باشد. اگر در انتخاب یک دوره مردد هستید، نگاهی به سرفصل‌های آن بیندازید. چراکه می‌تواند به شما کمک کند تا دوره جامع و کاملی را تهیه نمایید. از جمله برخی سرفصل‌های مهم می‌توان گفت:

  • آموزش تکنیکال: باید مباحث اصلی و رایج بازار که شما می‌توانید به راحتی با آنها ارتباط بگیرید، در داخل دوره قرار داشته باشد. 
  • آموزش پرایس اکشن: پرایس اکشن یکی از یک روش معامله‌گری بسیار جذاب است که بسیاری از افراد با یادگیری کامل آن، می‌توانند از این بازار کسب سود کنند. درج این سرفصل بسته به نوع دوره انجام می‌شود.
  • آموزش مدیریت سرمایه: وجود حداقل یک فصل مجزا برای این بخش بسیار مهم است. چرا که نقش مهمی در جلوگیری از ضررهای تریدرهای تازه کار خواهد داشت.
  • آموزش استراتژی: استراتژی‌ها نقطه قوت و مهم‌ترین بخشی از دوره‌های ترید هستند که می‌توانند تا حد خوبی تضمین کننده سوددهی شما براساس دانش و تجربه کاربر باشند.

معرفی جدیدترین دوره ترید معامله‌گری ( دوره تریدر حرفه‌ای گروه مالی اینوستپ )

INVESTEP ACADEMY به عنوان یکی از برترین مجموعه های مالی فعال در حوزه ترید و معامله‌گری فعالیت می‌کند. این مجموعه با درنظر گرفتن نکاتی که تاکنون بیان شد، قصد ارائه جدیدترین دوره ترید معامله‌گری را دارد که در ادامه بیشتر راجع به آن صحبت می‌کنیم. در این رابطه همچنین باید گفت اینوستپ، محتوای بسیار کاملی را تدارک دیده است که تحت عنوان جدیدترین دوره فارکس، ارز دیجیتال و بورس شناخته می‌شود. 

بسیار مهم است کسانی که به تازگی قصد پیوستن به این بازارها را دارند، از دوره‌هایی استفاده کنند که محتوای آموزشی آنها جدید و جذاب باشد. چرا که تاکنون آموزش‌های تئوری و عملی بسیار زیادی در این قسمت اضافه شده است که بهره‌مندی از آنها می‌تواند با توجه به شرایط کنونی بازار مفید باشد. همچنین نکته دیگری که لازم است افراد به آن توجه کنند، معتبر بودن مجموعه ها و وبسایت‌های آموزشی است. چراکه تهیه یک دوره آموزشی، قدم اول در شروع پروسه آموزشی است و می‌بایست پشتیبانی‌ها، سوالات، چالش‌ها و ابهام‌هایی که توسط دانشجو مطرح می‌شوند، پاسخ داده شود. 

موضوع دیگری که در مورد جدیدترین دوره ترید لازم است به آن اشاره کنیم، آن است که بتوانید یک محتوای کاربردی را انتخاب کنید. بسیاری از آموزش‌هایی که تاکنون ارائه شده‌اند، نسخه‌های کپی از همان اطلاعات و حرف‌هایی هستند که دیگران به شما می‌گویند. شرکت در این دوره‌ها، علاوه بر آنکه نمی‌تواند تضمین کننده درک عمیق دانش شما شود، بلکه در غالب موارد با نارضایتی مخاطب همراه خواهد بود. در ادامه با ما باشید تا به بررسی بهترین دوره جامع ترید گروه مالی اینوستپ بپردازیم.

ویژگی‌های دوره جامع ترید مجموعه اینوستپ چیست؟

شما می‌توانید دوره جامع ترید گروه مالی اینوستپ را به عنوان جدیدترین دوره در نظر گرفته و در آن شرکت کنید. برای آنکه بتوانیم به صورت جزئی‌تر آن را به شما معرفی کنیم، برخی از ویژگی‌های دوره تریدر حرفه‌ای را در ادامه بیان خواهیم کرد که عبارتند از:

