بهترین صرافی های ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی

نام صرافی

نوع صرافی

امنیت

کارمزد

فیوچرز

نوع فعالیت

Binance
خارجی
قوی
متوسط
دارد
با احراز هویت
خارجی
قوی
زیاد
دارد
با احراز هویت
خارجی
خوب
متوسط
دارد
با احراز هویت
خارجی
خوب
متوسط
دارد
با ایرانیان اوکیه
خارجی
ضعیف
متوسط
دارد
با ایرانیان اوکیه
خارجی
متوسط
زیاد
دارد
با ایرانیان اوکیه
ایرانی
خوب
متوسط
ندارد
با احراز هویت
ایرانی
متوسط
متوسط
ندارد
با احراز هویت
ایرانی
متوسط
متوسط
ندارد
با احراز هویت
ایرانی
ضعیف
کم
ندارد
با احراز هویت
والکس
ایرانی
ضعیف
متوسط
ندارد
با احراز هویت

انواع صرافی ارزهای دیجیتال

راهنمای انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی

 با توجه به محدودیت‌های موجود برای فعالیت کاربران ایرانی در این فضا، قصد داریم تا بهترین صرافی ارز دیجیتال یا به عبارتی معتبرترین صرافی ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای متن با آکادمی اینوستپ همراه باشید.

  • صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی؟

صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی معتبر زیادی وجود دارند؛ اما مشکل اصلی استفاده از آن‌ها برای افراد ایرانی اجرای فیلترینگ و منع استفاده از آن‌ها به دلیل مشکلات سیاسی موجود است. با وجود این شرایط هنوز هم امکان دریافت خدمات از برخی از صرافی‌های خارجی وجود دارد و علاوه بر آن برخی از معامله‌گران با استفاده از فیلترشکن یا دیگر ترفندها نسبت به ثبت نام در صرافی‌های مطرح خارجی اقدام می‌کنند. اگر از این دسته از افراد هستید، باید این را در نظر داشته باشید که استفاده از ترفندهای دور زدن تحریم‌ها، خطر بلوکه شدن سرمایه را در پی خواهد داشت.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی می‌تواند با دارا بودن مجوز‌های لازم، محیط امن و مورد اعتمادی را برای کاربران خود ایجاد ‌کند.

در مقایسه صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی باید این نکته را در نظر بگیرید که در طول دریافت خدمات مربوط به معاملات نیاز به پشتیبانی خواهید داشت. پشتیبانی در صرافی ارز دیجیتال خارجی اغلب به زبان انگلیسی انجام شده و در صورت عدم آشنایی با این زبان، کار شما برای خرید و فروش ارز دیجیتال سخت‌تر خواهد شد. این در حالی است که در صورت استفاده از صرافی داخلی خدمات پشتیبانی به زبان فارسی بوده و این مسئله کار را برای استفاده از سیستم معاملاتی به نسبت آسانتر خواهد ساخت.

از طرفی اگر انتخاب شما صرافی ایرانی باشد، می‌توانید واریز و برداشت خود را به صورت ریالی و از طریق درگاه‌های بانکی انجام دهید. این مزیت دردسرهای شارژ حساب کاربری را در حساب بروکر ارز دیجیتال خارجی از بین خواهد برد.

با تمام این توضیحات از مزیت‌هایی که صرافی‌های خارجی به کاربران خود ارائه می‌دهند نمی‌توان چشم پوشی کرد. معاملات اهرم دار، معاملات فیوچرز، قراردادهای آتی و البته پشتیبانی از تعداد زیادی از رمز ارزها، توسط این بروکرها به کاربران ارائه می‌شود. 

  • چگونه از امنیت صرافی ارز دیجیتال مطمئن شویم؟

 هنگامی که به دنبال یک صرافی رمزنگاری هستید، بیش از هر زمانی باید نگران قانونی بودن انتخاب خود باشید. به عنوان یک معامله‌گر  اگر صرافیتان امنیت نداشته باشد، عملا سرمایه خود را در معرض خطر قرار داده‌اید.

 از وب سایت‌ها و برنامه‌های موبایلی جعلی دوری کنید. تشخیص این مورد شاید سخت باشد. در این شرایط شما باید به دنبال هر نوع غلط املایی در شیوه نگارش آدرس سایت، نام تجاری نا آشنا و جدید باشید. 