  • پیوسته بودن مطالب: تلاش شبانه روزی اساتید گروه مالی اینوستپ در ارائه این دوره، وسواس بسیار بالا و پیوستگی آموزش، از مهم‌ترین ویژگی‌های دوره جامع ترید مجموعه اینوستپ است. مطالب در فصول مختلفی برای کاربران ارائه شده‌اند که می‌توانند به صورت کامل، تمام آن چیزی که نیاز دارید را پوشش دهند. از سوی دیگر، برای جلوگیری از سردرگمی و درک کامل محتوا، مطالب به صورتی طبقه‌بندی شده است که در عین جامعیت، پیوسته باشد.
  • کیفیت بالا: تلاش ما در ساخت جدیدترین دوره ترید آن بوده است که کیفیت محتواهایی که از گروه مالی اینوستپ تولید می‌شوند، در بالاترین کیفیت و استاندارد ممکن ارائه شوند. چراکه بالا بودن کیفیت، پیش پا افتاده‌ترین اقدامی است که در پاسخ به اعتماد شما انجام می‌شود. 
  • اساتید مجرب و آگاه: بدون شک، کیفیت بالا و درک مطالب زمانی ممکن است که اساتید ماهر و مجرب مدرس شما باشند. به همین خاطر تلاش کرده‌ایم تا افرادی را به عنوان مدرس انتخاب کنیم که چندین سال سابقه کار در بازارهای مختلف اعم از فارکس، بورس و نیز ارزهای دیجیتال را داشته باشند.
  • پشتیبانی: از آنجایی که پشتیبانی، نیمه دیگر مسیر یادگیری شما است، ما سعی کردیم تا به بهترین نحوه پشتیبانی از دانشجوهای دوره را انجام دهیم. پشتیبانی دوره تریدر حرفه‌ای  هفته‌ای یک بار به صورت آنلاین و جلسه لایو (Live ) برگزار می‌شود و شما هر سوالی در خصوص آموزش‌ها و تحلیل‌هایی که انجام دادید، به صورت پرسش صوتی و یا تصویری با اشتراک تصویر صفحه کامپیوتر و نمایش نمودار، می‌توانید از مربی خودتان بپرسید و پاسخ تمام سوالاتتان را در همان جلسه خواهید گرفت و به بهترین شکل راهنمایی خواهید شد. همچنین در طول دوره و یک ماه بعد از اتمام دوره هم پشتیبانی روزانه برقرار است و شما در طی روز به غیر از روزهای تعطیل، به صورت آنلاین می‌توانید پرسش‌های خود را از پشتیبان بپرسید.

در صورتی که برای شرکت در جدید‌ترین دوره ترید همچنان مردد هستید، با مشاورین ما در بخش پشتیبانی تماس بگیرید.

نکات مهم در ترید ارزهای دیجیتال و جدیدترین دوره ترید

با توجه به برخی عقایدی که به صورت اشتباه در مورد آموزش و شرکت در جدیدترین دوره ترید وجود دارند، لازم است یک سری نکات را با یکدیگر مرور کنیم که عبارتند از:

  • چیزی منسوخ نشده است: ممکن است یکسری افراد بگویند برخی الگوها و استراتژی‌ها از جمله الگوهای هارمونیک و… منسوخ شده‌اند. این دسته از افراد با این ادعا که به دنبال روش های جدید هستند، دوره‌هایی را به صورت ترکیبی از تمام اساتید تهیه می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا کیفیت آموزش به شدت کاهش یافته و محتواها به صورت ناقص و حتی غلط (اثبات نشده) ارائه شوند. شما با هر روشی که به آن تسلط دارید، می‌توانید از بازار سود کسب کنید.
  • دوره تئوری کاربردی ندارد: دوره‌های تئوری بسیار زیادی در اینترنت وجود دارند. اما تا زمانی که به آنها عمل نکنید، بی‌ثمر خواهند بود. در عمل نیز چالش‌هایی خواهید داشت از جمله ثبت نام در صرافی‌ها، نصب برنامه‌ها، کار کردن با ابزارها و غیره که تمامی این موارد در کنار یک پشتیبان با تجربه، پله به پله به شما کمک می‌کند.
  • مدت زمان یادگیری برای هر فرد متفاوت است: نکته‌ای که بیشتر افراد به آن توجه نمی‌کنند، آن است که مدت زمان رسیدن به یک نتیجه ملموس و سودده برای هر شخصی متفاوت است. ممکن است برخی افراد طی 6 ماه و دیگران تا 3 سال آموزش مداوم، بتوانند به یک سطح و جایگاه مناسب در این حرفه برسند. با این حال شرکت در یک دوره آموزشی و بهره‌مندی از اساتید، این مسیر را کوتاه‌تر خواهد کرد.

با شرکت در دوره‌های آموزشی گروه مالی اینوستپ و بهره‌مندی از مشاوره اساتید ما، بدون پرداختن به این شرایط مسیر موفقیت را طی خواهید کرد.

معرفی گروه مالی اینوستپ

گروه مالی اینوستپ که در سال 1401 در فضای مجازی گام نهاده است، یکی از مراجع آموزشی ترید در حوزه بورس، فارکس و ارزهای دیجیتال است. این موسسه آموزشی معتبر با تمرکز بر ارائه آخرین مطالب روز در حوزه معامله‌گری، تلاش می‌کند تا فصل جدیدی از محتواهای آموزشی را برای شما ارائه کند. پشتوانه مجموعه اینوستپ، اساتید و تریدرهایی هستند که سال‌ها در این زمینه فعالیت کرده‌اند و اکنون قصد دارند تا با همکاری یکدیگر، دانش و تجربیات خود را به صورت رایگان و در قالب دوره‌های آموزشی همانند جدیدترین دوره ترید ارز دیجیتال و فارکس و بورس ارائه کنند.

 شما می‌توانید با دنبال کردن محتواهای آموزشی ما در بخش بلاگ، از آموزش‌های پایه‌ای و جدیدترین اخبار در این حوزه مطلع شوید. دنبال کردن محتوای آموزشی گروه مالی اینوستپ، به شما کمک می‌کند تا بتوانید از فرصت‌های کسب سود از جمله ایردراپ‌ها، عرضه اولیه‌ها و غیره آگاه شوید.  وب سایت ما آموزش‌های رایگانی را برای کاربران خود ارائه می‌کند که به صورت محتواهای آموزشی در قالب عکس، ویدیو، مقالات سایت و غیره ارائه می‌شوند. 

در کنار ارائه یک‌سری آموزش‌ها از جمله جدیدترین دوره ترید معامله‌گری، خدماتی نیز ارائه می‌شود که در ادامه به آنها می‌پردازیم. این مجموعه در نظر دارد در راستای تولید محتوای با کیفیت در حوزه معامله‌گری گام بردارد و برای افزایش آگاهی عمومی از فرصت‌های کسب درآمد دلاری، دانش خود را با شما در میان بگذارد.

پرسش‌های متداول جدیدترین دوره ترید معامله‌گری 

برخی از سوالات متداولی که کاربران در زمینه جدیدترین دوره ترید معامله‌گری بیان کرده‌اند، در انتهای این بخش ارائه شده است، که عبارتند از:

  • جدیدترین دوره بورس و ترید گروه مالی اینوستپ چیست؟

این دوره آموزشی، یک مجموعه کامل از محتواهای تئوری و عملی است که می‌توانید به کمک آن تسلط خود را بر مفاهیم ترید  در تمام بازار های مالی کامل ارتقاء دهید. یعنی دوره ما صرفا برای یک بازار نیست و شما با دانش و تسلطی که در این دوره به دست می‌آورید، می‌توانید در تمام بازارهای مالی فعالیت کنید. در این خصوص با ما باشید تا به بررسی کامل اطلاعات آن در این مقاله بپردازیم.

  • ویژگی‌های دوره معامله‌گری خوب چیست؟

نحوه پشتیبانی است که یک دوره را از سایر دوره‌ها متمایز می‌کند، اینکه شما بتوانید تمرین ارسال کنید. تمرین‌های شما بررسی شده و اشتباهات تحلیلی که دارید، با راه حل عنوان شود. با همراهی یک شخص حرفه‌ای بتوانید وارد بازار شوید و معاملات خود را انجام دهید و در این زمینه هر مشکلی دارید، رفع گردد. این موارد از ویژگی‌های یک دوره خوب و ایده‌آل است. تمام این موارد گفته شده را می‌توانید در دوره تریدر حرفه‌ای، در اختیار داشته باشید.

  • مزایای دوره معامله‌گری غیر حضوری چیست؟

این روزها به دلیل مشغله بالایی که افراد جامعه دارند و همچنین پیشرفت تکنولوژی و امکان ارتباط آنلاین بیشتر دوره‌ها به صورت آنلاین و غیر حضوری برگزار می‌شوند. در این دوره همه افراد از هر نقطه از دنیا می‌توانند کنار یکدیگر قرار بگیرند و از دوره‌ها بهره ببرند. در واقع هم در زمان و هم هزینه صرفه‌جویی می‌شود.