در وب سایت‌ها نیز حتما به دنبال نماد قفل کوچکی در کنار آدرس اینترنتی سایت باشید که نشان دهنده امن بودن ارتباط برقرار شده و استفاده از پروتکل‌های قانونی توسط صرافی است.

در تجارت ارز دیجیتال، ریسک انتخاب صرافی غیرقانونی می‌تواند استرس فعالیت را افزایش دهد. لذا بهتر است قبل از انتخاب صرافی تحقیقات دقیقی انجام دهید و از معتبر بودن و شهرت آن اطمینان حاصل کنید تا با خیالی آسوده معاملات خود را در امن ترین صرافی ارز دیجیتال انجام دهید.

  • چگونه یک حساب ارز دیجیتال باز کنیم؟

تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار زیاد است و حتی روز به روز به آن‌ها اضافه می‌شود. برای باز کردن یک حساب ارز دیجیتال، ابتدا صرافی مورد نظر را انتخاب کنید. هر صرافی دارای فرآیند ثبت نام خاص خود است که ممکن است نیاز به احراز هویت نیز داشته باشد. معمولا در این فرآیند نیاز به اطلاعات شخصی مانند نام، تاریخ تولد، شماره تلفن و آدرس ایمیل دارید. برای احراز هویت نیز ممکن است نیاز به ارائه مدارک هویتی مانند کارت ملی یا گواهینامه رانندگی داشته باشید. 

فرآیند ثبت نام در صرافی‌ها به طور کلی آسان است. با ورود به وب سایت صرافی، اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و ایمیل تایید ثبت نام را بررسی کنید. در صورت لزوم احراز هویت، به شیوه معین شده مدارک خود را آپلود کنید.

با تکمیل اطلاعات ثبت نام، می‌توانید وجه مورد نظر را به حساب کاربری خود واریز کنید و از آن برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنید. صرافی‌های ایرانی می‌توانند با استفاده از کارت اعتباری، حساب کاربری ریالی شما را شارژ کنند تا بتوانید درخواست خرید ارز دیجیتال خود را ثبت کنید.

معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال

برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال باید به موارد به خصوصی توجه کنید. مواردی مانند امنیت، حجم معاملات، پشتیبانی از تعداد زیادی از رمز ارزها و … در انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال اهمیت زیادی دارند. در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد:
  • امنیت صرافی ارز دیجیتال

با محبوب‌تر شدن و ارزشمندی بیشتر بازار کریپتوکارنسی سرقت ارزهای دیجیتال به هدفی بزرگ برای هکرها تبدیل شده است. به همین دلیل برخی از صرافی‌ها به کاربران برای جبران ارز سرقتی وعده جبران می‌دهند. با وجود چنین بیمه‌ای از طرف صرافی، در وهله اول برای انتخاب صرافی باید مطمئن شوید که صرافی دارایی‌های کاربران خود را در کیف پول‌های سرد نگهداری کرده و از قابلیت احراز هویت و قفل دو مرحله‌ای پشتیبانی می‌کند. حتی گاهی بهتر است تا ریسک خود را با پخش کردن دارایی خود روی چند صرافی کریپتوکارنسی کاهش دهید.

  • رابط کاربر پسند صرافی ارز دیجیتال

پلتفرمی که استفاده از آن آسان باشد، همیشه یک امتیاز بزرگ در بین کاربران برای خود ایجاد کرده است. برنامه‌های موبایلی و دسکتاپی ارائه شده توسط صرافی ارز دیجیتالی که طراحی‌های جذابی دارند، بیشتر رضایت کاربران را جلب می‌کنند. در این بین ابزارهای ارائه شده توسط صرافی، می‌تواند علاقه معامله‌گران را به ثبت نام در آن صرافی افزایش دهد. همچنین محتوای آموزشی و ابزارهای پژوهشی موجود، آپشنی بزرگ برای کاربران محسوب می‌شود.

  • کارمزد دریافتی صرافی ارز دیجیتال

کارمزدها همیشه برای سرمایه‌گذاران دغدغه بزرگی محسوب می‌شوند. به خصوص که اگر سرمایه شما زیاد است، کارمزد می‌تواند مبلغ قابل توجهی باشد. به این دلیل اغلب تریدرها به دنبال صرافی ارز دیجیتال با کمترین کارمزد هستند که برای مثال روش‌هایی مثل کارمزد پله‌ای را برای کاهش هزینه‌ها ارائه می‌کند. البته در این بین باید از کیفیت خدمات صرافی نیز مطمئن شد و تنها به کارمزد کمتر بسنده نکرد.

  • پشتیبانی از رمز ارزهای متنوع صرافی ارز دیجیتال

تعداد رمز ارزهای پشتیبانی شده توسط یک صرافی را در نظر بگیرید. برخی از تریدرها علاقه به معامله رمز ارزهای متنوعی دارند. اگر صرافی انتخابی شما از رمز ارزهای متنوع پشتیبانی نکند، نیاز به ثبت نام در صرافی دیگری خواهید داشت. بنابراین بهتر است تا قبل از انتخاب، بررسی کنید که پلتفرم انتخابی شما از کدام رمز ارزها پشتیبانی می‌کند.

  • حجم معاملات صرافی ارز دیجیتال

اگر در صرافی معامله‌ای انجام نشود، نقد یا تبدیل کردن رمز ارز کار آسوده‌ای نیست. حجم معاملات کافی در مورد رمز ارز‌های شما، اطمینان از نقدینگی موجود ایجاد می‌کند. بنابراین در این شرایط می‌توانید به راحتی رمز ارزهای خود را معامله کنید. علاوه بر این بازار کم حجم ممکن است هزینه فروش بیشتری برای تریدر داشته باشد.

  • دسترسی

در برخی از کشورهای خارجی به دلیل مشکلات قانونی و امکان فرار مالیاتی، استفاده از برخی از صرافی‌ها، به خصوص صرافی‌های غیرمتمرکز وجود ندارد. علاوه بر این در برخی از کشورها مانند ایران، ممکن است به دلیل تحریم‌های موجود نیز امکان دسترسی به برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال محدود شده باشد. بنابراین باید قبل از انتخاب، نسبت به امکان دسترسی به صرافی در موقعیت جغرافیایی خود اطمینان حاصل کنید.

سوالات متداول

کارمزد معاملات صرافی ارز دیجیتال

کارمزد معاملاتی در صرافی‌ها معمولا بر اساس درصدی از مقدار کریپتویی که خریداران و فروشندگان معامله می‌کنند، تعیین می‌شود. خریداران ارز دیجیتال برای خرید رمز ارز باید نقدینگی به صرافی اضافه کنند که این به نفع صرافی است. بنابراین در برخی از صرافی‌ها نسبت به این که شما خریدار هستید یا فروشنده، هزینه متفاوتی از شما دریافت می‌شود. در این دسته از صرافی‌ها کارمزد‌ برای خریداران کمی کمتر از فروشندگان محاسبه می‌شود.

در صورتی که از خدمات استاندارد صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده می‌کنید، معمولا باید تنها هزینه‌های عادی را پرداخت ‌کنید. اما اگر از استراتژی‌های معاملاتی پیشرفته‌تری مانند معاملات مارجین استفاده می‌کنید، باید هزینه‌های اضافی پرداخت کنید. برخی از صرافی‌ها نیز با ارائه خدمات خرید یا فروش سریع، هزینه‌های بالاتری از کاربران خود دریافت می‌کنند.

صرافی‌های متمرکز توسط سازمان یا نهادی مدیریت می‌شوند که سعی به ایجاد امنیت در معاملات دارند. امکان تبدیل ارز فیات به ارز دیجیتال در این صرافی‌ها وجود دارد. با وجود مزایای امنیتی این ساختار مخالف عقیده طرفداران غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال است. تعداد زیادی صرافی متمرکز وجود دارد. با این وجود این بروکرها از کاربران تقاضای احراز هویت دارند. پیاده‌سازی قوانین متمرکز می‌تواند محدودیت‌هایی به همراه داشته باشد و همزمان امنیت و جلوگیری از پولشویی را تضمین ‌کند. 

صرافی غیرمتمرکز مسئولیت اداره و امنیت معاملات ارز دیجیتالی را توزیع می‌کند. سرورهای این پلتفرم در سراسر جهان بین رایانه‌های میزبان پخش می‌شوند و اگر یک رایانه مورد حمله قرار گیرد، شبکه بدون اختلال به کار خود ادامه می‌دهد. این نوع از صرافی‌ها به کاربران اجازه نمی‌دهند که با واریز دلاری امکان تبدیل مستقیم به ارز دیجیتال داشته باشند.

دیدگاه‌ها ۳۶