به عنوان مثال دوره تریدر حرفه‌ای گروه مالی اینوستپ به این صورت برگزار می‌شود که جلسات آموزشی به صورت آفلاین در اختیار شما قرار می‌گیرد و شما این امکان را خواهید داشت تا بارها هر جلسه آموزشی‌ را مشاهده کنید، تا تسلط کامل پیدا کنید. در صورتی که در دوره‌های حضوری مطالب آموزشی فقط یک بار عنوان می‌شوند و اگر در جلسه حضور نداشته باشید و یا بخواهید دوباره مطالب برای شما تکرار شود، با مشکل مواجه می‌شوید. همچنین پشتیبانی آنلاین روزانه از مزایای عالی این دوره‌ها است و شما هر رمان از روز هر مشکلی داشته باشید، می‌توانید با پشتیبان خود ارتباط بگیرید تا راهنمایی لازم را انجام دهند. 

راز موفقیت تریدرها و معامله‌گران در چیست؟

شاید در نظر همه شما، لازمه‌ی رسیدن به موفقیت در بازارهای مالی، داشتن سرمایه کافی برای ترید است و تا زمانیکه شما پول کافی برای ترید نداشته باشید، نمی‌توانید به سود خوبی برسید. البته داشتن پول و سرمایه اولیه مهم است ولی تنها دلیل کسب موفقیت در بازارهای مالی نیست. شما با سرمایه کم هم می‌توانید با رعایت اصول حرفه‌ای بازار به سود مستمر برسید و به مرور زمان سرمایه خود را چندین برابر کنید. 

طبق نظرسنجی از معامله‌گران موفق بازار مالی، برای رسیدن به موفقیت باید مدیریت مالی داشته باشید و تمامی اصول مدیریت سرمایه را به صورت حرفه‌ای انجام دهید. در واقع باید بدانید که چه مقدار از سرمایه خود را باید درگیر معامله کنید تا ریسک کمی را در معامله داشته باشید. بدین صورت که اگر بازار برخلاف پیش‌بینی ما حرکت کند و معامله ما دچار ضرر شود، با کمترین میزان ریسک از معامله خارج شوید.

از دیگر رموز موفقیت، داشتن سیستم معاملاتی مناسب است که شما حتما باید برای معاملات خود، یک سیستم معاملاتی با نرخ بر خوب آماده کرده و به آن پایبند باشید تا روند معاملاتی خوبی را داشته باشید. این نکته را هم می‌توان در نظر گرفت که در کنار این موارد، شناخت رفتار فردی معامله‌‌گر و کنترل احساسات غیر ارادی او در حین معاملات هم می‌تواند کمک شایانی در راه رسیدن به موفقیت در بازارهای مالی باشد.

سخن پایانی

 دوره‌ای با عنوان جدیدترین دوره ترید معامله‌گری را نمی‌توان دوره‌ی ایده‌آلی برای معامله‌گران دانست؛ چون بسیاری از روش‌های معامله‌گری هستند که سال‌ها مورد استفاده قرار گرفتند و هنوز هم به خوبی جوابگو هستند و معامله‌گران از آن روش‌ها در معاملات خود استفاده می‌کنند. لذا هر سبک و روش جدیدی نمی‌تواند سودده و موفقیت‌آمیز باشد  و یا شاید اصلا آن سبک جدید برای شما پاسخگو نباشد و شما نتوانید با آن سبک ارتباط برقرار کنید و به سود برسید. بنابراین تمرکز خود را بر روی سبک معاملاتی خود بگذارید و با هر روشی که به سود می‌رسید، از همان سبک در معاملات خود استفاده کنید؛ چون هر راهی که شما را به موفقیت برساند، برای شما مفید و کاربردی است و نیاز به اینکه وقتتان را صرف دوره‌های جدیدتر کنید، نیست.

بنابراین از تغییر مدام سیستم معاملاتی بپرهیزید، تغییر دائم استراتژی ممکن است حتی شما را دچار ضرر هم کند. اگر سیستم معاملاتی که استفاده می‌کنید، چندان سودده نیست و اشکالاتی دارد، بهتر است که زمان خود را صرف بهینه کردن آن کنید. شما با بک‌ و فوروارد تست گرفتن می‌توانید، نقص سیستم معاملاتی خودتان را پیدا کنید و هر چه بهتر آن را بهینه کنید. به امید موفقیت تک تک شما عزیزان. 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید